Tommys anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.491
    Meget bra oppsett,Gratulerer med nye lydskulpturer :)

mvh
    Må slutte meg til "motoren"; det var litt av et solid oppsett, tand!:cool:
    Takker! Du la vel merke til Xlr kabelen min i signaturen? Har gått svanger med tanken om det er vits å bytte ut den men har konkludert med at den gjør så lite av seg og det finnes vel ikke bedre enn en kabel med den egenskapen. :)

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.491
    Ja, hva er det man sier...bedre å være liten og rask enn stor og dvask.
    Hva skal jeg si da, som er liten og dvask? ;)

Tre sjutommere har forresten større membranareal enn én tolvtommer (men en del mindre enn en 15-tommer), og er sannsynligvis en del kjappere.
    Hehehe :)

Ja, man skal ikke kimse av det!

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.491
    Tok sin tid, drøye 500 kg opp 3 etasjer i en gammel bygård. Frode, teamet hans og undertegnede la igjen mange liter svette i de timene dette varte.

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.491
    Ikke så mye som har blitt lagt inn her på ett års tid. Har stort sett kost meg gløgg med Q5 og ett par andre oppgaraderinger;). Bl.a så kom Krell MRA i hus i høst. For ett flyttesjau det var. Herre, 2 x 320-330 kg opp 3 etasjer i en gammel bygård, det kjennes på lår og rygg!

Krell MRA spiller med en letthet og autoritet sammen med Q5 at det er en fryd.

IMG_3317.jpg

Beklager dårlig mobil bilde

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.491
    Resten av oppgraderingene kommer utover, nå fotball :)

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.096
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Ett rått anlegg du har tand! Pøs på med bilder! :);)

druntblunt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.03.2014
    Antall liker
    169
    Sted
    Jar
    Torget vurderinger
    1
    Mer bilder. Har du gjort noe med akustikken da?

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.491
    Takk Spissoy :)

Det neste som kom inn var dette:
    IMG_3638.jpg

Synergistic Research Galileo Powercell LE med Galileo LE AC kabel

IMG_3434.jpg

Sånn ser det ut på fabrikkbilde:

GALILEO-POWERCELL-LE.jpg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mer ifra Synergistic med andre ord ? Hva slags materiale har du valgt på fingerbølene da ? Sies jo at det har noe å si... :).. Forøvrig, rå saker dette, men synes dine gamle Tannoy var kulere å se på... Hvor ble de av forresten ? :)

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.491
    Hei HCS

Du mener B&W 801D som jeg hadde? De var knalltøffe de, kanskje litt i overkant med dekalene men spilte bra gjorde de :). De ble tatt i innbytte på mine gamle høyttalere. Tror de gikk vestover...

Ja, det blir mer S.R. Må si at det merket har falt i smak og det gjør noe med roen å kjøre ett merke på alt av kabling. Jeg føler meg ferdig for en stund med den biten nå ihvertfall

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ups. stemmer det..Tenkte på 801...De var noe for seg selv :)

Drinking by the label blir aldri feil..Men hvorfor i huleste skal de små koppene være så dyre... Hmm... Hvilke av typen skal du ha ? :)

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.491
    Ups. stemmer det..Tenkte på 801...De var noe for seg selv :)

Drinking by the label blir aldri feil..Men hvorfor i huleste skal de små koppene være så dyre... Hmm... Hvilke av typen skal du ha ? :)
    Jeg bruker de små HFT sammen med FEQ til Synergistic Research og det fungerer godt hos meg. Mener de koster rundt 2500 for en 5 pack. I tillegg har jeg bilde fra Sound of Silence på 1.reflesksjon og noen hjemmelagde ved siden av tv (mellom høyttalerene). Små men effektive tiltak i stua.

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.491
    Det ble en platespiller på meg forrige måned. Denne dukket opp på brukten og da var jeg kjapt ute. Tenkte det var ett greit utgangspunkt for å se om plater var noe for meg.

IMG_4237.jpg

I tillegg så handlet jeg meg to stk USB disker og bruker disse nå koblet til Mac Mini. Er smålei av NAS, spesielt pga av at iTunes ALDRI husker hvor musikkbibliotektet mitt er ved restart av MM. Hitills så har USB disken fungert strålende. Nr 2 av disse Blade Runer diskene kjøres som back up kl 0400 hver natt.

IMG_4239.jpg

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.491
    Hei igjen

Sånn ser det ut i dag. Har ikke fått fjernet trallene til MRA pga vekten. Hjemmesnekkra akustikkplater ved siden av tv gjorde nytta.
    image.jpg

Schumacher

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Antall liker
    97
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Satan sylte for anlegg!!
    Har forstått det slik at du bor i 3.etasje i en bygård.
    Har du strøm og sikringer nok til å drive dette stabilt og optimalt?:)

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.491
    Satan sylte for anlegg!!
    Takk for det! Stemmer, 3 etg opp uten heis. Det har vært noen skikkelige bæreøkter for å ting på plass. Heldigvis med god hjelp av leverandør med hjelpemann og godt kompiser. MRAene tok virkelig kaka, det var tungt!

Det fungerer veldig bra her, har ikke tatt sikringen enda selv med alt på samme kurs (16 amp/skrusikring). Optimalt vet jeg ikke enda, da MRAene er beregnet på 32 amp/1-fas kurs. Regner med at jeg får testet ut det engang i nær fremtid om det blir hus på meg og dama.

Tommy

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.476
    Sted
    Skien
    Satan sylte for anlegg!!
    Takk for det! Stemmer, 3 etg opp uten heis. Det har vært noen skikkelige bæreøkter for å ting på plass. Heldigvis med god hjelp av leverandør med hjelpemann og godt kompiser. MRAene tok virkelig kaka, det var tungt!

Det fungerer veldig bra her, har ikke tatt sikringen enda selv med alt på samme kurs (16 amp/skrusikring). Optimalt vet jeg ikke enda, da MRAene er beregnet på 32 amp/1-fas kurs. Regner med at jeg får testet ut det engang i nær fremtid om det blir hus på meg og dama.

Tommy
    Rått dette her Tommy :)
    Vil tru det spiller meget bra å MRaene for nok virkelig liv i Q5 vil jeg tru :)

Mvh: Espen L

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.491
    De spiller totalt ubesværet, ikke antydning til lyttetretthet i det hele tatt:). Dynamisk selv på lave nivået, noe som kan være fordelaktig når man har naboer man må ta hensyn til….

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.816
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Dette var tøft, har jo sett disse MRA i virkeligheten.
    De er STORE.

Steinar.

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.653
    Torget vurderinger
    10
    Dette er steintøft!
    Blir spennende fortsettelse også forstår jeg, herlig!

Mvh.
    SAL

Creed

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2009
    Antall liker
    151
    Fantastisk flott oppsett. Kos dere med masse herlig musikk.

Creed

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.491
    Tenkte jeg skulle legge ut en liten oppdatering her. Side sist så har jeg bestilt meg ett par med Magico M-Project. Dette er en jubileumsutgave som blir produsert i 50 par da Magico fylte 10 år i år. Etter å ha hørt de i Hilersum Nederland denne måneden så må jeg si at de så absolutt stod til forventningene. De som slo meg var at de var særdeles oppløste og kapable til dynamisk og rytmisk gjengivelse med raskhet og silkeaktig gjengivelse av musikk. Gleder meg til de kommer i hus til sommeren.

Jeg hører helt klart huslyden til Magico i de og de virker rett og slett som en Q serie på Warp Speed ;). Men mine Q5 er så absolutt ikke komplett akterutseilt, de leverer virkelig godlyd enda, blir nesten skremt av gjengivelsen av stemmer og gitarer! :)

IMG_4709.jpg

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.653
    Torget vurderinger
    10
    Hei Tommy og takk for meget hyggelig lytteseanse!
    Dette ble en veldig fin kveld med skikkelig "guttemiddag", wienerne satt som ett skudd og når det også viste seg at du også har ordentlig kjøretøy ante jeg at her kan vi ha mere moro enn bare hifi! Har selv hatt noen Porscher og liker godt modellen du har valgt fra RUF.

Krell MRA var akkurat like gigantiske som sist jeg så de, her hjalp det ikke med stor flott betongleilighet med stor takhøyde, MRA er like gigantisk uansett!
    Dette var faktisk første gangen jeg så Q5 og størrelse-messig var disse helt normale etter å brukt noen timer på Q3 hos Jackx tidligere på dagen.
    Når det gjelder lyd ble jeg meget positivt overrasket, det spiller stort og "riktig" med fin presisjon i lydbildet. Bunnen er ekstremt stram og slagkraftig sammen med mellombassen, mellomtonen var veldig behagelig og samme var diskanten. MRA spiller med en enorm ro og autoritet, en helt sort bakgrunn og bidrar nok sammen med Q5 til det store lydbildet. Jeg synes at hele systemet er homogent og riktig, skal jeg sette fingeren på noe kunne jeg personlig ønske meg ennå mere nyanser/overtoner og utklinging. Når det er sagt er du slik som meg, aldri helt i mål og Magico M er i horisonten så det hadde ikke forundret meg om du klarer å finne på ennå mer galskap!

Mvh.
    Stein Arne

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.491
    Takk for tilbakemeldingen SAL. Bil er for meg den av de 2 store interessene jeg har men kun til sommerbruk, det utfyller da den andre store interessen som er hifi!

