Trenger tips til kjøp av ny forsterker til Triangle Antal Ex høytalere

r_kapell

Medlem
Ble medlem
27.01.2006
Innlegg
9
Antall liker
0
Noen som har gode tips til kjøp av ny forsterker til Triangle Antal Ex høytalere ?

Har MHZS CD66E og Sonos som lyd kilde.
Kimber 4TC ht kabel
 

Vedlegg

Stripper

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2007
Innlegg
179
Antall liker
1
Sugden's lille intgrerte A21SE går godt sammen med Antal. Unison Research Unico SE også.
Og mange rørforsterkere, fra ca. 15 - 20w og oppover. Selv om EX-serien til Triangle er av den mer lettdrevne sorten, setter de ikke pris på alt for små forsterkere.
 

fisherman

Medlem
Ble medlem
08.04.2006
Innlegg
46
Antall liker
2
Siden du alt har fått et par tips fra en Maxwell-tilhenger (?), kan jeg anbefale at du samtidig forsøker Electrocompaniet hos Maxwell, eller litt lenger oppi gata. Var selv innom Resonans for en stund siden og lyttet litt til kombinasjonen ALTEA og EC Prelude, en flott match (subjektivt selvfølgelig). Hvordan lydkildene dine passertil dette, aner jeg ikke,men la intet være uprøvd.............

Arild
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.637
Antall liker
2.833
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Spørs seff litt på hva du er ute etter, samt hva budsjettet tilsier. Finnes flere gode alternativer, både med transistor og med rør, evt hybrider av disse..........

mvh
Proffen
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
37.405
Antall liker
37.291
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Det første jeg tenkte på var et par Electrocompaniet AW180M, eventuelt fra bruktbørsen. Jeg må innrømme at jeg ikke har hørt den kombinasjonen selv, men jeg forestiller meg at det skulle passe som hånd i hanske.
 

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Innlegg
776
Antall liker
143
Vist du har mulighet anbefaler eg deg og høre triangle med Atoll, Atoll AM200 efekt eler IN200 integrert.. Gir en varm lyd osv, som passer Triangle perfekt,, men er jo en smaksans da, så Anbefaler deg og få hørt.....
Parasound er heller ikke feil, syns eg da..
 
U

utgatt60135

Gjest
Sikkert mange som du ville ha blitt fornøyd med. Hvorfor kan du ikke teste hjemme selv(!!!) og rapportere til oss hva du synes? Det er en stor mangelvare synes jeg og det er nettopp det du/vi lærer av ;).
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Unison research unico secondo, eller unico serien generelt, spiller nydelig på triangle.
EC prelude ser jeg også er foreslått over, og uten å ha hørt disse sammen med triangle så vil jeg også si at dette kan være verdt å teste.
Men høre først, så kjøpe ;)
 

Inter

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.06.2006
Innlegg
184
Antall liker
24
Sted
Oslo
Sorry om jeg kaprer tråden bittelitt.. jeg har noen Triangle Celius esw på hjemlån og har store problemer med å få noe dypbass ut av dem. Dette er omtrent så lite engasjerende som jeg har hørt en gulvstående, tynt og pistrete med ingen bunn. Jeg har dobbeltsjekket at jeg har koblet riktig, men det kan være det er meg likevel.. noen som har noen ideer her?
 

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Innlegg
776
Antall liker
143
Inter skrev:
Sorry om jeg kaprer tråden bittelitt.. jeg har noen Triangle Celius esw på hjemlån og har store problemer med å få noe dypbass ut av dem. Dette er omtrent så lite engasjerende som jeg har hørt en gulvstående, tynt og pistrete med ingen bunn. Jeg har dobbeltsjekket at jeg har koblet riktig, men det kan være det er meg likevel.. noen som har noen ideer her?
Eg har selv den nye serien, men Kun den minste gulvstående Altea EX. og at det mangler bass, det er totalt feil hos meg, nokk bass i massevis, til musikk da. Ikke diskotek niva , men nokk kvalitets bass for meg. Skal dan nye serien spille litt dypere en den gamle, men har ikke hørt gamle serien hjemme selv, kun hørt forskjellene på de i butikk, og for og si det slik, når den nye serien kom kunne eg får Celius esw til samme pris som Altea EX, men valge var lett, Altea ex har det som Celius esw manglet, etter mine ører, selgers ører også da. Har eg ikke komt fram til rette elektronikken selv enda, men da jeg etter en ukes tid gikk i fra singel til biamping, og fikk mere efekt ble det mere bass, mere kontroll i bassen og alt fløt liksom bare bedre. Men onkyoen sliter litt med litt pådrag, diskanten skjærer igjennom,, Testet Atoll IN200 på den, og da ble det mere ro og flyt i toppen også, for og ikke snakke om den HÆRLIGE mellomtonen.
Men få lånt med deg hjem noe elektronikk og prøv..
 

Stripper

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2007
Innlegg
179
Antall liker
1
Fisherman; selv om jeg synes Maxwell har mye godsaker å by på, kan jeg neppe betegnes som tilhenger. Til det er avstanden for lang. Men jeg har en kamerat som bor i nærheten av Stavanger, og han besøker nok Maxwell av og til. Det er hos ham jeg har hørt Triangle i kombinasjon med Sugden og Unison Research.

Til Inter: Celius ESW har jeg hatt selv hatt og kjenner den ganske godt. Hvis du med dypbass mener bass som kryper under 20 hz, så får du ikke det fra Celius. Men ned til 40-45 hz er det ikke mange andre høyttalere som henger med svingene, i hvertfall ikke til prisen. Ser du har Meridian 557. Dette er en forsterker jeg også har prøvd på Celius. Sammen med Meridian 502 ble lyden slik du beskriver den. Total mismatch. Etter tips fra importøren rykket Pathos Logos inn i anlegget. Den tilførte varme og tyngde, og passet Celius som hånd i handske. Til da den beste lyden jeg noensinne har hatt i stua.

Pathos Logos har jeg ikke hørt sammen med den nye EX-serien, så jeg vet ikke hvordan det vil funke. Men hvis du får tak en Logos, Calvin, så er det verdt å prøve. Den koster dobbelt så mye som høyttalerne dine, men de er så gode at det kan være verdt prisen.
 

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Test dem sammen med Sugden Masterclass forsterker.
Kan selv anbefale den integrerte som de har for demo ho Maxwell
 
U

utgatt60135

Gjest
Sugden er knallbra ;).









Edit; diste skdrivesleifene.. :-[
 
J

Jurassic

Gjest
De rocker som et uvær med en NAD3020 8)

Faren min har den komboen.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Sugden ER knallbra. Har sugden selv, og det skal jeg fortsette med. Men til triangle ville jeg sett på noe mer varmtlydende som unison. Unison og triangle oppfattet jeg som en av de kombinasjonene som faktisk hjelper hverandre med de "svakheter" de har individuellt. Den litt tynne sounden til triangle sammen med den litt feite mørke til unison ble faktisk veldig vellykket. IMO velogmerke.
Sugden var for ærlig og frampå (A21SE) for mine ører. Ble for mye av det gode.
 
U

utgatt60135

Gjest
thomand skrev:
Sugden ER knallbra. Har sugden selv, og det skal jeg fortsette med. Men til triangle ville jeg sett på noe mer varmtlydende som unison. Unison og triangle oppfattet jeg som en av de kombinasjonene som faktisk hjelper hverandre med de "svakheter" de har individuellt. Den litt tynne sounden til triangle sammen med den litt feite mørke til unison ble faktisk veldig vellykket. IMO velogmerke.
Sugden var for ærlig og frampå (A21SE) for mine ører. Ble for mye av det gode.
Du kan ha litt rett i det Thomand, selv om jeg ikke synes A21SE er frempå. Har heller sett at enkelte mener littegrann motsatt. Men den myker ikke opp lyden for å si det slik og er heller ikke varmtlydende. Den er ærlig og veldig transparent.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Lyngen skrev:
thomand skrev:
Sugden ER knallbra. Har sugden selv, og det skal jeg fortsette med. Men til triangle ville jeg sett på noe mer varmtlydende som unison. Unison og triangle oppfattet jeg som en av de kombinasjonene som faktisk hjelper hverandre med de "svakheter" de har individuellt. Den litt tynne sounden til triangle sammen med den litt feite mørke til unison ble faktisk veldig vellykket. IMO velogmerke.
Sugden var for ærlig og frampå (A21SE) for mine ører. Ble for mye av det gode.
Du kan ha litt rett i det Thomand, selv om jeg ikke synes A21SE er frempå. Har heller sett at enkelte mener littegrann motsatt. Men den myker ikke opp lyden for å si det slik og er heller ikke varmtlydende. Den er ærlig og veldig transparent.
Enig.
Må bare forandre setningen min litt:

Sugden var for ærlig og frampå sammen med triangle

:)

Nå tror jeg kanskje vi ble enda mer enig ;)
 

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
2.681
Antall liker
4.608
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Kjøp deg en Rogue Audio Chronus med noen gode EL34 rør!
Låter som en langt dyrere konstruksjon, og du får amerikansk byggekvalitet og eierglede på kjøpet :D
(Og en fjernkontroll du kan slå ihjel svigermor med, uten at den blir ødelagt)

M
 

Stripper

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2007
Innlegg
179
Antall liker
1
Sundkoien argumenter for å kjøpe Rogue bør tiltale svært mange hifi-interesserte. Andre også for den saks skyld.
 
Topp Bunn