Trafikkaos

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Jeg er glad jeg var syk i dag! :)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=182409

Jeg kjører mot Mortensrud hver dag til og fra jobb, og passerer selvfølgelig den omtalte Skulleruddumpa. Jeg ville normalt ha kjørt strekningen hjem etter klokken 1430 i dag. Puh! Snakker om å bli syk på riktig dag!

Noen her som har hatt problemer med å komme seg hjem fra jobb i dag?

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.532
Torget vurderinger
4
Nei det gikk fint. Kjørte min egen bil. Ja, bor i bodø da hvis det er relevant for spørsmålet?

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Jeg er glad jeg var syk i dag! :)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=182409

Jeg kjører mot Mortensrud hver dag til og fra jobb, og passerer selvfølgelig den omtalte Skulleruddumpa. Jeg ville normalt ha kjørt strekningen hjem etter klokken 1430 i dag. Puh! Snakker om å bli syk på riktig dag!

Noen her som har hatt problemer med å komme seg hjem fra jobb i dag?
Mye snø? En kamerat klagde litt her, han hadde 2.80 meter snø på plena i april i fjor, de sto og rakte utover snøen for raskere snøsmelting midt i juni, da hadde jeg klikket ;)

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.877
Sted
Østfold
Vi har rundet godt 2 meter på plenen bak den ene bilen nå. Kom 40cm i dag og det er spådd å fortsette hele uka.

R

Ronny_D

Gjest
Så fint det kommer litt sne i de trakter også! Kanskje noen får sjansen til å rette litt opp i en litt sigen brystkasse :D

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.628
Torget vurderinger
1
Det har kommet mindst samme mengde snø her som i Oslo-området i de siste dagene også, men kaos, næh, det skulle ha tatt seg ut.

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
38.525
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Brukte 2 1/2 time fra Ski til Oslo ! Passerer den berømte "Skulleruddumpa", tok Mosseveien hjemover da jeg ble advart mot kaoset.

T

theStig

Gjest
I Oslo er det jo tilnærmet trafikk-kaos hver dag, selv UTEN snø....

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Måke, måke, måke, måke...

Tipper snøfreserutsalgene har glade dager.

Vanskelig å måle hvor mye som har kommet, for det blåser og fonner seg mye, samt at noe har smeltet i solveggen i før helgen, men over halvmeteren er det ihvertfall. Og nå kommer det mer...

C

CAP

Gjest
Helt villt, folk sto så lenge og spannt på Trasop/Hellerud (Oslo) at det under løs-snøen bare var polert is = køene som bruker og være slutt ca kl 17,00 var endeløse kl 21.30...... vet ikke når det hele ga seg får da gikk jeg og tittet på tv, når klokken var 23.30 var det til gjengjeld ikke en bil og se.
I dag ser det ut til at folk bruker hue noe mere og lar bilen stå hjemme for trafikken er uvanlig liten til og være morra rushet.

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Såvidt jeg har forstått var det først og fremst Oslo og Porsgrunn/Skien som hadde fått total trafikkaos, med full stans i trafikken i timevis.

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
0
Jeg er glad jeg var syk i dag!  :)

Jeg bor på Mortensrud, brukte "bare" to timer hjem fra Oslo sentrum takket være lokalkunskap og småveier. Samboeren som ikke klarte å komme seg av E6 dro fra jobben på Bryn kl 1515 og var hjemme først 1930! Over fire timer på en strekning på 10 kilometer!

Problemet er ikke mindre biler, men kombinasjonen av elendig snørydding i Oslo og utenlandske trailere på sommerdekk uten kjettinger. Politiet burde gi 50.000,- kroner i bot til trailersjåførene som sperrer trafikken! Dessverre fungerer kollektivtrafikken også særdeles dårlig når det kommer mye snø.

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.388
Torget vurderinger
2
Jeg tilbrakte vel også 1,5 t i bilen på vei ut til familiemiddag på skjetten, en tur som uten trafikk tar 25 minutter.

Det er da det gjelder å ha et godt anlegg i bilen , og et utvalg rolige, hyggelige CDer å slappe av med, og bare si til seg selv at dette er helt ok :)

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Jeg er glad jeg var syk i dag!  :)
Hvis man er så frisk at man er glad for å være syk, så er man ikke syk...  Snø eller ikke snø...

God bedring, forresten! ;)

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
128
I går var det aldeles fantastisk å ligge på sofaen med god musikk og bok hele dagen, og titte ut på snødrevet. Innimellom hørte jeg noen utrykningsbiler, og tenkte "jaja, her ligger jeg":) Og dersom jeg gikk ut på verandaen for å ta meg en sigg, så fikk jeg en ekstra påminnelse om hvor uendelig glad jeg er i sofaen min.

Slikt gjør meg glad!

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Dessverre fungerer kollektivtrafikken også særdeles dårlig når det kommer mye snø.
Båten til Nesodden går og går og går. Og Oddgeir lener seg tilbake i setet med "Alltid Nyheter" på øret, og smiler til den vakre kvinnen i nabosetet.
Livet er flott dere. ;D

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
17
Hvis man er så frisk at man er glad for å være syk, så er man ikke syk...  Snø eller ikke snø...

- der er du inne på noe. Skjønt det kommer kanskje litt an på hvaslags syk han er ::)

Mvh. RS

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
17
Båten til Nesodden går og går og går. Og Oddgeir lener seg tilbake i setet med "Alltid Nyheter" på øret, og smiler til den vakre kvinnen i nabosetet.
Livet er flott dere.  ;D
Sitter på Nesoddbåten & kulern. Ålreit i grunn, var det ikke for en fyr med ned-duggede briller som sitter tvers overfor og sikler :p

Mvh. RS

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.366
  - der er du inne på noe. Skjønt det kommer kanskje litt an på hvaslags syk han er ::)

Mvh.  RS
Kanskje terskelen for å føle seg syk er lavere når du våkner opp om morran, du ser ut av vinduet, bare snøfokk, innkjørselen til garasjen er gjenfokken av snø, bare snø overalt... :D

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Brukte 1,5 time fra Sjølyst opp til Røa igår ettermiddag... :p ::)

Raskere å gå... ;D

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Hvis man er så frisk at man er glad for å være syk, så er man ikke syk... Snø eller ikke snø...

God bedring, forresten! ;)
Influensa med feber og hodepine er ikke veldig syk, men nok til å holde seg hjemme fra arbeid. ;) Regner med at du forstår at det ikke skal tolkes helt bokstavelig?

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
For en utflyttet østlending, som savner snøen, får dere ikke noe sympati. Her i Bergen er det kaos når det kommer 3 cm snø, og en minusgrad eller to. Da senker de fleste bergenserne farten til det halve, og enkelte parkerer også tett opptil lyktestolper eller rett og slett i grøfta, for å feire snøen.... :mad:

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ingen kø og 2 cm snø... ;D
Hvis alle absolutt MÅ bo på samme sted, da blir det kaos da. Hvorfor klumpe seg sammen i en ikke spesielt trivelig by når det er så mange andre flotte steder i dette landet?
Ikke er det trangt om plassen, og billigere er det med hus, man kan faktisk få sin helt egen hage.

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Det eneste positive med Oslo er hifibutikkene og alle utestedene. Resten er ikke noe særlig.... ;-)

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Må ta med alle damene også.. Det er tungtveiende. Tror jeg flytter dit jeg!

P

Parelius

Gjest
Ingen kø og 2 cm snø...   ;D
Hvis alle absolutt MÅ bo på samme sted, da blir det kaos da. Hvorfor klumpe seg sammen i en ikke spesielt trivelig by når det er så mange andre flotte steder i dette landet?
Ikke er det trangt om plassen, og billigere er det  med hus, man kan faktisk få sin helt egen hage.
Fjøslukten, frue, fjøslukten. Og den urbane opplevelse det er å kjøre trikken gjennom bylandskapet. Tenkningen tilhører urbaniteten (med visse unntak), en kan i større grad leve sitt liv bak en maske, og slik skjerme sitt indre fra ville naboer og andre påtrengende, utbudet av kulturelle tilbud er overmåte, og ikke å forglemme, kvinnene er som i stim, og lar seg mye lettere fange (for de som har slik en hobby). Sist og først, det er et utall av ølkraner en kan samles om for å diskuterer sjelens elendighet. De rurale strøk har jo nå mistet sin vannpost, og Samvirkelaget er ikke det samme for de beste av oss. Hva gjelder hagestell kan en nå greie seg med en kaktus i vinduskarmen.

J

jekri

Gjest
Ingen kø og 2 cm snø...   ;D
Ikke er det trangt om plassen, og billigere er det  med hus, man kan faktisk få sin helt egen hage.
Du har skjønt det ;D
Her er det dobbelt så mye snø som i Oslo, men kommer det på nyhetene? Nædda ;D

T

Thomas_Lutro

Gjest
Du har skjønt det ;D
Her er det dobbelt så mye snø som i Oslo, men kommer det på nyhetene? Nædda ;D
Når alle kjører traktor trengs det litt mer snø for å rote til trafikken. ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Fjøslukten, frue, fjøslukten. Og den urbane opplevelse det er å kjøre trikken gjennom bylandskapet. Tenkningen tilhører urbaniteten (med visse unntak), en kan i større grad leve sitt liv bak en maske, og slik skjerme sitt indre fra ville naboer og andre påtrengende, utbudet av kulturelle tilbud er overmåte, og ikke å forglemme, kvinnene er som i stim, og lar seg mye lettere fange (for de som har slik en hobby). Sist og først, det er et utall av ølkraner en kan samles om for å diskuterer sjelens elendighet. De rurale strøk har jo nå mistet sin vannpost, og Samvirkelaget er ikke det samme for de beste av oss. Hva gjelder hagestell kan en nå greie seg med en kaktus i vinduskarmen.
Halleluja

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.628
Torget vurderinger
1
Alt mindre enn dette burde ikke man ikke klage på.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Neimen Parelius, hva er dette for fordommer?
Her bor det mange kuer, men man kan bare lukte de noen få dager i året. Og ikke lukter de ille heller.
Jeg er i Oslo og kjører trikk en gang eller to i året, ikke særlig spesielt med det spør du meg.
Skal man tenke gjør man det best til fjells, alene i flott natur, det burde du prøve du som ser ut til å tenke en del.
Hvor mange ølkraner trenger man? Jeg liker ikke en gang øl. Samvirkelaget? Det heter Spar og Rema og Rimi overalt nå. De beste? Hvem er det?

Og for det man sparer på ikke bo i Oslo, kan man reise ens ærend for å gå på konserter og likevel komme ut med store overskudd.

Uren luft, kø, narkomane, tiggere osv. er mitt inntrykk av denne byen...

J

jekri

Gjest
Wishmaster, når har du vært hjemme hos meg og fotografert???

Komponenten, Du er min helt nå ;)

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
2
Wishmaster, når har du vært hjemme hos meg og fotografert???

Komponenten, Du er min helt nå ;)
Det pleier heldigvis ikke vvære noe særlig kaos mellom Asker og Kongsberg som er mi morra-rute.. tar noen minutter mer nå på vinteren (en god time, mot 50 minutter)-ikke så voldsomt. Likevel holder jeg på å flippe av folks egenrådighet på veien!! Når såg du sist noen som slapp forbi køa?? Kan ikke huske sist! I tillegg er det nå når det er snø slik at folk kjører ende mer rykkete enn før - bånn gass med en gang det er doble felter og den sedvanlige 10 under når det snevrer seg inn igjen til et felt...

Dette er bagateller i forhold til Oslotrafikken, men men. Måtte syte litt over folks manglende innsikt i trafikk, egen kjørestil og ferdighet. AAaargh!!

A

Affa

Gjest
Oslo er en nydelig by. Fantastisk arkitektur! Unike bygårder, urbane villastrøk deilige parker, spennede butikker, masse folk. Og alle de vakre pikene. Få vekk trikken og halver antall bussholdeplasser så blir det enda bedre.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Oslo er en by uten personlighet. Jeg trives overhodet ikke der og er glad hver gang jeg kan reise derifra.

Bergen derimot er en nydelig by.

Og så er det jo kjekt å få være helten til jekri, så lenge det varer. ;D

A

Affa

Gjest
Bergen er ingen by. Det er en samling treskur ved foten av fjellet.

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
0
Bergen derimot er en nydelig by.
Tiltredes. Problem er at været i Bergen er litt for dynamiskt for min smak og at bergenserne generelt er litt vel agressive i mellomtone og diskantområdet.

T

theStig

Gjest
Det er etter min mening bare EN by i Norge. (Oslo altså). Men gud bedre så kjip den er i forhold til Paris, New York, Wien, Praha, Milano, osv osv...

Heldigvis har Oslo en god Indisk restaurant. Det er verdt hele turen.

Edit: London skulle vært nr 1. på lista mi. At jeg kunne glemme London da gitt.. :-[

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
"Fjellet" heter Fløyen, det er ett av 7 fjell, hvor mange er det i Oslo?

Treskurene er på Unescos liste over kulturminner, i likhet med eh.. trikken?, slottet?, stortinget? eh.. hva var det nå igjen...?

Bergensere er trivelige folk med en nyyyydelig dialekt.
Grunnen til at det regner så mye er at en så fin by bør vaskes ofte.

Topp Bunn