Tror noen jeg er idiot??

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.549
Torget vurderinger
1
Disse nigeriabrevene eller lotteribrevene, dukker opp av og til i E-posten min. Men alle som en ender i søppel-post filteret mitt. Som oftest er det lotteribrev jeg får, ikke nigeriabrev. Men det hender det også. Siden disse sendes ut mer eller mindre tilfeldig, så er det vel slik at det ligger et program og sender ut E-post til så mange mottakere som mulig, samtidig som det eliminerer de adressene som ikke eksisterer. På den måten kan man spamme litt.

Denne gangen er det ikke det nederlandske stats lotteriet som har trukket meg ut som vinner av en eller annen sum penger, men Microsoft. Tro det eller ei. Jeg har ikke meldt meg på, men jeg har blitt trukket ut av selveste Microsoft. Men vent litt -hvilken E-post adresse er jeg skal svare på..? -står det ikke Yahoo.com ett eller annet på den? Hvis det er Microsoft så burde det vel være live.com, msn.com eller hotmail.com eller annen Microsoft adresse??? ;D ;D ;D -jadda jeg kjøper den der..!!! Som vanlig..! ;)

MICROSOFT EMAIL PROMO:OFFICIAL PRIZE NOTIFICATION

The MICROSOFT EMAIL PROMO TEAM is glad to announce that
after a successful completion of the PROMO DRAWS held on the
1st December 2008,your e-mail address,attached to winning
numbers:(55) (73) (14)(41) (36) (29) won in the Tenth
lottery category.

You have therefore been approved to claim a total sum of
150,000,00 GBP(One Hundred and Fifty Thousand Great British Pounds
Sterling) in cash credited to file REF NO:MSW-L/008-28793,
BATCH NO:2008MJL-05, this is from a total prize money of
?3,750,000 (Three Million,Seven hundred and Fifty Thousand
British Pounds Sterling),shared among the Twenty five (25)
international winners in this category.

All participants were selected through our Microsoft computer
ballot system drawn from 167,000 Names,as part of our
International \"E-MAIL"\ Promotion Program for our prominent
MS-WORD users all over the world and for the continuous use
of the internet. You are advised to contact the claims
processor with the details below via his e-mail address :

NAME: Allen Schuetz
EMAIL: allen.schuetsalfakrøllyahoo.com.hk
TEL: +44 703 5902789

PLEASE NOTE THAT YOU ARE TO SEND THE FOLLOWING INFORMATION TO
CLAIM YOUR WINNINGS:

1.Full Name....................................
2.Address:....................................
3.Phone:...............Fax:...................
4.Country:....................................
5.Sex/Gender...................................

In order to avoid unnecessary delay and complications,please
remember to quote your reference and winning ticket number in
all correspondence with your claims officer.Your secret pin
code is ML0757985.Be warned that cases of double claims and
unwarranted abuse of this program will be legally pursued.

YOURS FAITHFULLY,
VERONICA DAVIDS.

NB. Jeg har ødelagt @ i E-post adressen til Allen...

Mvh. Bjørn

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Det er ikke det at de tror at noen er idiot nok, de håper at noen er idiot nok til å bite på...
Og det er slik idag, at det finnes de som biter, på hva som helst... ::)

Utrolig nok...

mvh

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.583
Sted
Østfold
Tror at du er idiot? Jeg sendte et premiekrav med DIN kode til ham og nå er pengene på vei inn på min konto!

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
11
Snickers-is skrev:
Tror at du er idiot? Jeg sendte et premiekrav med DIN kode til ham og nå er pengene på vei inn på min konto!

Der tok han deg skikkelig ved nesen, Bjørn.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Med så mange blåøyde individer med tillgang til pc på denne jord - og med kostnader på null og niks for å sende en mail, er dette en særdeles lønnsom gesjeft -Jeg forstår godt at de holder på - VERDEN VIL BEDRAS 8)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.549
Torget vurderinger
1
Rhesus skrev:
Snickers-is skrev:

Der tok han deg skikkelig ved nesen, Bjørn.
Særlig. ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Fascinerende at du har brukt tid til å lese hele mailen synes nå jeg, "delete" står det på en knapp på tastaturet mitt. ;)

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
9.501
Sted
Holmestrand
Dette er som sportsfiske - de tror ikke at du er idiot, de bare håper.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.549
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
Fascinerende at du har brukt tid til å lese hele mailen synes nå jeg, "delete" står det på en knapp på tastaturet mitt. ;)
-ja det kan du si. Men når det dukker opp noe nytt så leser jeg litt for å se hva de har funnet på denne gangen. Hvem nå "de" egentlig er.

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.382
Ser ut til at jeg går en heftig utskiftningsrik høst i møte. Jeg har nettopp funnet ut at jeg har en god porsjon midler liggende og vente på meg i utlandet. U$ mill 15.5 er ikke småpenger, selv ikke her i Oljelandet, så jeg kommer til å kreve det som er mitt! I første omgang skal jeg bare sende navn & nummer avgårde, men jeg må nok påregne at de som står som avsender sikkert kunne tenke seg en liten kommisjon. Jeg har ikke så mye penger til denne kommisjon, og kunne tenke meg å ha deg med på å dra lasset:

Så nå går jeg åpent og ærlig ut og inviterer HFS' medlemmer med følgende forslag. Send meg U$1.000, helst i små sedler og i en brun konvolutt, med ditt ærlige navn og bilde, og du skal få lov til å få 1% av hele summen. Dette er 110% ærligeheten selv.

mvh JackX.

====================

Sendt: 14.09.2009 15:20
Fra: FEDERAL MINISTRY OF FINANCE

Til: undisclosed-recipients:;
Kopi:
Emne: NEW SWIFT CARD PAYMENT OF YOUR CONTRACT/INHERITANCE FUNDS.
Vedlegg:

FEDERAL MINISTRY OF FINANCE.
P.M.B. 14, Garki, Abuja.
Official E-mail: mansurmuhtar799@gmail.com

Attn:- Beneficiary,

Dated This Day: 14th of September,2009.

I, Dr Mansur Muhtar,Newly Elected Minister Of Finance Fed. Rep. Of Nigeria do like to inform you that your approved fund valued USD$10.5 Million has now gain interest of USD$5Million making the total of USD$15.5 Million,you are advise to respond immediately for the processing and immediate release of your fund,Your name was on our payment FILE marked "X" and it was discovered that you have not been paid in all your attempt to receive these fund by the past administration of the former President .Olusegun Obasanjo Aremu.

You are lucky because your file has been recognised and your payment was approved yesterday by the President,Meanwhile you must stop whatsoever contact you have with those "IMPOSTER" and make sure you forward their emails to me immediately.

In the last six month eighty two beneficiaries were paid and it remains Forty eighty (48) Foreign Beneficiaries that will receive their fund before these month of September will come to an end ,most beneficiaries are from USA,CANADA,AUTRALIA,GERMANY AND JAPAN.

Failure to respond immediately,means that there is no way on EARTH you will be able to receive these fund anymore.These is your permanent CODE:2009/USD$15.5MILLION/CONFIRM.You are advise to use it as subject when reponding to my email for urgent attention to be given to you.

Kindly Provide the following details for immediate actions to be carried out:

1:Your full names:
2:Your present address:
3:Your age and sex:
4:Your occupation:
5:Your Tel/fax:
6:Scanned copy of your I.D:

As soon as i re-confirm your present details,i will prepare a letter of release on your behalf and forward it to the payment bank that will carry out the transfer of your fund directly to you.

Regards.

Hon. Dr Mansur Muhtar.
The Honourable Minister of Finance,
Federal Republic of Nigeria.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Noen ganger ønsker jeg at jeg hadde datakunnskapet til å isolere og pakke et skikkelig slemt virus inn i mail, og sende til disse folkene.

Et slikt som overstyrer systemet, stopper viftene og får maskinen til å gå helt til noe blir så varmt at permanent skade oppstår.

Skal visst være fullt mulig?

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.273
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
vi diskuterte dette på jobben her i dag for en av gutta hadde fått et tilsvarende tilbud,men vi kom frem til at vi takket høflig nei,fordi vi hadde mere enn nok penger fra før av,MEN om han kunne være så vennlig å sende ktonr sitt til oss, skulle vi muligens kunne gi et aldri så lite millionbidrag.
vi avventer spent svar ???
mvh
Leif

G

Gjestemedlem

Gjest
Dere har nok ikke et åpent sinn. :'(

Det kan godt hende at noen av disse mailene fra Nigeria er svindel, men det er ikke dermed sagt at alle er det. Har dere snakket personlig med noen som har sendt 25.000 i gebyrer til en slik adresse eller er det hele bare basert på fordommer. Med denne holdningen kan man risikere å gå glipp av sitt livs mulighet når det en gang dukker opp en ekte swahiliprinsesse som trenger å flytte sin urettferdig beskattede formue, eller at Bill Gates har en god dag og virkelig har gitt en milliard til et MS-lotteri. Tenk på det. Det er jo som å la være å spille lotto bare fordi det er større sannsylighet for at man ikke vinner toppgevinsten med en gang.

Spør heller en lottomillionær hvordan han følte det da det gikk opp for han at det ikke var en lureoppringing fra Hamar. :D

Vedlegg

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
11
Helt enig der. Egentlig burde alle som ikke har prøvd slikt selv minst en gang avstå fra slike ufine og tøysete kommentarer. Folk som har planer om å sikre finansieringen av den nye stereoen de bestillte på messa kan jo føle seg idiotforklart! ;)

wilbur-x

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.07.2006
Antall liker
1
Den siste idiot ikke er født ennå.

I TV-programmet til Tande-P hvor man skulle gjette yrker, der var det alltid noen få % som gikk 5-på selv om det var overtydelig at aktøren var komplett kompetanseløs.

På 1000000 mailer får de sikkert ett napp...
Ref. haleluja-gjengen som spilte pyramide.

JonnYb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
0
Ja. Og siden du spør må det vel være lov å svare ::)

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.102
Torget vurderinger
1
Jeg skjønner ærlig talt ikke hvordan slik svindel er mulig. Det må da gå an å spore de som står bak. Det er jo som å rope at jeg er kriminell og hvordan du kan kontakte meg.

G

Gjestemedlem

Gjest
Voff skrev:
Jeg skjønner ærlig talt ikke hvordan slik svindel er mulig. Det må da gå an å spore de som står bak. Det er jo som å rope at jeg er kriminell og hvordan du kan kontakte meg.
Kanskje man rett og slett burde forby kriminalitet og lovbrudd. Det hadde nok løst mange problemer.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.444
Torget vurderinger
0
I likhet med telefonselgere er slike e-post svindkere en god kilde til morro om man bare gidder. Når du vet at den andre er en "sportsfisker" er et bare å oppføre seg som en storørret som snuser på beitet og lurer på om den skal bite på. O hellig jul så mye morro man kan ha før nigerianerne fatter at man trekker dem etter nesen! ;D

Dessuten skal man ikke se bort fra at den Vårherre vil skal vinne gjør det selv uten å kjøpe lodd. ( Betale 25K i gebyrer ) I gamle dager drev min mor en liten frukt/tobakksbutukk med Tipping. Fotballtipping var det eneste lovlige "hasardspillet" på den tiden. Vi hadde noen større firmaers "tippelag" som faste kunder, og da en av disse leverte inn kupongene spurte han en av de andre faste kundene om ikke hun hadde tippet og fikk til svar at om Gud ønsket at hun skulle vinne trengte hun sikkert ikke levere kupong. Et artig svar som resulterte i at tippelaget neste uke leverte en kupong i damens navn, til stor morro for alle tilstedeværende. And guess what ? Tanta vant 12 rette! Så kanskje man burde stole på Herren og regne med at det ikke er nødvendig å bla opp 25K i gebyrer for å "vinne" en større formue!? :D :D

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.219
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
JackX skrev:
...

FEDERAL MINISTRY OF FINANCE.
P.M.B. 14, Garki, Abuja.
Official E-mail: mansurmuhtar799@gmail.com
....
Hon. Dr Mansur Muhtar.
The Honourable Minister of Finance,
Federal Republic of Nigeria.
Det er trist med u-land som er så fattige at ikke en gang regjeringen har råd til sitt eget domennavn til e-posten sin.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Shiver Metimbers har sikret seg mange troféer der ja. ;D

Vedlegg

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.102
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Voff skrev:
Kanskje man rett og slett burde forby kriminalitet og lovbrudd. Det hadde nok løst mange problemer.
Tror ikke du skjønte poenget; dette er som å rane en bank og legge igjen et visittkort! Det burde ikke kunne fungere....

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Dette er litt som rettsaken i Kongo, man håper at noen er dumme nok til å betale litt.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.199
Torget vurderinger
16
Voff skrev:
Gjestemedlem skrev:
Voff skrev:
Tror ikke du skjønte poenget; dette er som å rane en bank og legge igjen et visittkort! Det burde ikke kunne fungere....
Det er også som å rane en bank bevæpnet med en banan. De som går på svindel av denne typen er det vel knapt mulig å beskytte.

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.382
you are having an illegal Transaction

Nå er jeg skikkelig i klisteret :eek: ::)
På den annen side: hvem vil legge ut så mye som U$D 150.00 for å kunne ta ut U$D11.000.000.00!!! Utpressing!
(ps: jeg tar bare 100.- NOK for å fortelle deg en mer korrekt og helt lovlig fremgangsmåte. Send, som vanlig, beløpet i små, umerkede sedler, gjerne de gamle, blå 5-kroners sedlene, og merk konvolutten "Ja, jeg vil bli millionær")

==============
Attn: Beneficiary,

This is to Officially inform you that it has come to our notice and we have thoroughly Investigated with the help of our Intelligence Monitoring Network System that you are having an illegal Transaction with Impostors claiming to be Prof. Charles C. Soludo of the Central Bank Of Nigeria, Mr. Patrick Aziza, Mr Frank Nweke, Mr. Ben Cook none officials of Oceanic Bank, Zenith Banks, kelvin Young of HSBC, Ben of Fedex,Ibrahim Sule,Larry Christopher, Puppy Scammers are impostors claiming to be the Federal Bureau Of Investigation.

During our Investigation, we noticed that the reason why you have not received your payment is because you have not fulfilled your Financial Obligation given to you in respect of your Contract/Inheritance Payment. Therefore, we have contacted the Federal Ministry Of Finance on your behalf and they have brought a solution to your problem by coordinating your payment in total USD$11,000.000.00 in an ATM CARD which you can use to withdraw money from any ATM MACHINE CENTER anywhere in the world with a maximum of $4000 to $5000 United States Dollars daily.

You now have the lawful right to claim your fund in an ATM CARD.Since the Federal Bureau of Investigation is involved in this transaction, you have to be rest assured for this is 100% risk free it is our duty to protect the American Citizens.All I want you to do is to contact the ATM CARD CENTER via email for their requirements to proceed and procure your Approval Slip on your behalf which will cost you $150.00 only and note that your Approval Slip which contains details of the agent who will process your transaction.

CONTACT INFORMATION

NAME: Steve Richard

EMAIL: steve_richard2009@rogers.com

Telephone Numbers: +234-8027606388

Do contact Mr. Steve Richard of the ATM CARD CENTRE with your details:

FULL NAME:
HOME ADDRESS:
TELL PHONE:
CELL PHONE:
CURRENT OCCUPATION:
BANK NAME:

So your files would be updated after which he will send the payment information's which you'll use in making payment of $150.00 via Western Union Money Transfer or Money Gram Transfer for the procurement of your Approval Slip after which the delivery of your ATM CARD will be effected to your designated home address without any further delay.We order you get back to this office after you have contacted the ATM SWIFT CARD CENTER and we do await your response so we can move on with our Investigation and make sure your ATM SWIFT CARD gets to you.

Thanks and hope to read from you soon.

FBI Director Robert S.Mueller III.

Note: Do disregard any email you get from any impostors or offices claiming to be in possession of your ATM CARD, you are hereby advised only to be in contact with Mr. Steve richard of the ATM CARD CENTER who is the rightful person to deal with in regards to your ATM CARD PAYMENT and forward any emails you get from impostors to this office so we could act upon and commence investigation.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Dette er kanskje det beste spam forsøket i verden. Noen sinne. For alltid.

Subject: Nigerian Astronaut Wants To Come Home
Dr. Bakare Tunde, Astronautics Project Manager
National Space Research and Development Agency (NASRDA)
NIGERIA

Dear Mr. Sir,

I am Dr. Bakare Tunde, the cousin of Nigerian Astronaut, Air Force Major Abacha Tunde. He was the first African in space when he made a secret flight to the Salyut 6 space station in 1979. He was on a later Soviet spaceflight, Soyuz T-16Z to the secret Soviet military space station Salyut 8T in 1989. He was stranded there in 1990 when the Soviet Union was dissolved. His other Soviet crew members returned to earth on the Soyuz T-16Z, but his place was taken up by return cargo. There have been occasional Progrez supply flights to keep him going since that time. He is in good humor, but wants to come home.

In the 14-years since he has been on the station, he has accumulated flight pay and interest amounting to almost $ 15,000,000 American Dollars. This is held in a trust at the Lagos National Savings and Trust Association. If we can obtain access to this money, we can place a down payment with the Russian Space Authorities for a Soyuz return flight to bring him back to Earth. I am told this will cost $ 3,000,000 American Dollars. In order to access the his trust fund we need your assistance.

Consequently, my colleagues and I are willing to transfer the total amount to your account or subsequent disbursement, since we as civil servants are prohibited by the Code of Conduct Bureau (Civil Service Laws) from opening and/ or operating foreign accounts in our names.

Needless to say, the trust reposed on you at this juncture is enormous. In return, we have agreed to offer you 20 percent of the transferred sum, while 10 percent shall be set aside for incidental expenses (internal and external) between the parties in the course of the transaction. You will be mandated to remit the balance 70 percent to other accounts in due course.

Kindly expedite action as we are behind schedule to enable us include downpayment in this financial quarter. Please acknowledge the receipt of this message via my direct number 234 (0) 9-234-XXXX only.

Yours Sincerely, Dr. Bakare Tunde
Astronautics Project Manager

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.549
Torget vurderinger
1
Den der var faktisk ganske morsom. Africans lost in space.

Topp Bunn