Bil, båt og motorsykkel Top Gear

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.240
    Antall liker
    4.869
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Kvinnfolk har ikke noe i performance cars å gjøre :cool: De er ikke brutale nok av natur, i hvert fall ikke på den rå fysiske måten som matcher. Det er noe med måten de stryker håret bak ørene på og hvordan de holder rattet... og lager små søte kvinkelyder. Sjekk tante i Fifth Gir.

    Mvh
    Sluket
    Kjønnsfascist og tradisjonalist og Ottar-supporter

    Nei, noe sånt har aldri forekommet!

    maria-de-villota.jpg


    Apropos kvinnelige førere. NASCAR interesserer meg svært lite, men det må vel være lov å gjøre et unntak for Danica Patrick, og jeg bryr meg ikke så mye om hvordan hun kjører....



    Brutal nok til å dytte andre førere i veggen, er hun i hvert fall. Her i aksjon i knallgrønn bil: https://youtu.be/kTmTVkmo6po?t=6m15s
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.555
    Antall liker
    102.982
    Torget vurderinger
    23
    Som sagt, unntak finnes alltid, de er bare så få og det er derfor de ER unntak.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.240
    Antall liker
    4.869
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Enig i det, Sluket.

    Her forleden ble jeg forresten irettesatt av en kvinnelig passasjer som mente at jeg satt for langt for bakoverlent og for langt fra rattet. Selv sitter hun med seteryggen nesten rett vertikalt, med setet så langt fram at mesteparten av lårene dingler i løse lufta, og med sittestilling så framoverlent at albuene nesten berører rattet når hun har sin vanlige fem-på-ett håndplassering. Go figure.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Top Gear med helt ny stab, kan det overleve ...

    nei

    Hele konseptet var jo forvokste guttunger i store biler.

    De tre, som kaap så greit oppsummerer, er bare perfekte arketyper på mannlig 40-års krise.

    Den breiale brautende alfaen, med selvironi og sleikvjeft.
    Mr. hangarround ... som har sine øyeblikk, men tar rollen som comic relief.
    Den voksne, ansvarlige .. mannen med hatt og stil.. rule Britannia... igjen med en solid dose ironi.

    Man kan ikke toppe eller kopiere dette.

    Det kan godt hende at det nye programmet blir bra. Men da skal de jammen lage en helt nytt konsept. Jeg er redd for at dette kan ende opp med et mageplask hvis man skal gjøre det hele til et politisk korrekt bilprogram, der man kjører litt fort, viser noen fine biler ... klapper i takt og omfavner det inkluderende og multikuturelle men en innvotert dame som viser at man er i tiden .. den politiske tidens ånd.

    Top Gear handlet ikke om biler .. det var bare settingen ... noe som ble mer og mer tydelig etterhvert som episodene steg frem .. fremkomstmidler av alle slag .. i alle betydninger var innholdet.

    Det var et kopiprogram en stund som het 5th gear ...de trodde også at det handlet om biler.

    ..

    Jeg skal se et par episoder med det nye TG ...

    Kanskje det blir bra?

    ...

    meh ..

    Donald med norske tekster er ikke en ueffen spådom.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Heldigvis er Youtube full av vintage Clarkson. En politisk ukorrekt ung krølltopp med kulemage, tøff i trynet som alltid. Man kan ikke si at berømmelsen forandret ham, men jeg synes disse tidlige bilanmeldelsene er mer underholdende enn den senere gigantomanien.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.856
    Antall liker
    5.505
    Sted
    Holmestrand
    Kvinnfolk har ikke noe i performance cars å gjøre :cool: De er ikke brutale nok av natur, i hvert fall ikke på den rå fysiske måten som matcher. Det er noe med måten de stryker håret bak ørene på og hvordan de holder rattet... og lager små søte kvinkelyder. Sjekk tante i Fifth Gir.

    Mvh
    Sluket
    Kjønnsfascist og tradisjonalist og Ottar-supporter
    For å si det kort: Tullprat!

    Ref: Historisk seier for Str?m?y - NRK Vestfold - Lokale nyheter, TV og radio

    Ikke bil, men mer enn tøft nok.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.856
    Antall liker
    5.505
    Sted
    Holmestrand
    Som sagt, unntak finnes alltid, de er bare så få og det er derfor de ER unntak.
    Minner om at menn som kan kjøre bil på dette nivået også er unntak. Og dessuten er de få, og derfor er de unntak.

    Forskjellen er at de fleste menn tror de fødte sjåfører, hvilket de ikke er.
    Og det er en generalisering som holder.
    :)
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.546
    Antall liker
    7.866
    Torget vurderinger
    0
    Som sagt, unntak finnes alltid, de er bare så få og det er derfor de ER unntak.
    Minner om at menn som kan kjøre bil på dette nivået også er unntak. Og dessuten er de få, og derfor er de unntak.

    Forskjellen er at de fleste menn tror de fødte sjåfører, hvilket de ikke er.
    Og det er en generalisering som holder.
    :)
    Nå er det vel også slik at mellom 70 og 80% av alle menn mener at de er flinkere til å kjøre bil enn gjennomsnittet!

    Om dette sier mest om manglende selvinnsikt eller manglende matematikk kunnskaper sa undersøkelsen ikke noe om.:cool:
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Minner om intervju med forrige Stig (Ben Collins). Han gjorde en opplæringsrunde med alle gjestene som skulle kjøre økonomibilen. Den verste sjåføren av alle han hadde hatt med å gjøre var Jeremy Clarkson.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.856
    Antall liker
    5.505
    Sted
    Holmestrand
    Ja, det finnes antagelig ikke bedre måte å finne kyllingene blant oss enn dybdejournalistikk fra The Sun og The Mirror.
    Spesielt ikke når det hele analyseres av en høyt kvalifisert synser som allerede har fastslått at kvinner ikke er maskuline nok til å kjøre fort med raske biler.
    :)
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.013
    Antall liker
    12.899
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Chris Harris er i det minste en svært god sjåfør og biljournalist. Jeg koser meg veldig når jeg ser på hans Youtube-kanal. Helt i min gate, han er en skikkelig entusiast.

    https://www.youtube.com/watch?v=2MzqNn8kJqQ

    Lyden i M88 :rolleyes:

    https://www.youtube.com/watch?v=FzOPR7STqrQ
    Enig. Alle 3 i den nye staben har kjøreferdigheter som går laaangt utenpå de gamle moroklumpene.
    Kanskje Top Gear kan dreies inn på det det egentlig burde være.
    Et program for bilentusiaster.

    Ingenting varer evig. De gamle har gått ut på dato og har hatt sin besøkelsestid.
    Forandring fryder.:D
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.856
    Antall liker
    5.505
    Sted
    Holmestrand
    Når det gjelder Top Gear så blåser jeg glatt i hvor gode eller ikke de er til å kjøre bil. Det er jeg heller ikke i stand til å vurdere. Jeg ser på fordi det er fine biler og ganske underholdende.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.734
    Antall liker
    9.374
    Sted
    Trondheim
    Jeg synes at det gamle Top Gear etterhvert ble for forutsigbart og likt. De fulgte jo samme formel i gudene vet hvor mange år. Ingen fornying i det hele tatt. Det ble rett og slett for kjedelig. Det blir morsomt å se hvordan det nye blir.
     
    Sist redigert:

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Jeg synes at det gamle Top Gear etterhvert ble for forutsigbart og likt. De fulgte jo samme formel i gudene vet hvor mange år. Ingen fornying i det hele tatt. Det ble rett og slett for kjedelig. Det blir morsomt å se hvordan det nye blir.
    Enig. De første 10 sesongene eller noe så klarte de å maskere regien bak det hele. Men når James May tar en "snarvei" og møter en traktor på en trang grusvei og han må skrape bilen inntil en mur hvor de tilfeldigvis har et kamera så er det klin umulig å tro på at det var en ekte snarvei med et tilfeldig møte med en traktor.

    Eller når Hammond liksom ruller ut i en sving og kranbil må hentes for å få den opp igjen, hvor man ser på bildene at gresset er trykt ned og noen bare har dytta bilen utfor.

    Eller når de liksom installerer dosete på lufteluka til en subaru. Det blir for dumt, for regisert, og man må tenke tilbake på de gode episodene med et kritisk blikk og dermed innser at mye av det man oppfattet som spontan moro som ble fanget på film er gjennom-regisert så til de grader.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.516
    Antall liker
    6.921
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Han har visst vært og stjelt brillene til gamlingen i Up!

    Johan-Kr
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.555
    Antall liker
    102.982
    Torget vurderinger
    23
    Tror ikke de klarer å overgå gamlegutta selv om de putter på dobbelt så mange - inkl. kvinnfolk!

    Top Gir var et mannssjåvinistisk motorfascistisk program med tre forskjellig/utfyllende "gale" (les vettuge) entusiaster med sin spesielle stil, passe arrogante og i det hele tatt. Håper ikke MkII skal etterape akkurat det konseptet.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SRM

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Syntes de er litt mange.
    Chris Harris, Chris Evans & Sabine hadde vært nok.
    Chris Harris sine reviews er utrolig bra
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.148
    Antall liker
    9.480
    Tror ikke de klarer å overgå gamlegutta selv om de putter på dobbelt så mange - inkl. kvinnfolk!

    Top Gir var et mannssjåvinistisk motorfascistisk program med tre forskjellig/utfyllende "gale" (les vettuge) entusiaster med sin spesielle stil, passe arrogante og i det hele tatt. Håper ikke MkII skal etterape akkurat det konseptet.
    Enig med du i det. Gamlegutta var egentlig tre halvgode, eller ikke det engang, programledere som sammen utfylte hverandre slik at resultatet ble magisk. På den annen side var de nok "utbrukt" Det gikk mye på auto på slutten, uten den helt store gnisten. Istedefor fornyelse hadde det vært like godt å la Top Gear bli avsluttet.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.042
    Antall liker
    8.288
    Torget vurderinger
    1
    Denne hører vel hjemme her?


     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.830
    Antall liker
    21.786
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det jeg tror BBC prøver å få til nå er et Top Gear som er globalt. Originalen var ekstremt britisk, for ikke å si engelsk, og avleggerne var temmelig meh. Om de nå får til noe som fungerer worldwide går kostnadene ned også.
    Faren er at nye Top Gear blir "noe for enhver", et slags minste felles multiplum, altså dølt. Me fær sjau.
    Sendes eksklusivt på BBC Brit leste jeg akkurat. 3 mnd karantene for f.eks. NRK. Her skal bygges kanal.
     

    Dyret

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Innlegg
    2.155
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kan ikke noe for det. Men Matt LeBlank skal ikke pressentere hva noen av Top Gear gutta skal drive med... BBC, you blew it! Sorry!
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.240
    Antall liker
    4.869
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Da Clarkson fikk sparken, var det visstnok ferdiglaget en hel episode som var klar til sending. Den inneholdt bl.a. den årlige "Speed Week", som pleide å være severdig. Har noen fått med seg om denne episoden har blitt sendt?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn