Spennende!
Det antyder at det blir enklere å vekte plasseringer on the go, samt at den akustiske energien forbedres ytterligere.
Når det gjelder proben og målinger av rommet har jeg lært at pinlig nøyaktighet av plassering til mic er nøkkelen til suksess.
Jeg kjører remapping både i stereo og kino for nevrosens del
Når målingene ble gjort her så ble det benyttet et lite mikrofonstativ som kunne endre vinkel; samt water på mikronfon for å få den rettet den 100% jevnt (en liten rund som ble lagt oppå dekselet til kalibreringsmikrofonen). Det geniale med Trinnov er at man kan gjøre absolutt alle endringer man ønsker relatert innstillinger uten å kalibrere på nytt.
Fant også ut at lyden ble kraftig forbedret med å flyttet crossover høyere. Så la den nå på 80Hz, har også prøvd litt med 120Hz (fungerte greit på musikk, men følte det ødela litt retning på surround). Har lest mange klager på 3D remapping når det gjelder frontkanalene. Ikke merket noe problem med siste firmware. Det ble også bedre kvalitet på lyden når man rekalkulerte kalibreringene etter ny firmware. Så noe har skjedd her.
Merket meg også at 1 enkelt måling i ego-posisjonen gir best lyd. Har også satt opp en med målinger på hvert sete i sofaen; med vekt på 3 på senterposisjonen; og 1 på de 2 andre (setet til høyre og venstre for ego-plassen).
Uten remapping høres lyden helt feil ut nå; den gjør veldig mye. Bruker 2D remapping på musikk; og 3D remapping på alt annet. Lyden er magisk!
Lyden er bra uten noe prosessering; men man hører veldig god forskjell når man slår av og på optimiser; samt man legger merke til alle småfeil i oppsettet når man slår av remapper. Testet ut litt med siste Jurassic World: Fallen Kingdom (UHD utgaven med DTS:X kjøpt i USA). Det er relativt perfekt lyd - sømløs 7.2. Gleder meg til å få på plass ny(e) effektforster(e) og få liv i front wide og 4 tak-høyttalere.