Virker som Triangle traff godt hos deg. Det gjør ofte det. I vertfall for folk som har leita rundt mye og ikke funnet sin lyd i andre mer kjente merker. Spill mye og høyt så går innspillingen raskt. Jeg har mine Triangle med bittelitt større avstand mellom senter av diskanten. Enn avstand fra diskant til øret. Toe in slik at de krysser 120cm bak meg.Da har jeg litt senere enn først antatt (men ikke senere enn at jeg ungikk krisesteming) fått høyttalerne i hus.
Utpakking: Ble virkelig overrasket over byggekvalitet, det virker bare rett og slett solid og vel sammensatt, og de ER lekre å se til!
Så har jeg jo lovet å ikke lytte til dem helt sånn med engang, men jeg har jo de tross alt til innspilling her i stuen....
Og hva kan jeg si? Er WOW dekkende? joda jeg hører at det er "hardt" og at bassen ikke sitter, men allikvel så er jeg mektig imponert! Og jeg har heller ikke stilt de inn rett, nå står de bare foran de gamle høyttalerne uten noe toe-in eller annet fiksfakseri.
Nå er jeg så heldig at jeg har noe Mcintosh forsterkeri på låns så det hjelper nok litt på WOW faktoren, men allikevel!
Jeg gleder meg til fortsettelsen, men jeg tror nok at jeg allerede nå kan si at disse her for under 10k er et røverkjøp.
Noen nye lytteinntrykk etter mer innspilling? Spennende å høre om den nye serien har bedre bassfundament enn tidligere.Virker som Triangle traff godt hos deg. Det gjør ofte det. I vertfall for folk som har leita rundt mye og ikke funnet sin lyd i andre mer kjente merker. Spill mye og høyt så går innspillingen raskt. Jeg har mine Triangle med bittelitt større avstand mellom senter av diskanten. Enn avstand fra diskant til øret. Toe in slik at de krysser 120cm bak meg.Da har jeg litt senere enn først antatt (men ikke senere enn at jeg ungikk krisesteming) fått høyttalerne i hus.
Utpakking: Ble virkelig overrasket over byggekvalitet, det virker bare rett og slett solid og vel sammensatt, og de ER lekre å se til!
Så har jeg jo lovet å ikke lytte til dem helt sånn med engang, men jeg har jo de tross alt til innspilling her i stuen....
Og hva kan jeg si? Er WOW dekkende? joda jeg hører at det er "hardt" og at bassen ikke sitter, men allikvel så er jeg mektig imponert! Og jeg har heller ikke stilt de inn rett, nå står de bare foran de gamle høyttalerne uten noe toe-in eller annet fiksfakseri.
Nå er jeg så heldig at jeg har noe Mcintosh forsterkeri på låns så det hjelper nok litt på WOW faktoren, men allikevel!
Jeg gleder meg til fortsettelsen, men jeg tror nok at jeg allerede nå kan si at disse her for under 10k er et røverkjøp.
Du får oppdatere oss etterhvert.
Nå begynner ting å sette seg litt, men det har vært en liten berg og dalbane, som tidligere beskrevet så var mellomtone en stund slik at jeg begynte å lure på meg selv og hvorfor jeg var så entusiastisk i begynnelsen.Noen nye lytteinntrykk etter mer innspilling? Spennende å høre om den nye serien har bedre bassfundament enn tidligere.Virker som Triangle traff godt hos deg. Det gjør ofte det. I vertfall for folk som har leita rundt mye og ikke funnet sin lyd i andre mer kjente merker. Spill mye og høyt så går innspillingen raskt. Jeg har mine Triangle med bittelitt større avstand mellom senter av diskanten. Enn avstand fra diskant til øret. Toe in slik at de krysser 120cm bak meg.Da har jeg litt senere enn først antatt (men ikke senere enn at jeg ungikk krisesteming) fått høyttalerne i hus.
Du får oppdatere oss etterhvert.
De gir den fine stramme bassen både til stortromma og den dirrende basstrengen (jeg er kun middelsgod til beskrivelser) men jeg mener på mange måter de kan hevde seg blant B&W 7 serie, men jeg synes disse er musikalske? Litt mer godfot her.Hyggelig å høre at nedturen er over. Søren de forandrer seg under innspilling!
Triangle er friske i toppen i forhold til mye annet. En symbal er skrikende og spiss.
Ver veldig obs på at de må spille rett frem. Ta en vater å legg oppå høyttaleren og få de helt rett oppstilt. Prøv deg frem med ulik toe in. De forandrer seg mye med det. Betong er nok ikke lydens beste venn. Fint at du tenker på det. Den bassen som er der er skikkelig god. Men den går ikke himla dypt.
Prøv deg frem med ulik avstand mellom høyttalerene og sweetspot. Jeg har litt lenger avstand mellom senter av hornene enn fra horn til øret.
