Diverse Tråden for morgenfugler.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    baluba skrev:
    Spiralis skrev:
    Den berømte "Hagefesten"??
    Eh, nei. Denslags forlag er vi ikke, så vi har det mye morsommere på festene våre. Nu ja, jeg er egentlig ikke så sikker på det. Disse kulturfolkene kan jo ta den skikkelig ut når de fester. ;)
    jassågitt!!! mere et sånt forlag
     

    Vedlegg

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ottone skrev:
    baluba skrev:
    Årets sommerfest i forlaget i dag, så det blir nok ikke så mye dere ser fra meg. Kanskje litt etter lunch, og muligens noe fyllerør en gang ut på natten. ;D
    Vi venter i spenning. Dette kan bli gøy. Kanskje vi treffes her rundt soloppgang? :)
    Det ble rett i køya når jeg kom hjem, og Gud bedre for en morgen dette er. Hodet er ok, men melkesyren herjer med de største musklene og magen er ikke helt slik den pleier å være. Det ordner seg nok snart. Har Cola i kjøleskapet, og det er jo en start...

    ;)
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    ottone skrev:
    baluba skrev:
    Årets sommerfest i forlaget i dag, så det blir nok ikke så mye dere ser fra meg. Kanskje litt etter lunch, og muligens noe fyllerør en gang ut på natten. ;D
    Vi venter i spenning. Dette kan bli gøy. Kanskje vi treffes her rundt soloppgang? :)
    Det ble rett i køya når jeg kom hjem, og Gud bedre for en morgen dette er. Hodet er ok, men melkesyren herjer med de største musklene og magen er ikke helt slik den pleier å være. Det ordner seg nok snart. Har Cola i kjøleskapet, og det er jo en start...

    ;)

    Lære?? Ikke du heller forstår jeg. ;D ;D

    Håper du får en OK dag. ;)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Spiralis skrev:
    baluba skrev:
    ottone skrev:
    baluba skrev:
    Årets sommerfest i forlaget i dag, så det blir nok ikke så mye dere ser fra meg. Kanskje litt etter lunch, og muligens noe fyllerør en gang ut på natten. ;D
    Vi venter i spenning. Dette kan bli gøy. Kanskje vi treffes her rundt soloppgang? :)
    Det ble rett i køya når jeg kom hjem, og Gud bedre for en morgen dette er. Hodet er ok, men melkesyren herjer med de største musklene og magen er ikke helt slik den pleier å være. Det ordner seg nok snart. Har Cola i kjøleskapet, og det er jo en start...

    ;)

    Lære?? Ikke du heller forstår jeg. ;D ;D

    Håper du får en OK dag. ;)
    Lære? Hva er det????

    I et forlag med mange kvinner blant de ansatte så blir det selvsagt vin + sjampisfylla, og som ekte mannfolk har jeg kropp justert til øl og spritfylla. Det er ikke helt det samme, noe jeg finner ut rundt samme tid hver sommer... 8)

    Takk for lykkeønskinger. Det begynner å lysne for meg nå, så snart er jeg klar for en skikkelig krangel. ;D

    Men jeg tror jeg skal ta meg en liten gåtur etterhvert. Frisk luft og bevegelse hjelper som oftest, også mot dette.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.595
    Antall liker
    106.817
    Torget vurderinger
    23
    Another day in paradise! Sola skinner og det er fri! Best å komme seg opp tidlig og utnytte dagen, sove kan en gjøre på jobben, til uka! Får ut og riste litt i trærne; sløfokkene av noen fugler tror jaggu de er på ferie! Tror jeg må lage en skjærefelle og steike et par for å statuere et eksempel, i beste "Survivor" stil 8) 8)

    Glad fredag til alle.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.180
    Antall liker
    34.866
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ser ut til å bli en herlig dag....strålende sol og flott temperatur :D
    Langhelg som skal nytes :D Litt sen start i år, men idag må jeg nok grillen frem ;D

    gismo
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Frokost på terrassen. Der nest pakke hornet og resten av stashet. Spillejobb. 8)
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.668
    Antall liker
    3.738
    Torget vurderinger
    1
    K R I S E. Fritt for kaffe. Det skal ikke kunne skje. Har etablerte sikkerhetsordninger og reservelager, men denne uken må heimens HMS rutiner ha sviktet kapitalt. Grumpy er bare fornavnet... :mad:
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    pedal skrev:
    K R I S E. Fritt for kaffe. Det skal ikke kunne skje. Har etablerte sikkerhetsordninger og reservelager, men denne uken må heimens HMS rutiner ha sviktet kapitalt. Grumpy er bare fornavnet... :mad:
    Til min store forskrekkelse oppdaget jeg akkurat det samme som deg, tomt for kokekaffe :mad:

    Heldigvis bare 800m til butikken, så da har man syklet litt på morran og fått i seg litt kaffe på terrassen i finværet :)

    /jan
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    365
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Har en helt utrolig helg på Østlandet denne helgen! 28 i skyggen igår, blir like bra idag..
    Ikke har jeg HMS rutiner for kaffe, men kaffe ble det!
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har dere ikke et glass instant stående for krisetilfeller? Det er jo kaffe-elskernes metadon, ikke helt det samme som dopet men gjør samme jobben med kroppen. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    baluba skrev:
    Har dere ikke et glass instant stående for krisetilfeller? Det er jo kaffe-elskernes metadon, ikke helt det samme som dopet men gjør samme jobben med kroppen. ;)
    Har en nespresso maskin (eller hva det nå heter) men morrakaffen må og skal være kokekaffe.
    Har bunkret inn 4 poser Friele kok, helgen reddet ;)

    /jan
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    baluba skrev:
    Har dere ikke et glass instant stående for krisetilfeller? Det er jo kaffe-elskernes metadon, ikke helt det samme som dopet men gjør samme jobben med kroppen. ;)
    Har en nespresso maskin (eller hva det nå heter) men morrakaffen må og skal være kokekaffe.
    Har bunkret inn 4 poser Friele kok, helgen reddet ;)

    /jan
    Du har altså noe til å stille abstinensene med hvis de blir for ille. For min del fungerer italienske kaffetyper fint om morgenen, men det var helst americana jeg valgte tidlig på dagen da vi hadde kåk der nede. Er forresten glad for at jeg for flere år siden klarte å kvitte meg med kaffe-avhengigheten. Den var kraftig, men magen tålte etterhvert ikke all den kaffen jeg fikk servert rundt omkring. Filtermalt var uansett et problem, slik at å bli kaffetørst utenfor hjemmet kunne være et problem.

    Jeg har nevnt det før, men det skader ikke med en repetisjon. Mørkbrent kaffe utvikler et stoff under brenningen som gjør det motsatte av garven, det beskytter magesekken. Derfor er espresso mye bedre for magen hvis problemer begynner å melde seg. Espressoen vil aldri plage magen din, i motsetning til den lysbrente kaffen vi drikker her i nord. Den er jo gift for magesekken, men det hjelper med smøringen kokekaffen tilfører. Kokekaffe som ikke har stått lenge har jeg alltid kunne drikke.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    God morgen folket ! :D

    Pakke ferdig koffert, sulle seg ut på flyplassen og første fly til Gardermoen. Kommende uke tilbringes på Gærningmoen! :eek:

    En uke med laaange dager ligger framfor meg. :( Skule gjerne vært inne i Oslo, men denne gangen er det IKKE mulig. :-\
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.595
    Antall liker
    106.817
    Torget vurderinger
    23
    Mandag morgen. Djevelens oppfinnelse. Huff.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Mandag morra blues, pengesluk?

    Her er kuren. Våkner opp hver morgen her for tiden. I Ebeltoft. Lekkert husmed vinduer fra gulv til tak, vinduer som går pararellt igjennom husets tak og utstrakt bruk av Skifer og Bjørkepanel. Ikke et mørkt øyeblikk etter at solen har stått opp.

     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    God morgen, Gismo.

    pengesluk skrev:
    Mandag morgen. Djevelens oppfinnelse. Huff.
    Så sant som sagt, men i og med at jeg jobber endel i helger også så er det ofte samma faen for meg. I dag er jeg enig med deg, og velger hjemmekontor for å avlaste stresset. Kjekt med slike jobber der man bare kan gi beskjed om å sette over telefonen til mobilen, og jobbe fra "sengekanten".

    En ulempe også, for det ender ofte med at man jobber når man er syk da. Har hatt to sykedager der jeg var for syk til å gjøre noe siden påsken i fjor, og jeg tror jeg legger listen ganske mye høyere enn vanlig når det gjelder å lide seg gjennom en arbeidsdag med feber etc.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.138
    Antall liker
    8.766
    Torget vurderinger
    1
    Da sitter jeg endelig å nyter kaffen, ette å ha vært på beina siden 06.30. Småunger er gøyale sånn, de endrer ikke rutine fra mandag-fredag, lørdag og søndag. Men det er greit det, stelt og ordnet han og han leker for harde livet. Da kan jeg jo tilbringe litt tid her i noen bildetråder og kikke. :D
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.680
    Antall liker
    3.322
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Fin start på dagen, kona og ungene er ute av huset. Alene hjemme med en god kopp kaffe og melody gardot på anlegget! Bliss!
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.804
    Antall liker
    8.118
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Kalle Klovn skrev:
    Audiophile-Arve skrev:
    Då er det tid for ei lita økt med musikk før frukost.
    hvordan gikk det på spelet i går?
    Fekk svært gode tilbakemeldingar. Tiande gongen spelet vart framført (eg er debutant), og av erfarne publikummarar vart det sagt at dette var mellom dei aller beste framføringane. I dag er det også ei framsyning, men veret er ikkje fullt så bra som i går, noko som sjølvsagt verkar inn....det er tungt å få god lyd når det er kuling og regn...
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Er dessverre våken, har egentlig ikke mye til grunn for det men slik er nå ståa. :p

    Fruen kom hjem fra nattevakt sånn ca halv åtte, da sovnet jeg igjen ganske raskt, men våknet for en tid siden av min egen hoste. (En liten smule forkjølet de siste dagene) For ikke å vekke husfruen sto jeg opp. Og det var jo bra for da husket jeg at flagget skulle opp, så litt forsinket gikk det røde, hvite, blå til værs i anledning dagen i dag (pinsedag er flaggdag) og nabobarn som konfirmeres.

    I motsetnad til Arve har eg ikkje kuling og regn, her er eit strålande vær. Men eg har den trua at om nokon skal kunne trengje gjennom stormen må det væra vestlendigens kraftfulle nynorsk. I slike høve blir bokmål for veikt!
    Du har heile HFS i ryggen Arve, så gje alt det du er kar om
    ! :D

    ( Som en liten kommentar til tråden om "hvorfor nynorsk i skolen?" )
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.804
    Antall liker
    8.118
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Spiralis skrev:
    Er dessverre våken, har egentlig ikke mye til grunn for det men slik er nå ståa. :p

    Fruen kom hjem fra nattevakt sånn ca halv åtte, da sovnet jeg igjen ganske raskt, men våknet for en tid siden av min egen hoste. (En liten smule forkjølet de siste dagene) For ikke å vekke husfruen sto jeg opp. Og det var jo bra for da husket jeg at flagget skulle opp, så litt forsinket gikk det røde, hvite, blå til værs i anledning dagen i dag (pinsedag er flaggdag) og nabobarn som konfirmeres.

    I motsetnad til Arve har eg ikkje kuling og regn, her er eit strålande vær. Men eg har den trua at om nokon skal kunne trengje gjennom stormen må det væra vestlendigens kraftfulle nynorsk. I slike høve blir bokmål for veikt!
    Du har heile HFS i ryggen Arve, så gje alt det du er kar om
    ! :D

    ( Som en liten kommentar til tråden om "hvorfor nynorsk i skolen?" )
    Sterkt! Hjarteleg takk!
    Men kuling har vi ikkje - berre flau vind, og no melder yr.no at vi skal få mellom 0,4 og 1,2 mm
    Bra du held flagglova, og til lukke med konfirmasjonane i nabolaget.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Snart 2 timer oppe nå, arvingen mente 0610 var nok i dag...

    Overskyet og småkjølig i lufta - deilig dog med en mandag fri...
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    God morgen! Tidlig oppe gråter ikke...
    Den eneste helligdagen jeg ikke ser mørkt på å jobbe!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Sitter på jobb, har gjort det siden klokka åtte ! Ikke helt 100% form, likevel ikke syk nok til å forsvare en sykemelding! :eek: F...n kan DET være et sykdomstegn? ::) Kanskje jeg burde.........?? Nei må nok bare bli her til vakta er slutt. Og hvis man møter opp hjemme blir man sikkert bare satt i indretjeneste likevel. Da er det bedre å sitte på jobb med en kopp god kaffe, eller flere! :D :D
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har hjemmekontor i dag. Planlegger begravelsen til en svært god venn som sovnet stille inn på fredag. Jeg har vært ved hans side på sykehuset siden han ble lagt inn i påsken, og satt og holdt han i hånden og pratet med han da han trakk sitt siste sukk. Det er årsaken til mitt fravær fra forumet de siste dagene.

    Livet er sannelig rart. Mannen ble hele 68 år, men det er uansett rart å gravlegge en så god venn. Som den oppgående musikkelskeren han var tenkte jeg aldri på at han var av en annen generasjon, men virkeligheten er at generasjonene nå er ganske forent i kulturell interesse. Noe sentralen også er et godt eksempel på. Men jeg klarer likevel ikke fri meg fra at han fortsatt var for ung til å forlate oss. Han kommer til å bli savnet av alle som kjente ham.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.804
    Antall liker
    8.118
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    Har hjemmekontor i dag. Planlegger begravelsen til en svært god venn som sovnet stille inn på fredag. Jeg har vært ved hans side på sykehuset siden han ble lagt inn i påsken, og satt og holdt han i hånden og pratet med han da han trakk sitt siste sukk. Det er årsaken til mitt fravær fra forumet de siste dagene.

    Livet er sannelig rart. Mannen ble hele 68 år, men det er uansett rart å gravlegge en så god venn. Som den oppgående musikkelskeren han var tenkte jeg aldri på at han var av en annen generasjon, men virkeligheten er at generasjonene nå er ganske forent i kulturell interesse. Noe sentralen også er et godt eksempel på. Men jeg klarer likevel ikke fri meg fra at han fortsatt var for ung til å forlate oss. Han kommer til å bli savnet av alle som kjente ham.
    Sånn er det av og til. Kondolerer!
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Audiophile-Arve skrev:
    baluba skrev:
    Har hjemmekontor i dag. Planlegger begravelsen til en svært god venn som sovnet stille inn på fredag. Jeg har vært ved hans side på sykehuset siden han ble lagt inn i påsken, og satt og holdt han i hånden og pratet med han da han trakk sitt siste sukk. Det er årsaken til mitt fravær fra forumet de siste dagene.

    Livet er sannelig rart. Mannen ble hele 68 år, men det er uansett rart å gravlegge en så god venn. Som den oppgående musikkelskeren han var tenkte jeg aldri på at han var av en annen generasjon, men virkeligheten er at generasjonene nå er ganske forent i kulturell interesse. Noe sentralen også er et godt eksempel på. Men jeg klarer likevel ikke fri meg fra at han fortsatt var for ung til å forlate oss. Han kommer til å bli savnet av alle som kjente ham.
    Sånn er det av og til. Kondolerer!
    Slik er livet noen ganger, og jeg takker for omtanken. Men min omtanke går for øyeblikket ikke til meg selv, men de mange eldre som helt alene må besørge begravelsen for sin partner. Hvis de ikke har venner og øvrig familie til hjelp må det føles overveldende for dem.

    Så hvis den ene parten av et barnløst, gammelt par i ditt nabolag går bort - tilby den gjenlevende litt hjelp med prosessen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn