TrondheimSolistene på vinyl

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.618
Antall liker
27.884
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Hei, hvor i Bergen selges den plata? Hadde tenkt å kjøpe den og kjøre den gjennom SpectraFoo. Det kan nok også gi et svar på om det er for mye HF, slik HALOLS tror.

Synes at dette er et flott initiativ!

mvh tkr
 

Bulter

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2003
Innlegg
1.664
Antall liker
3.092
Utrolig gøy at platen får en slik mottagelse også her hjemme! :D
http://www.2l.no/anm/2L-090A-LP_fidelity.jpg
Jeg har vært litt avventende med å kommentere 2Ls souvenir part I. Her på sentralen har det kun vært udelt positiv skryt, og hvem er vel da jeg til å komme med noe så uforskammet som kritikk av denne?

Pressingen av part I er så vidt jeg kan se og høre perfekt. Meget lite bakgrunnstøy og ingen defekter i vinylen. Meget bra!

Det som har plaget meg fra første stund er en kombinasjon av et (i mine ører) pågående øvre frekvensområde, og litt vel slankt nedre.
Det blir rett og slett for slitsomt å lytte til i lengden. Jeg måtte gjøre en liten sammenlikning med en av de digitale versjonene av samme innspillingen, og det var i hvert fall mer energi nedover. (Kanskje jeg må laste ned en av de høyoppløste utgavene)

Jeg undres så hva som er årsaken til dette.
Hvilken remastering er gjort før dette er presset på vinyl?
Hører jeg det jeg hører fordi det er brukt DMM. Det er jo gammelt nytt at DMM har hatt en tendens til å være noe skarp i de øvre frekvensområder.

Jeg ser at Fidelitys kommentator mener pågåenhet i de øvre frekvenser kommer av at han ikke har pickup til et femsifret beløp. Mine pickuper til femsifrede beløp later ikke til å være nok til å unngå denne pågåenheten...
Dette kan bli en spennende diskusjon! Ett spor fra både Part I og fra Part II er lagt ut i vår gratis Testbenk for HiRes lydfiler: High Resolution Music DOWNLOAD services .:. FLAC in free TEST BENCH


Men dette er ikke den samme mix'en som er brukt for kuttingen av vinylen. For Blu-ray'en som kommer i august og for digitaldistribusjon utgjør venstre og høyre mikrofon i front 90%, bare støttet av senter for stabilitet og litt struktur fra bakkanalene. For vinylmasteren er det derimot sentermikrofonen som gir hovedstammen i mono. Sidemikrofonene legges så til for bredde. Denne tilnærmingen har vi valgt ut ifra de grunnleggende egenskapene i hvordan nåla beveger seg i rilla. Her er arbeidstegning og foto fra innspillingen som viser plassering av mikrofonene: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150413897244319.418002.659934318&type=3&l=05c3fe9129


Dersom dere ønsker å hjelpe oss med å vurdere hva kuttemetoden gjør for det klingende resultatet i vinyl kan vi gi dere tilgang på miksen som er brukt for ett av sporene på Part II. Men jeg har ikke lyst til å legge disse filene helt åpent ut. Send meg en e-post på morten@lindberg.no så returnerer jeg tilgang til et lukket område for nedlasting. Det blir da en tillitssak at disse filene ikke spres videre og kun brukes som grunnlag for en saklig diskusjon her på forumet.
Jeg har hatt lignende forbehold til Part I som det HALOLS tilkjennegir her, og jeg drøftet dette med blant andre Gunnar Brekke under High End-messa i München i mai. Også i mine ører er klangen noe slank og pågående i det øvre frekvensområdet. Dette er trekk som ikke gjenkjennes i gode klassiske innspillinger fra DG, Decca og EMI fra LP-ens gullalder. DMM-teknologien kan være noe av forklaringen. I tillegg kan ovasjonene som er blitt Part I til del i noen grad skyldes at enkelte av dem som har lyttet til plata og latt seg begeistre av lyden ikke er trenede klassiske lyttere i utgangspunktet.

Nå har jeg kjøpt Part II, og gleder meg til å spille den. Jeg er spent på om jeg vil høre det samme der.

Uansett, all ære til Morten L. og hans folk for et ytterst prisverdig initiativ. Og til høsten blir det jazz, også, forstår jeg :)

Hilsen erlandsen
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Må bare raskt skyte inn at hos meg låter begge platene veloppløst med god respons i frekvensfløyene. Ikke tenderer det til å låte slankt eller med hard klang i toppen heller.
Og jeg som bruker en Ortofon Cadenza Blue og er vel innprentet klassisk musikk da....

Blir spenennde å følge med på flere erfaringer etterhvert.
Jeg kjøper i hverfall flere LPer fra 2L om musikkene tiltaler meg.
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.938
Antall liker
754
Ja, en av fordelene med 2L-utgivelsene er at dette er plater alle kan kjøpe uten å være trent klassisk lytter, OG at det er "moderne" innspillinger. Jeg ser ikke helt poenget med at plater utgitt i 2012 skal høres ut som plater fra 50- og 60-tallet. Så jeg får meg ikke til å kritisere 2L for at de har sin egen tilnærming til lyd, det må vel heller være en berikelse for klassisk musikk at ikke alle tenker likt.

Men jeg syntes også at Part 1 ble litt "skarp" øverst de første gangene jeg hørte plata, men etter noen gjennomlytt ble jeg vant til lyden og synes den er grei nå. Er også enig i at Part 1 må være den mest perfekte pressingen jeg har i samlinga - ingen antydning til knitring eller støy på mitt noe beskjedne oppsett i alle fall.

Dessverre er ikke mitt eksemplar av Part 2 like bra på "Side c". Side C plages av en del "knips" her og der, men om dette gjelder bare mitt eks. på min platespiller vet jeg jo ikke. Side D høres bra ut. Nå har jeg ikke fått rotet meg til å spille Part 1 og 2 etterhverandre, så vanskelig å sammenligne. Men innbiller meg kanskje at Part 2 er litt mere dynamisk, og kanskje litt nærmere andre klassiske innspillinger(?).
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.938
Antall liker
754
Blir spenennde å følge med på flere erfaringer etterhvert.
Jeg kjøper i hverfall flere LPer fra 2L om musikkene tiltaler meg.
Jeg har bestemt meg får å kjøpe alt 2L gir ut på vinyl:). Antar det ikke blir flere plater enn at jeg klarer å holde følge.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Blir spenennde å følge med på flere erfaringer etterhvert.
Jeg kjøper i hverfall flere LPer fra 2L om musikkene tiltaler meg.
Jeg har bestemt meg får å kjøpe alt 2L gir ut på vinyl:). Antar det ikke blir flere plater enn at jeg klarer å holde følge.
Håper det blir noen titler fremover. Disse to lover mer enn bra - slik jeg hører det i allefall.

Skulle ønske jeg var "voksen og lyttet på jazz" i min ungdom - hadde tatt abo. på Gemini sin vinylkatalog - som jeg har alt for få av i heimen (11 stk)
 

Morten_Lindberg

Bransjeaktør
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
202
Antall liker
13
Dessverre er ikke mitt eksemplar av Part 2 like bra på "Side c". Side C plages av en del "knips" her og der, men om dette gjelder bare mitt eks. på min platespiller vet jeg jo ikke. Side D høres bra ut. Nå har jeg ikke fått rotet meg til å spille Part 1 og 2 etterhverandre, så vanskelig å sammenligne. Men innbiller meg kanskje at Part 2 er litt mere dynamisk, og kanskje litt nærmere andre klassiske innspillinger(?).
Send meg en e-post så ordner vi et nytt eksemplar uten "knips" på side C!
 

Morten_Lindberg

Bransjeaktør
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
202
Antall liker
13
Jeg har hatt lignende forbehold til Part I som det HALOLS tilkjennegir her, og jeg drøftet dette med blant andre Gunnar Brekke under High End-messa i München i mai. Også i mine ører er klangen noe slank og pågående i det øvre frekvensområdet. Dette er trekk som ikke gjenkjennes i gode klassiske innspillinger fra DG, Decca og EMI fra LP-ens gullalder. DMM-teknologien kan være noe av forklaringen. I tillegg kan ovasjonene som er blitt Part I til del i noen grad skyldes at enkelte av dem som har lyttet til plata og latt seg begeistre av lyden ikke er trenede klassiske lyttere i utgangspunktet.

Nå har jeg kjøpt Part II, og gleder meg til å spille den. Jeg er spent på om jeg vil høre det samme der.

Uansett, all ære til Morten L. og hans folk for et ytterst prisverdig initiativ. Og til høsten blir det jazz, også, forstår jeg :)

Hilsen erlandsen
Jeg må innrømme at det er et par faktorer og noen vurderinger som gjør det vanskelig å jobbe med vinyl. Det ligger noen fantastiske kvaliteter i innspillingene fra 50- og 60-tallet; en kjerne og et melodisk fokus som vi mistet i den tekniske utviklingen gjennom 80- og 90-tallet. Men de gamle innspillingene har også sine feil og svakheter. De fleste er litt diffuse i toppen og ofte litt rumlete i bunn. Kutting på myk lathe fremhevet disse tendensene ytterligere. Jeg tror derfor mange RIAA forsøker å kompensere for dette. Når vi nå da gjør en moderne produksjon uten disse avvikene kan det være at noen systemer låter litt skarpt og vell slankt. Jeg er ganske trygg på at en moderne DMM gir en mest mulig riktig frekvensrespons oppover i registeret.

HiRes fildistribusjon gir uten tvil den mest korrekte transporten fra opptak til avspilling. Analoge medier, og spesielt vinyl, har flere "ukjente" variabler og vi er selvfølgelig ute etter å samle flest mulig subjektive erfaringer og ta dette med oss inn i fremtidige produksjoner.

PS: Kanskje verdt å nevne at klangfargen slik det nå ligger på både Part I og på Part II er rett fra mikrofonene uten noen form for EQ.
 
Sist redigert:
V

vredensgnag

Gjest
På mine to platespillere har Souvenir I levert den mest troverdige strykergjengivelsen jeg har hørt fra vinyl. Og jeg har en del live-referanser å sammenligne med.

Da man i sin tid begynte å bruke DMM var reaksjonene tilsvarende - det var for skarpt i topp. Men sammenligningsgrunnlaget var annen vinyl, og ikke live-fremføringene. Artistene promoverte dengang DMM fordi man tilførte større presisjon i gjengivelsen - i deres ører.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.296
Antall liker
11.111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
På mine to platespillere har Souvenir I levert den mest troverdige strykergjengivelsen jeg har hørt fra vinyl. Og jeg har en del live-referanser å sammenligne med.
.............
Det stemmer med min erfaring også. Jeg har kanskje brukt mer tid og penger på levende klassisk musikk gjennom mange år enn jeg har brukt på plater og hifi.
I tillegg har jeg hifi-systemer som er valgt for å være lite skrikende i presensområdet, og ett av hovedkriteriene er realistisk strykerlyd.
Strykere (i virkeligheten) låter markant mer agressivt og skrikende jo nærmere du sitter. Det kan være en sterk opplevelse å sitte på første rad, selv med et lite strykeorkester.
2L opptak er gjort for kringlyd der illusjonen skal være, ikke å sitte på første rad, men midt inne blant musikerne, tilsvarende dirigentplass.
Da kan vel denne opplevelsen av skarphet ha med nærheten i opptaket å gjøre?
 
