Trenger hjelp med et merkelig nettverksproblem

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.420
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
maskinisten skrev:
Da har jegt forsøkt dette også, men får ikke lagret eller endret fila, spørs om jeg har gjort det på riktig måte.. jeg åpnet fila i notisblokk, skrev inn serverens ip adresse og navnet på serveren.. men får altså ikke lagret endringene jeg har gjort, hva er det jeg gjør feil?
Høyreklikk på fila, velg egenskaper og fjerk krysset i "skrivebeskyttet".

Johan-Kr

maskinisten

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2008
Antall liker
80
Sted
Meløy, den stille fjærding
Fenalaar skrev:
maskinisten skrev:
Da har jegt forsøkt dette også, men får ikke lagret eller endret fila, spørs om jeg har gjort det på riktig måte.. jeg åpnet fila i notisblokk, skrev inn serverens ip adresse og navnet på serveren.. men får altså ikke lagret endringene jeg har gjort, hva er det jeg gjør feil?
Høyreklikk på fila, velg egenskaper og fjerk krysset i "skrivebeskyttet".

Johan-Kr
Da var det gjort, har tatt en omstart på pcen etterpå, men det virket desverre heller ikke heller ikke..

mesc

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.08.2008
Antall liker
7
Sted
Rogaland
Hvis ikke du er altfor lei, har jeg et lite tips til. Burde ikke være vanskelig, kjør SFC /SCANNOW som admin (muligens i safe-mode). Dette gjør at windows sjekker sine systemfiler, og reparerer etter behov.

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
1.764
Sted
Phobos
Har du sjekket om det er noen prosesser som bruker mye ressurser når du kopierer? Hak av for å vise prosesser fra alle brukere om dette ikke er gjort, og sorter på CPU-bruk.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
127
Start>>Control Panel>>Programs and Features
Click on ‘Turn windows features on or off’ on the left side of the screen
Unchecked ‘Remote Differential Compression’
Har du prøvd denne?

Nå er jeg svært lite kyndig på akkurat vista, men dette er en av årsakene til lav lan hastighet på vista. Kanse? Kanse?

Har man "bloatware" virusprogram bør også dette HELT fjernes, da dette av og til i vista har vist seg å senke lan...
Spesielt da Mcafee har hatt denne bugs'en...
'Bloatware' er ett gratis program som fulgte med pc som må kjøpes etter en mnd f.eks.. akkurat Macafee på vista var visstnok bugga...

Vel, der stopper min kunnskap, jeg hakke vista selv.

mvh

maskinisten

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2008
Antall liker
80
Sted
Imperial skrev:
Start>>Control Panel>>Programs and Features
Click on ‘Turn windows features on or off’ on the left side of the screen
Unchecked ‘Remote Differential Compression’
Har du prøvd denne?
Jepp den ble prøvet tidligere uten at det hjalp, nå har jeg imidlertid kjørt sfc /scannow og det har blitt funnet skadde filer i systemet som ikke kunne repareres automatisk..
Ser desverre ut som at jeg må re-innstallere vista for å få orden på greiene, eventuellt muligens avinstallere service pack 2, er usikker på om det lar seg gjøre uten å risikere å miste noe på maskinen?

maskinisten

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2008
Antall liker
80
Sted
Og enden på visa ble at jeg oppgraderte OS til Windows 7, vel.. om det er en oppgradering vil bare tiden vise... ;D
Men det funker ihvertfall brukbart nå, får rundt 7,5 og 8 MB/sek overføringshastighet nå, og det er vel ikke stort mere jeg kan forvente med de dingsene nettverket mitt består av nå :)

Men igjen tusen takk til alle som har hjulpet og kommet med forslag til løsning :D

Topp Bunn