Tror dere vi har hatt besøk?

Tror dere på eller har dere møtt E.T&co

• Ja, tror

Stemmer: 0 0.0%
  • Nei, tror ikke

• Ja, vet

• Tror fordi noen har fortalt meg det

• Usikker

• Totalt antall stemmer
    0

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.272
Torget vurderinger
1
det er vel ingen i det sivile som kan vite noe som helst om de har tatt kontakt med regjeringer eller ikke. om de hadde, er det sansynlig at denne informasjonen får første prioritet å offentligjøre?
hva om de heller kunne snylte og bytte på erfaringer og teknologi. militær teknolgi som sansynligvis ville være tusevis av år frem i tid. menneske har knapt nok hatt teknologi i 1-200år.
hvordan skulle de finne frem til denne regjeringen egentli, se etter store bygninger -lande og gå inn? ute å lage et mas?

....om einstein har rett angående sine teorier om sort hull, bøyning av universet-snarveier. så tviler jeg ikke på at noen kan reise på tvers av galaxer, hvorfor ikke hit...

bjørn, skjønner ikke hvordan du trekker paralellen psykiatri og ufo fanatikere. er det fordi du ikke tror dem og de blir automatisk gal?
Jimmy carter: One thing’s for sure ... I’ll never make fun of people who say they’ve seen unidentified objects in the sky anymore.
I am convinced that UFOs exist because I have seen one.

;D

http://www.gravitywarpdrive.com/UFO_Testimonies.htm
Jeg bruker mye tungt skyts fra ca. 155mm, 203mm og MLRS her men det får så være.

Nei jeg gjør ikke narr av de som tror de så noe de ikke helt forstår. Jeg ser ting daglig jeg ikke helt begriper. Eller trodde gikk an. Ser ting det gjørt vi.

-husk på en ting: det er våre intellekt som setter ting i sammenheng, og det er ikke tilfeldig hvordan vi gjør det. Kultur er et sentralt og viktig stikkord her. Når jeg sier det, så setter jeg, ikke at det er unikt, det i sammenheng med hva mennesker mener å ha opplevd og fortalt i "gamle dager" med den kulturelle kompetasnen man sitter inne med sosialt. UFO er et begrep som sterkt har gitt kilder til overtro etter 2. verdens krig, og jeg mener at vi ikke r mindre overtroiske i dag enn vi var for 150 år siden.

I vår kultur , ligger en grunnleggende forståelse og opplevelse av teknologi, som vi alle har. Og holder man teknikk abstrakt nok, er det ikke mulig å begripe den for oss i våre termer. Eller at det blir for banalt. TA eksemplet som kommer opp i ny og ne, ofte fortalt av ulike personer: De bortføres og stenges inne på et slags rom, alltid med mye lys i, og inn kommer en hunkjønn-alien, som smører vedkommende inn med et eller annet lystfremkallende, og så skal de lage en "hybrid"....finnes også den historien som er motsatt der mannlige alien(s) bruker seksuell tvang.

Det som er fremtrendende for mange (ikke alle) er en påfallende høy grad av opplevelser som har med sex å gjøre, voldtekt, overgrep, ja og slikt. Jeg er fristet til å gi en referanse til filmen "Gothica" med HAlle Berry, der Penelope Cruz gir en liknende forklaring, om enn ikke med aliens.

Slikt skal man ta alvorlig. Og årsakene til opplevelsene, om de er reelle er nok, tragsik nok, mennesker, gjerne i nær relasjon til mange. Dermed mener jeg at folk ikke er gale. De tar i bruk mentale forsvarsmekanismer som er innefor "akseptable" og som gir rom til oppmerksomheten rundt nettopp det traumatiske.

Og når jeg sier dette med tusser og troll, huldra og draugen, så er det fordi at det var disse figurene folk fortalte om før. Nå er det aliens....

Men nettopp, UFO er jo noe U-identifisert! Og det vil det være til vi finner ut av hva det er. Kvasi-mystikk kjøper jeg ikke sånn uten videre. Om noen tok seg bryet verdt med å komme hit, kan jeg ikke i min villeste fantasi tro at de er dumme nok til å gi en rase som oss enda mer "firepower"! -vi er jo livsfarlige! Kommer noen ramlende ned her, så er det ikke for å drive sosialantropologiske studier i bytte mot super-dupervåpen som kan utslette mildt sagt halve afghanistan uten at noen skjønner hva det var. Vi er utrolig innovative når det gjelder Guns-Guns-Guns! (fritt fra Robocop, i kokainfabrikken).

