Trane, - innbruddstyvers store skrekk !

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.556
Torget vurderinger
4
Jævlær så det føles godt å ta slikt faenskap på fersken !

Det er vel i slik en stund man får trang til å hugge et tre, sprenge litt stein, drepe en bjørn, eller annen karslig dåd ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.232
Torget vurderinger
0
Litt avhengig av situasjonen ville jeg ha drept faenskapet. Var innom landstedet mitt for et par uker siden. Der hadde "tøffe" ungdommer knust et antall vinduer, knust døra, drevet generellt hærverk, strødd om seg med spagetti, mel, sukker, vaskepulver etc etc og skrevet "stygge ord" på veggene med maling. Intet stjålet bare ødeleggelse ! Bra at de ikke var der da jeg kom ! Hadde nok blåst noen sikringer i så fall.

Til Trane er det vel bare å gratulere med fangsten, men forvent ikke at de får noen straff av betydning.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.556
Torget vurderinger
4
Litauere som brakk endel biler. Sammen med hundepatruljen fikk vi etter litt jakt først tak på den ene, som jeg bragte tilbake, hvorpå patruljen jaktet videre etter den andre, som de fikk tak på litt senere.

Selvom han var i min varetekt hadde han politiets håndjern på seg og de var allerede innvolvert, så da var det smartest å spille etter reglene. Men, gud bedre så sinnsykt fristende at han "gled litt på isen"....

Hva finner de å stjele i biler ? Noen CD'er og en pakke sigaretter ? Som de kan selge for noen småpenger ? De rakk tre biler før vi oppdaget dem. Tre bileiere som får en kald trøblete start på dagen i morgen. Bruker vel en dag på praktikaliteter...reparasjoner, anmeldelser, forsikring. Hvor mange penger koster det i reparasjoner, egenandeler, fravær fra jobb ? For noen jævla småpenger i tyvgods !

Da jeg kom tilbake til åstedet med arrestanten møtte jeg en av de uheldige bileierne. Tjupakket var ikke engang mann nok til å beklage og si unnskyld da han møtte "offeret" ansikt til ansikt rett etter.

Gledelig overraskende var politiet raskt på plass med hundepatruljen. Tipper 5 min etter at jeg ringte. Søkte området for tyvgods etterpå og varslet de andre bileierne. Topp innsats derfra, - det skal de ha!

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.014
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Godt vi har noen tøffinger blant oss. Vi har en fæl nabo her i blokken. Kunne du være så vennlig å stikke innom for å jage ham ut av nabolaget? Det ligger en piratkopiert cd av Carmel i det for deg. ;)

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Gubra skrev:
C. Alshus skrev:
Bra Trane!

Du får applaus herfra.
+1
?1 til!!! Jeg fikk 1000-metringene stjælt fra min aldrende Caravelle for noen uker siden. Gamle ekstralys, heldigvis - menjeg undres over hvem som gidder å gjøre seg til tjyvradd for et par 5 - 6 år gamle Bosch-lykter? Nå var det visstnok ikke bare meg som ble fri for lykter den natta, så de samler kanskje?

mvh. VilhelmW

Julenissen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.05.2002
Antall liker
3
VilhelmW skrev:
Gubra skrev:
C. Alshus skrev:
Bra Trane!

Du får applaus herfra.
+1
?1 til!!! Jeg fikk 1000-metringene stjælt fra min aldrende Caravelle for noen uker siden. Gamle ekstralys, heldigvis - menjeg undres over hvem som gidder å gjøre seg til tjyvradd for et par 5 - 6 år gamle Bosch-lykter? Nå var det visstnok ikke bare meg som ble fri for lykter den natta, så de samler kanskje?

mvh. VilhelmW
Jeg har en svensk tannlege som jeg bruker, han fortalte en morsom histore en gang.
Han hadde en eldre saab når han bodde i sverige, denne sto bestandig parkert med fronten mot en hekk utenfor blokka, denne morgen så kunne han ikke forstå hvor så mange folk blinket med lysene, når han kom fra til kontoret så var det meste av fronten på bilen stjålet i løpet av helga ;D

Emigrant

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
0
Sted
Nederland
Griffenfeldt skrev:
Slikt tjuvpakk skulle blitt ristet så hardt at barnebarna ble født svimle.
En kollega hadde engang en lys ide:
Det var brutt inn i bilen flereganger der den sto i garasje-anlegget. Alarm hjalp ikke, "gjesten" var borte før noen kom.
Så la han en "pute" i førersetet. Fyllet var litt spesielt: En planke med utrettede fiskekroker met et tynt lag fyll over.
Neste gang alarme gikk halvt sto "gjesten" i bilen, holdt seg faast i rattet og hylte om kapp med alarmen..........

Topp Bunn