Triangle ER musikalske. 6m unna. Det er nok ikke en ideell posisjon. Du får ta deg en stol å sette deg nærmere. I vertfall bare for å teste det ut. En slik løsning ved kritiske musikk stunder er det mange som bruker.De gir den fine stramme bassen både til stortromma og den dirrende basstrengen (jeg er kun middelsgod til beskrivelser) men jeg mener på mange måter de kan hevde seg blant B&W 7 serie, men jeg synes disse er musikalske? Litt mer godfot her.Hyggelig å høre at nedturen er over. Søren de forandrer seg under innspilling!
Triangle er friske i toppen i forhold til mye annet. En symbal er skrikende og spiss.
Ver veldig obs på at de må spille rett frem. Ta en vater å legg oppå høyttaleren og få de helt rett oppstilt. Prøv deg frem med ulik toe in. De forandrer seg mye med det. Betong er nok ikke lydens beste venn. Fint at du tenker på det. Den bassen som er der er skikkelig god. Men den går ikke himla dypt.
Prøv deg frem med ulik avstand mellom høyttalerene og sweetspot. Jeg har litt lenger avstand mellom senter av hornene enn fra horn til øret.
Ett av (mange) problemer med stuen min er at den eneste veggen jeg kan sette høyttalerne mot er ca. 6m fra lytteposisjon og den veggen er bare 3,9 lang og ender inn i en åpen kjøkkenløsning, så det er vinkler og flater en mass her.
Men jeg prøvde meg litt med toe in igjen, jeg hadde nok vært litt vel agressiv så det krysset i et øredøvende spetakkel, nå med bare en smule toe in bedret det seg betraktelig.
Jeg spiller også digitalt rett fra Sonos og inn i en C46 forforsterker uten DAC så jeg tenker at med en DAC så vil nok kanskje de hardeste tonene "bløtes" opp litt?
Du tenker DAC i Sonos connect ja, jo men jeg tenkte nok en litt mer høykvalitets DACTriangle ER musikalske. 6m unna. Det er nok ikke en ideell posisjon. Du får ta deg en stol å sette deg nærmere. I vertfall bare for å teste det ut. En slik løsning ved kritiske musikk stunder er det mange som bruker.De gir den fine stramme bassen både til stortromma og den dirrende basstrengen (jeg er kun middelsgod til beskrivelser) men jeg mener på mange måter de kan hevde seg blant B&W 7 serie, men jeg synes disse er musikalske? Litt mer godfot her.Hyggelig å høre at nedturen er over. Søren de forandrer seg under innspilling!
Ett av (mange) problemer med stuen min er at den eneste veggen jeg kan sette høyttalerne mot er ca. 6m fra lytteposisjon og den veggen er bare 3,9 lang og ender inn i en åpen kjøkkenløsning, så det er vinkler og flater en mass her.
Men jeg prøvde meg litt med toe in igjen, jeg hadde nok vært litt vel agressiv så det krysset i et øredøvende spetakkel, nå med bare en smule toe in bedret det seg betraktelig.
Jeg spiller også digitalt rett fra Sonos og inn i en C46 forforsterker uten DAC så jeg tenker at med en DAC så vil nok kanskje de hardeste tonene "bløtes" opp litt?
Digitalt til MC, da bruker du jo dac i den. Prøv TOOL og 10.000 days. Si hvordan du synes den låter?
Eller gjerne ikke høykvalitets DAC bare noe bedre enn Sonos....Du tenker DAC i Sonos connect ja, jo men jeg tenkte nok en litt mer høykvalitets DACTriangle ER musikalske. 6m unna. Det er nok ikke en ideell posisjon. Du får ta deg en stol å sette deg nærmere. I vertfall bare for å teste det ut. En slik løsning ved kritiske musikk stunder er det mange som bruker.De gir den fine stramme bassen både til stortromma og den dirrende basstrengen (jeg er kun middelsgod til beskrivelser) men jeg mener på mange måter de kan hevde seg blant B&W 7 serie, men jeg synes disse er musikalske? Litt mer godfot her.Hyggelig å høre at nedturen er over. Søren de forandrer seg under innspilling!
Digitalt til MC, da bruker du jo dac i den. Prøv TOOL og 10.000 days. Si hvordan du synes den låter?
Skal prøve meg på TOOL!
Var ment som selvironisk humor all den tid jeg faktisk begynte å tenke på å flytte så jeg kunne få et drømmeoppsettTipset med en lyttestol du kan dra frem og plassere bedre er et billig og godt tips. Vent nå på å få Rotel tilbake. Kanskje det treffer bedre med det en MC..
Forsto det.Var ment som selvironisk humor all den tid jeg faktisk begynte å tenke på å flytte så jeg kunne få et drømmeoppsettTipset med en lyttestol du kan dra frem og plassere bedre er et billig og godt tips. Vent nå på å få Rotel tilbake. Kanskje det treffer bedre med det en MC..
