Ønsker anbefaling Trenger objektive forslag til de beste audio kjøpene brukt som nytt.

D

Danke

Gjest
I de rimeligere klassene

Forsterkere jeg har sansen for og mener utpeker seg positivt, de har alle forskjellige fordeler..

NAD(effektpositiv) negativ kan ha litt egenstøy, Rotel (effektiv men kan ha litt egenstøy også), Yamaha, Pioneer, uten egenstøy men litt mindre strømwatt effektivt...

Høytalere, Dynavoice, XTZ, Dali, Klipsch..... Subwoofer: XTZ, SVS

Disse mener jeg er bang for the bucks produkter i innstegsklassen, når det gjelder spøken med ghettoblaster av ymse merker, så vil jeg si at "ut på tur", i hagen eller hjemme i kroken så finnes det en mengde gode blutooth høytalere. Selv har jeg i hus noe som heter Buddy Jensen og HK Onyx, men dette går på bekostning av lydsignaler som oppløsning på AAC/MP4 det vil i praksis si Youtube lyd, eller spotify premium... eller om du har avspiller feks mobil eller data og høytaler med aptX litt bedre... Men det forutsetter nedlastede Flacfiler eller Tidal og dette krever mer datatrafikk om man er på tur og streamer sånt. Jeg har testet litt JBL blutooth også, og klart bra lyd fra sånt.

De dyrere merkene har jeg ikke kjennskap til annet enn dyrere JBL høytalere og infinity Kappa da med Yamaha, som jeg synes var utrolig gode til rock typ. Disse er billigere enn mange folk her inne bruker... XTZ feks 99.26 som jeg selv har er rimeligere og bedre mtp lydkvalitet...

Dersom man er signalintressert så er ting som SACD, Bluraylyd, CD eller kanskje LP være viktig.

Da vil jeg nevne, OPPO, Panasonic, Denon, Cambridge, eller Technics(LP)...
Dette er vel ikke så rimelige produkter, men jeg synes de gir mye for pengene og finnes på brukten.

Med Ghettoblaster spøk til side, så vil jeg si at du må kraftig opp i pris for å slå de beste av NAD og XTZ feks...
Her betaler du alt for lyd og ikke noe for merkevare også.... Til forskjell fra feks de dyreste Jbl Arrays teks eller enda mer ekspensive saker... Dette kan jeg rett og slett ikke uttale meg om fordi jeg ikke har kjennskap til eks Spendor høytalere eller Lyngdorf, eller Martin Logan... Jeg er ikke heller interessert engang om å lese anmeldelsene, da jeg finner bruktbiler mer prioriterbart.

XTZ lager effektforsterkere og integrerte som er svært kapable og rimelige også, så det er nevnt.
Jeg personlig kan ikke klare meg uten flerkanals nå som HDlyd og flerkanals i CD kvalitet er tilgjengelig.

Men lyd er veldig individuelt, noen bruker 100000 på anlegg uten problem mens andre er fornøyd med å bruke 25000.

Jeg har brukt lite, men er veldig fornøyd med lyden med XTZ sine løsninger og Denon, Yamaha... Jeg spør da om hvor mye man skal opp i pris for å høre forskjell, bare til å se på signaturen min. Mye rimelige løsninger der, men jeg synes jeg er svært fleksibel på både CD, flerkanals og trådløst og digitalt.

Sist redigert:
Topp Bunn