Tosken rir igjen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.736
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er på den første nå, men hadde en fra før også, det er kanskje litt i overkant støy på dem, litt som forventet. Men selve innspilingen er nydelig. Dette med bass mistenker jeg skyldes spilleren din. Føltes litt siderompa med Nottingham også, nå er sitter det som en kule. (y)
    Godt mulig du har rett. Har fått ny PU etter at jeg testet dem, så får krysse fingrene og gi det et forsøk til senere 😊

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    43.104
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Men apropos støy @Karmana så ser jeg på VUene at støyen egentlig ikke er høyere enn andre gode plater. Mistenker at støyen kan bli flyttet litt ugunstig opp i frekvens siden det er 45. Heller ikke sikkert alle da er like følsom for den.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.642
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hva synes du om de DS platene. Har bare sprettet to av de fire jeg har, og såvidt hørt på dem. Førsteinntrykket var at det var vel basstungt…..
    What's wrong with that?
    🙄😜

Jeg har alle, unntatt Making Movies.
    DS er ikke å få mer vellydende enn disse.
    Veldig lite støy på mine.
    Særlig Communique er framifrå.
    -Men basstungt er det, hvis man er litt bass-sky. 😆

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    43.104
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Det er jo ikke sikkert det er mengden av bass som er greia, men formen. Jeg tror jeg skjønner hva @Karmana mener, men klart uten å ha vært hjemme hos hverandre blir det vanskelig å mene alt for mye.

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.385
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Spiller jo ingen rolle det, de er jo tomme. Nå er det skalperprisen som gjelder. Er jo ikke dyrere en Daft Punks boks med RAM på dårlig vinyl. Pickuper lages kontinuerlig. Slå til! (y)
    En ting er prisen. Vil man ha et samlerobjekt kan den antagelig stigende verdien gi mye eierglede. Den vesentligste ulempen er kanskje at slike Laquers, autentiske som de er, slites svært fort og mye fortere enn vinyl etter det jeg forstår.

Sist redigert:

vipa

Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Antall liker
    9.455
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    I fare for å virke uvitende tar jeg likevel sjansen på et par spørsmål: hva er UHQR? Ultra High quality recordings? Min eneste personlige erfaring med Audiofile plater er de 3 første DS som jeg kjøpte for et par år siden. Disse er jo fra Mofi og meget bra IMO. På for eksempel Crime of the century er det vel speakers Corner som er da shit. Husker at denne låt meget bra hos @Evo III . Er det Analog Production enda et brand eller er det disse som står bak UHQR?
    Regner med at både Tosken med flere kan opplyse en enkel sjel.😊

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.642
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    I fare for å virke uvitende tar jeg likevel sjansen på et par spørsmål: hva er UHQR? Ultra High quality recordings? Min eneste personlige erfaring med Audiofile plater er de 3 første DS som jeg kjøpte for et par år siden. Disse er jo fra Mofi og meget bra IMO. På for eksempel Crime of the century er det vel speakers Corner som er da shit. Husker at denne låt meget bra hos @Evo III . Er det Analog Production enda et brand eller er det disse som står bak UHQR?
    Dette kunne jeg sagt mye om, men tror kanskje ikke det er riktig å ta det her.
    Det finnes mange ulike "Audiophile-labels".
    Analogue Productions er stort sett bedre enn Mofi. ORG og Impex er ennå bedre. Osv. osv. Du er sikkert kompetent til å google. 🙂

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    43.104
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    UHQR og One Step, fra AP og hhv MOFI er etter hva jeg kan høre med egne ører på et kompetent anlegg, i en helt annen liga enn disse andre høykvalitets utgivelsene. Begge har svakt gjennomsiktig vinyl og er så godt som feilfrie, både hva gjelder støy og artefakter fra pressingen. Utover det er det nok bedre å google om du er nysgjerrig på prosessen.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.651
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    En ting er prisen. Vil man ha et samlerobjekt kan den antagelig stigende verdien gi mye eierglede. Den vesentligste ulempen er kanskje at slike Laquers, autentiske som de er, slites svært fort og mye fortere enn vinyl etter det jeg forstår.
    Nå var vel Korf involvert i disse utgivelsene, men dette er allikevel interessant:

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    43.104
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Har sagt det før. Er ikke overmåtes begeistret for putinisten Korf. En røver og synes ikke han egentlig bringer mye nytt til bords. Men man må få bruke hvem man vil som ledestjerne for min del, jeg tar en hard pass.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.736
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En rask sjekk. Bassen er ikke så framtredende som jeg husket det (men sikkert mer fremtrende enn på «originalen», uten at jeg har sjekket). Hos meg, på røslig volum, opplever jeg innimellom litt tilløp til «during» nederst i bassen. Hvorvidt det handler om mastring, utstyret mitt (burde sjekket stifttrykk), innstilling på subben eller at jeg er i overkant kritisk…..faen vet 😊

85226B33-EF72-4270-8D0D-C9F87BFB676C.jpeg

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    43.104
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    En rask sjekk. Bassen er ikke så framtredende som jeg husket det (men sikkert mer fremtrende enn på «originalen», uten at jeg har sjekket). Hos meg, på røslig volum, opplever jeg innimellom litt tilløp til «during» nederst i bassen. Hvorvidt det handler om mastring, utstyret mitt (burde sjekket stifttrykk), innstilling på subben eller at jeg er i overkant kritisk…..faen vet 😊

Vis vedlegget 898026
    Uten at jeg har analysert ditt oppsett, men det er overraskende lite feedback som skal til for å "fete opp" bassen.

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    43.104
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Just for the record (no pun intended)
    Er det "vanlige" 45 Mofi dere spiller, samme som jeg har eller noe one step opplegg!
    Nei, når er jeg på disse Gain2 45 som du har. Etter denne kommer den røde du tok bilde av. :giggle:

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    43.104
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    ....og etter den røde er jeg ferdig med DS og begynner på diverse andre MOFIer. Tom Waits, Billy Joel, The Cars osv. Tipper det bli i morra.

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    43.104
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Hvem er denne Korf og hvorfor skal vi høre på ham ?
    La oss droppe temaet. Sikker på at valentino vil gi deg full utredning i egen tråd. Jeg fikk typen i vrangstrupen for allerede to år siden og merker jeg blir småirritert. 😁

Nye koster og lokalhelter er ikke min greie.

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    43.104
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Oi ... Det blir mye gitarjukking. Og bluesgitarjukking til overmål. Tåler du dette, da? :ROFLMAO:
    Tåler det meste jeg, men.... Har ALDRI hørt SRV, ihvertfall ikke bevisst, nettopp fordi jeg synes gitarrunkere generelt er lavmåls musikere, sikkert bare 30% av dem som har iq over 90, resten er ruset.

P

parafinoksen

Gjest
    Tåler det meste jeg, men.... Har ALDRI hørt SRV, ihvertfall ikke bevisst, nettopp fordi jeg synes gitarrunkere generelt er lavmåls musikere, sikkert bare 30% av dem som har iq over 90, resten er ruset.
    Du får stålsette deg. Altså – mannen kunne spille gitar, og vel så det, men selv for meg som fortsatt driver og spiller etter 30+ år i «tjenesten», blir SRV voldsomt.

Edit: Den rolige Tin Pan Alley er veldig bra. Masse luft og nyanser. Men jokkmokk er det.

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    43.104
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Du får stålsette deg. Altså – mannen kunne spille gitar, og vel så det, men selv for meg som fortsatt driver og spiller etter 30+ år i «tjenesten», blir SRV voldsomt.
    Lover ikke godt. Får håpe @jorwed_ ikke finner den manglende platen da, så får han boksen i retur. Neida, artig lydbilde veier ofte opp for laber musikk, har jo lidd meg gjennom fire Dire Straits nå. Skrev før at det er bandet alle liker, men ingen elsker. Tror jeg heller sier, det er bandet alle tolererer.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.651
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^Broren til SRV, Jimmy, var gitarist i The Fabulous Thunderbirds da de var bra. En helt annen stil på ham; like rask, men økonomisk. Langt å foretrekke synes jeg. Hør på My Babe f.eks.
    Dog er SRVs Mary Had a Little Lamb på Jeg liker dette her-spillelisten min på Spotify.

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    43.104
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Sees vi neste helg? Hadde vært "koz" ;)
    Tviler!

Har null interesse av hva de fleste norske tilbyr og det jeg er interessert i skaffer jeg uansett. Dette blir sikkert en grei messe, men husker fortsatt Plaza. Upersonlig og kjedelig. Munchen og andre gigamesser, stiller jo med ting man aldri ser og foregår på et helt annet nivå og blir derfor en begivenhet, selv om også den er upersonlig.

Ble et langt og uinteressant svar dette. 😁

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    43.104
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    ^Broren til SRV, Jimmy, var gitarist i The Fabulous Thunderbirds da de var bra. En helt annen stil på ham; like rask, men økonomisk. Langt å foretrekke synes jeg. Hør på My Babe f.eks.
    Dog er SRVs Mary Had a Little Lamb på Jeg liker dette her-spillelisten min på Spotify.
    Har ennå ikke hørt på ham. Får håpe all denne nedjusteringen av forventninger slår positivt ut.😁

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.642
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har ennå ikke hørt på ham. Får håpe all denne nedjusteringen av forventninger slår positivt ut.😁
    Jeg har sett begge live. (ikke samtidig).
    Nokså ulik spillestil og det er egentlig meningsløst å sammenligne.
    Jimmy er mer band-gitarist, mens Stevie var frontmann. Litt som Hendrix. Bedre enn de fleste begge to.
    SRV kunne mer enn å jukke og runke som dere kaller det. Han var god nok for Bowie.
    (-som unnlot å kreditere SRV for gitararbeidet på Let's Dance)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn