Jeg får presisere litt. Denne ble bygget i 2009-10. Vil dere se hvor involvert en service på NAD av den årgangen kan være? Søk på YT: Trevor`s Bench NAD. Her reparerer han en par år eldre C350, hvis problemer er langt større enn først antatt..og det koster sitt, selv i Canada. Faktisk har Trev multiple 350er- alle med noenlunde samme trøbbel. Flere av kondisene er umulige å finne ekvivalenter til, da de delvis er spesialfremstilt, med non standard dimensjoner. Jeg hadde forstått det, var det snakk om service på en 3020, 302,/-4/-6, 310, 312 eller 320. De 25-watterne er og blir NADs juveler i budsjettforsterkeri. Såpass enkelt oppbygd også, at de for kompetent reparatør bør ta rimelig mye kortere tid.
Servicepersonell hos Klubben klarer det, men det koster nok som sagt mer enn det strengt tatt kan være verdt, så gode som nyere , sonisk gjennomtenkte-, integrerte forsterkere nå er. Større Denon, EC, Rega, Marantz, Yamaha…safe bet. Klipschen her fortjener helt ærlig den oppgraderingen. Og spesielt Rega/Marantz er akkurat så musikkfokuserte og behagelige som dette hornsystemet imo fordrer. Størrelsen på Klipschen gjør også sitt til at effektbehovet er stort, tross lettdrevenheten deres. Alt henger sammen, og NAD har iallefall vist LITT av det, skulle jeg tro. Aldri lurt å spare på effekten. Men så er det dens KVALITET også, da…Funksjonell NAD ER bra, men trenger de jobb, blir det ofte litt for kostbart altså..selv for kjente-, spesifikke problemer, som de vi trolig ser her. Jeg har selv opplevd dette, da en tidligere 312 i familiens eie streika, takka godt for seg og måtte skiftes en masse av de nevnte deler i. Den kinesiskbygde Audiolaben som i 2008 erstatta den etter ti år med full pakke NAD, er fortsatt i bruk et sted i Norden..