Tour de France 2010

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Lurer på hvilket dop de bruker i år?
Tviler på om dopingjegerne henger med i svingene.
 
S

Smorte24

Gjest
Ulf-B skrev:
Det er ganske mange skøyteløp og skistafetter som har blitt avgjort p.g.a. fall o.l. Man kan da ikke stoppe enhver konkurranse hver gang noen snubler litt. Det er en del av gamet å holde seg på bena - eller å holde kjedet på plass.
Ingen av de sportsgrenene du nevner har noe som heter Gentleman agreement, dette er en tradisjon i sykkelsporten, er den som har ledertrøya i problemer skal ingen støte.

Det er vel ikke uten grunn at Contador fikk hele laget sitt i mot seg i fjor, ikke skjønner jeg hvorfor han gjorde det fordi han er mye bedre i tempo enn det Andy er.
 
S

Smorte24

Gjest
decibelius skrev:
Lurer på hvilket dop de bruker i år?
Tviler på om dopingjegerne henger med i svingene.
De vil ikke ta noen, etter at de mistet mange sponsorer, lag fikk problemer med å få sponsorer, og så trakk den tyske tv kanalen seg fra TDF og dro hjem, etter dette begynte UCI og presse tour arrangøren at WADA skulle ta dopingtester og ikke det franske dopingsbyrået.

Wada har hatt ansvaret for doping testing i fjor og i år, vips så er plutselig alle rene, ikke en har blitt tatt i doping av Wada.

Hvis ingen blir tatt i doping i TDF i år så kommer jeg i fremtiden kun til å se en gang i blandt på etapper.

Her er det penger som styrer.
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
audionut skrev:
En annen ting verdt å nevne, er at det var selvforskyldt uhell fra Schlecks side.
Han var agrressiv og gikk til angrep, trådde pedalen som en idiot og tråkket kjedet av hjulet.

Jeg mener gentlemens agreement kun burde gjelde dersom en rytter utsettes for ulykke som ikke er hans egen feil. Folk som ramler av sykkelen og gør på snørra helt uprovosert, fordi de f.eks. ikke behersker brosteinkjøring, har bare seg selv å takke.

Ergo:
Hushovd skulle ha spurtet og hentet poeng i Spa.
OG det var greit nok at Contador, Sanchez og Menchov stakk fra Schlecvk idag.

Helt enig. Det er et idrettsstevne for voksne dette her.

Mvh
Sniff
 

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Innlegg
1.381
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Smorte24 skrev:
Ulf-B skrev:
Det er ganske mange skøyteløp og skistafetter som har blitt avgjort p.g.a. fall o.l. Man kan da ikke stoppe enhver konkurranse hver gang noen snubler litt. Det er en del av gamet å holde seg på bena - eller å holde kjedet på plass.
Ingen av de sportsgrenene du nevner har noe som heter Gentleman agreement, dette er en tradisjon i sykkelsporten, er den som har ledertrøya i problemer skal ingen støte.
Å trekke inn begrepet ”Gentlemen’s agreement” i profesjonell sykling virker en smule malplassert. Finnes vel knapt noen idrettsgren som har flere kjeltringer og juksemakere. Som Ulf B. sier, det er faktisk Schleck og Saxo Bank sitt ansvar å holde sykkelen i orden. Håper Contador (den nye Indurain?) feier gulvet med sutrepinnene!
 
S

Smorte24

Gjest
Pesquera skrev:
Smorte24 skrev:
Ulf-B skrev:
Det er ganske mange skøyteløp og skistafetter som har blitt avgjort p.g.a. fall o.l. Man kan da ikke stoppe enhver konkurranse hver gang noen snubler litt. Det er en del av gamet å holde seg på bena - eller å holde kjedet på plass.
Ingen av de sportsgrenene du nevner har noe som heter Gentleman agreement, dette er en tradisjon i sykkelsporten, er den som har ledertrøya i problemer skal ingen støte.
Å trekke inn begrepet ”Gentlemen’s agreement” i profesjonell sykling virker en smule malplassert. Finnes vel knapt noen idrettsgren som har flere kjeltringer og juksemakere. Som Ulf B. sier, det er faktisk Schleck og Saxo Bank sitt ansvar å holde sykkelen i orden. Håper Contador (den nye Indurain?) feier gulvet med sutrepinnene!
Ikke sammelign Indurain med Contador, Indurain var en lagspiller og en gentleman, Contador er en oppblåst klyse.

Gentleman agreement skulle fortsatt være gjeldende, bare se hvordan Ulrich venter på Armstrong i 2003 og hvordan Armstrong ventet på Ulrich i 2001.

Contador er den største klysa jeg har sett på mange år i sykkelsporten, du husker vel hvordan han beklaget seg og nesten gråt da Armstrong fikk noen sekunder på han i fjor.
 
S

Smorte24

Gjest
Sniff skrev:
audionut skrev:
En annen ting verdt å nevne, er at det var selvforskyldt uhell fra Schlecks side.
Han var agrressiv og gikk til angrep, trådde pedalen som en idiot og tråkket kjedet av hjulet.

Jeg mener gentlemens agreement kun burde gjelde dersom en rytter utsettes for ulykke som ikke er hans egen feil. Folk som ramler av sykkelen og gør på snørra helt uprovosert, fordi de f.eks. ikke behersker brosteinkjøring, har bare seg selv å takke.

Ergo:
Hushovd skulle ha spurtet og hentet poeng i Spa.
OG det var greit nok at Contador, Sanchez og Menchov stakk fra Schlecvk idag.

Helt enig. Det er et idrettsstevne for voksne dette her.

Mvh
Sniff
Det skal mye til og ikke ha uhell på 3 uker, regner med at det er derfor denne gentleman agreement er der.

Håper virkelig at Contador går på tryne i morgen.
 
N

nb

Gjest
Smorte24 skrev:
Ikke sammelign Indurain med Contador, Indurain var en lagspiller og en gentleman, Contador er en oppblåst klyse.
Og Indurain var tempokongen fremfor noen og kjørte defensivt i fjellene (så har jeg lest, det er før min TdF-tid). Jeg synest det er kjipt når etapperitt vinnes på tempoferdigheter, mye stiligere med støting i fjellene synest jeg. Både Schleck og Contador er skikkelige fjellgeiter, men Contador er mye bedre på tempo, sånn sett er han nok en bedre rytter enn Schleck i de store etapperittene.

Begge skal ha kudos for å kjøre offensivt, de har støtet på hverandre og prøvd å ta tid der det er mulig. Contador er nok redd for Andy, han ville normalt vært komfortabel med å ligge 30-40 sekunder bak, for det tar han greit på en tempoetappe. Men han vet nok at det kan bli mye tid om Andy støter skikkelig opp Col du Tourmalet på torsdag og Contador har en dårlig dag på sykkelen.

Andy må ta tid nå, slikt det ser ut kan han risikere å tape andreplassen til Denis Metsjov på en tempoetappe, men jeg har liten tro på at russeren klarer å henge med på torsdag når Andy og Contador i praksis må avgjøre årets Tour eller i det minste gjøre den spennende. Kanskje vi får se et tidlig rykk av Andy, han må prøve å ta et par minutter, og det skal mye til. Da Carlos Sastre gikk helt i bunnen av bakken opp til Alpe de Huez og vant touren klarte han vel å ta litt over to minutter på den etappen om jeg ikke husker helt feil. Hvem som er sterkest av Andy og Contador i fjellene vet vi jo ikke ennå, men normalt tviler jeg på at Andy er så mye sterkere at han klarer å ta nok tid.

Time will sjåvv.
 
N

nb

Gjest
En annen ting: Sanchez og Mentsjov viste ikke akkurat interesse for å vente heller, vanskelig for Contador å snegle seg oppover og la de to gå siden de ligger såpass lite bak, på det tidspunktet var det jo ingen som visste hvor lenge Andy ville bli stående. Men når Andy var tilbake på sykkelen kunne selvsagt de tre ha tatt det piano nedover, nytt utsikten og ventet på Andy som var halvminuttet bak. Om de hadde villet, men det ville de åpenbart ikke.

Har sett på reprisen og det ser ut som Contador er godt på vei til å svare på rykket til Andy før kjedet hopper av, så tviler på at Andy hadde klart å ta så mye tid uansett, men han hadde selvsagt ikke tapt over 40 sekunder hadde det ikke vært for uhellet. Andy kjørte imidlertid veldig bra oppover og hadde tatt mye av forspranget før toppen av fjellet til tross for at han var alene og måtte forsere en del andre ryttere på veien.
 
M

Morpheus

Gjest
Touren klarer ikke å fremkalle den store entusiasmen hos meg når man ikke vet om de er rene eller ei, og han Alexander fyren som som vant siste etappen har vel vært utestengt pg. doping.

Ser heller på denne, da det ikke spiller noe rolle for meg om Maggie og co er dopet eller ei....


8)
 
S

Smorte24

Gjest
nb skrev:
En annen ting: Sanchez og Mentsjov viste ikke akkurat interesse for å vente heller, vanskelig for Contador å snegle seg oppover og la de to gå siden de ligger såpass lite bak, på det tidspunktet var det jo ingen som visste hvor lenge Andy ville bli stående. Men når Andy var tilbake på sykkelen kunne selvsagt de tre ha tatt det piano nedover, nytt utsikten og ventet på Andy som var halvminuttet bak. Om de hadde villet, men det ville de åpenbart ikke.

Har sett på reprisen og det ser ut som Contador er godt på vei til å svare på rykket til Andy før kjedet hopper av, så tviler på at Andy hadde klart å ta så mye tid uansett, men han hadde selvsagt ikke tapt over 40 sekunder hadde det ikke vært for uhellet. Andy kjørte imidlertid veldig bra oppover og hadde tatt mye av forspranget før toppen av fjellet til tross for at han var alene og måtte forsere en del andre ryttere på veien.
Det tok Contador 5 sekunder og komme opp til Andy, da er det litt rart at han ikke ser at Andy har problemer, se bare på hvordan Vinokourov setter ned farten da han passerer Andy. I dag står det også i avisene at Contador sier unnskyld og skulle ikke ha støtet, dette tror jeg han sier på grunn av den reaksjonen han har fått i etterkant, men skaden er allerede gjort og han fikk 40 gratis sekunder. Jeg tror Contador fryktet Andy og så sin mulighet, jeg tror også at Andy kun gjorde det rykket for å vise hvor sterk han egentlig er, han hadde aldrig holdt helt inn med Sanchez i hælene nedover.

Ja jeg synes det var dårlig gjort av Sanchez og Menchov og ta hjulet til Contador, men de kunne ikke la Contador gå fordi de kjemper tross alt om seieren. Menchov slåss for livet siden han har fått beskjed om at han ikke får ny kontrakt med Radobank neste år og må ha en ny arbeidsgiver.

Tviler på at Indurain vant TDF med bare å være god på tempo, men det førte til at han ikke behøvde å støte i fjellene og kunne ta hjulene på konkurentene.

Sastre vant TDF i 2008 fordi Andy lot han vinne, begge var i CSC Saxo Bank og Andy lå best ann, men Cadle Evans hadde den gule trøya, Sastre, Schleck brødrene og Cadle er samlet og Sastre rykker og Evans og Schleck brødrene følger ikke etter, selv om Andy sa at han lett kunne ha tatt igjen Sastre.

Andy ofret seg slik at lagkameraten skulle vinne TDF, dette i mine øyne gjør Andy til en stor idrettutøver, mens Contador nesten gråt i fjor fordi Armstrong hadde tatt 28 sekunder på han i en tidlig etappe.
 
N

nb

Gjest
Smorte24 skrev:
Tviler på at Indurain vant TDF med bare å være god på tempo, men det førte til at han ikke behøvde å støtte i fjellene og kunne ta hjulene på konkurentene.

Sastre vant TDF i 2008 fordi Andy lot han vinne, begge var i CSC Saxo Bank og Andy lå best ann, men Cadle Evans hadde den gule trøya, Sastre, Schleck brødrene og Cadle er samlet og Sastre rykker og Evans og Schleck brødrene følger ikke etter, selv om Andy sa at han lett kunne ha tatt igjen Sastre.

Andy ofret seg slik at lagkameraten skulle vinne TDF, dette i mine øyne gjør Andy til en stor idrettutøver, mens Contador nesten gråt i fjor fordi Armstrong hadde tatt 28 sekunder på han i en tidlig etappe.
Indurain var selvsagt også habil i fjellene, men f.eks i 1992 vant han en tempoetappe med tre minutters margin(!) til nestemann. Han var helt suveren temposyklist. Til tross for fem seiere i TdF vant Indurain kun to etapper som ikke var tempo - nå har jeg ikke sett noen TdF med Indurain, blir forsåvidt nevnt i Wikipedia-artikkelen om han at han lot andre ta seierene på fjelletappene siden han hadde bra kontroll på totalen uansett. Fyren veide jo 80 kilo;) I følge Wikipedia har Armstrong 22 etappeseiere i TdF, så han tok en del fjelletapper også selv om sikkert en del av de er på tempo også hos Armstrong.

Enig i at Andy nok hadde fulgt Sastre greit i 2008 - Andy er jo en mye bedre klatrer, men det var et eksempel på hvor mye (eller lite) tid noen vinner selv om de rykker helt i bunnen av en lang stigning.

Forholdene i Astana i fjor var rimelig spesielle med Contador som den offisielle kaptein, men rimelig åpenbart at Armstrong og Bruyneel ville at Armstrong skulle vinne og Contador måtte gjøre mye på egen hånd. Var også snakk i år om Vino virkelig ville opptre som hjelperytter for Contador, men det har han gjort til tross for at han har kjørt for egne sjanser på et par etapper - noe som tydligvis har vært en del av dealen. Synd at Andy mistet Frank som hjelper før fjellene, klatrestyrken til Saxo Bank er ikke allverden nå ser det ut som, og Contador har både Vino og Navarro til å hjelpe seg i fjellene - sistnenvte har virkelig vært bra. Var kun Andy og Contador som klarte å følge da han skrudde opp tempoet i Alpene.
 
N

nb

Gjest
Fra
http://www.velonation.com/News/ID/4...r-vs-Andy-Schleck-to-wait-or-not-to-wait.aspx

Ledelsen Andy hadde kom i praksis fra at nesten hele feltet ble hindret etter et fall på brostensetappen (men knall og fall er forsåvidt en del av gamet på brostenen).

The 2010 Tour de France has already been subject to a great number of controversial incidents and unfortunate crashes. Schleck himself has already fallen victim to one of these on stage 2, when he crashed twice on the wet, oily descent of the Col de Stockeu. That day, under the instigation of Schleck’s teammate Fabian Cancellara, the entire peloton was neutralised, not only so that Schleck and the other fallers could catch up, but all the way to the finish in Spa.

It could be argued that the Luxemburger has already used up one big favour, as Contador noted. “In Spa, he had big crash but today when I attacked it wasn’t because I knew he had problems,” he said.

The next day, as the peloton crossed the notorious, fearsome pavé of northern France, a crash near the front of the field delayed almost everybody. Schleck himself was one of the few riders to have been in front of the crash as it happened – and sadly his elder brother Fränk was the chief victim with a broken collarbone – but this did not stop Cancellara from capitalising on the split in the field and driving Schleck on to the finish

Contador lost 1’13” to Schleck on that stage, despite chasing hard to catch up for the best part of 25km. The pace of two-time Paris-Roubaix winner and Olympic and World time trial champion Cancellara, with the help of Schleck and World champion Cadel Evans (BMC Racing) was too much for the Spanish climber to contend with.


What made the incident on stage 3 so very different from the one on stage 2? And what made both of them so very different from today’s untimely mechanical?

But was it a mechanical anyway?

Schleck dropped his chain as he was changing gear as he attacked on the climb; this differs from other mechanical problems like punctures in that it was Scleck’s error that caused it. Bike racing is about more than just the strongest rider winning; bike handling is also an important factor, of which gear changes are a part.

It also took him two attempts to put his chain back on, as the first time he failed to put it all the way around his chainring and it came off again as he tried to remount.


Contador was already at attacking speed as he passed the stricken Schleck, he may or may not have known what was going on. Regardless of whether he knew or not though, he had no obligation to wait for a rider who made a mistake. Schleck messed up, Contador capitalised.

By the finish Contador had taken 39 seconds out of Schleck, to move ahead of him in the overall classification by a slim 8 seconds. (Hmm, leading the Tour by 8 seconds; where have I heard that before?) The time Contador took back today is just over half of what Schleck took out of him on the cobbles. Touché.
 
S

Smorte24

Gjest
Grunnen til at ingen ventet på den 3 etappen var at det ble sagt før etappen at det ble ingen stopp i dag, regner med at det var pga dagen før da det ble sterke reaksjoner når feltet ventet.

Jeg er for at det skal kjøres uansett hva men når det er noe som heter gentleman agreement så burde man holde seg til det.

Tror Contador skal være glad at ikke en tilskuer steller seg i veien for han i dag.
 
N

nb

Gjest
Smorte24 skrev:
Jeg er for at det skal kjøres uansett hva men når det er noe som heter gentleman agreement så burde man holde seg til det.
Ja, men om man skal vente pga en feilgiring (om det var det da...) i et kraftig rykk , skal man da også vente dersom konkurrenten sov litt og lå feil i feltet for å kunne svare fort på rykket? Begge deler handler om sykkelferdigheter i en eller annen form.

Gentelemen's agreement dekker uhell som ikke er selvforskylte, ikke feil man eventuelt gjør selv.
 

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Innlegg
5.684
Antall liker
1.438
Smorte24, greit nok at du ikke liker Contador, det er en ærlig sak, men jeg klarer ikke å se at du har en veldig god sak når du argumenterer for at Contador burde ha roet ned fordi Schleck bomgiret.
 
S

Smorte24

Gjest
Roberten skrev:
Smorte24, greit nok at du ikke liker Contador, det er en ærlig sak, men jeg klarer ikke å se at du har en veldig god sak når du argumenterer for at Contador burde ha roet ned fordi Schleck bomgiret.
Er det så opplagt at jeg ikke liker Contador ;D

http://en.wikipedia.org/wiki/Operación_Puerto_doping_case

Dette er grunnen til at jeg ikke liker han, hadde det ikke vært for korrupt spansk rett så hadde han vel vært tatt for doping.
 
N

nb

Gjest
Dette ser ut til å bli en interessant etappe. De smadrer feltet allerede på første stigning. Andy har ingen hjelperyttere allerede mot toppen av første bakke, Contador har en, samt at Vino sitter i bruddet og kan kanskje gjøre en innsats senere om de blir kjørt inn. Det er tre fjell igjen, en førstekategori og to utenforkategori.

Gamlefar selv, Armstrong, sitter i bruddet. Kanskje dette er hans store forsøk på en etappeseier? Det må nesten skje her om han skal ha en sjanse. Ditto for Sastre, han er også i bruddet.

Van den Broeck, femstemann i sammendraget har rykket fra "hovedfeltet", han ligger bare 3 minutter og 39 sekunder bank Contador i sammendraget. Astana har nå knapt noen til å holde farten oppe. Andy og Contador kan ikke tillate at van den Broeck får for mye tid.

Blir en lang og slitsom dag for mange dette her.
 

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Innlegg
1.268
Antall liker
126
En liten ekstra opplysning:

nb skrev:
The 2010 Tour de France has already been subject to a great number of controversial incidents and unfortunate crashes. Schleck himself has already fallen victim to one of these on stage 2, when he crashed twice on the wet, oily descent of the Col de Stockeu. That day, under the instigation of Schleck’s teammate Fabian Cancellara, the entire peloton was neutralised, not only so that Schleck and the other fallers could catch up, but all the way to the finish in Spa.
Dette er visstnok feil - Contador gav "ordren" om å stoppe feltet slik at Schleck kunne komme seg opp.

http://www.feltet.dk/index.php?id_parent=262&id=276&id_nyhed=26769

På det tidspunktet lå Schleck rundt 4:30 back hovedfeltet, og ikke hadde han gul trøye heller. Jeg åpner faktisk opp for at Contador ikke var oppmerksom på Schlecks kjede, og at han genuint synes han gjorde noe dumt.
 
N

nb

Gjest
Ikke hver dag man ser en gruppe ryttere som har fallt av fullstendig allerede etter andre av fire fjell som inkluderer Andreas Klöden, Ivan Basso, Cadel Evans og Juan Manuel Garate (sistnevnte vant opp til Mont Ventoux i fjor).
 
N

nb

Gjest
Da er de i gang med Col du Tourmalet, fra den "lette" siden. Armstrong angriper, det er jo morro for gamlefar. Han er håpløst langt bak i sammendraget, så feltet gidder neppe hente han. Skal han vinne blir det 140 km solokjøring om ikke han får følge av noen andre.

Til tross for 28 ryttere i gruppen med den gule trøya er Schleck uten hjelperyttere, Contador har vel tre så vidt jeg kan se, tydlig at Astana har et mye sterkere lag i år enn hva Saxo Bank har.
 
N

nb

Gjest
Hushovd går fra gruppen med Contador, Schleck et al - sprekt! Klarer han å komme opp til gutta foran i utforkjøringen og sitte med de over neste fjell er det virkelig imponerende i alle fall. Det er ingen innlagte spurter før etter neste stigning, så Thor må da gå for en etappeseier her?

Edit: Det er poeng til de 13 første i mål på etappen. Det er p.t. 11 stykker som ligger foran Thor i bakken, men han tar nok godt innpå i utforkjøringene. Får håpe han klarer å holde koken oppover fjellene.
 
8

8x12_TOM

Gjest
Bra Thor!!
Mye slit for 6 poeng dette. Men tror likevel ikke han står med den grønne trøyen til slutt, selv om han leder med 4 poeng akkurat nå
Det at han har blitt bedre i fjellene går litt ut over spurtgenskapene hans. Men han skal ha for ikke å gi opp.
 
S

Smorte24

Gjest
8x12_TOM skrev:
Bra Tor!!
Mye slit for 6 poeng dette. Men tror likevel ikke han står med den grønne trøyen til slutt, selv om han leder med 4 poeng akkurat nå
Det at han har blitt bedre i fjellene går litt ut over spurtgenskapene hans. Men han skal ha for ikke å gi opp.
Helt enig dette var stort av Thor, han har også muligheter på en innlagt spurt etter 33 km på torsdag.

Veldig sportslig av Ciolek og Rojas og ikke spurte for poengene, spesielt av Ciolek som fungerte som en opptrekker for Hushovd, kanskje Ciolek er Hushovd´s opptrekker neste år, Milram trekker seg som sponsor så det er jo en mulighet, Ciolek var jo opptrekkeren til Cavendish for noen år siden.

Men det er vel bare en drøm.

Hushovd har vel ikke den spurten som trengs fordi han tok kragebeinet i mai, en dag i dag har han en stålplate i skulderen, tror Hushovd er 2-4 beste spurtene i verden når han har fått trent spurt. Cavendsih troner på toppen uansett når det kommer til spurter.
 
N

nb

Gjest
Veldig sterkt av Thor i dag - dessverre tror jeg ikke det holder til grønn trøye siden det nok blir to massespurter til, men ingen kan i alle fall si at han ikke har prøvd om det ikke går. Får se om han prøver å gå i brudd på torsdag, men det skal mye til før han får lov til det siden første innlagte spurt er etter allerede 33 kilometer. Andre spurt er ved starten på stigningen til Tourmalet. Tipper det går et brudd som blir hentet i siste bakken og etappen blir vunnet av Schleck eller Contador.
 
S

Smorte24

Gjest
Nå spørs det om Pettachi er med videre etter doping mistanke og at han er under etterforskning.

Jeg tror ikke Hushovd vinner hvis Petacchi er med videre, men han har ihvertfall prøvd og fortjener all ros for det.
 
N

nb

Gjest
Smorte24 skrev:
Nå spørs det om Pettachi er med videre etter doping mistanke og at han er under etterforskning.
Hva er formalia der egentlig for eventuelt å kaste han ut før Touren er omme? Er det rittarrangør eller laget hans som eventuelt må kaste han ut?
 
S

Smorte24

Gjest
nb skrev:
Smorte24 skrev:
Nå spørs det om Pettachi er med videre etter doping mistanke og at han er under etterforskning.
Hva er formalia der egentlig for eventuelt å kaste han ut før Touren er omme? Er det rittarrangør eller laget hans som eventuelt må kaste han ut?
Det er først og fremst laget som må trekke han fra konkuransen, men det er også noe som heter at man ikke kan delta i konkuranser mens man er under etterforskning, dette skjedde med Ballan tidligere i år.

Jeg tror heller ikke at TDF arrangøren har så lyst til at en som er under etterforskning for doping skal vinne den grønne trøya, så kanskje de de har en regel jeg ikke vet om til å forby Petacchi til å fortsette i touren.

Men vi må ikke glemme at Petacchi er uskyldig til det motsatte er bevist.
 
F

fjellvåk

Gjest

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Innlegg
527
Antall liker
50
En rågjenger er nå faktisk tatt for doping, men siden han er norsk så er han antagelig uskyldig. En nordmann ville jo aldri funnet på å jukse :mad:
 

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
572
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
joje skrev:
En rågjenger er nå faktisk tatt for doping, men siden han er norsk så er han antagelig uskyldig. En nordmann ville jo aldri funnet på å jukse :mad:
Vår norske venn rågjengeren fornekter selvsagt, i likhet med stort sett alle dopere, at han er noe som helst i nærheten av skyldig. Kanskje gjør han som Floyd Landis og venter 3-4 år før han innrømmer hele greia.
 
N

nb

Gjest
Så får vi se om Andy klarer å få tilstrekkelig forsprang til Contador til at det blir spennende på lørdagens tempoetappe. Det er meldt kraftig regnvær i området, så får håpe aller holder seg på sykkelen i de to utforkjøringene før de skal opp Col du Tourmalet til slutt. Blir garantert en spennende etappe siden Andy er nødt til å gå kraftig til angrep. Er han skikkelig uheldig mister han også 2. plassen i sammendraget om det ikke går siden Mentsjov er mye bedre på tempo og ligger bare såvidt over to minutter bak Andy.

Jeg har dog ingen tro på at Metsjov klarer å følge Andy opp siste fjell, men tror dessverre for Andy at Contador ikke kommer til å tape nok.

Innlagt spurt før fjellene, så her vil sikkert Thor, Pentacchi og kanskje Cavendish melde seg på. Thor leder med 4 poeng på Pentacchi og 29 poeng på Cavendish, så det skal mye til før Cav er en seriøs konkurrent, men han kan gå forbi Thor om han f.eks vinner inntil Bordeux og i Paris og Thor havner et stykke bak på de to spurtene.
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
hehe - rågjenger ;D Om ett par uker vil det legges fram ett forslag i stortinget om gangfartsgrense på Norske fortau.
 

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Innlegg
1.268
Antall liker
126
decibelius skrev:
hehe - rågjenger ;D Om ett par uker vil det legges fram ett forslag i stortinget om gangfartsgrense på Norske fortau.
En profeti du kan profittere på senere - kun et spørsmål om tid ;D
 
U

utgatt60135

Gjest
Har tatt meg fri for å se TdF i dag :D.

Trodde Thor ville sitte i brudd heller enn Edvald. Trodde han heller ville spare energi til en bra tempo. "Læregutten" skal kanskje teste seg som klatrer i dag. Har ikke den store troen men jeg har tatt mye feil i denne touren :).
 
Topp Bunn