Ja, vi har alle våre problemer...Jeg bruker TVen som HDMI switch (5 kilder inn), hvis TVen begrenser signalet til toslink (jeg hater optisk tilkobling), så er det vell risiko for nye problemer der hvis ikke dataprosseseringen i TVen er god nok?
Ja, vi har alle våre problemer...Jeg bruker TVen som HDMI switch (5 kilder inn), hvis TVen begrenser signalet til toslink (jeg hater optisk tilkobling), så er det vell risiko for nye problemer der hvis ikke dataprosseseringen i TVen er god nok?
Takk, svart i det minste!Gratuluger![]()
Ikke jeg, er problemfri og bruke sier Linda. Det må stemme siden hun også sier hun altid har rettJa, vi har alle våre problemer...
Godt spørsmål, det vil jo fungere! Erfaring jeg har fra billigere bokser koblet slik er støy, men det skjer nok ikke her....kanskje. Støymessig er det uansett bedre med analog volum på slutten av en digital kjede fremfor analog volum i starten, med mindre du tenker fast ut fra pre da seff og styrer volum med Nova. Så har vi kildene, bruker du streamer/CD? Digital til analog til digital til analog igjen, byr meg i mot.Hvorfor ikke? Jeg spør av ren uvitenhet...![]()
Men det høres jo ut som @Proethifi har lagt opp til mye rot og redundancy grunnet fiktive forestillinger.Ikke jeg, er problemfri og bruke sier Linda. Det må stemme siden hun også sier hun altid har rett![]()
Jeg skal fremdeles bruke C12000 som pre og alle kilder blir tilkoblet den. I dag så har jeg ett billig Behringer delefilter mellom pre og effekt og Trinnov'en kommer ev. til å erstatte det. Da vil den fungere som delefilter mellom fronter og subber vil vel ha mulighet for kalibrering i det analoge domenet? Jeg kjører balansert og har ikke problemer med støy som det står nå.Godt spørsmål, det vil jo fungere! Erfaring jeg har fra billigere bokser koblet slik er støy, men det skjer nok ikke her....kanskje. Støymessig er det uansett bedre med analog volum på slutten av en digital kjede fremfor analog volum i starten, med mindre du tenker fast ut fra pre da seff og styrer volum med Nova. Så har vi kildene, bruker du streamer/CD? Digital til analog til digital til analog igjen, byr meg i mot.![]()
Her må jeg bare synse dessverre, men så vidt jeg vet må de aller fleste DACer motta PCM via HDMI ARC. Slik at uavhengig av om du tar signalet ut via HDMI ARC eller optisk, så må TVen prosessere lydsignalene den får inn fra kildene dine.Jeg bruker TVen som HDMI switch (5 kilder inn), hvis TVen begrenser signalet til toslink (jeg hater optisk tilkobling), så er det vell risiko for nye problemer der hvis ikke dataprosseseringen i TVen er god nok?
OMG!I dag så har jeg ett billig Behringer delefilter mellom pre og effekt
Det passer med det jeg har erfart, med prøve og feile. Best å få alt av lyd utenom LG TV, og direkte til forsterker, på mitt oppsett ihvertfall..Her må jeg bare synse dessverre, men så vidt jeg vet må de aller fleste DACer motta PCM via HDMI ARC. Slik at uavhengig av om du tar signalet ut via HDMI ARC eller optisk, så må TVen prosessere lydsignalene den får inn fra kildene dine.
Jeg fant denne på nettet:
Vis vedlegget 1087219
Så vidt jeg kan se er forskjellene i kvalitet på signalet at ARC kan sende inntil 1mbit pr sekund, mens optisk har maks 384 kbps.
Slik jeg leser det vil kvaliteten på lydsignalene du sender inn i TVen avgjøre om optisk er en begrensning. ARC har dog andre fordeler ift fjernstyring av volum og automatisk av/på-slåing av apparater![]()
Takk,Fikk noen griller i hodet, og glemte å gratulere i farten![]()
Befriende! Egentlig ikke mye å gratulere for uansett, var jo ikke akkurat slik at jeg vant den!...eller fortjente denFørst gjettelek som liksom ikke er ment som gjettelek, og deretter sikling på gratulasjoner for et simpelt bilde. Nei, fra meg skal det faen ikke gratuleres før det kommer noe håndfast. Det eneste håndfaste til nå er et sykelig oppmerksomhetsbehov![]()
Befriende og ikke mye å gratulere for mener du. Da velger jeg likevel å gratulereBefriende! Egentlig ikke mye å gratulere for uansett, var jo ikke akkurat slik at jeg vant den!...eller fortjente den
Flott! For jeg glemte å kommentere din kommentar om å sikle etter oppmerksomhet. Rette pikken som sto tenkte jeg! Gubbfaen som lager stort nummer av å knekke en bedriten øl eller å ha gått tur med den stygge kjøteren sin...Befriende og ikke mye å gratulere for mener du. Da velger jeg likevel å gratulere![]()
Kona holder på med sine greier, og jeg er en sucker for oppmerksomhet. Jeg får behovet mitt dekket og plager ikke henne. Win win…….for konaFlott! For jeg glemte å kommentere din kommentar om å sikle etter oppmerksomhet. Rette pikken som sto tenkte jeg! Gubbfaen som lager stort nummer av å knekke en bedriten øl eller å ha gått tur med den stygge kjøteren sin...
Ja, den kjærligheten får en stakkar til å gjøre de rareste ting! Så lenge du gjør dette for din elskede har du min fulle støtte!Kona holder på med sine greier, og jeg er en sucker for oppmerksomhet. Jeg får behovet mitt dekket og plager ikke henne. Win win…….for kona![]()
Ja, blir morsomt å ha noe å fikle med. Kanskje jeg begynner å bruke anlegget litt også. Kjedelig å bare høre på musikk...Gratulerer med nytt leketøy![]()
Hehehe, blir nok bra.Ja, blir morsomt å ha noe å fikle med. Kanskje jeg begynner å bruke anlegget litt også. Kjedelig å bare høre på musikk...
Foreløpig støtter den ikke aktiv deling, men hvilke oppdateringer som kommer er uklart.Hvor mange kanaler har du kjøpt og hva koster det å oppgradere til 4/6 kanaler?
Jeg har ev. sett for meg 6 kanaler: diskant/mellomtone - midbass - sub
Jeg ordnet en pakke fra Prolyd uten LaRemote, men jeg hadde den du viser i bestiling frem til denne morgenen. Var ikke særlig keen på en trådet kontroll. DLX blir sikkert glad om du kjøper den pakka.Da fant jeg noen priser. Jeg kan ikke si at jeg liker prinsippet med å betale ekstra for å få åpnet kanaler som allerede er der, men det er jo sånn det er. Full pakke havner på nesten 79K veil…
Vis vedlegget 1087281 Vis vedlegget 1087282
Det er en boks for oss som innbiller oss at vi har greie på lyd...Vet ikke hva det er men grattis med ny dings tosken
mvh
Tusen takk,Grattis med ny boks!
Er ikke lisensen slik at man har en 2ch/stereo lisens og bruker den som et delefilter?
Eller må man ha to stereolisenser i tillegg for å få låst opp alle 6 utgangene for bruk som delefilter for mappingen, det er vel fortsatt 2 kanaler? Synes det er litt halvdårlig info på Trinnov sine sider på de lisensene. Skal man ha 5.1 Og mappe/route signalene så må man ihvertfall ha flere kanaler på lisenser.
En 2 kanals lisens er irundt 12,5-13K.
Eller tror dere har grei lydDet er en boks for oss som innbiller oss at vi har greie på lyd...![]()
Takk, er veldig spent selv!Jøss, det var sannelig en spennende sak! Blir jo gøy å se hva du får ut av det. Når dette er oppe og kjører er det en enda bedre grunn for å komme på besøk...![]()
Hadde jeg trodd det hadde jeg ikke kjøpt slike bokser...Eller tror dere har grei lyd![]()
Nei det var det daHadde jeg trodd det hadde jeg ikke kjøpt slike bokser...