Forsterkere Trenger hjelp med en nad c275bee

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.354
Torget vurderinger
1
Det underbygger at den største feilen ligger i den integrerte forsterkeren. Test den aleine på Klipsch, går den varm da? Følg isåfall gjerne tipset om ny, større integrert av en bedre kvalitet som eneste forsterker, samt Klipsch som eneste høyttaler. XLS krever så utrolig mye at den kan knekke nær sagt hvilken forsterker som helst. Både med impedans og elementstørrelse. Du har tross alt bedt ei lita NAD-blokk med ressurser til etpar åttetommere kontrollere FIRE femtentommere..det er Ringhals-materiale, det.

Sist redigert:
Ble medlem
29.05.2022
Antall liker
0
Sted
gvarv
kan windows audio mixer lage så mye krøll i lyden at jeg har mye å hente på å omgå den?
jeg har en dragonfly red dac koblet til pcen nå. det jeg hadde tenkt å gjøre var å istedenfor å sette den direkte i pcen som nå så hadde jeg tenkt å kjøpe en usb kabel som jeg plugger den ene enden inn i dragonfly å den andre i usb porten på pcen.
har jeg mye å hente på dette siden at når jeg kobler slik så blir windows audio mixer omgått?
når jeg spiller musikk uten bruk av tonekontroller så er det omtrent ingen lyd i basselementene før volumet skrus over kl12. det er ekstremt lite bevegelse i elementene.
jeg tror problemet ligger i kilden å ikke i forsterkeren for den spiller jo høyt som bare juling i resten av spektret men ikke i bassen.
har prøvd all slags musikk men ingenting hjelper. høyttalerne er jo ikke sprengt heller.

Ble medlem
29.05.2022
Antall liker
0
Sted
gvarv
da er det tatt effektmålinger av c375bee.
først så tok vi en måling av preout 1 med bøylene mellom preout 1 og main in fjernet.
vi fikk ut 6volt ut av forforsterkeren.
så tok vi en ren effektmåling.
måleren stoppet på 180w på 50hz tone.
det neste som skal prøves er en ren effektmåling av c275bee.
hvordan kan vi finne ut om forsterkerne ser en kortsluttning eller ikke?
kan vi finne en kortsluttning ved å måle på høyttalerutgangene for å finne motstand?

nygafre

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.05.2019
Antall liker
61
Har du brokoplet forsterkerne, eller er det kun 275’en som driver begge høyttalerne?

Ble medlem
29.05.2022
Antall liker
0
Sted
gvarv
nei.
kjører c375bee i stereo.
men jeg tenkte å teste hvordan det spiller med en høyttaler drevet av en kanal per forsterker.
altså en høyttaler per forsterker. venstre høyttaler på venstre kanal på c275bee å høyre høyttaler på høyre kanal på c375bee.
har noen testet dette på nad forsterkere før? hva ble resultatet?
jeg har slått meg til rod med at jeg er litt for følsom på hva som er varmt og ikke så jeg friskmelder begge forsterkerne.

Topp Bunn