Litauere som brakk endel biler. Sammen med hundepatruljen fikk vi etter litt jakt først tak på den ene, som jeg bragte tilbake, hvorpå patruljen jaktet videre etter den andre, som de fikk tak på litt senere.
Selvom han var i min varetekt hadde han politiets håndjern på seg og de var allerede innvolvert, så da var det smartest å spille etter reglene. Men, gud bedre så sinnsykt fristende at han "gled litt på isen"....
Hva finner de å stjele i biler ? Noen CD'er og en pakke sigaretter ? Som de kan selge for noen småpenger ? De rakk tre biler før vi oppdaget dem. Tre bileiere som får en kald trøblete start på dagen i morgen. Bruker vel en dag på praktikaliteter...reparasjoner, anmeldelser, forsikring. Hvor mange penger koster det i reparasjoner, egenandeler, fravær fra jobb ? For noen jævla småpenger i tyvgods !
Da jeg kom tilbake til åstedet med arrestanten møtte jeg en av de uheldige bileierne. Tjupakket var ikke engang mann nok til å beklage og si unnskyld da han møtte "offeret" ansikt til ansikt rett etter.
Gledelig overraskende var politiet raskt på plass med hundepatruljen. Tipper 5 min etter at jeg ringte. Søkte området for tyvgods etterpå og varslet de andre bileierne. Topp innsats derfra, - det skal de ha!