Sist redigert:

leon

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2008
Innlegg
1.582
Antall liker
166
Sted
Trondheim
Dessverre er ikke mitt eksemplar av Part 2 like bra på "Side c". Side C plages av en del "knips" her og der, men om dette gjelder bare mitt eks. på min platespiller vet jeg jo ikke. Side D høres bra ut.
Hmmm... Samme problemme med min part II side C, slags skrape lyd 4-5 steder.
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.938
Antall liker
754
Dessverre er ikke mitt eksemplar av Part 2 like bra på "Side c". Side C plages av en del "knips" her og der, men om dette gjelder bare mitt eks. på min platespiller vet jeg jo ikke. Side D høres bra ut. Nå har jeg ikke fått rotet meg til å spille Part 1 og 2 etterhverandre, så vanskelig å sammenligne. Men innbiller meg kanskje at Part 2 er litt mere dynamisk, og kanskje litt nærmere andre klassiske innspillinger(?).
Send meg en e-post så ordner vi et nytt eksemplar uten "knips" på side C!
Takk for tilbudet, men jeg lar den passere. Det er litt vanskelig for meg å bevise at det er noe feil med vinylen på side C, eller om plata f.eks. bare kunne trengt seg en skikkelig rens (jeg har dessverre ikke noe vinylvask hjemme). Så dumt hvis min kommentar blir hengende igjen som en sannhet her (det var ikke min mening). Kommentaren min var også ment som en direkte sammenligning mellom Part 1 og 2. Isolert sett er nok Part 2 noe av det bestklingende lp-en jeg har til tross for litt knitring. Jeg spillte både Part 1 og 2 etterhverandre i går kveld på min "nye" SOTA-spiller og SME 309-arm (jeg har riktignok fortsatt bare MM PU, men skal bytte til MC til høsten), og subjektivt opplever jeg Part 2 som mere åpen/luftig og bedre dynamikk enn Part 1 (Part 1 er litt mere "reservert" i lyden, hvis jeg kan si det slik). Part 2 graver liksom dypere i rillene, veldig bra, og et ganske voldsomt totaltinntrykk.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Tilbake fra ferie har jeg omsider fått spilt part2 også, og deler torems opplevelse av at denne er åpnere og mer dynamisk enn part1. Overraskende åpent og oppløst, synes jeg.

Jeg ser frem til Eick & co på vinyl til høsten, og tenker nok at det er en del pågående prosjekter rundt i landet som kunne blitt fantastiske på en en 2L vinylutgivelse.
 

Morten_Lindberg

Bransjeaktør
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
202
Antall liker
13
Tilbake fra ferie har jeg omsider fått spilt part2 også, og deler torems opplevelse av at denne er åpnere og mer dynamisk enn part1. Overraskende åpent og oppløst, synes jeg.

Jeg ser frem til Eick & co på vinyl til høsten, og tenker nok at det er en del pågående prosjekter rundt i landet som kunne blitt fantastiske på en en 2L vinylutgivelse.
Alt klart for både Vinyl og Pure Audio Blu-ray fra 20. september :)
Album: Quiet Winter Night (2L-087-PABD)
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.938
Antall liker
754
Jeg kjøpte Quiet Winter Night på vinyl på Hifi-messa i Horten nå i helga, så hvis det er 20.09 som er release-dato er jeg tidlig ut denne gangen:). En interessant utgivelse. Det er vanskelig å stille seg likegyldig til både lyd og innhold på denne, men det er jo bra. God musikk skal engasjere.
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.648
Antall liker
15.554
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Jeg kjøpte Quiet Winter Night på vinyl på Hifi-messa i Horten nå i helga, så hvis det er 20.09 som er release-dato er jeg tidlig ut denne gangen:). En interessant utgivelse. Det er vanskelig å stille seg likegyldig til både lyd og innhold på denne, men det er jo bra. God musikk skal engasjere.
Nok engang er det gledelig å registrere et godt håndverk fra 2L.
Et godt stykke arbeid, levert gjennom en vinylpressing av ypperste kvalitet, ja det setter vi stor pris på. Jeg liker det jeg hører og utgivelsen vil definitivt bidra til å berike musikalske sanser gjennom stille vinternetter!
-APPROVED!
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Stjerne i boka til 2L!
"Souvenir part II" er den overlegent best lydende klassiske vinylplaten jeg kan huske å ha hørt, og det med god margin. Den har en intensitet og samtidig lettflytende kvalitet over seg som er til å miste pusten av. Instrumentlyden er ekstremt realistisk,og samspillet nærmest telepatisk. For en fantastisk utgivelse dette er!
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.648
Antall liker
15.554
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Støtter deg på den Impulse. Den fikk en runde her etter Lyra-seansen vår tidligere i eftas. Den er intet mindre enn sjokkerende bra. På 102dB blåste jaggu støvet inn i peisen igjen!
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Jeg kjøpte Quiet Winter Night på vinyl på Hifi-messa i Horten nå i helga, så hvis det er 20.09 som er release-dato er jeg tidlig ut denne gangen:). En interessant utgivelse. Det er vanskelig å stille seg likegyldig til både lyd og innhold på denne, men det er jo bra. God musikk skal engasjere.
Hvem solgte den? 2L selv?
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Jeg kjøpte Quiet Winter Night på vinyl på Hifi-messa i Horten nå i helga, så hvis det er 20.09 som er release-dato er jeg tidlig ut denne gangen:). En interessant utgivelse. Det er vanskelig å stille seg likegyldig til både lyd og innhold på denne, men det er jo bra. God musikk skal engasjere.
Hvem solgte den? 2L selv?
Big Dipper. Byens beste plateforretning.;)
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Big Dipper. Byens beste plateforretning.;)
Joda, men de kunne jo ha nevnt at den var på vei inn da jeg ettersøkte den i helgen...

Det var nok ikke av vond vilje, men snarere at vedkommende der og da ikke visste at den var inne.

Man får gå innom i morgen.

-totte, ivrig nå
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Joda, de hadde igjen. 2 eks er lagt av til totte.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.296
Antall liker
11.111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Dette er et diskusjonsforum, jo, men her blir det ingen diskusjon :)
Må ha !
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.697
Antall liker
5.142
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Bestilte ett ex fra Thegarden idag, samt den første til TrondheimSolistene - har kun nr2.

Greit å følge opp det gode tiltaket til 2L ved å kjøpe vinylutgivelsene.
 

Gemini13

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.08.2007
Innlegg
708
Antall liker
113
Torget vurderinger
1
Jeg kjøpte Quiet Winter Night på vinyl direkte fra Lindberg Lyd, bestilte onsdag ettermiddag kom i posten i dag.
Ser frem til å høre denne.:)

Mvh

Gemini13
 

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
1.578
Antall liker
471
Sted
Nøtterøy
Spilte igjennom 2'ern av Trondheimssolistene idag, etter å ha hatt den liggende noen dager. Fy faen, det var til å få trekvart ståpikk av. Den flotteste innspillingen jeg noen gang har hørt.
R
 

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Innlegg
324
Antall liker
168
Torget vurderinger
2
Jeg fikk "Quiet Winter Night" fra Lindberg i går, og har lyttet til musikken i dag. Lydgjengivelsen er som vanlig av høy klasse, men
personlig mener jeg musikken på denne plata er alt for "slapp" og konvensjonell. Og det er ikke pga. den folkemusikalske inspirasjonen! Jeg hadde ventet noe mer nyskapende og interessant, men dette virker
på meg som om det er mest laget for kommende julefeiring! Dette er selvsagt en subjelktiv ytring, og innspillingene kan være midt i blinken for de som liker stemningsmusikk. Jeg mener i alle fall at så gode musikere, spesilelt noen av dem, kan mye, mye mer!
Kanskje bør produsentene holde seg til klassisk musikk, for souvenirinnspillingene har jeg absolutt sansen for!
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Spilte min i dag. Ikke akkurat mothårs, strengt og krevende. Ikke muglete ugnotten og besværlig musikk heller (fraglene fritt etter minnet). Vakkert og behagelig, derimot... Ikke et vondt ord om plata fra min hånd. Krevende situasjoner kan en lytter sette seg i andre steder, uten at det blir vanskeligere å nyte Quiet winter night av den grunn. Tommelen opp herfra.
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.902
Antall liker
26.777
Sted
Oslo/Grebbestad
Kan godt va enig med deg att det er vakkert og behageligt Zomby! men sen blir ikke jeg med på noen mer utalelser ang matrial på plata! Lyden/presskvalitet ska de ha for absolut!
Kommer sikkert og spille den i jula
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.168
Antall liker
10.693
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
På nrk1 nyhetene nå :) Nominert til grammy visstnok. Filmet fra studio og intervju med Lindberg... (14 ganger grammy nominert forøvrig sies det....)
Kan sikkert streames etterhvert på nrkbeta.no eller lignende.
 

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.09.2009
Innlegg
3.649
Antall liker
3.283
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
7
Jeg fikk "Quiet Winter Night" fra Lindberg i går, og har lyttet til musikken i dag. Lydgjengivelsen er som vanlig av høy klasse, men
personlig mener jeg musikken på denne plata er alt for "slapp" og konvensjonell. Og det er ikke pga. den folkemusikalske inspirasjonen! Jeg hadde ventet noe mer nyskapende og interessant, men dette virker
på meg som om det er mest laget for kommende julefeiring! Dette er selvsagt en subjelktiv ytring, og innspillingene kan være midt i blinken for de som liker stemningsmusikk. Jeg mener i alle fall at så gode musikere, spesilelt noen av dem, kan mye, mye mer!
Kanskje bør produsentene holde seg til klassisk musikk, for souvenirinnspillingene har jeg absolutt sansen for!
jeg forstår hvor du kommer fra mhp det musikalske, den går ikke helt hjem hos meg heller - men hva kan man egentlig forvente når man kjøper "jul i blåfjell" på vinyl - jo nettopp "jul i blåfjell". For det er det det er!
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.296
Antall liker
11.111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Jeg fikk "Quiet Winter Night" fra Lindberg i går, og har lyttet til musikken i dag. Lydgjengivelsen er som vanlig av høy klasse, men
personlig mener jeg musikken på denne plata er alt for "slapp" og konvensjonell. Og det er ikke pga. den folkemusikalske inspirasjonen! Jeg hadde ventet noe mer nyskapende og interessant, men dette virker
på meg som om det er mest laget for kommende julefeiring! Dette er selvsagt en subjelktiv ytring, og innspillingene kan være midt i blinken for de som liker stemningsmusikk. Jeg mener i alle fall at så gode musikere, spesilelt noen av dem, kan mye, mye mer!
Kanskje bør produsentene holde seg til klassisk musikk, for souvenirinnspillingene har jeg absolutt sansen for!
jeg forstår hvor du kommer fra mhp det musikalske, den går ikke helt hjem hos meg heller - men hva kan man egentlig forvente når man kjøper "jul i blåfjell" på vinyl - jo nettopp "jul i blåfjell". For det er det det er!
Ikke alle som er enige der. Disse har nok ikke blitt overfora på Blåfjell.
6moons.com music reviews: Quiet Winter Night
Jeg også liker den.
 

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.09.2009
Innlegg
3.649
Antall liker
3.283
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
7
Ikke alle som er enige der. Disse har nok ikke blitt overfora på Blåfjell.
6moons.com music reviews: Quiet Winter Night
Jeg også liker den.
Naturlig nok, og heldigvis(!), så har folk forskjellig smak! Jeg synes absolutt ikke det er dårlig, men foreløpig har denne plata ikke fått meg til å "ta helt av". Det er nok litt i grenseland i forhold til hva jeg liker best, så plata skal få snurre hvertfall et par ganger til før jeg gjør meg opp en endelig mening. Hva skal jeg si, så langt så oppfatter jeg musikken mer som "pen og ren" enn "ektefølt" hvis det gir noen mening.
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.998
Antall liker
11.927
Sted
Hus
Spiller Quiet Winter Night nå, og innholdet er meget bra synes jeg. Lyden er balansert og har en følelse av tilstedeværelse. :)
 
Topp Bunn