aircanada
Overivrig entusiast
Biter på! Spring...elsker plata, synd det ikke kom mer.Jeg lurer på når noen skal nevne Spring, Mouse og Rare Bird eller andre ubetydeligheter.
<br>
Biter på! Spring...elsker plata, synd det ikke kom mer.Jeg lurer på når noen skal nevne Spring, Mouse og Rare Bird eller andre ubetydeligheter.
Ok skal kanskje være litt varsom med ordbruken. Blandt de som hadde hørt om bandet, var det vel neppe noen tvil om at det var et bra band. Men det var vel kanskje ikke så mange i Norge som hadde hørt om dem...?Var de undervurdert, egentlig? De ga i hvert fall ut en masse plater. John Lawton var en fantastisk vokalist i det minste...
Rush var skattet av fansen men ikke av kritikerne (det gjelder vel all god musikk?)Riktignok ikke så store her i Europa som i Canada, men ikke absolutt ikke undervurdert etter min oppfatning. De har kredibilitet så det holder innen prog-rocken.
En smule travel å høre på Geddy Lee i lengden ja. Beste plate etter min oppfatning er "Moving Pictures"Rush var skattet av fansen men ikke av kritikerne (det gjelder vel all god musikk?)
Geddy Lee ble beskrevet som å låte som en kryssning mellom Robert Plant og Donald Duck. Eller som Mikke Mus på helium....
Burde vel ikke være så vanskelig å finne de tre brukt? De har jo solgt i bøtter og spann, og Rush har alltid hatt mange fans i Norge. Uansett så finnes de på strømmetjenester og som nye på CD.Jeg har ikke noe Rush, men ble interessert etter å ha sett dem inne med 3 album på denne listen (3, 11 og 22);
50 Greatest Prog Rock Albums of All Time | Rolling Stone
men de har så langt vært vanskelige å finne i brukt.
På discogs finner en brukt-Rush i bøtter og spann. Fantastisk bruktmarked.Jeg har ikke noe Rush, men ble interessert etter å ha sett dem inne med 3 album på denne listen (3, 11 og 22);
50 Greatest Prog Rock Albums of All Time | Rolling Stone
men de har så langt vært vanskelige å finne i brukt.
https://www.discogs.com/Rush-A-Farewell-To-Kings/master/7355Re Rush; Takk for respons, men jeg burde kanskje presisert at jeg primært er på jakt etter original/tidlig vinyl pressinger.