Triangle's Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • qbit

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    187
    Antall liker
    36
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Tenkter å kjøre motstandere på høyttaler utganger, da har jeg både volum kontroll og nivå match :)
    Dette vet du sikkert, men om du skal bruke 2 ulike forsterkere pass på at du kan nivå matche de opp imot hverandre.
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Tror jeg ville satset på magi i forforsterkeren, og strømsterk effekt..
     

    qbit

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    187
    Antall liker
    36
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    tror d blir litt vanskelig å slå Single Ended 845 i forhold til lyden :p
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Bra mellomtone sikkert?

    Tenker ettersom den ikke var bra nok i bunn? Har du fått spilt nok timer med utstyret?
     

    qbit

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    187
    Antall liker
    36
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    845 er godt innspilt, bassen var kontrollert, bare at SPL var ikke veldig høyt, rundt 97-98db vil jeg tro.
     

    Ambings

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    307
    Antall liker
    5
    Hei!

    Er det noen her som har hørt/hatt og sammenlignet Magellan Duetto og Magellan Cello, evt. Quatuor?

    Jeg var superfornøyd med mine Duetto, men solgte dem da jeg manglet litt i bassen. Tenkte lenge tanken på å bruke en sub, men ble aldri noe av. Nå savner jeg den åpenheten som de høyttalerne hadde. Lurer da på om de to gulvstående storesøstrene er like åpne og velspillende, samtidig som de har bassen Duetto manglet.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har hatt cello for litt tilbake. Åpenhet det har de. Men nå har jeg ikke hatt duetto. Jeg hadde bruk for sub til de, men så hadde jeg de plassert nesten 2m fra frontvegg.

    Savner de innimellom.
     

    Ambings

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    307
    Antall liker
    5
    Hvis jeg må bruke sub til Cello, er jeg i og for seg like langt, siden jeg ikke orket å styre med det med Duetto.
    Lurer forøvrig litt på den modellen over Cello - et demopar til salgs i Stockholm. Men litt risky å bruke så mye penger og kanskje ikke oppnå det jeg ønsker. Vil kanskje tro de både er i en prisklasse, og har et navn som ikke er så lettsolgt her i Norge også.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ringen er da slutta. 3 år uten Triangle ihus var nok. Spiller idag på et par Antal ESW med oppgradert delefilter. Men får ihus et par Magellan Chello SW2. Det er noen egenskaper de franskmennene har som jeg i min søken etter bedre ikke finner noen plass. Så da er jeg tilbake. Denne gangen er det nok for godt. Blir andre prioriteringer fremover enn søken etter bedre.

    Denne letingen blir ofte til at men får en litt annerledes lyd, bedre... Ikke alltid.

    Chello skal drives av et par Bryston 7B SST

    Med et par større subber.

    Kjenner jeg gleder meg.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har fått spillt mye musikk i det siste. Merker at gleden er virkelig tilbake. Det er nok ørene mine som elsker Triangle.

    Har jo vert inn og ut med dette merket hos meg. Nå er de tilbake og jeg tror av en eller annen grunn at Chelloene blir stående her i lang lang tid.

    Det er som sakt noe med Triangle som jeg virkelig liker.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tipper jeg blir ganske alene i denne tråden. Får spre litt glede jeg da....
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Stå på retep, de Trianglene jeg hørte hos deg for tre år siden låt i alle fall veldig bra. Jeg hadde nok slått meg til ro allerede da:)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja, skulle ha gjort det, men nysgjerrig jeg. Tilbake nå snart. Håper på å få de i hus før påske.
    Gleder meg til å høre de på Bryston, for maken til oppvåkning av et par høyttalere har jeg ikke vert borti.
    Fra 125W til 600W på Antal, Det var virkelig sykt.

    Håper bare på at sw2 av Chello ikke skal være så veldig annerledes enn sw1 som jeg hadde.
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Dette er høyttalere som blir anbefalt brukt sammen med rørforsterkere fra 2-3 watt og videre.
    Jeg har hørt de spille på alt fra integrert forsterker på 70w, til 500w fra McIntosh. Per i dag brukes 60w klasse A, og det ga en skikkelig oppstramming hele veien. Så det viktigste er vel som vanlig strøm(?) Hvis ikke man skal spille veldig høyt, da er kanskje 200-300w greit å ha :)

    Ville ikke bekymret meg for sw2 vs sw1, Triangle bruker å høre på testerne. Så eventuelle mangler jobber de for å løse til neste generasjon..

    Jeg fikk jo en liten lytt sist, husker det spilte bra den gangen. Regner med det blir bra denne gangen også :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tror jeg også. Var stor forskjell fra Lexicon til Bryston. Muligens kun en bedre match. Men haka datt virkelig langt ned. Kunne lett ha levd med Antal som høyttalerene i oppsettet.
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Du har nevnt oppgradering av delefilteret, vet du hva det innebærer/hva som er gjort? :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nope har kun blitt fortalt at det er byttet noen kondensatorer og litt andre småting. Det et også tatt bort mulighet for biamp så det er kun bussterminal som er aktive.
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Artig at du er tilbake på Triangle! Du er ikke helt alene her da, jeg har fortsatt mine Lyrr (samt stativ-ht i samme serie (brukes som bak-ht til film)) og skjønner hva du mener når du får tilbake godfølelsen med Triangle. Husker jeg hadde en shoot-out sammen med et par kamerater hvor vi testet en rør-forsterker, Hegel og Naim opp mot hverandre og jeg endte opp med Naim og synes det er en god match.

