Diverse Tom Evans ute i hardt vær? (Mend it Mark repair video)

AJ84

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2013
Antall liker
69
Er interessert i å høre hva dere har for meninger om denne saken, linker til en re-uploaded youtube video som har alle linker i beskrivelsen for å sette seg inn i saken (sjekk Louis Rossmann group, en av de øverste linkene i beskrivelsen)

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Antall liker
1.591
Torget vurderinger
2
Intet nytt under s(t)olen!

AJ84

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2013
Antall liker
69
Louis Rossmann har også nå opplastet videoen på nytt med kommentarer i starten

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.351
Torget vurderinger
0
Er interessert i å høre hva dere har for meninger om denne saken.....
Ble litt skuffet når det snakkes så mye om pris på produktet og reparasjonen........uten å nevne noe om lyden...... 👔

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Antall liker
18.562
Torget vurderinger
2
Er vel lite å krangle om. Tom Evans er enda en HiFi bløffmaker med rare påstander, fancy innpakning og gulash-innmat?

Er jo forståelig at han ikke ville at andre skal løfte lokket.
IMG_5094.jpeg

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Antall liker
3.477
Det som forundrer meg mest er at T Evans burde ha forstått at kunden ville be om pris et annet sted? Og slik jeg forstår var det T Evans selv som pakket og sendte riaatrinnet direkte til Mark?
Det virker for meg som T Evans kunne ha reddet skinnet tidlig i prosessen ved å gi kunden et nytt og bedre tilbud på reprasjon.

Nå vet jeg det er en del av "dem som kan høre alt" som har et spesielt forhold til tantalum kondesatorer. Men når jeg ser dem i komersielt audioutstyr tenker jeg det er litt som bilindustrien som benytter registerreimer i oljebad. Hvor eneste gode grunnen er at den er laget slik er for å feile såpass langt ute i lifsløpet 100-150k km at garanti ikke gjelder og kostnader på reprasjon gjør at mange bileirere heller kjøper ny bil.

T Evans googler trolig alle mottager av produktene sine fra nå av :)

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Antall liker
1.161
er det denne?
tenkte først at det var en full preamp med mange innganger, fjernkontroll osv, men dette er jo bare et phono trinn med en eneste funksjon lol. ikke er der bilder av baksiden engang.

ELJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2008
Antall liker
2.668
Sted
Harstad
Torget vurderinger
26
Videoen var teknisk langt over mitt lille hode men det er sjokkerende at slikt kan forlanges så mye for.

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Antall liker
960
Sted
Oslo
Torget vurderinger
125
"A set of measurements so in advance of the competition that it will be more akin to testing an advanced Alien technology than measuring a mere electronic device."

Aldri møtt han, men jeg liker han. Han er kokko i huet.

:cool:

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Antall liker
18.562
Torget vurderinger
2
er det denne?
tenkte først at det var en full preamp med mange innganger, fjernkontroll osv, men dette er jo bare et phono trinn med en eneste funksjon lol. ikke er der bilder av baksiden engang.
He-he. Mye rart jeg har sett og hørt omkring High End HiFi, men her begynner vi å nærme oss Zenith, gitt hva vi nå har sett av innmaten.

Such is the overwhelming complexity and work load of hand measuring and perfectly matching every component of this ultimate phono stage, this limited edition model is only available at a rate of ten units per year.

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
9.309
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Den tar nok en stund å bygge hvis det gjøres fra scratch hver gang, det skal han ha.

Ask4me22

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.06.2016
Antall liker
827
Det å slipe av merkingene på enkelte komponenter tar nok også litt tid, men vet ikke om det øker verdien eller ytelsen på produktet.....:rolleyes:

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
9.309
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Om ikke annet så gjør det det vanskelig å se akkurat hvor billige komponentene er. For den del så kan det jo være at de er bestilt ferdigslipt fra Kina.

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.568
Torget vurderinger
1
Tom Evans designet i sin tid en RIAA for Michell (platespiller-produsenten) kalt ISO, med fornuftig pris og bejublet ytelse.
Samme konstruksjon ble etterhvert lansert under eget varemerke («Groove»), fortsatt til en fornuftig pris.
Så fulgte en lang rekke oppgraderinger og nye versjoner, primært med fokus på strømforsyningen, til stadig høyere pris.
På et eller annet tidspunkt må Tom Evans ha mistet gangsynet, jevnfør prislappen og innmaten i den avslørende youtube videoen.

TIMELINE/NÅVÆRENDE RANGE
MicroGroove STD mk2.5 £600
Micro Groove+ X mk2.5 £1200
Groove 20th Anniversary mk2.5 £2600
Groove Plus SRX mk2.5 £5500
MasterGroove STD Mk3. £15000
MasterGroove SR Mk3 £25000

Hvilket minner meg på om noe Leif Ernstsen sa en gang: Et godt konsept kan nedskaleres, mens et dårlig konsept bør ikke oppskaleres.
(Det finnes et Leif Ernstsen sitat på det meste).

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Antall liker
1.161
lurer på hvor vanlig det er å sabotere billigere produkter slik at du vil merke forskjellen til det dyre, hvor mye kan man hente fra en riaa i utgangspunktet

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Antall liker
3.477
lurer på hvor vanlig det er å sabotere billigere produkter slik at du vil merke forskjellen til det dyre, hvor mye kan man hente fra en riaa i utgangspunktet
Jupp, et spørsmål jeg selv pusler med. Men jeg har snudd spørsmålet andre veien. Hvordan endre noe som allerede har bedre måltetekniske data enn vi evner høre forskjell på til noe vi opplever som ørevennlig? Og skal prisen da opp eller ned når man kløner med slikt? :)

For et op-amp basert design snakker vi hundrelapper i komponentforskjell alt annet likt. Men jeg mistenker at dette designet ikke benytter top-of the line op-amper slik jeg også har sett i andre hi-end studio og hifi chipdesign. Hvor eldre chiper som RC4580 eller NE5532 gjerne benyttes. Og da ikke for spare penger, men fordi dem påfører signalet singatur som mange opplever som ørevennelig. Da kan paralellkobling slik han har benyttet muligens også ha noe for seg for å få ned støynivå.

Topp Bunn