Da har jeg eksperimentert litt her og joda, stol nærmere hjalp virkelig, et nytt lydbilde.Tipset med en lyttestol du kan dra frem og plassere bedre er et billig og godt tips. Vent nå på å få Rotel tilbake. Kanskje det treffer bedre med det en MC..
Dotter i ørene og høy feber. Så ikke greit å teste. Har du hodetelefon? Kan det vere at du nå hører lenger inn i opptaket?Da har jeg eksperimentert litt her og joda, stol nærmere hjalp virkelig, et nytt lydbilde.Tipset med en lyttestol du kan dra frem og plassere bedre er et billig og godt tips. Vent nå på å få Rotel tilbake. Kanskje det treffer bedre med det en MC..
Men fremdeles sliter jeg litt med de symballene, og da merker jeg det spesielt på Enter Sandman, etter ett minutt der så ligger det noen sånne skranglete symballer i bakgrunnen som gjør meg halvsprø.
Hvordan opplever andre denne låten?
Da må du ha god bedring!Dotter i ørene og høy feber. Så ikke greit å teste. Har du hodetelefon? Kan det vere at du nå hører lenger inn i opptaket?Da har jeg eksperimentert litt her og joda, stol nærmere hjalp virkelig, et nytt lydbilde.Tipset med en lyttestol du kan dra frem og plassere bedre er et billig og godt tips. Vent nå på å få Rotel tilbake. Kanskje det treffer bedre med det en MC..
Men fremdeles sliter jeg litt med de symballene, og da merker jeg det spesielt på Enter Sandman, etter ett minutt der så ligger det noen sånne skranglete symballer i bakgrunnen som gjør meg halvsprø.
Prøv også å lytte høyere i høyde eller ned. Er det det samme om du står?
Mener det er en oppe ved Morgeina som gjorde noe slikt engang...Forsto det.Var ment som selvironisk humor all den tid jeg faktisk begynte å tenke på å flytte så jeg kunne få et drømmeoppsettTipset med en lyttestol du kan dra frem og plassere bedre er et billig og godt tips. Vent nå på å få Rotel tilbake. Kanskje det treffer bedre med det en MC..
Er ikke alle som kjøper hus pga hifi mulighetene...
Kan jo prøve Chord hvis du har mulighet å låne.Da må du ha god bedring!Dotter i ørene og høy feber. Så ikke greit å teste. Har du hodetelefon? Kan det vere at du nå hører lenger inn i opptaket?Da har jeg eksperimentert litt her og joda, stol nærmere hjalp virkelig, et nytt lydbilde.Tipset med en lyttestol du kan dra frem og plassere bedre er et billig og godt tips. Vent nå på å få Rotel tilbake. Kanskje det treffer bedre med det en MC..
Prøv også å lytte høyere i høyde eller ned. Er det det samme om du står?
Jeg vet at nå skritter jeg ut i et minefelt, men kan kabler ha noe å si for dette? Har noen Black Rhodium Twist nå, synes egentlig de virker litt tynne og pinglete sånn størrelsesmessig altså
Bare vent til viking lottoen slår inn! Lotto millionærer er ikke som andre millionærer!Mener det er en oppe ved Morgeina som gjorde noe slikt engang...Forsto det.Var ment som selvironisk humor all den tid jeg faktisk begynte å tenke på å flytte så jeg kunne få et drømmeoppsettTipset med en lyttestol du kan dra frem og plassere bedre er et billig og godt tips. Vent nå på å få Rotel tilbake. Kanskje det treffer bedre med det en MC..
Er ikke alle som kjøper hus pga hifi mulighetene...
Kan godt vere noe i det du sier rundt Mcintosh. Det som jo er kult er at med Mcintosh så har du fått hørt noe av potensiale som ligger i de. Selv om Rotel settet ditt er godt, så vil det vere mere å hente før høyttalerene må byttes ut liksom.Bare en liten oppdatering her, nå har jeg rotel systemet mitt tilbake.
All den hardheten og "skingring" av symballer er forsvunnet, en veldig behagelig og artig lytteopplevelse!
Nå skal det sies at jeg mistet mye "3d" bilde og oppløsning og en del punch og stram bass når McIntosh ble tatt vekk.
Jeg så også at den ene "sensivity" switchen på den ene kanalen på MC effekt var stilt helt feil så det kan ha vært årsaken til den skingringen, og det var også den kanalen jeg følte det kom mest fra.
Skal få sjekket litt senere, men akkurat nå bare koser jeg meg med lyden jeg har
For interesserte så består Rotel oppsettet av en gammel RB-1070 og en RA-11 som jeg bruker som forforsterker, så ikke noe high end saker.