    Nå bygges det nytt hifi-rom i huset og da er jeg redd det blir lite Triangle med videre...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Spennende med lytterom. Vi er få men sterke.....
    Hva bytter du Lyrr ut med da?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tror kanskje Authentic på forumet kan vere nysgjerrig på Triangle. Hits noe frempå om det sist han var her....
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Rommet til retep er så bra under kontroll på akustikk-siden så her er det nok en meget god match men en ærlig kar som Bryston. Triangle er nok en høyttaler som bør tones noe ned i et normalt lyttemiljø, og der er det visst mye fint med rør.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Synes selv at Bryston og Triangle låter bra. Er skikkelig spent på når storebror Chello kommer på plass. Samt å få igang bassystem.

    Klart rommet og plassering har svært mye å si. Jeg vil påstå at samspillet mellom høyttalerene, rom og plassering står for 80% av lyden av et anlegg. Stemmer ikke dette så får man det aldri skikkelig til. Er ikke uten grunn jeg har jobbet 100 vis av timer med dette. Nå skal jeg bare høste fruktene av dette.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    På plass i rommet. Nå er det bare plassering og justering igjen..
    Noen dårlige mobil bilder. men I'm back
     

    audun1

    Fersking
    Ble medlem
    06.10.2003
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Hjelp til modifisering

    Jeg har ett par Triangle Antal Ex som jeg er meget fornøyd med. De låter klart, rent og lite "farget". Jeg har også ett par Triangle Comete Ez som brukes som bakhøyttalere i surround-anlegg. Men - disse flotte høyttalerne kan låte enda bedre ved å modifisere delefiltre og muligenes intern kabling også, det finnes noe om dette på nettet. Er det noen her på AVforum som har erfaringer med å forbedre Triangle-høyttalerne sine på denne måten? Tips mottas med takk!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Igjen er jeg tilbake i Triangle klubben. Denne gangen blir Triangle Genese Lyrr stårnde.

    Jeg vender stadig tilbake, så jeg får bare ta hintet. Det er virkelig noe med måten de høyttalerene presterer lyden på som jeg virkelig liker.
     

    Eriond

    Medlem
    Ble medlem
    30.12.2008
    Innlegg
    14
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    4
    Her var det dårlig med liv for tiden ??????
    Er det noen som forhandler Triangle i Norge nå for tiden?

    Jeg har lyst til å prøve rør på mine genese quartet, gjerne brukt og ikke veldig dyrt. Er det noen som har tips til gode forsterkere?
     

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.572
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Jeg bruker lm 211ia på genese quartet. Låter fint det :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lite liv i denne tråden. Er kanskje ikke så rart siden det for tiden ikke er noen norske impotører. Uansett etter å ha svømt rundt med ulike dyre høyttalere en stund så er jeg tilbake til my roots. Rota meg så langt ut på viddene at musikk ikke ble gøy lenger. Kom over et Triangle sett og slo bare til. Og der, der var sounden min tilbake. Har sagt dette før jeg havner alltid tilbake på Triangle.

    Bruker idag et par Celius ESW, som etterhvert blir plassert i stua. Inn på lytteromet kommer da et par Triangle Quartet LE.

    Kommer også til å fokusere mer på film enn tidligere. Så inn kommer også en Genese Voce. I tilegg har jeg samlet sammen 4 Khos. Er ute etter flere Khos. Så om noen har et par eller to evnt Genese Duetto. Så send meg en pm.

    Bygger om rommet nå til atmos kino. Vurdere å bygge både for atmos) DTS X og auro 3D. Har nok høyttalere stående.

    Uansett, det er nok ingen vei utenom Triangle for min del. Får starte sparingen til et par Magellan tenker jeg...

    Godt å vere tilbake.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir vel en monolog dette fremover tenker jeg. Er vel ikke så mange som har dette merket idag, ivertfall ikke som er aktive her inne. Jeg får heller slå hardt ifra meg.

    Blir et par Triangle til på meg imorgen. Så da er jeg klar for full 7.2.4 atmos kino med Triangle.
    Frontkanalene blir
    Genese Quartet LE og Genese Voce.
    Surround blir Celius ESW. Surround back blur Antal. Atmos kanalene blir Khos.

    Et bilde av dagens oppsett. Har ikke fått Quartet og Voce i hus enda.

    DSC_0243_1.jpg


    DSC_0239_1.jpg


    DSC_0235_1.jpg


    Celius er virkelig flotte høyttalere.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Celius låter ikke ille nei. Men Quartet er nok et par hakk opp. Gleder meg til de kommer på plass.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Gleder meg også til å høre, har jo hørt Triangle i rommet tidligere til retep og det er noe av det bedre jeg har hørt.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dukket opp litt mer Triangle her idag
    DSC_0024.jpg


    DSC_0025.jpg


    Og mer på inngående..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    DSC_0047.jpg


    DSC_0049.jpg


    DSC_0050.jpg


    Så da er kinoen komplett. Nå gjenstår plassering og justering...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn