Jeg bruker mye tungt skyts fra ca. 155mm, 203mm og MLRS her men det får så være.det er vel ingen i det sivile som kan vite noe som helst om de har tatt kontakt med regjeringer eller ikke. om de hadde, er det sansynlig at denne informasjonen får første prioritet å offentligjøre?
hva om de heller kunne snylte og bytte på erfaringer og teknologi. militær teknolgi som sansynligvis ville være tusevis av år frem i tid. menneske har knapt nok hatt teknologi i 1-200år.
hvordan skulle de finne frem til denne regjeringen egentli, se etter store bygninger -lande og gå inn? ute å lage et mas?
....om einstein har rett angående sine teorier om sort hull, bøyning av universet-snarveier. så tviler jeg ikke på at noen kan reise på tvers av galaxer, hvorfor ikke hit...
bjørn, skjønner ikke hvordan du trekker paralellen psykiatri og ufo fanatikere. er det fordi du ikke tror dem og de blir automatisk gal?
Jimmy carter: One things for sure ... Ill never make fun of people who say theyve seen unidentified objects in the sky anymore.
I am convinced that UFOs exist because I have seen one.
;D
http://www.gravitywarpdrive.com/UFO_Testimonies.htm
Nei jeg gjør ikke narr av de som tror de så noe de ikke helt forstår. Jeg ser ting daglig jeg ikke helt begriper. Eller trodde gikk an. Ser ting det gjørt vi.
-husk på en ting: det er våre intellekt som setter ting i sammenheng, og det er ikke tilfeldig hvordan vi gjør det. Kultur er et sentralt og viktig stikkord her. Når jeg sier det, så setter jeg, ikke at det er unikt, det i sammenheng med hva mennesker mener å ha opplevd og fortalt i "gamle dager" med den kulturelle kompetasnen man sitter inne med sosialt. UFO er et begrep som sterkt har gitt kilder til overtro etter 2. verdens krig, og jeg mener at vi ikke r mindre overtroiske i dag enn vi var for 150 år siden.
I vår kultur , ligger en grunnleggende forståelse og opplevelse av teknologi, som vi alle har. Og holder man teknikk abstrakt nok, er det ikke mulig å begripe den for oss i våre termer. Eller at det blir for banalt. TA eksemplet som kommer opp i ny og ne, ofte fortalt av ulike personer: De bortføres og stenges inne på et slags rom, alltid med mye lys i, og inn kommer en hunkjønn-alien, som smører vedkommende inn med et eller annet lystfremkallende, og så skal de lage en "hybrid"....finnes også den historien som er motsatt der mannlige alien(s) bruker seksuell tvang.
Det som er fremtrendende for mange (ikke alle) er en påfallende høy grad av opplevelser som har med sex å gjøre, voldtekt, overgrep, ja og slikt. Jeg er fristet til å gi en referanse til filmen "Gothica" med HAlle Berry, der Penelope Cruz gir en liknende forklaring, om enn ikke med aliens.
Slikt skal man ta alvorlig. Og årsakene til opplevelsene, om de er reelle er nok, tragsik nok, mennesker, gjerne i nær relasjon til mange. Dermed mener jeg at folk ikke er gale. De tar i bruk mentale forsvarsmekanismer som er innefor "akseptable" og som gir rom til oppmerksomheten rundt nettopp det traumatiske.
Og når jeg sier dette med tusser og troll, huldra og draugen, så er det fordi at det var disse figurene folk fortalte om før. Nå er det aliens....
Men nettopp, UFO er jo noe U-identifisert! Og det vil det være til vi finner ut av hva det er. Kvasi-mystikk kjøper jeg ikke sånn uten videre. Om noen tok seg bryet verdt med å komme hit, kan jeg ikke i min villeste fantasi tro at de er dumme nok til å gi en rase som oss enda mer "firepower"! -vi er jo livsfarlige! Kommer noen ramlende ned her, så er det ikke for å drive sosialantropologiske studier i bytte mot super-dupervåpen som kan utslette mildt sagt halve afghanistan uten at noen skjønner hva det var. Vi er utrolig innovative når det gjelder Guns-Guns-Guns! (fritt fra Robocop, i kokainfabrikken).
Mvh.
Bjørn