Trends 10.1, en anbefaling.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
505
Nå har jeg hatt denne forsterkeren i et par uker, og den har stått innkoblet hele tiden. Jeg kjøpte den pga rimelig pris og gode tester online. Alltid artig å prøve noe nytt.

Vel, denne forsterkeren er et varp. Alle som er interessert i hifi bør prøve en!
Den spiller musikk på en herlig måte. Veldig klart og artikulert lydbilde. Svært detaljert og åpen.
Nå har jeg i flere dager sittet her og spillt gjennom store deler av platesamlingen, og jeg har nytt hvert sekund. Spill akustiske gitarer eller slagstøy gjennom denne forsterkeren. Slik skal det gjøres!

Forsterkeren leverer bare 6 watt i 8 ohm, men det holder lenger enn hva man kanskje skulle tro. Mine høyttalere bruker 2x6" og er moderat effektive. 95% av tiden er Trends 10.1 kraftig nok til å drive disse.

Alle MÅ kjøpe en, og dere som har biwiremulighet kjøper 2 og biamper høyttalerne deres! :)

Forsterkeren har som sagt fått meget gode omtaler. Den slo faktisk både Soneteer, Nuforce, Flying Mole osv i en halvseriøs netttest forleden: http://www.stereomojo.com/SHOOTOUT2007INTEGRATEDS.htm

Andre tester:
http://www.goodsound.com/equipment.shtml
http://www.stereotimes.com/amp031407.shtml
http://www.6moons.com/audioreviews/trends/ta10.html

Kan kjøpes for noen hundrelapper her:
http://www.buyoyo.com/cgi-bin/ncomm...d_h_av.d2w/report?style=1&LANGUAGE=1&curr=USD
 

Vedlegg

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.427
Antall liker
11.294
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Sv: Trends 10.1, en anbefaling.

Ser at mine er tollklarert i Oslo nå. Regner med levering om noen dager.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.427
Antall liker
11.294
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Sv: Trends 10.1, en anbefaling.

Fikk pakke idag.
Men fa... det var bare en forsterker - jeg bestilte og betalte for 2..
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.427
Antall liker
11.294
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Sv: Trends 10.1, en anbefaling.

Sendte mail og fikk umiddelbart svar.
Mike Wyatt
to me

show details
4:39 pm (4 minutes ago)
I apologize fro the error. We will ship another amp today (at our expense).

Regards,
Mike

Mike Wyatt
www.audiomagus.com
tel: 360.551.6945
fax: 206.238.3130
email: mwyatt@audiomagus.com
Merkelig hvor uheldig jeg skal være når ting skal sendes. Har pr idag også en monoblokk i transit som har vært norge rundt før den kommer hit i morgen eller fredag. Det er Tollpost.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.427
Antall liker
11.294
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Sv: Trends 10.1, en anbefaling.

Har nå koblet opp den jeg har fått og jeg må medgi at den spiller usannsynlig bra. Rett fra esken faktisk.
Men nå har jeg koblet den opp sammen med en utgangstrafo basert audio note pre. Høyttalerene er et par Xavian xn360.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
505
Sv: Trends 10.1, en anbefaling.

Morro å høre!
Har du koblet bort den innebyggede volumkontrollen da?
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.825
Antall liker
614
Sv: Trends 10.1, en anbefaling.

Her er det sikkert noe vi kan "modde" litt. :D

 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.427
Antall liker
11.294
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Sv: Trends 10.1, en anbefaling.

Har ikke koblet ut volumknotten. Koblet den også opp uten pre. Og den spilte bra da også.
Så nå skal moddinga starte. Noe kabling, plugger og batteridrift står for tur tenker jeg. Jo og selvsagt endel kondiser.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.427
Antall liker
11.294
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Sv: Trends 10.1, en anbefaling.

Kore-Eda så også interessant ut.
Så her var oppsettet mitt for en dag siden..

Tar ikke store plassen den trend forsterkeren. Måtte forøvrig bruke 2 forskjellige typer h.kabler grunnet plassproblemer. WBT spader egner seg ikke til Trend...
 

Vedlegg

B

bendis

Gjest
Sv: Trends 10.1, en anbefaling.

stor xindak? :D

må vel ha en slik trends jeg og. betalte dere med Visa? ser ut som de støtter det meste utenom paypal
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.427
Antall liker
11.294
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Sv: Trends 10.1, en anbefaling.

Jeg betalte med Mastercard. Intet problem bortsett i fra at kun en ble sendt da.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.427
Antall liker
11.294
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Etter endel fram og tilbake fikk jeg denne mailen fra Mike i Audiomagus:
You are correct, there is a logical explanation: An error on our part.
I apologize!

We have been adding and integrating new systems to our ordering system
to accommodate the growing volume of orders. In the process, your order
appears to have taken the brunt of the changes (and more than a little
of our own clumsiness with the new systems). All is in place now, and we
will ship today.

I will send tracking information today when the amplifier ships. Again,
I apologize for the delay. It is not representative of the high level of
commitment we have to customer service.

Best regards,
Mike
Så kom en mail ifra usps.
Og da er den andre på veien endelig.
 
B

bendis

Gjest
hehe. bestilte du fra samme buyoyo?
det tok 10-20forsøk før jeg i det hele tatt klarte å logge på og sendt ordren. 2dager senere fikk jeg mail om at de ikke hadde adressen min(!) selv om den stod tydelig både i ordre og profilkonto.

mail fra fraktselskap har jeg derimot ikke fått. valgte "airmail" ::) ikke peiling på hvor den befinner seg
 
B

bendis

Gjest
da fikk jeg min. med 50% verdiøkning. lovte å merke den til $30 dollar. joda. ::)
250kr moms, 85kr tollgebyr (skal vel egentlig ikke være i det hele tatt?) og 90kr forenklet tollbehandling. fader så jeg hater desse folkene :mad: greit nok med moms, men moms på frakten, og 175kr ekstra i gebyrer burde vært ulovlig.

ellers spiller den greit nok. merkbart mer bass enn sonic impact iallefall. mer kritisk lytting følger.
 
B

bendis

Gjest
etter et par timer spilling må jeg bare si OI! ulovlig bra til 700kr ;D kan fint leve med denne, om jeg tør ofre den litt mer magiske sammenhengen og mellomtonen fra el34
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.829
Antall liker
4.107
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Min kom i hus for en time siden, og varmer seg nå opp med litt Bach. Høres jo helt greit ut dette! Skal bare på Clas og kjøpe en RCA switchbox til 179,-, så skal AW100 og 4.6 få komme til en etterlengtet service.

Bernt K
EDIT: Bare for å understreke størrelsen (eller mangelen på sådan).
 

Vedlegg

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.149
Antall liker
8.790
Torget vurderinger
1
Den der var jo skikkelig tøff :D -tror jeg vil ha en sånn. Med en stilig liten CD-sak.
 

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Innlegg
528
Antall liker
173
Torget vurderinger
12
Den der hadde blitt råtøff i combi med MoodLab Dice dac'en.. Er på ca samme størrelse og imponerer veldig iforhold til størrelse, fikk min dac igår! Skal prøve å legge inn noen bilder etterhvert
 

Keltern

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
79
Antall liker
2
Noen som har handlet på audiomagus.com? Eller er folk fornøyde med buyoyo? :)

Skulle tro det skulle gå ann å få skrevet ned fakturaen litt, slik at man slipper disse stygge j***a toll-avgiftene..?

Har veldig lyst på en 10.1 til kirksaeterne mine i alle fall! :)
 

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Innlegg
1.089
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
Keltern skrev:
Noen som har handlet på audiomagus.com? Eller er folk fornøyde med buyoyo? :)

Skulle tro det skulle gå ann å få skrevet ned fakturaen litt, slik at man slipper disse stygge j***a toll-avgiftene..?

Har veldig lyst på en 10.1 til kirksaeterne mine i alle fall! :)
Jeg kjøpte fra Audiomagus, det fungerte helt fint. Hadde bare problem med å få siden til buyoyo til å fungere skikkelig.

Frode
 

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Innlegg
1.089
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
Keltern skrev:
Hva ble 10.1 kostende totalt sett da? :)
Den endte vel opp med en 13-1400,-.

Frode
 

muzak

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
503
Antall liker
16
Heia Frode
Hva synes du om lyden?

bj
 

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Innlegg
1.089
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
Isbjorn skrev:
Heia Frode
Hva synes du om lyden?

bj
Foreløpig har jeg ikke sammenlignet med Almarroen. Jeg tenkte at Trends'en skulle få spille seg skikkelig inn før jeg begynner testingen.

Frode
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.149
Antall liker
8.790
Torget vurderinger
1
Det finnes forresten også en oppgradert variant til 299$ fant jeg ut, der viktige komponenter er byttet ut og forbedret. Synd at ikke det ble gjort en effektøkning også.

Mvh.
 
M

Morpheus

Gjest
Har nylig oppdaget T-amp konseptet. Da jeg søkte litt kom denne tråden opp og jeg tenkte det var like greit å grave den opp igjen.

Til dere som har Trends ol. kan dere si litt mer hvordan dere opplever lydkvaliteter osv nå som dere har hatt produktet en tid? Er f.eks T-amp veien å gå om man skal ha en forsterker i 10K lyd-klassen? Har dere moddet litt som det er ymtet frempå om i denne tråden, og hvordan ble evt resultatet?? Spiller det noenlunde på høytalere med følsomhet under 90 dB?.

Ser utviklingen med teknologien går fremmover og må si at denne saken her virker lovende. Effekt på 2x42 watt.



http://www.audio-magus.com/product_p/ppt40i.htm
 
B

bendis

Gjest
man kjøper iallefall ikke fra audiomagus. de følger slavisk produktutvalget til bla. diykits, men med forhøyet pris. i dette tilfellet et påslag på $50
 

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Innlegg
1.457
Antall liker
2
Har en "stealth" moddet T-amp. Et funn til prisen, men nå koster nok moddingen omtrent like mye som en Trend 10.1. Min erfaring er at kvaliteten på in-put kondensatorene er ganske så kritisk. Mundorf Supreme holder ikke mål. Det ble endel bedre med å parallellkoble med sølv i olje. Tips til modding er å gå for den beste kondensatoren en har råd til. F.eks. Audio Note eller Duelund eller Mundorf sølv i olje, hvis en er på budsjett.

2X6 Watt holder lenger til å drive mellomtoner og diskant i et aktivt oppsett.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.427
Antall liker
11.294
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har 2 stk. T10.1 - ingen er i bruk... Men de spiller usannsynlig bra i forhold til prisen rett fra esken. Har noen planer om tweaks til dem, deriblant batteridrift. Batteriene ligger også ubrukt....

Mundorf supreme silver ligger klare også, samt noen motstander. Potmeter likeså om jeg ønsker å bruke de som integrert.
 
B

bendis

Gjest
trends spiller bra, men er bare et effektrinn med pot. en annen klasse når jeg kobler til preout utgangen fra min MingDa. alene blir den litt for frempå og steril..
charlize går for å være den beste, men har ikke gjort en direkte sammenligning..
 

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Innlegg
1.457
Antall liker
2
bendis skrev:
trends spiller bra, men er bare et effektrinn med pot. en annen klasse når jeg kobler til preout utgangen fra min MingDa. alene blir den litt for frempå og steril..
charlize går for å være den beste, men har ikke gjort en direkte sammenligning..
Når du koblet bort volumkontrollen, har du da også koblet bort "input"-kondensatorene?

Har gått over til batteridrift. Må si at det også ga et løft til lyden. Kvaliteten på strømforsyningen har utvilsomt også mye å si for lydkvaliteten. Med en switchet-strømforsyning ble lyden veldig "kantete" og digital. Det går særlig ut over utklingen på akustiske instrumenter. Med vanlig strømforsyning ble lyden en del mindre digital. Men fremdeles var det problemer med "støy" og litt syntetisk lyd. Med batteridrift ble lyden "analog" og preget av "smooth"/silke og mer lettflytende. Hvis man fort blir øretrett av lyden bør man forsøke batteridrift og de beste input-kondensatorene man har råd til. Mundorf Supreme gold kan også være et godt alternativ.


Lyden er enda ikke så transparent og naturtro som ønskelig. Har enda litt "syntetisk" preg over seg. Kan endre seg med bedre kabler og nye in-put kondensatorer. Bruker i dag Supra EFFI som signal og Kimber 4TC som høyttalerkabler.

Bruker 12 Ah motorsykkelbatteri. Sammen med en liten batterilader kom prisen for denne oppgraderingen på 900 kr. En billig oppgradering i forhold til løftet i lydkvaliteten.
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.285
Antall liker
928
bambadoo skrev:
Har 2 stk. T10.1 - ingen er i bruk... Men de spiller usannsynlig bra i forhold til prisen rett fra esken. Har noen planer om tweaks til dem, deriblant batteridrift. Batteriene ligger også ubrukt....

Mundorf supreme silver ligger klare også, samt noen motstander. Potmeter likeså om jeg ønsker å bruke de som integrert.
Vet at Raymond Celius modder slike for Hifi-Guiden, vet ikke hva han gjør men iflg. Arild spiller den modda versjonen med bedre mellomtone ihvertfall. Ellers snakket jeg med den godeste Celius om dette en gang tidligere, han anbefaler en godt designet tradisjonell strømforsyning kontra batteri, da sistnevnte medføre støy.

Selv bruker jeg en standarvariant til TV-lydden og er godt fornøyd med det! har testet den i hovedsystemet også og må si jeg fikk litt hakeslipp av hva denne lille boksen faktisk kan klare. :)
 

IO

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.02.2008
Innlegg
90
Antall liker
0
Bruger sonic impact på motorcykelbatteri med bypassed caps efter rørpre.
Herlig dynamik og god kontrol i bassen samt fint perspektiv.
Ingen caps er LANGT bedre end de bedste caps!
 
B

bendis

Gjest
vet der er en jumper inni som bypasser pot. men jeg har bare kjørt opp volumet. ::)
blir et annet inngangsnivå med preampen tenker jeg. lyden føles mer "behandlet" og balansert.
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
Har nå både TA 10 og DA 10.. Fungerer utmerket, og skal antageligvis modifiseres, og bygges inn i felles kasse av tre :)

Mvh

PK
 
Topp Bunn