Trått brukt salg?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Skjønner ikke at markedet er treigt på noen måte. Jeg har i rask rekkefølge kvittet meg med en RIAA, en CD-spiller, og et sett signalkabler, til en fair pris, og innen en uke alle gangene.

Kanskje folk sliter litt mer med eksotiske vodoo-greier som er flettet for hånd av polynesiske jomfruer med mer enn fem armer, dyppet i voks fra grønnstripete bier og denslags?

For ikke å snakke om produkter som selges til en tredjedel av veiledende i utgangspunktet?

P

Parelius

Gjest
Det er treigt. Men det kommer selvfølgelig an på hva du selger. RIAA forsvant raskt, men DAC-er og CD-spillere vil jeg tro er mer problematisk. Vi lever i en overgangstid der, og gårdagens modeller er ikke like lett omsettelig. Høyttalere blir jeg ikke klok på. Kabler har alltid vært idioti.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
Det er vel heller sånn at folk har blitt mere pris bevist, og vil ha mere igjen for penga!

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
31
Sted
Bodø
Parelius skrev:
Det er treigt. Men det kommer selvfølgelig an på hva du selger. RIAA forsvant raskt, men DAC-er og CD-spillere vil jeg tro er mer problematisk. Vi lever i en overgangstid der, og gårdagens modeller er ikke like lett omsettelig. Høyttalere blir jeg ikke klok på. Kabler har alltid vært idioti.
Nja.. DAC'en min gikk iallefall ganske kjapt :)

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.101
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Stort sett alt jeg har lagt ut for salg de seneste par årene, har gått unna som varmt hvetebrød. Det sier kanskje mer om min prispolitikk enn om markedet. Nåja - når jeg tenker meg om, var det ganske tregt å få ut den siste CDspilleren.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.283
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Fornuftig pris = fornuftig kjøpstidspunkt..Har ikke noe med produkt å gjøre... At kabler er idioti for enkelte viser vel erfaringsgrunnlag vedr. denne hobbyen evt. generell vrangskap.. :)

mls

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2007
Antall liker
27
HCS skrev:
Fornuftig pris = fornuftig kjøpstidspunkt..Har ikke noe med produkt å gjøre... At kabler er idioti for enkelte viser vel erfaringsgrunnlag vedr. denne hobbyen evt. generell vrangskap.. :)
Har solgt masse kabler de siste årene. Og fått gode priser også.

Julenissen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.05.2002
Antall liker
3
og så burde det vært en karantene på å legge ut samme annonnse ørten ganger....

P

Parelius

Gjest
mls skrev:
HCS skrev:
Har solgt masse kabler de siste årene. Og fått gode priser også.
Akkurat!

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.080
Torget vurderinger
9
Det er rimelig enkelt å få solgt komponenter som er i den "rimelige" enden opp til 10k.
Er det dyrere så er det verre. Også komponenter som er solgt via Hifi Klubben og Soundgarden går lettere. Dette kjenner folk flest til.

Så er det en tendens til at steingamle EC produkter blir faktisk solgt for opp mot orginalpris............. ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
JK skrev:
Også komponenter som er solgt via Hifi Klubben og Soundgarden går lettere. Dette kjenner folk flest til.
Tror faktisk ikke 'kjenner til' er den viktigste delen av svaret her. Soundgarden og Hifiklubben selger faktisk produktene til veiledende pris, i motsetning til praktisk talt alle andre i denne bransjen. Da finnes det et kjent og fast referansepunkt både for kjøper og selger. I mange tilfeller tenker selger at halvparten av veiledende er OK, mens kjøper tenker halvparten av det selger faktisk betalte i sin tid. Det juvet kan bli drøyt å forhandle seg over noen ganger.

Topp Bunn