Medisin og helse Tredemølle - lamell

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.267
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei,

Vi vurderer å anskaffe en tredemølle.
Den skal brukes av meg og samboere - ingen av oss er noen storløpere.

Synes det er vanskelig å orientere seg i et utall modeller fra ulike leverandører.
Jeg ser det skrytes veldig av lamell-møller.

Nå er det ingen av oss som løper på et nivå som rettferdiggjør å bruke så mye penger på en tredemølle - men om det gir en så mye bedre løpsfølelse at det resulterer i at vi faktisk bruker den (mer) - så kan det gjerne være verdt det det.

Så - er det noen som har tips til gode møller - hvor mye bør man legge i det og er en lamell-mølle verdt prisen?

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
14.162
Sportsmaster et normalt bra saker

de har ting sm føles som på studio men koster en brøkdel fordi det ikke skal tåle 15 timer daglig bruk.

• Liker
Reaksjoner: OMF

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Antall liker
3.073
Torget vurderinger
1
Tja, hvis lamellmøller er det samme som de greiene jeg prøvde i den lokale idrettshallen her en kveld, så anbefaler jeg å prøve dette ut selv først. Det bråkte ganske betydelig og var unormalt/rart å løpe på. Savnet de gamle tredemøllene av tilnærmet proffkvalitet som stod der før.

• Liker

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
783
Torget vurderinger
5
Jeg tror også Sportsmaster sine generelt er gode.

Selv har jeg hatt Casall. Skikkelig gode å løpe på grunnet god demping. Men elendig kvalitet og heisen, som styrer elevasjonen, har gått i stykker om og om igjen.
Har hatt tre møller som følge av reklamasjoner, inni dette har det også blitt byttet motor og heis, men holder ikke.

Kjenner ikke lamellmøllene, men jeg synes i hvert fall følgende er spesielt viktig: demping og bredde på båndet. I tillegg foretrekker jeg en del direkte knapper for endring av hastighet og stigning.

Tenker 15 - 25k gir ok hjemmemøller.

• Liker

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
14.162
Nå skal det sies at det er det lenge siden jeg kjøpte noe på Sportsmaster (en elipsemaskin) men vi ende opp der etter å ha prøvd litt ymse som - nesten uansett hva det kostet - opplevdes som ganske jalla sammenlignet med studiomodeller. Fyren som ekspeterte oss sa at akkurat det hørte de jevnt og trutt, det er visstnok også mye idrettsutøvere og type treningsrom på jobben som handler der.

Om de har blitt dårligere siden den gang (det er sikkert 10 år siden...) vet jeg ikke noe om, men det er i alle fall første sted jeg ville sjekket. De hadde også svært hjelpsom og kunnskapsrik betjening, men problemet for OMF er vel kanskje at de kun har butikk i Asker...

• Liker

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.267
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Takk for gode innspill,

Jeg er i grunn åpne for å kjøpe en brukt studiomaskin også.

Topp Bunn