Tråden for bilder av hodetelefoner/-utstyr/-oppsett.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Buyer no 1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.08.2012
    Innlegg
    162
    Antall liker
    65
    Sted
    Danmark, København
    Det var nu heller ikke min intention at så tvivl om Cd..'s definition af et headset. Beklager hvis mit ordvalg giver det indtryk.

    Og når Google mener det samme, er der jo ikke mere at diskutere ;)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Norske TV-kommentatorer benytter Sennheiser-headset

    sikker på at Davy ikke har på et headset fra Sennheiser??
    Jeg stusser på spørsmålet.

    Hvis du hadde sett på innlegget jeg lenket til i forbindelse med bildet av Davy Wathne, ville du ha oppdaget at jeg er sikker på at Davy Wathne benytter et Sennheiser-headset. Jeg oppgir endog modell(er) med fabrikanlenker:

    [...]
    216747d1379247297-begreper-og-terminologi-beskrivelse-av-lyd-sennheiser-hmd-26_hme-26_davy-wathn.jpg


    TV2s Davy Wathne med Sennheiser HMD 26 eller HME 26 headset. Hodetelefondelen er identisk, men mikrofonen er henholdsvis dynamisk og kondensator.
    NRKs og TV2s kommentatorer på sidelinjen på fotballbaner o.l. benytter typisk Sennheiser HMD 26 eller HME 26 og forløperne Sennheiser HMD 25 eller HME 25.

    Jeg har ikke sett norske TV-kommentatorer med AKG-headset, men jeg har sett en SVT-kommentator med det jeg tror var AKG HSD 271 eller HSC 271.

    Sennheiser HMD 25-1_NRK_Anders Werner Øfsti.jpg


    NRKs Anders Werner Øfsti med Sennheiser HMD 25-1 eller HME 25-1

    Sennheiser HMD 25-1_kjole_TV2_Julie Strømsvåg_834 × 600.jpg


    TV2s Julie Strømsvåg med Sennheiser HMD 25-1 eller HME 25-1
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Hva var så hensikten?

    AKG HSD 171/271/240 tipper jeg :)
    Det stemmer:
    AKG HSD 271:
    [Bilde av AKG HSD 271]
    fx Sennheiser HMD-26 .... ;)

    Men mon ikke CD... taler om kablet, og blot anvender bildet til at illustrere hvad han mener et headset er?
    Innlegg #437 "AKG MK HS Studio D headsetkabel" stadfestet at mteinums svar var korrekt. Jeg oppgav så kabelens betegnelse "AKG MK HS Studio D Headset cable" med produsentlenke og avsluttet med et bilde av AKG HSD 271 som er en av headsetmodellene kabelen lages for.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Man er selvfølgelig godt innenfor trådens emne

    Hva gjør headfinøtter om kabler til headset i en tråd om bilder av hodetelefonoppsett, om jeg tør spørre? :D
    Dét bør være opplagt:
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Look what the cat's dragged in!

    ^^^
    En Koss Porta Pro (eller klone) i et mislykket forsøk på å benytte en katt som hodetelefonstativ.

    Subsidiært har ikke katten helt forstått hvordan man bruker en hodetelefon, eller eieren hvordan man bruker en katt.


    coloud-hello-kitty-headphones-pink-label-11347996.jpeg


    ku-medium.jpg


    ku-medium.jpg
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.383
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Det der er litt som å legge ut bilder av ei med fine store pupper som står foran en bringebærbusk, og be oss se hvor fine bærene er i år :) Fint utstyr!!
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    @ Tittentei

    Ser jo bra ut dette.:cool:

    Hvis du ikke trenger ta hensyn til WAF må du ha så store høyttalere som mulig, om madamen mener du må nedgradere så nedgraderer du til den modellen du helst vil ha, psykologi i praksis.

    Jeg har dog en kammerat som hadde fett anlegg på 70-80 talle med digge høyttaler og stort rack som hørte tidsepoken til, men han måtte nedgradere til noe midi greier med en liten høyttaler på gulvet i et hjørne og den andre på toppen av ei høy hylle, han skjemtes den første tiden når gutta kom på besøk
     

    Xtri

    Medlem
    Ble medlem
    18.09.2010
    Innlegg
    33
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    4



    Takk Tittentei! :cool:
    Da var lommeboken plutselig tom :(
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Nydelig, og se på den orange dioden! Den måtte jeg betale $30 ekstra for!! Hahaha, håper du koser deg glugg. Den der driver det meste med prump og prakt! ;D

    Når du får noen penger til rør; skaff USAF-596 og adapter!!
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    @ Tittentei

    Ser jo bra ut dette.:cool:

    Hvis du ikke trenger ta hensyn til WAF må du ha så store høyttalere som mulig, om madamen mener du må nedgradere så nedgraderer du til den modellen du helst vil ha, psykologi i praksis.

    Jeg har dog en kammerat som hadde fett anlegg på 70-80 talle med digge høyttaler og stort rack som hørte tidsepoken til, men han måtte nedgradere til noe midi greier med en liten høyttaler på gulvet i et hjørne og den andre på toppen av ei høy hylle, han skjemtes den første tiden når gutta kom på besøk
    INGENTING ANNET ENN LYD KOMMER MELLOM MINE HØYTTELERE OG MEG!

    jbl4343.jpg


    JBL 4343B, med aktiv deling via JBL UREI 5235 med 4343-kort. XPR-1 på 15" og XPA-2 på 10" mellomtone horn + diskant! 4-veis er MORO!!!!!!

    YIIIIIHAAAAAAA *piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip* Tittentei Tinnitus! ;D
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    @ Tittentei

    Ser jo bra ut dette.:cool:

    Hvis du ikke trenger ta hensyn til WAF må du ha så store høyttalere som mulig, om madamen mener du må nedgradere så nedgraderer du til den modellen du helst vil ha, psykologi i praksis.

    Jeg har dog en kammerat som hadde fett anlegg på 70-80 talle med digge høyttaler og stort rack som hørte tidsepoken til, men han måtte nedgradere til noe midi greier med en liten høyttaler på gulvet i et hjørne og den andre på toppen av ei høy hylle, han skjemtes den første tiden når gutta kom på besøk
    INGENTING ANNET ENN LYD KOMMER MELLOM MINE HØYTTELERE OG MEG!

    Vis vedlegget 227624

    JBL 4343B, med aktiv deling via JBL UREI 5235 med 4343-kort. XPR-1 på 15" og XPA-2 på 10" mellomtone horn + diskant! 4-veis er MORO!!!!!!

    YIIIIIHAAAAAAA *piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip* Tittentei Tinnitus! ;D
    Aner vi 2 par vintage JBL i heimen Tittentei.:cool:

    De var jo ikke spesielt store i det hele tatt, bare bittelitt større en de andre.:rolleyes:

    Neste modell opp så har du den berømte wall of sound, men da må du kanskje ha bittelitt mindre TV.
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.121
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Nå synes jeg at hodetelefon tråden blir interessant igjen:) mvh. Guit
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.383
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    INGENTING ANNET ENN LYD KOMMER MELLOM MINE HØYTTELERE OG MEG!

    JBL 4343B, med aktiv deling via JBL UREI 5235 med 4343-kort. XPR-1 på 15" og XPA-2 på 10" mellomtone horn + diskant! 4-veis er MORO!!!!!!

    YIIIIIHAAAAAAA *piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip* Tittentei Tinnitus! ;D
    Ble veldig fett!! Men den stakkars stereobenken din ser veldig liten ut nå :-D
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.357
    Antall liker
    916
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    125
    @ Tittentei

    Ser jo bra ut dette.:cool:

    Hvis du ikke trenger ta hensyn til WAF må du ha så store høyttalere som mulig, om madamen mener du må nedgradere så nedgraderer du til den modellen du helst vil ha, psykologi i praksis.

    Jeg har dog en kammerat som hadde fett anlegg på 70-80 talle med digge høyttaler og stort rack som hørte tidsepoken til, men han måtte nedgradere til noe midi greier med en liten høyttaler på gulvet i et hjørne og den andre på toppen av ei høy hylle, han skjemtes den første tiden når gutta kom på besøk
    INGENTING ANNET ENN LYD KOMMER MELLOM MINE HØYTTELERE OG MEG!

    Vis vedlegget 227624

    JBL 4343B, med aktiv deling via JBL UREI 5235 med 4343-kort. XPR-1 på 15" og XPA-2 på 10" mellomtone horn + diskant! 4-veis er MORO!!!!!!

    YIIIIIHAAAAAAA *piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip* Tittentei Tinnitus! ;D

    kom det flere dråper denne gangen?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.522
    Antall liker
    1.047
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Tittentei har begynt å kjøre hjullaster, vi andre her inne koser oss med mopedene våre.... Imponerende, uansett =9
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Aner vi 2 par vintage JBL i heimen Tittentei.:cool:

    De var jo ikke spesielt store i det hele tatt, bare bittelitt større en de andre.:rolleyes:

    Neste modell opp så har du den berømte wall of sound, men da må du kanskje ha bittelitt mindre TV.
    Haha, ja, har både 4343B og 4430 i heimen nu, hentet disse i gårkveld og har brukt litt tid på å terminere kabler og sjaue litt for å få lyd i dem. :) Dette er restaureringsobjekter, fordi valnøttfineren som er på har begynt å løsne. Planen er å lytte til dem og avgjøre om de blir, mens jeg gjør undersøkelser på hvordan man best restaurerer og re-finerer høyttalere med bladfiner osv. Hvis selve fineringen er tricky, så gjør jeg nok et godt grunnarbeid og setter bort finishen til profesjonelle. Dersom prosjektet starter, så brukes 4430 i mellomtiden. Hva som skjer etterpå vites ikke, men 4430 kan kanskje være bakhøyttalere i en hjemmekino? LOL! Nei, det blir neppe noe hjemmekino, aner ikke hva som skjer.

    De kan bli riktig pene, sø.

    maxresdefault.jpg


    Skal til å sette på disse "vingene", "grillene" eller hva de heter (lol), som skal foran hornåpningen nå. Måtte fjerne de gammel borrelåsene og lime på nye.

    De ser mye større ut, haha. De er jo større også, men ikke sååå mye større egentlig. :)

    Nå synes jeg at hodetelefon tråden blir interessant igjen:) mvh. Guit
    ;D

    Ble veldig fett!! Men den stakkars stereobenken din ser veldig liten ut nå :-D
    Hahaha, tenkte akkurat det samme da jeg så bildet, men det ser verre ut på bildet enn det er i virkeligheten, ;D Skal prøve å få tatt noen bedre skrytebilder senere. Må skryte litt, haha, er nesten halve moroa det.

    Synes bare at de hodetelefonene ser vel store ut ;). De må vel være mer enn 50 gram tyngre enn LCD2
    Dette er ikke over ear, men in room hodetelefoner. ;D

    kom det flere dråper denne gangen?
    I dag var det tørt, men et par minutter uti ei låt like etter at de var koblet opp, og i ren refleks, så kastet jeg begge hendene i været og skrek tilbakestående lyder høyt i euforisk lykkerus. ;D
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Haha, ja, har både 4343B og 4430 i heimen nu, hentet disse i gårkveld og har brukt litt tid på å terminere kabler og sjaue litt for å få lyd i dem. :) Dette er restaureringsobjekter, fordi valnøttfineren som er på har begynt å løsne. Planen er å lytte til dem og avgjøre om de blir, mens jeg gjør undersøkelser på hvordan man best restaurerer og re-finerer høyttalere med bladfiner osv. Hvis selve fineringen er tricky, så gjør jeg nok et godt grunnarbeid og setter bort finishen til profesjonelle. Dersom prosjektet starter, så brukes 4430 i mellomtiden. Hva som skjer etterpå vites ikke, men 4430 kan kanskje være bakhøyttalere i en hjemmekino? LOL! Nei, det blir neppe noe hjemmekino, aner ikke hva som skjer.

    De kan bli riktig pene, sø.

    Vis vedlegget 227678

    Skal til å sette på disse "vingene", "grillene" eller hva de heter (lol), som skal foran hornåpningen nå. Måtte fjerne de gammel borrelåsene og lime på nye.

    De ser mye større ut, haha. De er jo større også, men ikke sååå mye større egentlig. :)



    ;D



    Hahaha, tenkte akkurat det samme da jeg så bildet, men det ser verre ut på bildet enn det er i virkeligheten, ;D Skal prøve å få tatt noen bedre skrytebilder senere. Må skryte litt, haha, er nesten halve moroa det.

    Synes bare at de hodetelefonene ser vel store ut ;). De må vel være mer enn 50 gram tyngre enn LCD2
    Dette er ikke over ear, men in room hodetelefoner. ;D

    kom det flere dråper denne gangen?
    I dag var det tørt, men et par minutter uti ei låt like etter at de var koblet opp, og i ren refleks, så kastet jeg begge hendene i været og skrek tilbakestående lyder høyt i euforisk lykkerus. ;D
    Go go go dette blir f..n meg bra, vintage rocke bule kan vi like.:cool:
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.121
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Haha, ja, har både 4343B og 4430 i heimen nu, hentet disse i gårkveld og har brukt litt tid på å terminere kabler og sjaue litt for å få lyd i dem. :) Dette er restaureringsobjekter, fordi valnøttfineren som er på har begynt å løsne. Planen er å lytte til dem og avgjøre om de blir, mens jeg gjør undersøkelser på hvordan man best restaurerer og re-finerer høyttalere med bladfiner osv. Hvis selve fineringen er tricky, så gjør jeg nok et godt grunnarbeid og setter bort finishen til profesjonelle. Dersom prosjektet starter, så brukes 4430 i mellomtiden. Hva som skjer etterpå vites ikke, men 4430 kan kanskje være bakhøyttalere i en hjemmekino? LOL! Nei, det blir neppe noe hjemmekino, aner ikke hva som skjer.

    De kan bli riktig pene, sø.

    Vis vedlegget 227678

    Skal til å sette på disse "vingene", "grillene" eller hva de heter (lol), som skal foran hornåpningen nå. Måtte fjerne de gammel borrelåsene og lime på nye.

    De ser mye større ut, haha. De er jo større også, men ikke sååå mye større egentlig. :)



    ;D



    Hahaha, tenkte akkurat det samme da jeg så bildet, men det ser verre ut på bildet enn det er i virkeligheten, ;D Skal prøve å få tatt noen bedre skrytebilder senere. Må skryte litt, haha, er nesten halve moroa det.

    Synes bare at de hodetelefonene ser vel store ut ;). De må vel være mer enn 50 gram tyngre enn LCD2
    Dette er ikke over ear, men in room hodetelefoner. ;D

    kom det flere dråper denne gangen?
    I dag var det tørt, men et par minutter uti ei låt like etter at de var koblet opp, og i ren refleks, så kastet jeg begge hendene i været og skrek tilbakestående lyder høyt i euforisk lykkerus. ;D
    Årsaken til innlegget er at hodetelefon interessen har stagnert noe, pga. min store interesse for vintage JBL:) De er jo helt fantastiske dette merket. Har nesten samme speed som en god elekrostat hodetelefoner. Det hende at jeg slenger de på hue innimellom :rolleyes:. Veldig fornuftig av deg å velge en 4-veis JBL monitor. Nå har de høyere pris i USA enn i Norge.
    Tror interessen for hodetelefoner vil ta seg opp igjen for min del. Da må ting få roet seg ned først. Kanskje jeg drister meg til å prøve en rør headamp. mvh Guit
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    @ Tittentei.

    Forslag til neste oppgradering og mine tanker om wall of sound.

    enjoy.

    [bilde fjernet]
    Haha, ja, jeg så videoen da Kenrick Sound installerte dette hos kjøperen, helt sjukt. *se om jeg finner*

    Eg fann, eg fann. JBL 4355, heter de vissnok :)


    Dette blir nok litt for mye for min lille bule. :)

    Årsaken til innlegget er at hodetelefon interessen har stagnert noe, pga. min store interesse for vintage JBL:) De er jo helt fantastiske dette merket. Har nesten samme speed som en god elekrostat hodetelefoner. Det hende at jeg slenger de på hue innimellom :rolleyes:. Veldig fornuftig av deg å velge en 4-veis JBL monitor. Nå har de høyere pris i USA enn i Norge.
    Tror interessen for hodetelefoner vil ta seg opp igjen for min del. Da må ting få roet seg ned først. Kanskje jeg drister meg til å prøve en rør headamp. mvh Guit
    Åh! Har du også begynt å interessere deg for dette nylig? Det er definitivt gøy å holde på med, men det blir litt mer enn plug & play med disse høyttalerne som er like gamle som meg, haha.

    4ztAZlt.jpg


    Med 4343B og aktiv deling har man deling mellom 15" på den ene siden og mellomtone + horn + diskant på den andre. Man kan stille gain individuelt for høyre og venstre kanal på de tre øverste via UREI 5235 med 4343-kortet. Dette er veldig greit når man kjører forskjellige forsterkere (med forskjellig gainstruktur) på basselementene og resten. I tillegg kan man stille hver høyttaler individuelt fra lytteposisjon. Har fortsatt en jobb å gjøre her.

    T0kdgVk.jpg


    I tillegg har man l-pads for disse tre elementene. Målemikrofonen er til uvurderlig hjelp når man skal stille inn disse tingene. Har funnet at gain på topp må noe ned relativt til basselementet, spesielt på ny musikk, fordi det er veldig detaljerte og avslørende høyttalere, slik at moderne musikk rett og slett høres dårlig ut om man går for lineær frekvensrespons. Med litt prominent bass og mellomtone ift. diskant og horn blir det imidlertid veldig bra, og JBL har dette morsomme slaget i midbassen som er så vanvittig.

    Prøver å gjøre alt dette via L-pads og det aktive delefilteret nå, alternativt kan man 0-stille alt og gjøre det digitalt med Equalizer APO. Det skal jeg prøve etter at jeg har gjort så mye som mulig med de analoge kontrollerne.

    Har ikke prøvd aktiv deling på JBL 4430, fordi jeg ikke har utstyret til det, men merker at bassen med aktivt delte 4343B har godt av å bli kvitt spolen på delefilteret. Den blir raskere og mer detaljert, akkurat slik de jeg har pratet med som har greie på dette har sagt.

    Er ikke ferdig med head-fi selv, men akkurat nå er det dette som engasjerer mest. Det blir nok til at jeg skal kikke litt på vintage hodetelefoner etterhvert. Nytt er tydeligvis ikke alltid best, hehe.
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.121
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    @ Tittentei.

    Forslag til neste oppgradering og mine tanker om wall of sound.

    enjoy.

    [bilde fjernet]
    Haha, ja, jeg så videoen da Kenrick Sound installerte dette hos kjøperen, helt sjukt. *se om jeg finner*

    Eg fann, eg fann. JBL 4355, heter de vissnok :)


    Dette blir nok litt for mye for min lille bule. :)

    Årsaken til innlegget er at hodetelefon interessen har stagnert noe, pga. min store interesse for vintage JBL:) De er jo helt fantastiske dette merket. Har nesten samme speed som en god elekrostat hodetelefoner. Det hende at jeg slenger de på hue innimellom :rolleyes:. Veldig fornuftig av deg å velge en 4-veis JBL monitor. Nå har de høyere pris i USA enn i Norge.
    Tror interessen for hodetelefoner vil ta seg opp igjen for min del. Da må ting få roet seg ned først. Kanskje jeg drister meg til å prøve en rør headamp. mvh Guit
    Åh! Har du også begynt å interessere deg for dette nylig? Det er definitivt gøy å holde på med, men det blir litt mer enn plug & play med disse høyttalerne som er like gamle som meg, haha.

    Vis vedlegget 227907

    Med 4343B og aktiv deling har man deling mellom 15" på den ene siden og mellomtone + horn + diskant på den andre. Man kan stille gain individuelt for høyre og venstre kanal på de tre øverste via UREI 5235 med 4343-kortet. Dette er veldig greit når man kjører forskjellige forsterkere (med forskjellig gainstruktur) på basselementene og resten. I tillegg kan man stille hver høyttaler individuelt fra lytteposisjon. Har fortsatt en jobb å gjøre her.

    Vis vedlegget 227908

    I tillegg har man l-pads for disse tre elementene. Målemikrofonen er til uvurderlig hjelp når man skal stille inn disse tingene. Har funnet at gain på topp må noe ned relativt til basselementet, spesielt på ny musikk, fordi det er veldig detaljerte og avslørende høyttalere, slik at moderne musikk rett og slett høres dårlig ut om man går for lineær frekvensrespons. Med litt prominent bass og mellomtone ift. diskant og horn blir det imidlertid veldig bra, og JBL har dette morsomme slaget i midbassen som er så vanvittig.

    Prøver å gjøre alt dette via L-pads og det aktive delefilteret nå, alternativt kan man 0-stille alt og gjøre det digitalt med Equalizer APO. Det skal jeg prøve etter at jeg har gjort så mye som mulig med de analoge kontrollerne.

    Har ikke prøvd aktiv deling på JBL 4430, fordi jeg ikke har utstyret til det, men merker at bassen med aktivt delte 4343B har godt av å bli kvitt spolen på delefilteret. Den blir raskere og mer detaljert, akkurat slik de jeg har pratet med som har greie på dette har sagt.

    Er ikke ferdig med head-fi selv, men akkurat nå er det dette som engasjerer mest. Det blir nok til at jeg skal kikke litt på vintage hodetelefoner etterhvert. Nytt er tydeligvis ikke alltid best, hehe.
    Har spilt på JBL i mange år. Aktiv bass har jeg også. Vintage hodetelefon er noe jeg har i STAX SRX. Den har holdt i snart 40 år. Er fortsatt en referanse av mange. Har en utrolig god bassgjengivese. Det finnes en PRO utgave også, men er sjelden. mvh. Guit
     

    QWERT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    323
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    De var på messa i Warsava og het Obravo fra Taiwan. Jeg hørte ikke på de dessverre.
     

    Xtri

    Medlem
    Ble medlem
    18.09.2010
    Innlegg
    33
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    4
    Latterlig fornøyd med HE-500 for øyeblikket.
    Neste blir vel og teste HE-6, noen som har de og kan sammenligne med HE-500? Eller har erfaring med begge?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.522
    Antall liker
    1.047
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Latterlig fornøyd med HE-500 for øyeblikket.
    Neste blir vel og teste HE-6, noen som har de og kan sammenligne med HE-500? Eller har erfaring med begge?
    Har begge.HE6 er klarere og mindre moro. Kos deg med HE500 en stund til, du =)

    Hva skal du drive HE6 med? WA6SE? Den er angiveligv ikke nok.. Ifølge en eller egentlig flere brukere på Headfi frarådes komboen, WA6SE klipper vesentlig kjappere med WA6SE enn WA22. Sistnevnte har jeg selv. Den duger, men langt fra optimalt.

    HE6 trenger mye guff... Mange mener ingen hodetelefonforsterkere duger, de kobler rett på kraftigere stereoamper .
     
    Sist redigert:

    Xtri

    Medlem
    Ble medlem
    18.09.2010
    Innlegg
    33
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    4
    [h=3]mini-x a-100 kanskje? :p[/h]
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.522
    Antall liker
    1.047
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    [h=3]mini-x a-100 kanskje? :p[/h]
    Du har jo allerede en forsterker som driver alle andre hodetelefoner på markedet. Jeg ville kanskje anbefale å prøve noen av dem istedet for å kjøpe em som trenger egen forsterker? LCD2, kanskje?
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Jeg kjøpte nytt bord idag!
    Også har jeg jo byttet Hegel HD20'en mot en Arcam irDAC

     
    T

    Tittentei

    Gjest
    ^ Kult bord, liker treverket! Hva med å få seg en skjerm til? Dual monitor <3, kjører 4 stk selv og har gjort det siden 2007. Kunne aldri tenke meg å bruke 1 igjen!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn