Tråden for (muligens) verdifulle vinylplater.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.973
    Antall liker
    11.807
    Sted
    Hus
    Kent med Vapen Och Ammunition og Du Och Jag, Döden :)

    Kent-Vapen Och Ammunition.jpg


    Kent-Du Och Jag Döden.jpg
     
    L

    Larkus

    Gjest
    Disse tror jeg er relativt sjeldne, og sikkert verdt noen kroner.
    Eagle Rock og Sea Wolf (den til høyre)med utbrettscover.
    titanic.jpg

    Dette er tre sterkt anbefalte plater fra et av de "glemte" norske band fra 1970-tallet.
    Startet opp av Jan(Janne) Løset fra Ålesund sammen med 3 andre norske og en engelskmann på vokal. Holdt til i Frankrike og hadde relativt bra suksess i Europa.
     
    Sist redigert:
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Havnet litt på progen...Kjøpte mye tidlig 70 talls Tysk prog en stund, mye tungt og dystert derfra...:)
    Satte på en av mine favoritter i dag; Out of focus-Four letter Monday afternoon, en utrolig bra dbl. LP gitt ut på Kuckuck i `72.

    Ser at den har fått en viss verdi også.

    oof.jpg
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det pastorale folkrock bandet Amazing Blondels samlede produksjon (bortsett fra førsteplata; den har ingen - en av tidenes sjeldneste plater)
    Vel, nå har jeg den. Et mint eksemplar av en av folkrockens sjeldneste plater.
    Det står respekt av din innsats for å komplettere slike interessante samlinger. Hvor langt måtte du strekke deg for å få det til? :)
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.645
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Det tror jeg kanskje du bør gjøre, om en tenker verdier på denne type artister må en vel bare forvente at status vedr denne skiva gradvis dør hen etter som årene går?
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Utviklingen i vinylprisene har vært ganske formidabel de siste åra. Genuint sjeldne plater har økt kraftig i verdi, mens ting som har vært ettertraktet men som tross alt er tilgjengelig har stått på stedet hvil primessig, eller gått ned i pris.
    Har lagt in platesamlinga mi på Discogs og endel titler skiller seg ut.

    From Genesis to revelation... Debutskiva til Genesis i mono-utgave har gått for opptil 2500EURO. Fristende å sege min utgave hvis jeg kan få rundt 20 000kr for den. Den er VG+, coveret VG/G. Med insert og original mono innerpose.
    Ingen av denne er for tiden til salgs på Dicogs eller e-bay.....




    AMGP2748.jpg
    AMGP2749.jpg
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Nucleus platene har hatt en sterkt stigende prisutvikling. De tidlige platene deres på spiral Vertigo har vært dyre lenge, men det nye er at de senere platene deres har økt kraftig i pris. Velbrukte eksemplarer går for langt over tusenlappen, men nær mint eksemplarer (slik som min) er solg for opptil 222Euro.
    Dette er ei kanonskive og jeg kommer aldri til å selge min.



    AMGP2751.jpg
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Gravy Train's Staircase to the day er verdt å følge med. Den synes å være kraftig økende i pris. Mint eksemplar har gått for 800Euro. Nær mint eksemplarer ligger fra 300 - 850 EURO. Min er nær mint. Kun en antydning til ringwear skjemmer coveret....
    Fristende å selge dersom prisen blir høy. Dette er jo ingen bra plate.....


    AMGP2750.jpg
     
    Sist redigert:

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.260
    Antall liker
    6.334
    Sted
    Under stjernene
    King Crimson: Islands. Original Japansk blå Atlantic promolabel med alle covere og insert. Uspilt da jeg kjøpte den. Helt mint fremdeles. Låter fantastisk sammenlignet med alle andre utgaver jeg har hørt av denne inkludert CD'er..
    Hva med Steven Wilson mix, tenker lysmessig.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Ja, MOFI plater som er out of print koster gjerne mellom 1000 - 2000kr avhenging (som alltid) av tilstand. Det samme kan sies om mange andre audiofile utgivelser; de er som regel alltid en god investering.

    Den der Pink Floyd plata (UHQR) gikk for 1740EURO forseglet i Januar. De har gått for over 2000EURO.
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Steely Dans Can't buy a thrill på Speakers Corner går for rundt 2000kr for tiden.
    Aja på Cisco records for mellom 3000 - 4000kr. Den tror jeg at jeg kommer til å selge om prisene øker ytterligere. Har utgaver som låter bedre.....
    Her er de begge:

    AMGP2752.jpg
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.986
    Antall liker
    20.049
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Har to gamle originalpress i SQ-Quad av Dark side of The Moon og Wish you Where here.
    Ser ut som den siste er vel på vei oppover i pris også:

    https://www.discogs.com/release/1830381-Pink-Floyd-The-Dark-Side-Of-The-Moon
    https://www.discogs.com/release/1834826-Pink-Floyd-Wish-You-Were-Here

    En av de mere sjeldne i samlingen er:

    https://www.discogs.com/release/4877044-GinmanJørgensen-GinmanJørgensen

    Historien om Ginman/Jørgensen var, at den skulle utgis på CD, men Martin (may he rest in peace),
    som var innehaver av platesjappen "Route 66" i Århus, tilbød å finansiere begrenset opplag på 300 stk. dobbel vinyl 45 rpm,
    og fik det til. Solgte alle 300 fra sjappen i Århus, og jeg var heldig å få et eks.
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    804
    Sted
    Bergen
    Steely Dans Can't buy a thrill på Speakers Corner går for rundt 2000kr for tiden.
    Aja på Cisco records for mellom 3000 - 4000kr. Den tror jeg at jeg kommer til å selge om prisene øker ytterligere. Har utgaver som låter bedre.....
    Her er de begge:

    Vis vedlegget 788758
    Hva med denne ?
    image.jpg
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.986
    Antall liker
    20.049
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Kommer helt an på utgave.
    Ser et par stykker fra Brazil & Uruguay som stiger i pris (60-100 Euro)
    men generelt er den ikke hverken sjelden eller dyr :)
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Mange nyere LP-utgivelser øker fort i pris. Som regel er de presset i svært begrensede opplag. Plater du kjøpte for 250kr på Amazon kan fort gå for tusen kroner på bruktmarkedet året etter.

    Her er Wobbler på grønn vinyl. Den går nå for 200Euro og vil nok stige tipper jeg. Ingen for salg på Discogs for tiden....


    AMGP2753.jpg
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.047
    Torget vurderinger
    2
    Mange nyere LP-utgivelser øker fort i pris. Som regel er de presset i svært begrensede opplag. Plater du kjøpte for 250kr på Amazon kan fort gå for tusen kroner på bruktmarkedet året etter.

    Her er Wobbler på grønn vinyl. Den går nå for 200Euro og vil nok stige tipper jeg. Ingen for salg på Discogs for tiden....


    Vis vedlegget 788823
    Jeg er rik !

    Min er ikke uspilt riktignok. Men Mint.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.004
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Siamese Dream med Smashing Pumpkins er en av disse reutgivelsene som har blitt tullete dyre nå. Regn med å punge ut 150-200 Euro på Discogs.
    57EB9218-F1F2-4437-AE82-FD8C21929338.jpeg
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.986
    Antall liker
    20.049
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Kjøpte ved en feil en 6-album, 12-LP box med Type-o Negative "None More Negative", forseglet.
    Lyttet heldigvis på Qobuz først :ROFLMAO: .... det var ikke meg.
    Stadig uåpnet, og det får den bli´, til en annen skal ha´den :)
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.973
    Antall liker
    11.807
    Sted
    Hus
    Mange nyere LP-utgivelser øker fort i pris. Som regel er de presset i svært begrensede opplag. Plater du kjøpte for 250kr på Amazon kan fort gå for tusen kroner på bruktmarkedet året etter.

    Her er Wobbler på grønn vinyl. Den går nå for 200Euro og vil nok stige tipper jeg. Ingen for salg på Discogs for tiden....


    Vis vedlegget 788823
    Har denne på grønn vinyl. Kommer i repress i år fra Karisma på farget vinyl :)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Når pressene går for fult for tiden og mye re-presses så stuper nok brukt prisen på mye. Jeg spilte et par plater i dag og sjekket litt på discorg, Bobby Hutcherson Happenings er det bare en til salg av, og han forlanger $600, Miles boksen er $1400 forseglet. Kommer det en re-press av Miles boksen og den selges for $300 (5x$60) så er det få som vil betale $1400 for den eldre boksen.

    miles vs bn.png
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn