Torget=umulig å selge?

minefields

Medlem
Ble medlem
18.08.2010
Innlegg
14
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Har solgt alt jeg har lagt ut her, så da tyder det på at prisen du forlanger kan være noe høy.
 

kristofferb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2011
Innlegg
114
Antall liker
49
Sted
Østlandet
Henger meg på info-innlegget tidligere i tråden. Bilder i annonse tror jeg kan utgjøre en forskjell...
 

equilibrium

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2010
Innlegg
928
Antall liker
609
Sted
Østenfor sol og vestenfor måne
Torget vurderinger
3
Aldri solgt noe på torget selv, men kjøpt diverse, noe på ren impuls. Om det ikke er et særs etterspurt produkt, så vil det være noe naivt å forvente et raskt salg hvor prisforskjellen på brukt og ny vare er minimal. Her inne i alle fall, hvor man kan anta at mange er godt over snittet interessert og trolig da også noe bedre rustet til å kjenne reell verdi på det gjeldende produktet. Bilder er nevnt (helst da av din enhet, ikke et tilfeldig tatt fra nettet imo), relevant info om produktet, gjerne også med referanser/linker.

En annonse hvor pris ikke er nevnt (eller med en vel ambisiøs pris), ingen bilder, null referanser, og en tekst som ikke sier noe annet enn 'burde være kjent for de fleste', er typisk en annonse jeg kjapt ignorerer. Med mindre det er et MÅ HA produkt jeg har lett en stund etter. Ellers ... kjøpers marked, selgers jobb å gjøre varen/annonsen interessant.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Jeg tok en titt på anonsene dine. Du legger Tubeboxen ut for kr. 2000. Nypris er ved et enkelt nettsøk kr. 2900. Denon selges av Needeldoctor for 699 dollar, dvs under kr. 4000. Du ligger inne med et alt for høyt utgangspunkt. Det er fra ca. halv pris folk begynner å prute. Ligger du høyere gidder de ikke ta kontakt. I tillegg er jeg enig i de som har kommentert annonsens innhold. Prøv igjen med 1/2 pris, bilde og annen annonsetekst så får du nok solgt varene. Regn med å få ca 1200 til 1400 for tubeboxen og en 1500 til 1700 for pickupen.
Bare til orientering. USD699 er ikke under 4000 i det moms, frakt og tollgebyr tilkommer. Ca 5000 blir det når man gjør det korrekt.
 

ol-fa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2004
Innlegg
219
Antall liker
79
Torget vurderinger
1
Selg det billig nok så kjøper jeg alt du har..................!
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.079
Antall liker
33.810
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Avtalte salg av en platespiller nå i løpet av 10 minutter - var kanskje for billig det da :rolleyes:
 
L

Lars.N

Gjest
Avtalte salg av en platespiller nå i løpet av 10 minutter - var kanskje for billig det da :rolleyes:
Du har flere spillere en noen mann kan bruke på en gang , så dette var en fin pris til en som kanskje for langt mere glede av den :)

Respekt for den :)
 

Della

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2010
Innlegg
168
Antall liker
68
Sted
Vigrestad, Sør på Jæren
Jeg er en som handler mye nytt, og selger det innen ganske kort tid igjen. Har hatt mange kjekke hifi-opplevelser, men kjære kyrkjefolk så dyrt det er!! :p
Kan med stolthet/skam (stryk det som ikke passer) si at alle som har handlet av meg har gjort kanonkjøp, men byttesyke er byttesyke, og når jeg er så dum at jeg plent må ha i akkurat den fargekombinasjonen, eller modellen, ja så må jeg handle nytt..

For tiden har jeg et par 7-8 måneder SA Explorer Master stående hos en kamerat i kjelleren, ikke i bruk, pga at jeg vet jeg ikke får mer enn 15-20 lapper for dem, nypris 45K. De får stå der til jeg kommer hjem til Stavanger om et års tid og flytter inn i ny bolig, om ikke annet får jeg bruke dem på soverommet :D . (Til å høre musikk på, om det skulle være noe skitne hunder her inne som tenker stygge tanker!!)
 

jaerbo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2004
Innlegg
164
Antall liker
1
Torget vurderinger
8
Riktig pris så selges ting stort sett lett

mvh
Er vel slik med det aller meste som skal selges - nytt eller brukt......
Ikke noen uvanlig store problemer med bruktsalg - alt går i bølger, så det gjelder selvsagt å ha litt tålmodighet.

MVh JE
 

Aggromagnet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2012
Innlegg
286
Antall liker
70
Ikke helt sammenlignbart, men hadde et par dantax høyttalere jeg prøvde å bli kvitt billig her og på avforum et par mnd. Null respons.
La ut på finn, og fikk plutselig daglig prutere på sms.. Går fort lei slikt. Ble i det minste kvitt dem for ønsket pris til slutt.
 
C

Cyber

Gjest
Ja, problemet på finn er jo det at 99% av de som tar kontakt gjør det bare for at de synes det er artig å prute.
 
Topp Bunn