Jeg hadde noe sånt som dette jeg for ca 2 år siden.
Gripestyrken var særs redusert, jeg hadde overbelastet noe i senene husker jeg og det var nermest som en inflamasjon
Det er ting som f.eks at paracett og ibuprofen fjerner smerte men gjør at kroppen seriøst fikser seg selv i ett langsommere tempo... Det må man helst IKKE ta ved senebetennelser, og alt av lettmat eller ting som inneholder nutrasweet eller andre kunstige søtingsmidler i brus og liknende skal man EI innta... for alt dette senker reparasjonshastigheten til kroppen på området fettbehandling og forbrenning... noe som er dumt med tanke på betennelsesbekjemping.
Så de matvarene og stoffene som faktisk stopper betennelse og irritasjon i sener i kroppen det er: (revidert grønnsaksfri utgave..)
Haibrusk (dypvannsfiskebrusk oxo), Ingefær, feit fisk, gjæra soya!, Legum bønner, glukosamin tilskudd, tran og linolje mattilskudd... (look no tomatoes.. ;D..)
Nå sa brodern min (Driver med trening/kosthold) at jeg skulle bruke armen alikevel, selv om det gjorde vondt å gjøre det, forsiktig først og så "trene tilbake" styrken i de fingra dette da gjaldt. Og tøye yderst forsiktig, mange mange ganger per dag de aktuelle senene.
Ett produkt jeg fant å funke skikkelig bra var:
-
http://www.proteinfabrikken.no/Avde...th-Pro-90-Kapsler-Proteinfabrikken-13536.aspx
Så jeg tok disse og Proteinfabrikken BCAA+ supplement og da en makrell i tomat på boks per dag og da tran og selolje (Ruis)...
Dette fungerte! Jeg behøvde da ikke kortisonsprøyter, og armen er i dag like sterk som før. Det tok ca 3-4 mnd å få det til å forsvinne etter hva jeg husker.
Så jeg er POTTE sikker på at dette er delvis kostholdsrelatert i samband med at du muligens ikke strekker ut fingersenene dine med gjevne mellomrom.
Det du kan få av legen er jo Glukosamin, det er det stoffet som gjør at brusk og sener er selvreparerende, ved mangel på dette kan de bli "tørre" og tåle mindre belasting... Kroppen lager dette selv, men bare om kostholdet er på stell.
Så, dette er ikke fali vøttø, men det er irriterende og man bør gjøre noe med det som de andre også sier her i tråden.
Når det gjelder "krampe" i muskel så kan dette være mangel av magnesium... damer får dette når de blir eldre f.eks og får da "leggkramper" da kan man ta f.eks Floradix flytende magnesiumtilskudd, som består av guess what grønnsaks-juice i ymse fordeling..
Cashewnøtter, spinat, kål, peanøtter og slikt inneholder brukbare mengder med magnesium...
Så f.eks å kjøpe seg en nøtteblanding som man tar en neve av hver dag, det er lurt serru!
mvh