Trondmegs anlegg - den første watten.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Bildet lyver nok litt da det er 30% mer. Det er plass til ei "blå Ikea-kasse" mellom hyllene. Hensikten er å ha flest mulig hyllemeter. Ellers er det veggskinner og flyttbare konsoller så det kan enkelt tilpasses behovet. Mitt behov er i hovedsak verktøy, skruer, muttere, duppeditter, ledninger etc etc som i hovedsak sorteres i små plastkasser.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Ikke lest gjennom hele tråden, men har du omtalt ditt nye DIY-riaa trinn, sir? Må være noe godt siden Trondmeg bruker den, tenker jeg...;)
    Jo takk for det, har nok ikke skrevet mye om det, men liker at det er støyfritt, dynamisk, tørt med en liten anelse mot lys topp, men det kan være i kombinasjon med en Colibri som synger i toppen og ikke er mørk. Når tiden tillater det blir det kondis-rulling og choke input PS for å videreutvikle det.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.628
    Torget vurderinger
    23
    Vi merker oss prioriteringen (eller mangel på sådan..?) Hm... Ligner på min egen. Hvis du tar vekk hyllemonteringen :D

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.858
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ikke lest gjennom hele tråden, men har du omtalt ditt nye DIY-riaa trinn, sir? Må være noe godt siden Trondmeg bruker den, tenker jeg...;)
    Jo takk for det, har nok ikke skrevet mye om det, men liker at det er støyfritt, dynamisk, tørt med en liten anelse mot lys topp, men det kan være i kombinasjon med en Colibri som synger i toppen og ikke er mørk. Når tiden tillater det blir det kondis-rulling og choke input PS for å videreutvikle det.
    Spennende, ser frem til fortsettelsen! Hva hadde du før, og hva har blitt bedre/dårligere eller rett og slett bare annerledes? Og hva håper/ønsker du å oppnå med de kommende modifikasjonene? :)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Hadde en rimelig RIAA fra før. Forskjellen er dynamikk, perspektiv, oppløsthet, lavere støygulv som er vesentlig bedre på Salas Folded RIAA. Videre var høyere gain nødvendig. Modifikasjonene håper jeg skal medføre litt mindre livlig topp uten at det går på bekostning av dynamikk/oppløsning og bli kjedelig. Og kanskje senke støygulvet enda litt mer uten at det akkurat er plagsomt nå heller. Og generelt enda litt mer av alt :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.858
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nice! Ambisjonsnivået er det iaf ikke gæli med. Og er det noe de aller fleste kan like, så er det litt mer av alt!:cool:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Det viktigste er nok matchen med pickupens egenlyd :)

• Liker
    Reaksjoner: TT.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.858
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Skjønner. Vinylriggen din er respektfremkallende og fortjener absolutt alt av godis og omtanke du kan gi den:)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Jo takk skal du f... meg ha. Kjenner ikke det dugg forskjell fra 40-åra! Ikke det jeg kan huske hvertfall...

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    "Nevnte jeg ikke i en bisetning forleden at det var bursdagsfeiring her i huset på søndag?" ;)

aka

"Du spurte ikke" :)

(hvor har du det Sigmund Falck-aktige bildet fra? Finner det mer?)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Takk og takk. KL 00:01 kom Olga Maria innom anlegget og gratulerte også. Det er en årelang tradisjon her i huset når noen har bursdag at hun slår til med Hurra for deg og Happy birthday. Som akkompagnement for allsang. Lettere å få med folk når forventningene er lave.

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Da kan man ikke annet enn å bøye seg i støvet. De første 50 er unnagjort.
    Regner med at rullatoren er oljet og smørt. Alle kroppslige funksjoner fortsatt intakt?
    Husk også at du må holde deg unna alle godsaker i dag da du er på slankekjøret.
    Ønsker deg lykke til med dagen og de neste 50 år.

RBN

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer til den mest rappkjefta hedmarkingen jeg vet om. Og er en kjapp i kjeften så er en det og i hue :)

Kos deg med dagen din, noen vil sikkert påstå at 50 er det nye 30... Men det er ikke.. :cool:. 50 er bare en fin alder å ha :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.858
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis med dagen, Trondmeg.

Kanskje derfor jeg hadde en småsyk drøm i natt. Jeg var hos deg og du demonstrerte noen selvbygde OB-høyttalere. Det låt skrekkelig, forresten!:p

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.078
    Vælkømmin etter Trond :cool:
    Kjør på med kake, fleskeburger, cola og brænnvin.

Apropo benken Karamana har holdt av plass til deg på i Bregen, så tok Konemor og jeg med oss våre respektive mødre på Viggo Sandvik som skulle fortelja og synge Prøysen i Skjeberg kirke i går. Det var stinn brakke, og en skokk med folk yngre enn meg med 55 somre under vesten. Rappkjefta er`n ennå Sanviken, og synge kan han.
    Og ikke minst har han stor forståelse for Alf prøysen som menneske.
    For ikke å snakke om at han kan spille trompet.
    Enkelte Prøysen viser endte i blues.
    Han fikk sagt mye han Alf på få linjer om urettferdigheten i lokalsamfunnets iboende faenskap og verdens elendighet.
    Alt drevet frem av planetens verste rovdyr - MENNESKET.
    RESPEKT!

Men hvorfor må de j...... kirkebenkene være så harde :mad:

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    At kirkebenker er harde handler historisk sett om selvinnsikt: du bare vet at budskapet sliter når du må holde publikum våken med dårlig komfort.

For å sitere fra leserinnlegg i hamar menighetsblad nr 3-1955: chillan i domkirken og hørte på Lukas i dag. #jul #vondestoler #kjiphistorie #denfølelsen #lissom

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Ellers dukker kanskje Sennheiser 800s opp i dag. Trenger noe kjedelig og nøytralt også som en realitetssjekk: Egnet for klassisk, jazz, akustisk musikk etc. Tror det blir bra med Auralic Taurus II.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Må se å åpne nå da :) Alltid interessant med noen synspunkt på propper da det er det jeg selv bruker når jeg er ute og reiser. Blir, som oftest dessverre, bare noe jeg rasker med meg i farten.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Av propper bruker jeg Shure SE846. De du ser bilde av er tøysepropper type Sennheiser HD800s :). Bondehumor.

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    I motsetning til Boses entonebassbrumlebokser så går det fint an å høre på musikk på denne og kjenne igjen hva du hører på. Si fra hvis det er interessant med en bose i oransj trekk:

image.jpg

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Hd800s fremstår som nøytrale der pioneer se master er farget rocknroll. Hva som virkelig skremmer er hvor gode mine Denon AHD-5000 er i dette selskapet. But theres a lot more to come in this thread soon. Direkte vulgært til og med. :)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Siden jeg har hatt vondt i ryggen et par dager er det sikkert noen som har sett stor aktivitet her inne i det siste.

Beregnet resonansfrekvens for en arm-pickup kombinasjon og havnet på 9,9Hz. Ortofon sier 7-12Hz der 10Hz er optimalt så jeg synes det er innenfor ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn