X
X186841
Gjest
For den som trenger grei trådløsruter er det timesalg på Komplett nå.
Komplett.no - ASUS RT-AC66U 11AC AC1750 Router
Komplett.no - ASUS RT-AC66U 11AC AC1750 Router
Hva er det egentlig du har (full liste) og hva er det du (tror) du trenger (full liste)? Det virker på meg som om du etterspør funksjonalitet du allerede har i f.eks. altibox-hussentralen.Glemte jo å nevne at den også må ha DHCP server, jeg har en Cisco SB Unmanaged 8-Port Gigabit switch fra før av.
Modell:AGWDet var det første jeg og tenkte, men minutten sa at hans altibox ikke er en router.
Minutten hva heter boksen din helt nøyaktig? (siden CDW påpekte noe jeg helt glemte å nevne, antakelig er det routing evner i ett modem... )
Men en ting CDWMcInSpots..., et modem er ofte mye dårligere til å route og kan gå "full" under tung bruk, noe en entusiastmodell ikke kommer til å gjøre. Den kan gå i "mettning" som DHCP server...
Mettning vil si "drop outs" i internett stabilitet og routing stabilitet innad i nettverk.
Min egen router, da Asus 56U har abnorm dhcp kapasitet langt over det mitt Canal digital Modem er istand til å svelge unna.
En faktor 10 til 100 mer kapasitet.
---
---
---
Jeg bruker forresten HP Procurve (Switcher) produkter selv til å bygge opp mitt nettverk etter da Asus 56u'en.
Jeg bruker min router til å isolere og separere mitt modem, fra mitt nettverk...
Så det faktum at f.eks ett modem også kan døtte dhcp og route er egentlig ikke bare ensartet med at man ikke trenger en ekstra router/dhcp. Min mening.
mvh