Mvh.

Bjørn

U

Uno

Gjest
det er vel ingen i det sivile som kan vite noe som helst om de har tatt kontakt med regjeringer eller ikke. om de hadde, er det sansynlig at denne informasjonen får første prioritet å offentligjøre?
hva om de heller kunne snylte og bytte på erfaringer og teknologi. militær teknolgi som sansynligvis ville være tusevis av år frem i tid. menneske har knapt nok hatt teknologi i 1-200år.
hvordan skulle de finne frem til denne regjeringen egentli, se etter store bygninger -lande og gå inn? ute å lage et mas?

....om einstein har rett angående sine teorier om sort hull, bøyning av universet-snarveier. så tviler jeg ikke på at noen kan reise på tvers av galaxer, hvorfor ikke hit...

bjørn, skjønner ikke hvordan du trekker paralellen psykiatri og ufo fanatikere. er det fordi du ikke tror dem og de blir automatisk gal?
Jimmy carter: One thing’s for sure ... I’ll never make fun of people who say they’ve seen unidentified objects in the sky anymore.
I am convinced that UFOs exist because I have seen one.

;D

http://www.gravitywarpdrive.com/UFO_Testimonies.htm
Du bruker til stadighet kilder som åpenbart presenterer materiale med store huller, bevisst eller ubevisst. Er på tide du søker alternativer til dine "alternative" skrifter. Svært ensidige og ureflekterte argumenter.

J

justincaz

Gjest
blablabla..........zzzzzzzz
argumenter for hva ;D
vet ikke hva vi diskuterer her engang. morsomt å se noen filosofere over dette. et tema som utelukker nært sett alle mennesker på jorden hva angår informasjon.
å diskutere noe slikt blir som en debatt om livet etter døden uten å ha lest bibelen. -det eksisterer OVERHODE ingen informasjon fra noen her inne som kan tilsi argumenter for den ene eller andre saken.
tror man eller ikke er det hele...

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.272
Torget vurderinger
1
Du tror det ikke før du får CD... ;D

Men det er noen krav til verifisering av et fenomen vi må ha for å kunne ta det for gitt. Målbarhet, sansbarhet, observasjoner osv. -og da holder det ikke med en eller annen som hyler "det er liv fra andre planeter her; jeg så en UFO, det var en lyskjegle!"

NB: det er en logisk brist i sånne utsagn. Fordi man ser et ukjent fenomen så er det ikke nødvendigvis et bestemt fenomen, så lenge det er uindentifisert. Det kan være snakk og mange ulike. Og med tanke på hvor vanskelig det er å verifisere påstander som dette, så mener jeg at vi inntil videre kan anta at det innen rimelighetens grenser sannsynligvis finnes liv der ute (hvis ikke er mye bortkastet plass der ute), men at de neppe har en UFO de råkjører i ditt nabolag med, og begår sexuelle overgrep kun mot mennesker med psykiske problemer av ett eller annet slag, for å si det erke-banalt!

Om de skulle komme en dag, ja, om de ikke akkurat finner veien direkte til det hvite hus, så skjønner de definitivt hvordan noen av samfunnsstrukturene fungerer, siden de er smarte nok til å tilfeldigvis stikke innom en mandags ettermiddag, da de sannsynligvis kan betrakte oss gjennom en haug med observasjoner, målinger, og oppfanging av radiobølger vi strør rundt oss med. Og skulle de ha problemer: ja hvorfor ikke bare gjøre som i Nærkontakt Av 3. Grad? kommunisere klarer de garrantert, problemet er kanskje at vi har problemer med å skjønne...

Mvh.

Bjørn

torsken

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.10.2003
Antall liker
1
Hvor lang tid tar det for at vi mennesker er i stand til å gjennomføre ett lignende eksperiment som Gud/utenomjordiske har foretatt med oss her på jorden? Vi har allerede nå i vår utvikling vist at vi er i stand til/har lyst til å leke gud.

Snart er det vel på tide å skape noe/noen som vi kan forske på. Mitt forslag er da at vi skaper dem i vårt bilde.

Vi har enda ikke nådd opp på det nivået de/den som skapte oss var på? men vi er på god vei.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.353
Berømte kornsirkler.
Disse har økt i antall de senere år, og blir stadig mer avanserte. Noen av disse avanserte sirkler har blitt til i løpet av timer, eller minutter.
Noen få av disse kornsirkler (de enkle) har blitt lagd av mennesker, men hva med alle de andre?

Her er en link til en norsk side. Gå til introduksjon, der ligger det en masse flotte bilder.
http://www.kornsirkler.org/

Hva skal man tro?
Noen som har gode forslag på fenomenet?

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.353
Kvifor skulle desse evt. utanomjordiske vere så spesielt intelligente?
Intelligensen er ein av dei mest overvurderte eigenskapar som finnest.
Som at svært intelligente mennesker gjerne kan opptre svært egoistisk, med liten mellommenneskelig forståelse, og generelt drite i alt og alle så lenge det ikke gavner en selv?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.272
Torget vurderinger
1
Berømte kornsirkler.
Disse har økt i antall de senere år, og blir stadig mer avanserte. Noen av disse avanserte sirkler har blitt til i løpet av timer, eller minutter.
Noen få av disse kornsirkler (de enkle) har blitt lagd av mennesker, men hva med alle de andre?

Her er en link til en norsk side. Gå til introduksjon, der ligger det en masse flotte bilder.
http://www.kornsirkler.org/

Hva skal man tro?
Noen som har gode forslag på fenomenet?
Dette blir som jeg argumenterer for: man tar i bruk den minst sannsynlige forklaringen, som uansett bevisførsel ikke lar seg bevise eller motbevise.

Å undervurdere menneskers evne og vilje til å perfeksjonere sine handlinger og konstruktive sider, ja, det skal man ikke gjøre. Kornsirkler er jo ikke akkurat teknisk avanserte? Sammenlikn med hva du vil, nesten, og en AMD Duron prosessor vil fremstå som et guds under sammenliknet med en kornsirkel.

Litt fritid, en samling av organiserte og motiverte mennesker og en plan fungerer godt det. Bare se på angrepene på Two Towers: enkelt, utspekulert og med et minimum av kompetanse klarte man å gjennomføre en av de mest spektakulære mediabevigenheter vi antagelig har sett.

De som klarer å få i gang spekulasjoner og forundring, vet at de fleste av oss sitter inne med det samme kulturelle tankegods som setter spekulasjoner i sving i en spesifikk retning kombinert med media og "religiøse" som ikke gjør annet enn å lete etter "bekreftelser" som med den minste antydning til en mulig forklaring som "utenomjordiske" vil ty til den fordi den passer inn i diskursen de og vi andre har felles.

Og de som fant på og lagde kornsirklene, og attpå til fikk oppmerksomhet og og spekulasjonene i gang, de ler av oss og synes at vi er lettlurte.

Tror du fortsatt på "aliens" driver å lager kornsirkler som om det var "the real High Tech. thing to do"? Klikk her og finn ut av det selv: http://www.be.31337.pl/

Mvh.

Bjørn ;D ;D

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.353
bjornh,
har du vært på den aktuelle nettsiden og lest? har du lest annen litteratur angående fenomenet?

Det er fullstendig usannsynlig, veldig mange vil hevde umulig at mange av disse geometriske figurene kan være laget av mennesker med teknologi som er allment kjent. Og vi snakker om mange , mange vitneobservasjoner fra folk som bekrefter at flere av de mest avanserte sirklene som dekker arealer på flere hundre meter MÅ ha oppstått på noen timer, ofte i mørket på natta. Se den fantastiske perfeksjonen i disse figurer!

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.272
Torget vurderinger
1
bjornh,
har du vært på den aktuelle nettsiden og lest? har du lest annen litteratur angående fenomenet?

Det er fullstendig usannsynlig, veldig mange vil hevde umulig at mange av disse geometriske figurene kan være laget av mennesker med teknologi som er allment kjent. Og vi snakker om mange , mange vitneobservasjoner fra folk som bekrefter at flere av de mest avanserte sirklene som dekker arealer på flere hundre meter MÅ ha oppstått på noen timer, ofte i mørket på natta. Se den fantastiske perfeksjonen i disse figurer!
Hvis du vil TRO på argumentasjonen, eller at dette er den soleklare forklaringen på fenoment så er det helt greit det. Men det er ikke viteskap. Jeg har drevet altfor lenge med forskningsutdanningen min til å vite noe om kriterier som settes opp og hypotese testing. Hadde man ansett dette som seriøst, så hadde det vært aktualisert fenomenet politisk, vitenskapelig og
ikke minst sikkerhetsmessig.

Hvorfor skulle ikke jeg kunne lage kornsirkler? Litt planlegging, bruk av tau og litt verktøy så er det gjort. Kornåkre er jo optimale for å lage mønstre i. Om noen vil lage et mønster, så har det vært demonstrert flere ganger hvor enkelt det er, hvordan man kan måle opp, og hvor mye noen få personer kan konstruere på en enkelt natt.

Hva skulle egentlig hensikten være? Har de kommet seg hit, så kan de vel kommunisere diskré og holde seg skjult uten å måtte ty til å lage noen enkle sirkler i et par åkre. Bluetooth er vel helt Neanderthalerteknologi for "aliens".

Mvh.

Bjørn

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.353
bjornh, du har avslørt deg selv ved ikke å ha satt deg inn i stoffet. Hadde du det, så hadde du med normal intelligens og uten forskningsutdanninga di forstått at det du her beskriver skulle kunne skje med litt planlegging, litt tau og innsatsvilje, med svært liten sannsynlighet i virkeligheta kunne ha skjedd.

phonologue

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.04.2004
Antall liker
0
[ftp]http://www.kornsirkler.org/1996_Bilder.htm[/ftp]

Raufoss.... Dette er ikke langt fra der jeg bor. Noen år senere dukket sirklene opp igjen. Var masse "forskere" der som mente både det ene og det andre. Det ble sagt at de kunne måle "spesielle krefter/magnetfelter" i jorda der. De var vist overbevist om at det hadde hendt noe helt uten om det vanlige. Ingen mennesker kunne klare å lage slike sirkeler!

Like etterpå kom den virklige sannheten frem..... Det var en gjeng ungdommer som hadde hatt det gøy..... ;D ::)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.272
Torget vurderinger
1

Raufoss.... Dette er ikke langt fra der jeg bor. Noen år senere dukket sirklene opp igjen. Var masse "forskere" der som mente både det ene og det andre. Det ble sagt at de kunne måle "spesielle krefter/magnetfelter" i jorda der. De var vist overbevist om at det hadde hendt noe helt uten om det vanlige. Ingen mennesker kunne klare å lage slike sirkeler!

Like etterpå kom den virklige sannheten frem..... Det var en gjeng ungdommer som hadde hatt det gøy..... ;D ::)
-forskere vil jo også ha litt oppmerksomhet. hehe

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.353
vanligste
Indikasjoner på at fenomenet
ikke er menneskeskapt
EN OPPSUMMERING

● Forekomst av forlengede leddknuter på kornstråene.

● Forekomst av eksplosjonshull i leddknutene.

● Symmetrisk endring av leddlengde-økningen (Beer-Lambert prinsippet), dvs. økningen er lengst i sentrum, og avtar systematisk og gradvis utover i sirkelen.

● Endringer i såkornets spireevne: Når kornsirkelen dannes i ungt korn, stoppes eller reduseres veksten i såkornets spire evne. Hvis derimot sirkelen dannes i modent korn (ca. 3 uker før høsting), øker veksten til de nye spirene, av og til opp til 5 ganger mer enn normalt.

● Funn av magnetiserte jernkuler, ofte linjært fordelt i jordsmonnet.

● Forekomst av substanser med unormal renhet eller uvanlig høy konsentrasjon: F. eks. er det funnet silisiumdioksyd (SiO2) med en ekstrem renhet som ikke eksisterer naturlig på jorden. Det er også funnet forekomst av magnesiumoksyd med en konsentrasjon på 20-250 mg pr. gram jord, mens det normale er 0,4 mg pr. gram jord.

● Tilfeller der telefoner, fotoapparat, videokameraer og annet elektronisk utstyr ikke virker inne i sirkelen, men rett utenfor.

● Funn også av tre-sirkler (bl.a. i Tsjekkoslovakia). Tykke trestammer er bøyet ved jorden, uten å være brukket.

● Funn av døde fluer, kun inni sirklene. Fluene funnet døde på merkelig måte, med tungene ute.

● Observasjon av lysende kuler i- og over kornsirkler (fotografert og videofilmet).

Disse punktene fremheves av BLT Research Team Inc. som sterke indikasjoner på hvorfor man kan ekskludere menneskelig innflytelse ved dannelsen av de kornsirkler der disse indikasjonene forekommer.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.353

98% av UFO observasjonene er uinteressante. Det er de resterende 2 % som er interessante.
På samme måte er det ikke de relativt få kornsirklene (ca. 20%) som er laget av mennesker som er interessante. Det er de resterende.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.272
Torget vurderinger
1
bjornh, du har avslørt deg selv ved ikke å ha satt deg inn i stoffet. Hadde du det, så hadde du med normal intelligens og uten forskningsutdanninga di forstått at det du her beskriver skulle  kunne skje med litt planlegging, litt tau og innsatsvilje, med svært liten sannsynlighet i virkeligheta kunne ha skjedd.
-Nei jeg leste ikke det, 0-0 til deg. Argumentasjonen har stort sett vært den samme uansett. Det at den innenfor astrofysikk og anne forskning vies så lite seriøs interesse sier vel litt...

Saken er ganske klar den sånn som jeg ser. Det må nok noe mer spesielt til. Når HMK Garden klarer det umulige med drilltroppen på 9 måneder, så tviler jeg på at det er umulig. Jeg forsker på hva mennesker gjør i organiserte former, og tro meg; kreative er vi. Og smartere enn de fleste tror.

Hadde kornsirklene virkelig vært hinsides forklaring, hvorfor lar det seg gjøre av folk da? "If you search for something, you will find it everywhere. You picked the pattern you wanted to find, and now you see it everywhere..."

Mvh.

Bjørn

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.272
Torget vurderinger
1
98% av UFO observasjonene er uinteressante. Det er de resterende 2 % som er interessante.
På samme måte er det ikke de relativt få kornsirklene (ca. 20%) som er laget av mennesker som er interessante. Det er de resterende.
Og hva slags materiale kan man lage statestikk på grunnlag av?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.272
Torget vurderinger
1
vanligste
Indikasjoner på at fenomenet
ikke er menneskeskapt
         EN  OPPSUMMERING

● Forekomst av forlengede leddknuter på kornstråene.

● Forekomst av eksplosjonshull i leddknutene.

● Symmetrisk endring av leddlengde-økningen (Beer-Lambert prinsippet), dvs. økningen er lengst i sentrum, og avtar systematisk og gradvis utover i sirkelen.

● Endringer i såkornets spireevne: Når kornsirkelen dannes i ungt korn, stoppes eller reduseres veksten i såkornets spire evne. Hvis derimot sirkelen dannes i modent korn (ca. 3 uker før høsting), øker veksten til de nye spirene, av og til opp til 5 ganger mer enn normalt.

● Funn av magnetiserte jernkuler, ofte linjært fordelt i jordsmonnet.

● Forekomst av substanser med unormal renhet eller uvanlig høy konsentrasjon: F. eks. er det funnet silisiumdioksyd (SiO2) med en ekstrem renhet som ikke eksisterer naturlig på jorden. Det er også funnet forekomst av magnesiumoksyd med en konsentrasjon på 20-250 mg pr. gram jord, mens det normale er 0,4 mg pr. gram jord.

● Tilfeller der telefoner, fotoapparat, videokameraer og annet elektronisk utstyr ikke virker inne i sirkelen, men rett utenfor.

● Funn også av tre-sirkler (bl.a. i Tsjekkoslovakia). Tykke trestammer er bøyet ved jorden, uten å være brukket.

● Funn av døde fluer, kun inni sirklene. Fluene funnet døde på merkelig måte, med tungene ute.

● Observasjon av lysende kuler i- og over kornsirkler (fotografert og videofilmet).

Disse punktene fremheves av BLT Research Team Inc. som sterke indikasjoner på hvorfor man kan ekskludere menneskelig innflytelse ved dannelsen av de kornsirkler der disse indikasjonene forekommer.    
-så de er helseskadelige for oss også når fluer dør av det?

-Just because it's on the internet does not make something true!!

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.353
Hadde kornsirklene virkelig vært hinsides forklaring, hvorfor lar det seg gjøre av folk da? "If you search for something, you will find it everywhere. You picked the pattern you wanted to find, and now you see it everywhere..."

Mvh.

Bjørn
Jeg snakker ikke om de enkle figurene som kan være menneskeskapt. Jeg snakker om de avanserte som dekker ganske store landarealer, som består eksempelvis av flere hundre ringer i et perfekt geometrisk mønster, hvor stråene i hver sirkel er bøyd på en helt spesiell måte for eksempelvis oppnå en dybdevirkning++.
Når vitenskapsmenn har erkjent hvor mye ekspertise, utregninger, mannskap og ikke minst tidsforbruk det behøves for å oppnå noe som ligner originalen, da går simpelhen ikke regnestykket i hop når det en vet hvor ofte folk ferdes forbi det aktuelle område.
Husk, ingen er hittil blitt tatt for å utføre disse avanserte kornsirkler, og ingen som har påtatt seg skylda for å ha utført dette har kunnet (eller villet) kopiert dette!

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.272
Torget vurderinger
1
bjornh, du har avslørt deg selv ved ikke å ha satt deg inn i stoffet. Hadde du det, så hadde du med normal intelligens og uten forskningsutdanninga di forstått at det du her beskriver skulle  kunne skje med litt planlegging, litt tau og innsatsvilje, med svært liten sannsynlighet i virkeligheta kunne ha skjedd.
Siden du scorte 0-0, så tok jeg en tur innom korsikler.org. -Kan ikke se at de er tilsluttet noe forskningsinstitutt, har linker til NTNU eller andre. Dette er en vanlig internettside for folk som er interessert i fenomenet, og representerer ikke en privat eller offentlig forskningsorganisasjon.

Et par ting derfra:

"VÅR TIDS STØRSTE MYSTERIUM. Selv om en del kornsirkler beviselig er laget av mennesker, bl.a. på bestilling av TV-stasjoner og tidsskrifter, er de resterende å anse som et mysterium. Til tross for utstrakt vitenskapelig forskning på fenomenet i mer enn 10 år (av hittil 250 kornsirkler i 8 land), er ingen foreløpig i stand til å fastslå hvordan de oppstår."

-sier jo egentlig ingenting dette da om såkalt anvendt forskning. Hva som er vår tids største mysterium, det er en dom jeg neppe er enig i, eller mange andre.

"PROBLEMET MED FALSKE SIRKLER. Norsk Kornsirkelgruppe har ikke som intensjon å avgjøre hvorvidt en kornsirkel er ekte eller falsk. I de tilfeller vi mottar dokumentert informasjon om at en sirkel er menneskers verk, vil også dette bli opplyst."

-tja...er det vitenskap..? -alltid viktig å sjekke kilder vet dere. Dersom noe ikke samsvarer med noe man antar (hypotese) så må det jo kontrolleres for....

Mvh.

Bjørn

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.272
Torget vurderinger
1
Jeg snakker ikke om de enkle figurene som kan være menneskeskapt. Jeg snakker om de avanserte som dekker ganske store landarealer, som består eksempelvis av flere hundre ringer i et perfekt geometrisk mønster, hvor stråene i hver sirkel er bøyd på en helt spesiell måte for eksempelvis oppnå en dybdevirkning++.
Når vitenskapsmenn har erkjent hvor mye ekspertise, utregninger, mannskap og ikke minst tidsforbruk det behøves for å oppnå noe som ligner originalen, da går simpelhen ikke regnestykket i hop når det en vet hvor ofte folk ferdes forbi det aktuelle område.
Husk, ingen er hittil blitt tatt for å utføre disse avanserte kornsirkler, og ingen som har påtatt seg skylda for å ha utført dette har kunnet (eller villet) kopiert dette!
Hvis man vil oppretholde myten, og fortsette aktiviteten sin, er man vel ikke så korka at løper ut i lokalavisa og roper "DET VAR JEG SOM GJORDE DET" -ingen sjarm med det!

Har du noen gang tenkt over at mange mønstre alldri har vært lagd matematisk? -genseren moren din strikket; selbumønster osv. -noen har en romlig sans og evne til å lage ting som får andre til å måpe.

Mvh.

Bjørn

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.353
Og hva slags materiale kan man lage statestikk på grunnlag av?
Disse tallene er ikke reelle. De er kun for å illustrere skillnaden mellom "fake" og "real". Vet ikke om det er noen eksakte tall her. Men slik jeg ser det er det sannsynlig at langt flere kornsirkler er "ekte/troverdig" ( " " ;D) enn UFO observasjoner, hvor de fleste nok har mer jordnære forklaringer. :)

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.353
Har du noen gang tenkt over at mange mønstre alldri har vært lagd matematisk? -genseren moren din strikket; selbumønster osv. -noen har en romlig sans og evne til å lage ting som får andre til å måpe.

Mvh.

Bjørn
I stupmørke, uten mulighet til å sjekke resultatet ? ::)

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.353
Jeg takker for meg nå i kveld.
God natt folkens.

PS! Er litt engstelig for å gå å legge meg. Tenk hvis jeg blir bortført i løpet av natta, og våkner opp i et romskip med Gry Jannicke Jarlum som ønsker meg "velkommen ombord". :eek: :-/

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.272
Torget vurderinger
1
Altså Espen, det er en gang slik at hvis det er lagd 10 000 kornsirkler og man kan generalisere at 20% er lagd av folk og 80% ikke er det så må man ha lagd en statistikk, der man setter krav til til verifiserbarhet. Statestikk er ikke det vanskeligste å lage, men når man setter til krav til hvva den viser til, så er det ikke lenger så enkelt. Man må måle fenomenet, og da holder det ikke å sette frem påstanden "ikke lagd av mennesker" dersom du ikke klan bekrefte det. At man kartlegger at man kjenner 20% av de kornsirklene der man har vitner/verifiserte og så trekke slutningen at "aliens" lagde de andre 80% holder ikke på statistisk grunnlag. Det er ikke en gang kvasi-vitenskap...

Å gjøre anslag, det er en antakelse. Den har ikke bakgrunn i dataregistrering slik seriøs forskning har. Det må registreres og det holder ikke her med spørreskjema.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.272
Torget vurderinger
1
I stupmørke, uten mulighet til å sjekke resultatet ?  ::)
Du har da vært i forsvaret og drevet med strid i mørke? -vi ble flinke til det, og bataljonen forflyttet seg effektivt i mørke uten problemer.

-forresten så forundrer det meg stadig hva kanonfulle folk preseterer å få til. Fulle folk klarer de utroligste ting.

KoperViking

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
415
Sted
Kopervik, Karmøy.
Jeg tror ingenting før jeg ser det!
Det eneste jeg vet er at alle disse kornsirklene er laget av fulle bønder!!!
Tenk at disse har kjørt i fylla, ikke bra!

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.272
Torget vurderinger
1
Klart det er folk som lager sirklene. Hvem ellers? "Did somebody say illegal Aliens?"

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Klart det er folk som lager sirklene. Hvem ellers? "Did somebody say illegal Aliens?"
Ingen har sagt at de vet hvem som lager sirklene, det er derfor det er et mysterium.  Men vi klarer ikke å se noe middel/verktøy kjent for mennesker som kunne lage de mest avanserte sirklene, der visuelt makronivå ligner på noe som er laget av mennesker, mens studier på mikronivå avslører deformasjoner av kornet uten brekkasje, påvirkning av voksemønster, jordsmonn etc, og at man i tillegg legger til at dokumentasjon av tidsrommet når de har oppstått ikke indikerer mennesker i området, så er det faktisk en sannsynlig hypotese at mennesker IKKE er dem som står bak.  Hvordan og hvorfor de har oppstått aner man ikke.  Det er et mysterium.

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Antall liker
6
Så, vår stakkars alien stapper hylende grønne småblobber og tenåringsblobber inn i sin femseters IFO, for så å krysse millioner av lysår med kaptein Lasersabel remjende i alle tre ører.

Tenk dere alle tissepausene. For alt vi vet må en småblobb tisse hvert 10. minutt. Hvilke infernalske luner en tenåringsblobb må rekke å demonstrere på en så lang tur, tør man knapt spekulere i.

Og om det er lagt en Ikea på veien mellom deres hjemplanet og vår, kan man være sikker på at mammablobb vil innom denne.

Vel fremme etter ørten Zorgblast pølser og svenske kjøttboller, skal vår alien venn utføre sitt oppdrag: trykke på kornsirkelproduksjonsapparatknappen som lager fine mønstre på jordene. Han trykker, og cerialpulsarene skriver de blobske tegnene for "kjøp Zepzi".

Eller: en porsjon sunn skepsis er på sin plass når man orienterer seg på nettet. Hvem som helst kan hevde på internett at man har dokumentasjon om noe, men dette er noe ganske annet enn å fremvise dokumentasjon.
Dette observerer man i forhold til en del historiske revisjonister (en penere term på holocaustbenektere), og andre grupper (merk: uten at jeg dermed trekker paralleller mellom kornsirkeltroende og nazisympatisører).
Man bør på den andre siden alltid holde sinnet åpent, og kunne ta innover seg perspektiver som bryter med det man tror man vet, men dette er ikke uforenelig med å anvende Occams barberkniv: På dette tidspunktet er det en enklere forklaring av kornsirklene at de lages av en gjeng dyktige spøkefugler enn av aliens, fordi vi vet uten tvil at det finnes dyktige spøkefugler på planeten, mens det skal en omfattende og komplisert foklaring til som kan forklare hvordan man kan reise mellom planeter på slike gigantiske avstander. Det er noe ganske annet å teoretisere i en slik mulighet, enn å demonstrere hvordan det lar seg gjøre.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
506
Har derimot lest de apokryfe evangeliene, interessant lesning. Påfallende at ikke noen av disse har fått være med i bibelen. Stiller jo en del saker i et helt nytt lys, men blir jo gjerne av kristne avvist som tull.
De apokryfiske skriftene er med i den katolske kanon/bibel. Dette ble vedtatt på 1400-tallet. Noe av kontroversen rundt Luther handlet bla. om dette, da han ønsket å fjerne de apokryfiske skriftene igjen. Han anså apokryfene som bøker vel verdt å lese, men mente at dem burde holdes utenfor bibelen pga manglende aktualitet, samt pga kirkelig tradisjon.
Apokryfene fåes i dag kjøpt som en tilleggsbok til bibelen, og det synes jeg i grunnen er helt greit.

Er dte bestemte deler av apokryfene du mener burde vært med i bibelen, eller tenker du på på andre skrifter som feks Thomasevangeliet, som er utelatt også fra den apokryfiske samlingen?

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.353
Ingen har sagt at de vet hvem som lager sirklene, det er derfor det er et mysterium.  Men vi klarer ikke å se noe middel/verktøy kjent for mennesker som kunne lage de mest avanserte sirklene, der visuelt makronivå ligner på noe som er laget av mennesker, mens studier på mikronivå avslører deformasjoner av kornet uten brekkasje, påvirkning av voksemønster, jordsmonn etc, og at man i tillegg legger til at dokumentasjon av tidsrommet når de har oppstått ikke indikerer mennesker i området, så er det faktisk en sannsynlig hypotese at mennesker IKKE er dem som står bak.  Hvordan og hvorfor de har oppstått aner man ikke.  Det er et mysterium.
Enkelt og greit beskrevet.

A

Affa

Gjest
Her forleden så jeg et kjempedigert grønt metallmonster som spiste opp en hel kornåker. Helt rått.

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
Flott med arroganse, selvsikkerhet og "allvitenhet" ::)

Jorda er tross alt flat.

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
Use your mentality, wake up to reality
To make this mundane world sublime
Take half a gram of phanerothyme.

;D

Og til Paal Iksom: meget mulig. Håper du tok poenget allikevel. ::)

Topp Bunn