Trompet & sax....

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Den må jeg jo bare ha....okke som!!!!!!!! ;D

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.493
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Jeg synes også at du kunne ha prøvd en dose Stan Getz.

- f.eks. Blue Skies, Jazz in Paris, Pure Getz, Stan Gets og ikke minst Captain Marvel og høydaren Sweet Rain for å nevne noen.

Har også en Limited Audiophile alto-edition på 180g superior pressing: Stan Getz - Live at Montmartre med Niels-Henning Ørsted Pedersen på ståbass du kan prøve deg på en gang vi treffes :).

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Skal prøve å få tatt turen innom bare jazz i morra etter jobb for å sikre meg den siste Niska cd en....bare jazz har en ok hjemmeside også.:www.barejazz.no

Espen

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , så en tekst med en som heter Bjarne Nerem...og ei skive som heter:Embraceable you.....er det noen som har hørt denne?....tenkte jeg skulle spørre etter den hos Bodil , men ikke kommet så langt enda...ble bare litt nysgjerrig på denne akkurat nå. ;)

Mvh Espen

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.493
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
ixos_76 skrev:
Hei , så en tekst med en som heter Bjarne Nerem...og ei skive som heter:Embraceable you.....er det noen som har hørt denne?....tenkte jeg skulle spørre etter den hos Bodil , men ikke kommet så langt enda...ble bare litt nysgjerrig på denne akkurat nå. ;)

Mvh Espen
Jøss her har du funnet en tittel som fyller terningen til 6. Mener å erindre at denne er gitt ut på Gemini Records, startet av Askers Bjørn Petersen. Bjarne Nerem var hans favorittmusiker. Bjørn Petersen mente vel også at Bjarne ble forsømt av norske plateprodusenter og det hadde han vel helt rett i.

"Embracable You" består av låter hentet fra ulike sessions i Oslo på 80-tallet - reissued i 2006.

I tillegg Rainbow Studio: Kan'ke bli bedre tenorsax da vet du Espen ;D

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Grumpy skrev:
ixos_76 skrev:

Mvh Espen
Jøss her har du funnet en tittel som fyller terningen til 6. Mener å erindre at denne er gitt ut på Gemini Records, startet av Askers Bjørn Petersen. Bjarne Nerem var hans favorittmusiker. Bjørn Petersen mente vel også at Bjarne ble forsømt av norske plateprodusenter og det hadde han vel helt rett i.

"Embracable You" består av låter hentet fra ulike sessions i Oslo på 80-tallet - reissued i 2006.

I tillegg Rainbow Studio: Kan'ke bli bedre tenorsax da vet du Espen ;D
Mye god norsk jazz fra denne tiden med Gemini. Har noen av dem stående her med diverse artister.
Strålende innspillinger, både musikalsk og innspillingsmessig.
Har ikke "Embraceable You" men har disse to med Bjarne Nerem på vinyl:

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Da får jeg gå til anskaffelse av Nerem og Nikskas siste jeg ikke har....vært litt labert på osloshoppingen nå , da jeg har ferie , og jr på besøk....men må vel en tur innom barejazz snart ........

Ha en flott ferie alle sammen...og takk for tipsene, mvh Espen

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.493
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Hvordan er det med turisten og minibanksjefen? 

Kom over en jazzy knakende god tenor-sakkse-skive i beste soulish blues style med et lydbilde som kommer til å sitte godt utenpå membraene dine og vil passe deg godt et sted mellom barne-tv og leggetid:

Ike Quebec - It Might As Well Be Spring
http://www.allaboutjazz.com/php/article.php?id=22899

Den er innspilt i 1961, remastra i 2006, men låter som den ikke skulle komme ut før neste år... ;D

Sjekk også lyden til Freddie Roach på albumet.   ..... Hmm, her lukter jeg ny tråd "Hammond B3" ;D

Fortsatt god ferie Esp. - snart er det min tur.

/Jan P.

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.194
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Trompet og sax?

Da kommer jeg ikke utenom Duke Ellington m orkester
Maken til trompet- og sax-rekker finnes ikke.
Bandet var spekket med stjerne-solister
http://www.dukeellington.com/discography.html
God lyd får du fra ca.1950 og framover.

Det låt topp til godt ut på seksti-tallet, da alderen begynte å innhente de gamle storhetene.

agin

Medlem
Ble medlem
06.08.2008
Antall liker
7
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
0
Som hørt på Better Call Saul.
Ja det er samme Jackie Gleason som i The Honeymooners («One of these days, Alice, on lf these days...! Boom, right in the kisser!»).

Topp Bunn