Når vi var til Retep sendt jeg en PM til OB-BB, litt utpå lytteseansen til thohaug fikk jeg svar fra hann. Vi var velkomne og døra sto åpen, kl 10 på kvelden !! Vi var ikke sene om å takke ja og hive oss i bilen, vi tok med oss gps'n thohaug også
Vel fremme til selveste vaffelpressesnekkerkongen ble vi mottat av en hyggelig fyr fra Senja
Skikkelig hyggelig nordlening, som de fleste er ! Siden vi kom utenom vaffelpresse tiden så ble det bare med kaffen, til gjengjeld var den uten tvil turens beste kaffe !! Litt sjiksnakk ved kjøkkenbordet før vi krabbet opp trappen til det meget godt omtalte loftet.
Der fikk vi se snekker mesterens kreasjoner, dobble flh basser i bunn, non store horn på toppen med hornflens monterte diskanter. I veggen var det 21" subber for den dypeste røsten
Veldig lekkert oppsatt og med skjultanlegg for kabling til herligheten, meget pent og ryddig system. Lett synlig at det var fagfolk bak jobben !
Vi fikk servert mye god musikk og mye god lyd
Veloppløst og luftig i toppen, skikkelig smekk i midbassen mye dyp bass. Til tider noe utflytende. Noe han selv også var veldig klar over og motfase basser klare for å rydde opp i de aktuele problemer.
Det kunne spiller vannvittig høyt og kontrolert, hele loftet ble satt i bevegelse. Bukkse beina hadde nokk blafra litt med tights også
Sånn i forholt til lyden i hulen mine så er dette servert som om sitter på sene kanten mot min servert på første eller kanskje andre rad. Jeg fant dette noe uvant å få det mitt i fleisen og savnet kanskje litt avstand og litt perspektiv. Jeg har ikke hørt mye gode hornoppsett, men dette og LMC sitt er vel som å regne meget bra. LMC sitt oppsett hadde mere avstand, kanskje litt mye der igjen
Men noe som kjennetegner begge er lettflytende og med skikkelig smekk og dyp bass. Jeg skulle gjerne hatt flh smekk og skramstad horn bassen sammen med bånda mine sitt perspektiv og dybde i lydbildet.
En ting jeg har skjønt er att skal det blir god lyd så må det være headroom, membranareal og eller rikelig med krefter.
Systemets følsomhet er avgjørende. Vi ble såppas bergtatt av lyden til OB-BB att det ble begrenset med bilder.
Vi fikk også se på OB-BB's dele lager og litt info om fremtidige prosjekt og planer. For en herlig nordlening
Jeg innspiserer flh, kunne vel egentlig tenkt meg slike