Tråden for oss med Auralic Aries Streamer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.180
    Antall liker
    6.887
    Torget vurderinger
    4
    Tror det er en størrelsesbegrensning på 500x500 for cover art.
    Hva er pixel-størrelsen på de cover art som ikke fungerer?
    Vil det rett og slett si at dersom jeg går over til Auralic streamer vil de fleste av mine musikkfiler ikke vises med cover fordi jeg har gjort meg flid med å finne så bra bilder som mulig, hvilket oftest er større enn 500x500 ?
    I så tilfellet er det trist, men nyttig info, for det er fullstendig uaktuelt.
    Fant denne:
    AURALiC Aries album art

    A common problem limitation with some streamers are limits on the resolution of images. I'll quote Chris Morris, technical support at AURALiC, on that one:

    The farthest we have tested is 8000x8000 so I guess you could say medium format image size“
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    522
    Antall liker
    819
    Torget vurderinger
    8
    Tror det er en størrelsesbegrensning på 500x500 for cover art.
    Hva er pixel-størrelsen på de cover art som ikke fungerer?
    Vil det rett og slett si at dersom jeg går over til Auralic streamer vil de fleste av mine musikkfiler ikke vises med cover fordi jeg har gjort meg flid med å finne så bra bilder som mulig, hvilket oftest er større enn 500x500 ?
    I så tilfellet er det trist, men nyttig info, for det er fullstendig uaktuelt.
    Dette stemmer overhode ikke. Jeg har lagt til mye større biledfiler i mitt bibliotek (Aries Lightning server på NAS). Alle disse album cover vises i meget god kvalitet på iPad og iPhone som jeg bruker til å styre Aries med...
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Ok.
    Mener dette var en begrensning med de første firmware releases, men jeg var jo ikke bastant rundt dette. Det var et hint å sjekke ut som viser seg å å være en dead end.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.287
    Antall liker
    3.374
    Torget vurderinger
    49
    Tror det er en størrelsesbegrensning på 500x500 for cover art.
    Hva er pixel-størrelsen på de cover art som ikke fungerer?
    Vil det rett og slett si at dersom jeg går over til Auralic streamer vil de fleste av mine musikkfiler ikke vises med cover fordi jeg har gjort meg flid med å finne så bra bilder som mulig, hvilket oftest er større enn 500x500 ?
    I så tilfellet er det trist, men nyttig info, for det er fullstendig uaktuelt.
    Beste grunn ever;)
    (Ikke vondt ment, likte den bare:) )
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.287
    Antall liker
    3.374
    Torget vurderinger
    49
    Noen som har testet Aeris mot Bryston Bdp?
    Jeg testet, men altfor kjapt, Aeris opp mot Bdp2 og kunne ikke høre noen stor forskjell.
    Byttet fra Bdp2 til Aeris pga bedre app og mulighet til å streame trådløst.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.100
    Antall liker
    2.292
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen med Aries som bruker Roon? Er det verdt å anskaffe dette fremfor Lightning?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Har min Aries på lån til en kompis, men kan sjekke hvis jeg får den i retur.
    Roon funker greit med min Lumin A1 ihvertfall.
     

    Hifimontøren

    Medlem
    Ble medlem
    21.05.2012
    Innlegg
    48
    Antall liker
    26
    Torget vurderinger
    2
    Oppgradering fra 4.1.0 til Beta ?

    Har en Aries mini jeg bruker til og streame musikk fra Tidal.
    Har koblet denne til min dac med coaks kabel.
    Jeg syntes detter låter ganske bra og nesten opp mot cd kvalitet.

    Ser det er flere her med gode kunskaper om Aries.
    Kan noen her fortelle meg om jeg får bedre lyd med oppgradering til Beta og hvorfor.?
    Sikkert dumt spørsmål men jeg har lite greie på data.

    Hifimontøren.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Tanken bak beta er mest for at Auralic skal få tilbakemelding fra brukere rundt ytelse, stabilitet, brukervennlighet, mm. heller enn at betatestere skal få tilgang til nye ting i en kort periode før den blir tilgjengelig for grå massen.
    Så er det selvsagt de som bare MÅ teste ting ut med en gang og pisser heller i buksa enn å avbryte nedlasting og installasjon.
    Regn meg som en av disse :cool:
     

    Hifimontøren

    Medlem
    Ble medlem
    21.05.2012
    Innlegg
    48
    Antall liker
    26
    Torget vurderinger
    2
    Skrev et innlegg i tråden tidligere i dag ang. oppgradering og lydkvalitet.
    Ser Geiren forklarer om bedre lyd tidligere i tråden.
    Kan du forklare meg hvorfor lyden blir bedere med beta.

    Hifimontøren.
     
    Sist redigert:

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    522
    Antall liker
    819
    Torget vurderinger
    8
    Skrev et innlegg i tråden tidligere i dag ang. oppgradering og lydkvalitet.
    Ser Geiren forklarer om bedre lyd tidligere i tråden.
    Kan du forklare meg hvorfor lyden blir bedere med beta.

    Hifimontøren.
    Den beste måten å finne ut dette på er å teste dette selv...Nåværende beta 5.0.5 synes jeg låter hakket bedre enn gjeldende ver. 4.1.0, men ikke noe formidabel forskjell.
    Dette var ikke tilfelle med beta 5.0.1.. så jeg gikk raskt tilbake til 4.1.0. Disse opplevelser er i henhold til mine ører og på mitt oppsett (Aries femto clock -usb til d/a konverter- NAS -Tidal)

    Beta 5 versjonene har i tillegg fått et PC/Mac web interface, bla. hvor du gjør alle innstillinger + mange spesial innstillinger som upsampling og 4 nye digital filter som påvirker lyden.

    Målet til Auralic er vel at når de slipper en ferdig ny sw. versjon for Aries spillerene skal dette også være en oppgradering i stabilitet og lydkvalitet. Nå er vel sikkert den offisielle versjon 5 rett rundt hjørnet.?

    Dette kan du være med å teste selv hvis du registrere deg som beta bruker, men noe garanti for at det vil låte bedre er det ikke.
     
    Sist redigert:

    Hoffa

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.01.2008
    Innlegg
    99
    Antall liker
    12
    Sted
    Oslo
    I dag oppfører Auralic eller Lightning seg litt rart.. Når jeg setter på musikk på f. eks 80 % volum, går ut av appen og så inn igjen, så skrur den automatisk lyden på fullt. Godt jeg ikke hadde forsterkeren på full blast!

    Ene gangen gikk ut av appen skrudde den lyden helt ned/av, og jeg måtte skru opp igjen.

    Litt ustabil med andre ord. Flere som har hatt denne opplevelsen i dag eller de nærmeste dagene?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg har hatt alle Auralic Aries. Aries Femto er den beste. Den er mer avkledd, klar, homogen og kontrollert. Det er spesielt viktig med Versjon 5 av softwaren. Har aldri hatt noen problemer med verken lyd eller funksjon. Superfornøyd!

    Dem som har LE eller MINI bør vurdere stort PS. Dette er en stor oppgradering.
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    522
    Antall liker
    819
    Torget vurderinger
    8
    I dag oppfører Auralic eller Lightning seg litt rart.. Når jeg setter på musikk på f. eks 80 % volum, går ut av appen og så inn igjen, så skrur den automatisk lyden på fullt. Godt jeg ikke hadde forsterkeren på full blast!

    Ene gangen gikk ut av appen skrudde den lyden helt ned/av, og jeg måtte skru opp igjen.

    Litt ustabil med andre ord. Flere som har hatt denne opplevelsen i dag eller de nærmeste dagene?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Hei,
    Jeg vet at mange har opplevd forskjellige problemer med Lightning/Aries i det siste isært relatert til beta 5.0 versjoner...sjekk computeradiophile.com og tråden om Aries. https://www.computeraudiophile.com/forums/forum/20-networking-networked-audio-and-streaming/
    Jeg fikk selv problemer på mandag og min Aries Femto som kjørte 5.0.5 beta versjonen. Skulle legge til noe ny musikk til biblioteket på Lightning server installert på NAS.
    Oppdatering og rescanning av biblioteket stoppet opp flere ganger og Aries mistet kontakt med nettverket mitt. Prøvde i to- tre timer med ny rescanning men Aries mistet kontakt med nettverket hver gang. Gav opp og gikk så tilbake til versjon 4.1.0 og etter er reset fikk jeg Aries og Lightning serveren opp å gå igjen...heldigvis.
    Hvilken software har du ?
    Får ikke håpe dette er et forvarsel om problemer vi med Aries kan forvente fra den nye software 5.0 som de nå ruller ut for de andre Auralic enhetene...
    Har Aries nok prosessor kraft å takle alle nye parametre/innstillinger/MQA support i den nye 5.0 versjonen ?
     

    Hoffa

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.01.2008
    Innlegg
    99
    Antall liker
    12
    Sted
    Oslo
    Jeg er ikke Beta-tester og har versjon 4.4. De symptomene du nevner om at den hadde problemer med å scanne, samt at den falt ut av nettverket, er samme som jeg selv opplevde i dag.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    DoB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    172
    Antall liker
    339
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    12
    Hei.

    Har en Aries LE med en Vega dac. Godt fornøyd med den komboen.
    Har også en Sonos Play 3 på kjøkkenet, men lurer på å bytte ut denne med en Aries Mini og et par Genelec høyttalere.
    Noen erfaringer med hvordan det fungerer med multi-room på Auralic utstyr? Altså spille samme musikk i sync på feks både stue og kjøkken?
    Bra? Stabilt? Brukervennlig?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Hei.

    Har en Aries LE med en Vega dac. Godt fornøyd med den komboen.
    Har også en Sonos Play 3 på kjøkkenet, men lurer på å bytte ut denne med en Aries Mini og et par Genelec høyttalere.
    Noen erfaringer med hvordan det fungerer med multi-room på Auralic utstyr? Altså spille samme musikk i sync på feks både stue og kjøkken?
    Bra? Stabilt? Brukervennlig?
    Ja det fungerer akkurat like bra som Sonos, veldig stabilt og veldig enkelt.
     

    J.P

    Medlem
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    40
    Antall liker
    5
    --Så man får benyttet MQA så lenge man kobler en MQA-sertifisert-DAC til Auralic Aries ?

    --Dere som har testet forskjellige kilder via Auralic Aries, er det store forskjeller mellom Tidal-streaming(hifi/master) og cd fra harddisk ?
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    730
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Jeg har Auralic Aries Mini og sliter med at singler og EP'er ikke dukker opp under artisten jeg har valgt i Tidal. Har dere samme problemet? Jeg får selvsagt søkt opp EP'er og singler manuelt, men det er selvsagt å foretrekke at det ligger under artisten/bandet. Noen som har innspill?

    mvh
    borglein
     

    J.P

    Medlem
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    40
    Antall liker
    5
    --Så man får benyttet MQA så lenge man kobler en MQA-sertifisert-DAC til Auralic Aries ?

    --Dere som har testet forskjellige kilder via Auralic Aries, er det store forskjeller mellom Tidal-streaming(hifi/master) og cd fra harddisk ?
    Jeg har en Auralic Aries koblet opp til en Marantz 8802A med coax som jeg primært bruker til Tidal-hifi, er meget fornøyd med det.
    Trodde det kanskje var flere her inne som kunne svare enkelt på mine 2 spørsmål ?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.420
    Antall liker
    63.710
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den siste tiden låser Lightning DS appen seg når jeg lagrer et album som favoritt fra Tidal. Det er bare å resette appen, så ordner alt seg og albumet er lagret, men jævlig irriterende. Omgår problem ved å lagre i Tidal appen, og da oppdaterer Lightning seg helt greit. Andre som har samme problemet?
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    522
    Antall liker
    819
    Torget vurderinger
    8
    Dette skjedde etter IOS 11 oppdateringen på iPhone og iPad.... Lightning appen låser seg når du lagrer favoritter men Auralic kjenner godt til problemet og kommer om kort tid med en oppdater Lightning DS app.
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    730
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Jeg har Auralic Aries Mini og sliter med at singler og EP'er ikke dukker opp under artisten jeg har valgt i Tidal. Har dere samme problemet? Jeg får selvsagt søkt opp EP'er og singler manuelt, men det er selvsagt å foretrekke at det ligger under artisten/bandet. Noen som har innspill?

    mvh
    borglein
    Men det er ingen andre som sliter med dette altså?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.420
    Antall liker
    63.710
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dette skjedde etter IOS 11 oppdateringen på iPhone og iPad.... Lightning appen låser seg når du lagrer favoritter men Auralic kjenner godt til problemet og kommer om kort tid med en oppdater Lightning DS app.
    Takker! Akkurat som jeg håpet :)
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    522
    Antall liker
    819
    Torget vurderinger
    8
    Sist redigert:

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8

    ERIKD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    578
    Antall liker
    492
    Sted
    Longnose
    Nye Aries G2 spiller forrykende bra i stua her nå...;D ; Etter 2 ½ fornøyde år sammen med Aries G1 femto var denne oppgraderingen likevel verd hver krone.... Rett og slett mektig imponert over hva Auralic har fått til her. ;D;D
    Blir spennende å høre ev sammenligninger mot Lumin og Aurender..

    http://www.hifisentralen.no/forumet...559-kii-audio-sine-venner-15.html#post2606954
    Kjenner et STORT snev av misunnelse og gleder til å høre mer om den og forskjeller på femto:cool:
     

    tower-boy

    Medlem
    Ble medlem
    30.03.2009
    Innlegg
    42
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Har akkurat kjøpet en brukt Aries her inne på sentralen og alt fungerte prikkfritt når jeg satt den opp. Jeg fikk opp alle albumene som jeg hadde på min NAS og spilte og koste meg. Neste gang jeg gikk inn på Lightning DS var all cover-art borte. Det var et bedrøvelig syn. Noen som har opplevd dette og som kan tipse meg om hva som skal til for å fikse det igjen

    Petter
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    730
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Hei
    Har akkurat kjøpet en brukt Aries her inne på sentralen og alt fungerte prikkfritt når jeg satt den opp. Jeg fikk opp alle albumene som jeg hadde på min NAS og spilte og koste meg. Neste gang jeg gikk inn på Lightning DS var all cover-art borte. Det var et bedrøvelig syn. Noen som har opplevd dette og som kan tipse meg om hva som skal til for å fikse det igjen

    Petter
    Det pleier å funke helt fint å kjøre en "refresh cache". Evt. "delete cache", og "refresh cache". Hvis det da ikke funker går det an å kjøre rescan.

    Er ikke hjemme foran anlegget, så mulig det er litt unøyaktigheter ute og går.

    mvh
    borglein
     

    tower-boy

    Medlem
    Ble medlem
    30.03.2009
    Innlegg
    42
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Alle innspill mottas med takk. Jeg forsøker ...:)

    Petter
     

    tower-boy

    Medlem
    Ble medlem
    30.03.2009
    Innlegg
    42
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Hei borglein
    Å kjøre refrech cache funka dårlig. Måtte kjøre delete cache. Da gikk det som smurt. Takk for hjelpen :)

    Petter
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Nye Aries G2 spiller forrykende bra i stua her nå...;D ; Etter 2 ½ fornøyde år sammen med Aries G1 femto var denne oppgraderingen likevel verd hver krone.... Rett og slett mektig imponert over hva Auralic har fått til her. ;D;D
    Blir spennende å høre ev sammenligninger mot Lumin og Aurender..

    http://www.hifisentralen.no/forumet...559-kii-audio-sine-venner-15.html#post2606954
    Har den MQA og Roon?
    Ingen som har noen mening om dette?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn