Dolbytor
Hi-Fi freak
Takk for info! Da slipper jeg å tenke mer på denne boksen, foreløpig i alle fallForeløpig støtter den ikke aktiv deling, men hvilke oppdateringer som kommer er uklart.
Takk for info! Da slipper jeg å tenke mer på denne boksen, foreløpig i alle fallForeløpig støtter den ikke aktiv deling, men hvilke oppdateringer som kommer er uklart.
Temmelig sikker på at det dukker opp. Heldigvis skal jeg bare dele mot bassveggen, da holder bass managment funksjonen.Takk for info! Da slipper jeg å tenke mer på denne boksen, foreløpig i alle fall
Blir spennende å høre mer om dette!Temmelig sikker på at det dukker opp. Heldigvis skal jeg bare dele mot bassveggen, da holder bass managment funksjonen.
Synes noen ting er uklart, faktisk fant jeg etter dager med tråling på forumer og youtube, funksjoner som Trinnov support ikke visste den hadde.
Etter noen timer med eierskap har jeg full oversikt, bare vente på postgangen nå.
Hei sveis, gentle giant!Blir spennende å høre mer om dette!
Er det ikke litt rart at den ikke har "aktiv deling" all den tid alle andre versjoner av optimiser (inkludert min ST-PRO som er 4-kanals forgjengeren på sett og vis) har dette? Er det noe som tyder på at de har skrevet om optimiser bare for Nova??
Men ja, uansett bass management funker jo veldig fint. Jeg har faktisk gått tilbake til det framfor "active XO". Da får du ikke korrigert "summen" etter XO men kun bass og resten hver for seg men i praksis synes jeg ikke det funker noe dårligere. Kanskje faktisk litt bedre er vel min erfaring, og så kan det være praktisk å kunne endre/eksperimentere med forskjellige delefrekvenser uten å måtte måle på nytt.
Du bruker kanskje AES3-XLR ut fra Nova mot Dac'en du har til frontene og analog XLR ut mot subbene? Optisk digitalt inn (du har vel også en digitalutgang på Riaa om jeg husker rett) eller skal du prøve deg på Dante?
Jeg brukte AoIP (Ravenna) med Merging HAPI da jeg hadde det... var egentlig veldig kult med tilgang til å mikse og streame opp til 256 kanaler digital audio "over alt" ;-)
Jepp! Tror de den første tiden konsentrerte seg om barnesykdommene, nå etterhvert kommer utvidelsene. Dette er jo en helt ny platform hvor de har gått bort fra den PC baserte løsningen de har hatt.Noen hint om at aktivt delefilter kommer:
Trinnov | NOVA and its three main functions explained - Optimizer
All you need to know about NOVA and its three main functions explained - Optimizerwww.trinnov.com
"Speaker type and format
NOVA differentiates a loudspeaker from a subwoofer during the configuration and calibration process. However, it does not support active crossover yet, a feature that will be added in a future software release.
The formats available (stereo, stereo + sub, 5.1) depend on the number of licenses on your NOVA. One with 2 licenses will show you only mono and stereo. One with 4 licenses will show you stereo + sub and a NOVA with 6 licenses will offer 5.1."
Man kan vel koble sammen direkte med en nettverkskabel muligens imellom to enheter, som gjør mye av det samme som daisy chain (bare å mappe opp routingen av signalene). Ved å bruke Dante så får du nok det du trenger der, da trenger du bare en switch og koble til så mange Trinnover du ønsker. Så kan man mappe opp som man vil med DVS etc. Og andre Dante enheter etter lyst.Jepp! Tror de den første tiden konsentrerte seg om barnesykdommene, nå etterhvert kommer utvidelsene. Dette er jo en helt ny platform hvor de har gått bort fra den PC baserte løsningen de har hatt.
Tenk om de med tid tilbyr en daisy chain mulighet?
Joa, man kan sikkert gjøre noe tjuvtriks for å simulere en daisy, men det hadde vært mer elegant om dette foregikk internt og ble representert i Novas GUI. Har på følelsen at dette kan ligge til rette for noe slikt i fremtiden. De har ikke implementert alt de har planer om rundt disse portene ennå har jeg lest. Work in progress!Man kan vel koble sammen direkte med en nettverkskabel muligens imellom to enheter, som gjør mye av det samme som daisy chain (bare å mappe opp routingen av signalene). Ved å bruke Dante så får du nok det du trenger der, da trenger du bare en switch og koble til så mange Trinnover du ønsker. Så kan man mappe opp som man vil med DVS etc. Og andre Dante enheter etter lyst.
Dante er gjerne installert på spisesteder, i butikker på kjøpesentre og andre steder hvor betjeningen ikke akkurat er IT-nerder. Tipper du slutter å snakke om Dante like etter at det er tatt i brukJoa, man kan sikkert gjøre noe tjuvtriks for å simulere en daisy, men det hadde vært mer elegant om dette foregikk internt og ble representert i Novas GUI. Har på følelsen at dette kan ligge til rette for noe slikt i fremtiden. De har ikke implementert alt de har planer om rundt disse portene ennå har jeg lest. Work in progress!
Det er jo dette som er litt spennende med å være "early adopter" selv om det kanskje er drøyt å kalle seg det. I hifisammenheng her på hfs er jeg affal det.
Foreløpig trenger jeg ikke mer enn disse 6 kanalene, så det er litt på siden for meg personlig. Blir spennende å se hvordan DVS fungerer, har 0 erfaring enn så lenge.
Takk for oppmuntring! Er vel ikke bekymret, men har likefullt 0 erfaring med det enn så lenge. Etter det lille jeg leste ville den på PC opptre som hvilket som helst output device, tipper det går som smurt!Dante er gjerne installert på spisesteder, i butikker på kjøpesentre og andre steder hvor betjeningen ikke akkurat er IT-nerder. Tipper du slutter å snakke om Dante like etter at det er tatt i bruk
Åpner jo for en del interessante løsninger dette.Har man en streamer eller CD spiller eller flere høyttalere eller noe annet et sted i huset man vil bruke så kan man også bruke noe slikt over nettverket:
Dante AVIO Adapters | Dante
www.getdante.com
Tom Waits. Blir ikke bedre
Temmelig sikker på at det dukker opp. Heldigvis skal jeg bare dele mot bassveggen, da holder bass managment funksjonen.
Synes noen ting er uklart, faktisk fant jeg etter dager med tråling på forumer og youtube, funksjoner som Trinnov support ikke visste den hadde.
Etter noen timer med eierskap har jeg full oversikt, bare vente på postgangen nå.
Nei, har egentlig kjørt 2.0 i og med at jeg nå kjører med aktivt delefilter. På Nova gjør jeg det nok annerledes og kjører 2.4Jeg klarer meg i utgangspunktet fint med en 2.2 løsning og da blir det vel samme oppsett som hos deg selv om du kanskje kjører 2.1?
Så ser jeg i den ene linken til na_X at de bekrefter at det vil komme støtte for aktivt delefilter, så da løser det seg også hvis man går den veien.
Nå hadde jeg puttet Nova'en inn i en skuff og lukket skuffen, men nå er skuffen åpen igjen! Faen ta altså...
Rain dogs, då vel?Tom Waits. Blir ikke bedre
Rain dogs joda. Men Tom Waits har gitt ut få dårlige(sære) album. Har nesten alt.Rain dogs, då vel?