Absolutt, nå er neste steg oppgradering av elektronikk, mulig jeg kjøper det fra McIntosh jeg lånteKan godt vere noe i det du sier rundt Mcintosh. Det som jo er kult er at med Mcintosh så har du fått hørt noe av potensiale som ligger i de. Selv om Rotel settet ditt er godt, så vil det vere mere å hente før høyttalerene må byttes ut liksom.Bare en liten oppdatering her, nå har jeg rotel systemet mitt tilbake.
All den hardheten og "skingring" av symballer er forsvunnet, en veldig behagelig og artig lytteopplevelse!
Nå skal det sies at jeg mistet mye "3d" bilde og oppløsning og en del punch og stram bass når McIntosh ble tatt vekk.
Jeg så også at den ene "sensivity" switchen på den ene kanalen på MC effekt var stilt helt feil så det kan ha vært årsaken til den skingringen, og det var også den kanalen jeg følte det kom mest fra.
Skal få sjekket litt senere, men akkurat nå bare koser jeg meg med lyden jeg har
For interesserte så består Rotel oppsettet av en gammel RB-1070 og en RA-11 som jeg bruker som forforsterker, så ikke noe high end saker.
Får besøk imorgen av en som er ute etter høyttalere i 30K klassen. Kanskje jeg får enda en hekta på lyden fra de franske mesterene...
Tror ikke han er medlem her. Men får gi en rapport.Absolutt, nå er neste steg oppgradering av elektronikk, mulig jeg kjøper det fra McIntosh jeg lånteKan godt vere noe i det du sier rundt Mcintosh. Det som jo er kult er at med Mcintosh så har du fått hørt noe av potensiale som ligger i de. Selv om Rotel settet ditt er godt, så vil det vere mere å hente før høyttalerene må byttes ut liksom.Bare en liten oppdatering her, nå har jeg rotel systemet mitt tilbake.
Får besøk imorgen av en som er ute etter høyttalere i 30K klassen. Kanskje jeg får enda en hekta på lyden fra de franske mesterene...
Blir artig å høre hva besøket mener om dine Triangle!
Han er ikke bruker her inne, så noen kommentar fra han kommer nok ikke. Vi spillte mye musikk, både rock og hard rock, jazz, vokal musikk, ja var innom flere sjangre. Vi fikk også sett litt på både Madien, Metallica og Adele fra bluray. Og jeg tror han fikk et svært godt inntrykk. Spennede for han å høre noe annet enn det de har på HiFi klubben og soundgarden. Jeg rådet han alikevel til å dra rundt å lytte på ulike høyttalere, slik at han får et så stort sammenligninggrunnlag som mulig. Men jeg tror nok Triangle har havna på lista hans. Og jeg innbiller meg at de er langt opp. For foten hans gikk.Absolutt, nå er neste steg oppgradering av elektronikk, mulig jeg kjøper det fra McIntosh jeg lånteKan godt vere noe i det du sier rundt Mcintosh. Det som jo er kult er at med Mcintosh så har du fått hørt noe av potensiale som ligger i de. Selv om Rotel settet ditt er godt, så vil det vere mere å hente før høyttalerene må byttes ut liksom.Bare en liten oppdatering her, nå har jeg rotel systemet mitt tilbake.
Blir artig å høre hva besøket mener om dine Triangle!
Gratulerer. Er flere som kommer tilbake til Triangle etter å ha hatt andre merker ihus. Så Quartet altså, meget gode høyttalere det for å si det slik. Har du kjøpt de på finn til 9000?Da får jeg også bli Triangle venn igjen. Har forsøkt endel andre merker med blandet hell og alltid savnet spillegleden Triangle har.
Kjøpte meg et sett eldre Heliade. Omtrent samme bestykning som Altea. Spiller meget bra med Pathos hybrid forsterker. Skal også kjøpe et sett med Quartet i nærmeste fremtid og er spent hvordan det blir. Har hørt Quartet ved flere anledninger, og liker lyden veldig godt. Men alltid spennende når en får ting i sitt eget rom og med annet utstyr. Gleder meg.������
Spennede. Hvilken finish har du gått for?Ja du kjenner jo disse godt du Peter. Har hørt dine og noen andre tidligere og ble begeistret.
Kjøper noen som ikke er annonsert på nett.
Har gått for samme finish som deg.Spennede. Hvilken finish har du gått for?Ja du kjenner jo disse godt du Peter. Har hørt dine og noen andre tidligere og ble begeistret.
Kjøper noen som ikke er annonsert på nett.
Vi må få bilder. Det er så få som har Triangle at vi må holde oppe aktiviteten.Da er quartet i hus og første lytte inntrykk er større lydbilde og dypere bass enn mine Heliade. Merker også at Quartet er mørkere i Lyden og har mer fremtredende mellomtone. Blir spennende å lytte mer til denne������