Diverse Tråden for uviktige nyheter-Agurktråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    atonal skrev:
    Fillern, Eros, jeg trodde jeg dro inkognito. Jaja. En annen hyggelig ting med (kvinnelig) frisør er potensielt god hodebunnsmassasje, eller hva, baluba. Men dette er ganske o.t. til å være på O.T 8)
    Jepp, det er deilig. I utlandet foretrekker jeg en klassisk herresalong med erfarne klippere som bruker saks, ikke maskin. Min første stamsalong i Roma var av den svært gamle typen, og de hadde et massasjeapparat de satt på hånden. Det så ut som noe fra rundt WW2, og fungerte slik at fingrende vibrerte mot hodebunnen. Det var en interessant opplevelse, for den nesten 120 år gamle gubben visste hvordan den skulle brukes.

Finnes det strengt tatt noe som er topic i denne tråden, da?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    fjellvåk skrev:
    Dagbladet nok en gang; headlines akkurat nå...

"Camilla Isene innrømmer å ha bedrevet momssvindel for 9,4 millioner kroner fra 2004 til 2009. Dette skjedde i en periode da hun var ruset på valium hun fikk skrevet ut av sin lege."

Legen som har skylda der altså...

http://www.dagbladet.no/2010/11/28/nyheter/momssvindel/innenriks/14444664/
    Herre jemini, det er greit å ha noen å skylde på. ::) Men - opp til 30 valium for dagen!!! Regner med at legens lisens til å skrive ut medisiner er blitt inndratt eller begrenset nå, for det er et sykt høyt antall. Sykt høyt, selv for de som lever i høyden.

V

vredensgnag

Gjest
    Det var en lettelse å bli avslørt. Nå må legen ta ansvar.
    ;)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Ja, tipper det er rett at en og samme lege skrev ut 30 valium daglig til denne pasienten  :) 

Patetisk unnskyldning… skulle man prøve å skrive ut slike antall så blir man som lege tvert varslet om mengdene. Om hun har skaffet dette stoffet i slike mengder så er det ved lureri, mange utskrivere, svartebørs, ulovlig omsetning e.l.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    Ja, tipper at en og samme lege skrev ut 30 valium daglig :)
    Nei, hun må nok ha hatt flere kontakter på dette. Eller så spiste hun opp hele månedens rasjon på noen få dager, og tilbrakte resten av tiden på Plata. Eventuelt hun brukte leger i utlandet, noe som ikke er uvanlig. Du som fagmann vet jo også hvor restriktive leger er spesielt med Valium nå, og slik har det vært i endel år. Selv Sobril er ikke lenger dagligdags for de som starter medisineringen sin i disse dager.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Vi blir holdt øye med av våre respektive fylkesleger i så måte; apotekene rapporterer inn A- og B-preparater. Ikke en sjanse i havet at man kan skrive ut 30 valium daglig til en og samme pasient over lengre tid enn noen få uker.

Det er ikke legene som er restriktive som sådan, men regelverket som er det. Som sagt, dette er lureri av noe slag.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    Vi blir holdt øye med av våre respektive fylkesleger i så måte; apotekene rapporterer inn A- og B-preparater. Ikke en sjanse i havet at man kan skrive ut 30 valium daglig til en og samme pasient over lengre tid enn noen få uker.

Det er ikke legene som er restriktive som sådan, men regelverket som er det. Som sagt, dette er lureri av noe slag.
    Jeg reagerte på omfanget selv. Denne kvinnen er vel ganske ung, så det er neppe noe som ligger 25 år tilbake i tid. For det er vel så langt vi må tilbake for å finne ekstremt ukritiske utskrivinger. Men jeg har opplevd at elger skriver ut enorme dose de siste årene, men de har da også fått trøbbel etterhvert. På en måte så "jobber jeg innenfor fagfeltet selv", men som en observatør fra utsiden.

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    Ikke en egen nyhet men.. Noe sier meg at Vibram snart har verdensherredømme når det gjelder skosåler! ;D

Bildet nedenforer hentet fra en italiensk side hvor nyehetssaken dekket noen opptøyer som fant sted:

Vedlegg

yellow

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    282
    baluba skrev:
    Vidar P skrev:

Jeg reagerte på omfanget selv. Denne kvinnen er vel ganske ung, så det er neppe noe som ligger 25 år tilbake i tid. For det er vel så langt vi må tilbake for å finne ekstremt ukritiske utskrivinger. Men jeg har opplevd at elger skriver ut enorme dose de siste årene, men de har da også fått trøbbel etterhvert. På en måte så "jobber jeg innenfor fagfeltet selv", men som en observatør fra utsiden.
    Hmm... Årets agurk på sentralen?
    "Men jeg har opplevd at elger skriver ut enorme dose de siste årene, men de har da også fått trøbbel etterhvert."
    Hva disse elgene får til... Ikke rart de får trøbbel. Litt synd egentlig. De må bruke mange år på legeutdanningen ;D ;D ;D

//y

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    yellow skrev:
    baluba skrev:
    Vidar P skrev:

Hmm... Årets agurk på sentralen?
    "Men jeg har opplevd at elger skriver ut enorme dose de siste årene, men de har da også fått trøbbel etterhvert."
    Hva disse elgene får til... Ikke rart de får trøbbel. Litt synd egentlig. De må bruke mange år på legeutdanningen ;D ;D ;D

//y
    OMG! Det totalt absurde akkurat nå er at jeg skrev elger i en notis om temaet for en tid tilbake. Da ble det oppdaget etter en kort stund, men en elg ble tydeligvis ståënde igjen på trykk. På et forum, selvfølgelig. Og siden du siterer meg så kan jeg ikke slette sporene etter tabben, slik jeg kunne første gang. :mad:

F

fjellvåk

Gjest
    Denne tråden hadde ikke vært den samme uten Dagbladet.

F

fjellvåk

Gjest
    Dagbladet er viktigere for denne tråden enn tråden er for Dagbladet vil jeg tro..

Poirot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Antall liker
    2.109
    Hvor man snakker styggest? Må vel være på HFS det? ;D

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    1.961
    Super skrev:
    Hvor man snakker styggest? Må vel være på HFS det? ;D
    Har du egentlig lest debattsidene på f.eks. DB eller DN??
    HFS er jo rene dannelsesklubben i forhold til noen av disse apene.

:)

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    839
    Dagbladet fornekter seg ikke selv under VM:

Så ofte bør du bytte håndklær - Bakterier elsker fuktige håndklær - skifter du ofte nok?

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.130
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Breast milk ice cream goes on sale in Covent Garden

A restaurant in London's Covent Garden is serving a new range of ice cream, made with breast milk.

The dessert, called Baby Gaga, is churned with donations from London mother Victoria Hiley, and served with a rusk and an optional shot of Calpol or Bonjela.

Mrs Hiley, 35, said if adults realised how tasty breast milk was more new mothers would be encouraged to breastfeed.

Each serving of Baby Gaga at Icecreamists costs £14.

Mrs Hiley's donation was expressed on site and pasteurised before being churned with Madagascan vanilla pods and lemon zest.

Icecreamists founder Matt O'Connor placed an advert appealing for breast milk donations and believes his new recipe will be a success.

"If it's good enough for our children, it's good enough for the rest of us," he said.

"Some people will hear about it and go yuck - but actually it's pure organic, free-range and totally natural."

Mrs Hiley, who gets £15 for every 10 ounces of milk she donates to the company, said it was a great "recession beater".

"What's the harm in using my assets for a bit of extra cash?" she added.

"I teach women how to get started on breastfeeding their babies. There's very little support for women and every little helps."

Mr O'Connor said 14 other women had come forward to offer their services. Health checks for the lactating women were the same used by hospitals to screen blood donors.

"No-one's done anything interesting with ice cream in the last hundred years," he added.
    http://www.bbc.co.uk/news/mobile/uk-england-london-12569011?SThisFB

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    839
    Helt topp fjellvåk!

Jeg får si som Vendela så fint sa det i 71 grader nord: Jeg trenger ikke den premien med middag og spa, for slikt har jeg jo nesten hver dag hjemme :)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Toppoppslag på VG Nett:

NÅ: Anda til Jens
    er på vandring

Følg direkte på nett-TV...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning