Ho ho ho. Engelen in a nutshellGago skrev:gikk til apollon platebar (som på den tiden var bergens beste), og spurte engelen om han hadde noe townes.
han så ut som et spørsmålstegn, aldri hørt om townes før.
da jeg drakk øl med engelen mange år senere, under mitt andre bergensopphold på begynnelsen av 00-tallet, var han plutselig blitt townes-ekspert og hadde ifølge seg selv "fulgt denne artisten siden 70-tallet". ;D
Men en gang for alle. "Our mother the mountain" er Townes' mesterverk, ferdig arbeid. Det er den beste singer/songwriter plata noensinne, og i mine ører det beste albumet noen noensinne har gitt ut. Tror eg har hørt denne plata fra i sin helhet nærmere 1000 ganger. At han var 25 år da han gav ut plata gjør ikke melodier/poesi mindre imponerende. Etter "our mother" er "the late great" og "high, low and in between" mine favoritter av studioplatene. Tror jeg har det meste som er å oppdrive av Townes, noen og 40 cd'er sist eg talte. Han er solid på posthume utgivelser
Skal ikkje dra en Engelen og påberope meg å ha fulgt ham siden 70 tallet, men jeg har et nokså krystalklart bilde i hodet mitt fra første gang jeg hørte Townes på plate, et utrolig sterkt inntrykk. Desverre fikk jeg aldri sett ham, var 19 då han døde, og kjente bare vagt til ham da.
Finner det utrolig underlig at allmusic gir our mother tre stjerner, men det hender de vingler en del og justerer litt. For en del år tilbake hadde "Like flies on Sherbert" med Alex Chilton èn stjerne, i dag har den 3,5.