Setter pris på ærlige meninger og er enig med deg, vi får jobbe litt med det framover. Blir jo spennende å teste noe nytt jeg har dratt i heimen i dag. Det har vært en særdeles slitsom dag med sjauing av ca 1 tonn med Magico…… ;)

Dette ble en veldig fin kveld med skikkelig "guttemiddag", wienerne satt som ett skudd og når det også viste seg at du også har ordentlig kjøretøy ante jeg at her kan vi ha mere moro enn bare hifi! Har selv hatt noen Porscher og liker godt modellen du har valgt fra RUF.

Krell MRA var akkurat like gigantiske som sist jeg så de, her hjalp det ikke med stor flott betongleilighet med stor takhøyde, MRA er like gigantisk uansett!
    Dette var faktisk første gangen jeg så Q5 og størrelse-messig var disse helt normale etter å brukt noen timer på Q3 hos Jackx tidligere på dagen.
    Når det gjelder lyd ble jeg meget positivt overrasket, det spiller stort og "riktig" med fin presisjon i lydbildet. Bunnen er ekstremt stram og slagkraftig sammen med mellombassen, mellomtonen var veldig behagelig og samme var diskanten. MRA spiller med en enorm ro og autoritet, en helt sort bakgrunn og bidrar nok sammen med Q5 til det store lydbildet. Jeg synes at hele systemet er homogent og riktig, skal jeg sette fingeren på noe kunne jeg personlig ønske meg ennå mere nyanser/overtoner og utklinging. Når det er sagt er du slik som meg, aldri helt i mål og Magico M er i horisonten så det hadde ikke forundret meg om du klarer å finne på ennå mer galskap!

Mvh.
    Stein Arne

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.653
    Torget vurderinger
    10
    QUOTE=Tand;1952483]Takk for tilbakemeldingen SAL. Bil er for meg den av de 2 store interessene jeg har men kun til sommerbruk, det utfyller da den andre store interessen som er hifi!

Setter pris på ærlige meninger og er enig med deg, vi får jobbe litt med det framover. Blir jo spennende å teste noe nytt jeg har dratt i heimen i dag. Det har vært en særdeles slitsom dag med sjauing av ca 1 tonn med Magico…… ;)

Mvh.
    Stein Arne
    [/QUOTE]

Hei!
    Sjauing av tung hifi, sundt og godt, men man trenger kanskje ikke bo i tredje etasje med de tyngdene du og Espen operer i for å bli svett? Hørte dere hadde jobbet som helter! Ryktet sier at det ble mange mann i arbeid på turen ned trappene......

Mvh.
    Stein Arne

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.491
    Det skal kjennes ja :). Det ble en lang dag, som gikk over i kveld og natt før jeg fikk testet og så det er jo moro når alt går på skinner! Selv om jeg nesten trodde fadern på 61 skulle ta repern når vi sjauet Qsuben… men alt gikk kjempebra!

QUOTE=Tand;1952483]Takk for tilbakemeldingen SAL. Bil er for meg den av de 2 store interessene jeg har men kun til sommerbruk, det utfyller da den andre store interessen som er hifi!

Mvh.
    Stein Arne
    Hei!
    Sjauing av tung hifi, sundt og godt, men man trenger kanskje ikke bo i tredje etasje med de tyngdene du og Espen operer i for å bli svett? Hørte dere hadde jobbet som helter! Ryktet sier at det ble mange mann i arbeid på turen ned trappene......

Mvh.
    Stein Arne[/QUOTE]

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.491
    Da står Q3 nok en gang i stua mi men nå supplert med Qsub15;). Dette oppsettet er det nok mange som kjenner igjen som Espen L sitt. Vi har gjort en deal så nå sitter han med mine gamle Q5 og jeg hans Q3/Qsub15. Espens ønske om ett enklere og ryddigere oppsett med ultra high end egenskaper trigget nok byttet for han, og for meg så var det Qsuben, helt klart! Qsuben er nå tenkt å brukes med M Project når de kommer utpå sommeren. Det tror jeg blir moro! For å komme i mål med finansen så er Q3 tenkt solgt snarest.

Gleder meg til feriedagene nå, da blir det musikk og justering av suben. God Jul alle sammen!

JonasH

Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Antall liker
    2.152
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    16
    Gratulerer Tommy :)
    Blir spennende å høre hvordan dine inntrykk av Q3 og Qsub er i Stuen din.
    Hørtes forøvrig veldig fornøyd ut Espen med førsteinntrykket av Q5 etter nattlyttingen:)

Jonas

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.491
    Takk for det Jonas. Ja, det var moro å høre Q3 igjen. Uten tvil en veldig god høyttaler. Skal bli gøy å knote litt med suben og få den integrert med Q3.

Gratulerer Tommy :)
    Blir spennende å høre hvordan dine inntrykk av Q3 og Qsub er i Stuen din.
    Hørtes forøvrig veldig fornøyd ut Espen med førsteinntrykket av Q5 etter nattlyttingen:)

Jonas

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn