Tror dere vi har hatt besøk?

Tror dere på eller har dere møtt E.T&co

  • Ja, tror

    Stemmer: 0 0.0%
  • Nei, tror ikke

    Stemmer: 0 0.0%
  • Ja, vet

    Stemmer: 0 0.0%
  • Tror fordi noen har fortalt meg det

    Stemmer: 0 0.0%
  • Usikker

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    0
U

Uno

Gjest
Vet det kanskje er et dustete spørsmål, men ber likevel de som velger å stemme gjøre det seriøst.
 

royervin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.12.2005
Innlegg
135
Antall liker
2
100 prosent tror at det har vært utenomjordisk besøk på den lille blå planeten vår.

... men så er det jo bare jeg som har stemt. ;D

Roy
 
U

Uno

Gjest
Om dere tror, hadde det vært artig om dere skrev noen ord om hvorfor.
 
U

Uno

Gjest
Ja, at det finnes andre der ute, tviler egentlig ikke jeg på heller, oddsa taler veldig for dette. Men det er et helt annet tema enn det å ha hatt hjemmebesøk, type Jannicke.
 
U

Uno

Gjest
Var ikke fra det siste stedet du fikk din 1 sekunds tidsforskyvningspåstand?
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
Jeg tror ikke på det fordi at bibelen sier gud skapte himmelen og jorden. Enkelt og greit. Skal ikke lage noe sak ut av så og så her nå men det er min mening.
 
U

Uno

Gjest
Kan hende at hovedforlaget for Bibelen har et universelt distibusjonsnett, og har levert slike til alle sivilisasjoner i rommet, slik at vi ikke skal kaste bort tiden på å lete etter hverandre. Og heller bruke den på noe fornuftig, slik som å hogge hodene av hverandre pga. feil tro.
 
U

Uno

Gjest
Forresten, selv i bibelen står om besøk fra det ytre. Kaptein Gabriel feks........
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.443
Antall liker
783
Torget vurderinger
5
Forresten, selv i bibelen står om besøk fra det ytre. Kaptein Gabriel feks........
For oss uinnvidde, hvem er kaptein Gabriel?
Har ikke lest hele bibelen og kommer vel neppe til å gjøre det med det første heller.

Har derimot lest de apokryfe evangeliene, interessant lesning. Påfallende at ikke noen av disse har fått være med i bibelen. Stiller jo en del saker i et helt nytt lys, men blir jo gjerne av kristne avvist som tull.

De mektige lederne innen kristendommen opp gjennom tiden har styrt bibelen akkurat dit de har villet. De har nedvurdert og utelatt masse stoff som ville endret mye av innholdet i dagens bibel og troen på Jesus som en såkalt frelser.

Tør nesten ikke tenke på hvor mye materiale som har blitt destruert og gjemt bort i løpet av tiden. Sikkert masse dokumenter som ikke tåler å se dagens lys bla i vatikanet.

Men vil folk leve på en eldgammel løgn så gjerne for meg, bare ikke samfunnet blir mer influert av den enn det allerede er.

PS. Dette er min personlige mening, og jeg skal ikke påstå at det er en absolutt sannhet. Jeg har respekt for de dom tror, har flere kristne venner. Jeg forventer gjensidig respekt for min manglende tro av de troende. Det jeg ikke har respekt for er derimot den fortsatt pågående predikantvirksomhet.
Husk også at tro i de aller fleste tilfeller er et resultat av hvor man geografisk sett er født og hvilket miljø man er oppvokst i. Kanskje noe å tenke over?
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.443
Antall liker
783
Torget vurderinger
5
Ja, at det finnes andre der ute, tviler egentlig ikke jeg på heller, oddsa taler veldig for dette. Men det er et helt annet tema enn det å ha hatt hjemmebesøk, type Jannicke.
Du kødder ikke med J-Diva. ;D
 

LPA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Innlegg
269
Antall liker
5
Jeg er rimelig sikker på at det eksisterer liv utenfor jorden, men jeg er også ganske sikker på at det ikke har vært noen kontakt.

En Jannicke (Svake menneske?) har forresten skrevet en bok hvor hun forteller at hun har barn med en utenomjordisk. Og ingen bilder fra familiealbumet i boken!!!

LPA
 
J

justincaz

Gjest
ble nylig spurt av en kristen om jeg trodde på ufoer. sa selvsagt ja. som ho syns va så morsomt...
ho som tror bindt på noe skriveri flere tusen år tilbake. ;D

bibelen er skapt av håpfulle svake folk som de kristne som dilter etter, så de ikke skulle føle seg alene.
vi, særlig kristne tror vi er så spesielle og unike, ikke måte på hva de legger ut om...vi er ingenting annet enn en organisk evolusjon -etter et uheldig møte med en asteroide noen millioner år tilbake..
et møte med utenomjordiske burde virkelig sette alt i perspektiv. tror langt heller på at vi ble plantet av de enn en gud.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.654
Antall liker
3.178
4x, regner med at du så UFO programmet på TV Norge i går ?
Jeg så det. Det som jeg syns er litt interessant er i de artikler/bøker jeg har lest om fenomenet og hvor det fortelles om menneskers visuelle opplevelser med ikke identidiserbare flyvende objekt, og disse stammer helt tilbake fra 50-tallet, så berettes det at disse objektene svært ofte så ut som en flyvende trekant, eller sigarformet. Og helt lydløse.
Når jeg leste en artikkel i et vitenskapelig blad for ei stund siden angående hvordan fremtidens passasjerfly kom til å se ut, så var det mye som tydet på at de ville ha form som en trekantformet vinge. Men dette lå et godt stykke frem i tid. Men de arbeidet med prototyper i dag.
Og det skal vel ikke mye fantasi til å spå at fremtidens fly blir bortimot lydløs...?
Så klare forbindelser mellom UFO observasjoner på 50-tallet og fremtidens fly er tilstede. Tilfeldigheter?
 
U

Uno

Gjest
4x, regner med at du så UFO programmet på TV Norge i går ?
Nei, gjorde ikke det. Har sett nok av disse. Orker ikke mer, de samme "bevisene" blir lagt frem gang på gang. Gleder meg til å se de siste bildene av Bigfoot derimot.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.244
Antall liker
9.117
Torget vurderinger
1
Jeg er rimelig sikker på at det eksisterer liv utenfor jorden, men jeg er også ganske sikker på at det ikke har vært noen kontakt.

En Jannicke (Svake menneske?) har forresten skrevet en bok hvor hun forteller at hun har barn med en utenomjordisk.  Og ingen bilder fra familiealbumet i boken!!!

LPA
Mest sannsynlig eksisterer det liv der ute. Det er mer sannsynlig enn et liv etter døden...

Men om noen (andre enn the motherfu..... J-Diva) aliens har kommet seg hit, så hadde de nok neppe latt være å gjøre vesen av seg. Hva hadde vi gjort om vi hadde ramlet over noen små grønne menn på Saturn eller Pluto? -vi hadde blitt opptatt av å studere dem nærmere.


Mvh.

Bjørn
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.443
Antall liker
783
Torget vurderinger
5
Mest sannsynlig eksisterer det liv der ute. Det er mer sannsynlig enn et liv etter døden...

Men om noen (andre enn the motherfu..... J-Diva) aliens har kommet seg hit, så hadde de nok neppe latt være å gjøre vesen av seg. Hva hadde vi gjort om vi hadde ramlet over noen små grønne menn på Saturn eller Pluto? -vi hadde blitt opptatt av å studere dem nærmere.


Mvh.

Bjørn
Tja, hadde du møtt på en karakter som J-Diva hadde kanskje du også fyrt opp romskipet ditt og aldri sett deg tilbake du også. ;D ;D
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.848
Antall liker
11.698
Torget vurderinger
2
Jeg tror ikke på det fordi at bibelen sier gud skapte himmelen og jorden. Enkelt og greit.  Skal ikke lage noe sak ut av så og så her nå men det er min mening.

....og hvor i bibelen står det så at Gud ikke skapte noe annet i tillegg? Hva med alle de milliarder av soler der ute? Guds verk? Nevnt i bibelen? Nei vel? :)

Håkon

(PS: Så selv UFO på rimelig nært hold i februar 1982...!)
 

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Innlegg
899
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Sitat: Elvis ain't dead. He just went home.
 

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Innlegg
441
Antall liker
2
Helt enig med Rognlien.
Jeg er selv kristen og Gud blir bare enda større for meg når jeg tenker på verdensrommets uendelighet. Da føler jeg at min egen fatteevne er nokså begrenset.
Den kristne rockeren Larry Norman hadde en tekst som var inne på temaet, på en plate som heter "In Another Land". Sangen heter U.F.O. Her er teksten:
"He`s an unidentified flying object/ you will see Him in the air/ He`s an unidentified flying object/ you will drop your hands and stare
you will be afraid to tell your neighbors/ they might think that it`s not true/ but when they open up the morning papers/ they will know they`ve seen Him too
He will come back like He promised/ whith the price already paid/ He will gather up His followers/ and then take them all away
He`s an unidentified flying object/He will sweep down from the sky/ He`s an unidentified flying object/ some will sleep but will not die
He`s an unidentified flying object/ coming back to take you home/ He`s an unidentified flying object/ He will roll away your stone
and if thres life on other planets/ then i`m sure that He must know/ and He`s been there once allready/ and has died to save their souls
He`s an unidentified flying object/ you will see him in the air/ He`s an unidentified flying object/ you will drop your hands and stare/ He`s an unidentified flying object/ coming back to take you home/ He`s an unidentified flying object/ He will roll away your stone"
Når det gjelder utsagn som at det er mye mere sannsynlig med besøk fra andre planeter enn at det finnes en Gud, eller kristne er svake mennesker, og at vi er resutatet av en organisk evolusjon etter et asteroidemøte, så handler dette også om å tro. Jeg baserer ikke min tro på en teoretisk tilnærming til det som står i bibelen, men på en personlig erfaring. Denne erfaringen stemmer med det jeg leser om i bibelen, derfor er jeg en kristen. Jeg har levd et naturlig og ok liv som "hedning", men er veldig glad for at jeg fikk møte Jesus som 41 åring.  
 
P

Parelius

Gjest
Mest sannsynlig eksisterer det liv der ute. Det er mer sannsynlig enn et liv etter døden...
At liv eksisterer her på jorden er et mirakels. At det skulle eksistere flere plasser måtte være en feilkalkyle av slike dimensjoner at hverken en utviklingsteori eller en eller annen guddom kan gjøres ansvarlig. Vi er alene, og derfor sitter vi og hører på komponenter. Derimot er jeg overbevist om et liv etter døden: Det døde liv. Men det er jo ikke noe nytt, der er jo det vi trener på mens vi lever!

Det værste er ikke å være født, det værste er å tro at det har noen mening utover det at en skal dø!
 

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Innlegg
435
Antall liker
0
At liv eksisterer her på jorden er et mirakels. At det skulle eksistere flere plasser måtte være en feilkalkyle av slike dimensjoner at hverken en utviklingsteori eller en eller annen guddom kan gjøres ansvarlig. Vi er alene, og derfor sitter vi og hører på komponenter. Derimot er jeg overbevist om et liv etter døden: Det døde liv. Men det er jo ikke noe nytt, der er jo det vi trener på mens vi lever!

Det værste er ikke å være født, det værste er å tro at det har noen mening utover det at en skal dø!
En helt grei tanke... helt til du begynner å tenke litt på tingene.. En uendelighet av planeter og galakser.. og alt dette fordi ? he-he nei det rimer ikke gitt.. da må det i så fall finnes noe "bortenfor" uendeligheten
 
J

justincaz

Gjest
hehe. gud laget universet som et fritidssyssel for mennesket ;D
universet er en kokeoppskrift for alt liv. at det da bare skulle finnes på jorda er naivt.
har man ikke funnet beviser for at det har en gang vært liv selv i vårt solsystem, mars, hva med månen europa. og melkeveien er bare et sandkorn fra den største stranden.
 
J

justincaz

Gjest
du hadde ikke vært interesert i å treffe et annet folkeslag i en helt annen sivilisasjon, om du hadde mulighet til det? ;D
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.244
Antall liker
9.117
Torget vurderinger
1
UFO vet vi alle hva er en forkortelse for: og det er ikke "Alien Spacecraft from outer space in the neighbourhood".

Og når jeg tenker på det, greit at flere har sett fenomener som ikke er avklart hva de er (kulelyn lot seg f.eks. ikke forklare så lett) men vi må jo ta disse fenomenene for hva de er. Ukjente Flyvede objekter. Eventuelt lysfenomener.

En annen ting: hvorfor er det bare folk som er kjent for psykiske problemer og mentale avvikere som har nærkontakt av 3-/4. grad?
-jeg skal ta det litt i tråden etter hvert.


Mvh.

Bjørn
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
944
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
UFO vet vi alle hva er en forkortelse for: og det er ikke "Alien Spacecraft from outer space in the neighbourhood".

Og når jeg tenker på det, greit at flere har sett fenomener som ikke er avklart hva de er (kulelyn lot seg f.eks. ikke forklare så lett) men vi må jo ta disse fenomenene for hva de er. Ukjente Flyvede objekter. Eventuelt lysfenomener.

En annen ting: hvorfor er det bare folk som er kjent for psykiske problemer og mentale avvikere som har nærkontakt av 3-/4. grad?
-jeg skal ta det litt i tråden etter hvert.


Mvh.

Bjørn

Heia Bjørn! :)
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
944
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
hehe. gud laget universet som et fritidssyssel for mennesket ;D
universet er en kokeoppskrift for alt liv. at det da bare skulle finnes på jorda er naivt.
har man ikke funnet beviser for at det har en gang vært liv selv i vårt solsystem, mars, hva med månen europa. og melkeveien er bare et sandkorn fra den største stranden.
Det du sier nå kan jo også sammenlignes med at om en person vinner førstepremie i lotto 100 ganger på rad, så er det veldig sannsynlig at en annen gjør det samme.......?

Vi vet jo ikke hvor stor oddsen for at liv oppstår er. Derfor blir det jo veldig vanskelig å mene noe om det. Synes jeg. :)
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.654
Antall liker
3.178
At liv eksisterer her på jorden er et mirakels. At det skulle eksistere flere plasser måtte være en feilkalkyle av slike dimensjoner at hverken en utviklingsteori eller en eller annen guddom kan gjøres ansvarlig. Vi er alene, og derfor sitter vi og hører på komponenter. Derimot er jeg overbevist om et liv etter døden: Det døde liv. Men det er jo ikke noe nytt, der er jo det vi trener på mens vi lever!

Det værste er ikke å være født, det værste er å tro at det har noen mening utover det at en skal dø!
Det Parelius indirekte her sier er at livet på jorden oppstod ved en "feiltakelse". Og at denne "feilen" neppe har funnet sted andre steder i universet. Dette finner jeg ganske underlig.
Her sitter Parelius på sin lille klode som sirkler rundt en stjerne blant millioner av andre bare i denne ene galaksen. Og Parelius vet tilnærmet ingenting om selv vår nærmeste nabo, Alfa Centuri. Dette fordi Parelius og hans artsfrender, kalt menneskene ganske nettopp er "født", og er ennå kun i sin barndom utviklingsmessig. Derfor denne begrensede forståelsen over tingenes sammenheng. Jorda er en liten del av Universet. Alle mønstre gjentar seg. Jeg finner det direkte usannsynlig, faktisk det mest usannsynlige jeg kan tenke meg, at det kun skulle finnes liv ett enkelt sted i universet. Og liv har nok utallige variasjoner og uttryksformer andre steder i universet, akkurat som her på jorda.
 
J

justincaz

Gjest
må si meg enig der.
å vinne i lotto, kanskje. -etter å ha brukt flere millioner kroner på kuponger. ;D
 

Jet_Silver

Medlem
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
27
Antall liker
0
Liv på andre planeter ? Aner ikke, men antar det er svært sannsynlig.

Besøk ? Aner ikke, men antar det er sannsynlig det og.

Håper bare en ting. At de ikke er som oss, da er vi virkelig ute å kjøre. Det verste som kan skje er at det kommer aliens satt sammen som oss,men noen år foran i teknisk utvikling.
Hvis det skjer blir vi redusert til mat, slaver eller begge deler.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.244
Antall liker
9.117
Torget vurderinger
1
UFO vet vi alle hva er en forkortelse for: og det er ikke "Alien Spacecraft from outer space in the neighbourhood".

Og når jeg tenker på det, greit at flere har sett fenomener som ikke er avklart hva de er (kulelyn lot seg f.eks. ikke forklare så lett) men vi må jo ta disse fenomenene for hva de er. Ukjente Flyvede objekter. Eventuelt lysfenomener.

En annen ting: hvorfor er det bare folk som er kjent for psykiske problemer og mentale avvikere som har nærkontakt av 3-/4. grad?
-jeg skal ta det litt i tråden etter hvert.


Mvh.

Bjørn

-jeg lovde å ta tråden videre her:

Siden jeg nå elegant har sagt noe om hva begrepet/termen UFO egentlig står for, skal jeg nå høgge løs på de stakkarene som påstår de har vært i så nærkontakt med aliens, at de nærmest påstår de har hatt en "one-night stand" kanskje "ti" ganger.

Det jeg synes er litt merkelig, er at noen "små grønne menn" eller "aliens" kommer gjennom universet bare for enten å: voldta vedkommende, eller experimentere biologisk med vedkommende, samtale med vedkommende, snakke miljøvern osv.

Om, i første rekke, en sivilisasjon skulle komme "tilfeldigvis" en snartur på "fransk visitt", og redde planeten vår; hvorfor tar de kontakt med en eller annen ubetydelig person i skogen som kun får oppmerksomhet i media fordi de sier at de har sett "marsmenn"? -jeg mener: det må jo være mer effektivt å ta kontakt med myndigheter og/eller sørge for å bli sett av vår sivilisasjon. Og kom ikke med det sprøyetet om at "da bomber og skyter vi på dem med en gang"! kommer de helt hit, har de temmelig sikkert våpen som er så totalt overlegne, at det blir som å kaste snøball på elefanter!

I andre rekke, Om du skulle bli kidnappet (bortført heter det på norsk, "kidnapping" betyr egentlig barnestjeling) -hvorfor i gloheite hvis de ikke vil at noen skal vite hva de driver med, setter de folk tilbake etterpå? For å terrorisere og teste ut angst? Neppe. Om de er interessert i oss på den måten kan de bare bortføre oss og putte oss i Zoologisk hage.

I tredje rekke, hvorfor mener noen at de er seksuelt utnyttet av aliens? Om det finnes aliens, så kan de se ut som mye rart, men jeg tror neppe de kommer for å voldta folk her! Eller den logiske bristen i "forsøk på å skape en hybridrase". Alle som har elementær kunnskap i forplantning og kromosoner og artskunnskap skjønner at du ikke kan "hoppe til køys" med et esel og lage et "eselmenneske"! -hvor teit kan det egentli bli?

Psykologer tilbyr der i mot en forklaringsmodell; overgrep i barndommen kan slå ut i fortrengning og påstand om at noen "fremmede" har gjort dette mot deg. Det oppleves reellt, men er heller ikke langt fra sannheten siden det er onkel, far, naboen, mor, tant, som har gjort deg noe. I midlertid kan psyken vår gjøre mange grep for å skape en overlevelses strategi. Man skal ikke ta ting mindre alvorlig, selv om fortellingen kan være spektakulære!
En sannen selvsagt ting, er psykiske problemer, som angst, paranoiditet og mye annet som kan slå ut i mange historier og frykt.

-forresten: hvorfor har mange så gode kunnskaper om fysiologien til disse marsboerne egentlig? De ser jo alltid likedanne ut, med store øyne og slanke kropper. De ser humanoide ut i hver eneste fortelling. Alldri som blekkspruter eller noe sånt.

I gamle dager hadde de tusser, troll og de underjordiske. I dag har vi UFO'er og aliens. Det er merkelig at historiene inneholder det samme, ofte skjer i et skogsbryne, men at teknologien som finnes er "standard" i forhold til kulturens betraktninger og "moderne" eventyr...som f.eks. "Aliens" med Sigourney Weaver!

-Glem nå ikke de som prøver å gjøre seg selv interessante med en god "UFO-historie". For ikke å snakke om "The motherfu....." J-Diva". Det er jo litt merkelig at man tar i bruk noe så søkt som UFO, aliens og "whatever" for å gjøre seg selv interessant og vitalisere sin egen kjendiskarriere...-hvor patetisk kan man bli? Men hun er neppe den eneste som gjerne vil ha noen fortrinn og stjerner i selskap....


Mvh.

Bjørn
 
U

Uno

Gjest
Hvis vi antar at noen mennesker har møtt utenomjordiske, kan man ikke da også anta at man vil muligens ha problemer med å tolke hendelsen innefor de begrepsrammer fastsatt av vår realitet? Vi går utifra at de er noenlunde like oss selv, men det er like sannsynlig at de har en fremtoning ulikt noe vi klarer å forestille oss. Ut i fra dette ståstedet vil man ha problemer med å tolke E.Ts motiver.

Til Bjørn.
Hvorfor ikke E.T. tar kontakt med myndighetene? Kan hende de ikke gjennkjenner noen form for samfunnsstruktur, kan hende de ikke har noen lignende hjemme.

Uansett jeg og heller mer til troen på at dette psykiske fenomener, ikke reelle opplevelser. Men hvem vet, det er kanskje i et underbevist psykisk domene disse E.Tene lever?
 

Jet_Silver

Medlem
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
27
Antall liker
0
Hvis vi antar at noen mennesker har møtt utenomjordiske, kan man ikke da også anta at man vil muligens ha problemer med å tolke hendelsen innefor de begrepsrammer fastsatt av vår realitet? Vi går utifra at de er noenlunde like oss selv, men det er like sannsynlig at de har en fremtoning ulikt noe vi klarer å forestille oss. Ut i fra dette ståstedet vil man ha problemer med å tolke E.Ts motiver.

Til Bjørn.
Hvorfor ikke E.T. tar kontakt med myndighetene? Kan hende de ikke gjennkjenner noen form for samfunnsstruktur, kan hende de ikke har noen lignende hjemme.

Uansett jeg og heller mer til troen på at dette psykiske fenomener, ikke reelle opplevelser. Men hvem vet, det er kanskje i et underbevist psykisk domene disse E.Tene lever?
Du har nok et poeng her. Tenk bare på hvilke konsekvenser kjente parametere som en planets gravitasjon, sammensetningen av atmosfæren vil ha for utviklingen av livet på en planet.

Uansett, verden blir jo litt mer spennende for den som tror på dette. Og jeg ? Jeg finner det svært sannsynlig.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.244
Antall liker
9.117
Torget vurderinger
1
Hvis vi antar at noen mennesker har møtt utenomjordiske, kan man ikke da også anta at man vil muligens ha problemer med å tolke hendelsen innefor de begrepsrammer fastsatt av vår realitet? Vi går utifra at de er noenlunde like oss selv, men det er like sannsynlig at de har en fremtoning ulikt noe vi klarer å forestille oss. Ut i fra dette ståstedet vil man ha problemer med å tolke E.Ts motiver.

Til Bjørn.
Hvorfor ikke E.T. tar kontakt med myndighetene? Kan hende de ikke gjennkjenner noen form for samfunnsstruktur, kan hende de ikke har noen lignende hjemme.

Uansett jeg og heller mer til troen på at dette psykiske fenomener, ikke reelle opplevelser. Men hvem vet, det er kanskje i et underbevist psykisk domene disse E.Tene lever?
Det du nevner kan jo tenkes. Men alt det blir jo på et metafysisk plan. Vil en fremmed sivilisasjon ta en tur innom, så har de vært andre steder, og har de det, har de sikkert sett ulikheter, og kan de oppfatte dem, så skjønner de sånn ca. hvordan ting fungerer her. Fremmede sivilisasjoner som kommer hit, tar seg vel litt tid å studere ting i "fågelperspectiv" først.

Men om de opererer i et annet univers, ja da blir det kun metafysiske spekulasjoner for vår del.

-uansett, som jeg nevner i det forrige innlegget, er personene som kommer med fortellinger om dette, verdt å ta nærmere i øyesyn. Det som alltid er interessant, at det er umulig å bekrefte historiene deres. Eller avkrefte dem, for den saks skyld. Da åpnes det for oppmerksomhet osv.

Om noen skulle ha interesse av å ta en snartur innom her, og ikke vil bli sett, ja da klarer de sikkert det, siden teknologien i så fall bare med trøbbelet med å komme seg hit må være totalt overlegen. -for ikke å snakke om stereoanleggene deres da......hehe!

Mvh.

Bjørn
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
DER kan man sannsynligvis snakke om stram bass, stor musikalitet og høy oppløsning ja! :D
(de er vel kanskje også hinsides kabeldiskusjoner?)

O.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.244
Antall liker
9.117
Torget vurderinger
1
DER kan man sannsynligvis snakke om stram bass, stor musikalitet og høy oppløsning ja! :D
(de er vel kanskje også hinsides kabeldiskusjoner?)

O.
Aner ikke om de bruker Klasse D, rør, elekrostater eller "spoler" av noe slag, men kan jo spekulere i at, fysikkens lover spiller mindre rolle for dem. Kanskje er det kabelløs overføring men de bruker i det minste SUPERLEDERE i mellom. Og sikkert 1 milliard bits i "platearkivet". Det skulle vært noe.... ;D


Mvh.

Bjørn
 
J

justincaz

Gjest
det er vel ingen i det sivile som kan vite noe som helst om de har tatt kontakt med regjeringer eller ikke. om de hadde, er det sansynlig at denne informasjonen får første prioritet å offentligjøre?
hva om de heller kunne snylte og bytte på erfaringer og teknologi. militær teknolgi som sansynligvis ville være tusevis av år frem i tid. menneske har knapt nok hatt teknologi i 1-200år.
hvordan skulle de finne frem til denne regjeringen egentli, se etter store bygninger -lande og gå inn? ute å lage et mas?

....om einstein har rett angående sine teorier om sort hull, bøyning av universet-snarveier. så tviler jeg ikke på at noen kan reise på tvers av galaxer, hvorfor ikke hit...

bjørn, skjønner ikke hvordan du trekker paralellen psykiatri og ufo fanatikere. er det fordi du ikke tror dem og de blir automatisk gal?
Jimmy carter: One thing’s for sure ... I’ll never make fun of people who say they’ve seen unidentified objects in the sky anymore.
I am convinced that UFOs exist because I have seen one.

;D

http://www.gravitywarpdrive.com/UFO_Testimonies.htm
 
Topp Bunn