Hvor har du den infoen fra? Vet du om det er politikk eller noe annet som gjør at de kun ønsker å ha det i DAC? MQA (Bob Stuart) har sagt at de lisensierer "decoder builds" for Windows, OSX, Linux osv. så det skulle tilsi at software dekoding er mulig. Ser for meg at det er mer fristende for DAC-produsenter å tvinge folk til å kjøpe ny DAC enn å kunne kjøre gjennom den gamle via software, så mulig at MQA/Meridian ønsker å luke bort en del streamere dersom infoen din stemmer. For min del vil det ikke ha noe særlig å si om det kommer MQA i Aries eller ikke da jeg mest sansynlig vil få en software oppgradering med MQA støtte, hvis MQA tar av og får 24 bit støtte, men formatet vil nok aldri ta av hvis de ikke har utbredt støtte for eksisterende DACer.
Alle DAC'er som skal støtte MQA må inn til MQA for test og påfølgende sertifisering (Profiling).
Det har å gjøre med optimalisering av implementeringen (og noen snakker også om DRM selvsagt).
Jeg har spesifikt tatt dette opp i CA sin utspørring av Bob Stuart.
Det ble også huskestue under CES, hvor Auralic måtte trekke MQA støtten i Aries.
De skrev også om denne skuffelsen på Facebook siden, som de fjernet samme dag.
MQA hadde tydeligvis ikke nok kunnskap om Aries eller så vet de ikke helt hvor de vil.....
Foreslår at du skummer gjennom denne tråden hvis du vil holde deg oppdatert om emnet:
Computer Audiophile - A Comprehensive Q&A With MQA's Bob Stuart
Mitt spørsmål ligger under Q48.