Og hvis det likevel gjør det, hva med kvalifisert personell til å ta seg av service på en forsvarlig måte?Accuphase. Oppstår ikke feil.
Mister du et Accuphase produkt i gulvet må det sannsynligvis ha en service. Og da er det godt å vite at du har en merkevare med over 50 år på nakken.Og hvis det likevel gjør det, hva med kvalifisert personell til å ta seg av service på en forsvarlig måte?
Hjelper ikke at det er et varemerke kjent gjennom årrekker, hvis ingen har serviceavtaler for merket... noe kan jo sendes utenlands for rep/service, men kan koste skjorta med forsikring og det hele...
Er du sikker på dette?Accuphase har delelager for alt de har laget. Unntak er noen CD lasere fra 20år + tilbake; tror de er fra Sony. Nå bruker de SACD drivverk fra Denon og holder deler.
Audio Research gjør forøvrig det samme - dvs tar service på alt de har laget. Finnes sikkert unntak her også.
Denne?Se YouTube videoen med fabrikk besøk hos Accuphase , så får du sett det selv.
Derav modellbytter for å kunne ha reservedeler i bakhånd slik de skrev til meg.Denne?
Se 5:36 "They do the best to stock the parts" + "If a part is not longer available, it can't be helped".
Det stemmer nok i en del tilfeller.Pass Labs har vel tradisjon for stort sett bruke utgåtte transistormodeller allerede ved nylansering.
Nå skal man heller ikke se seg blind på hva produsenter garanterer. Det hjelper liksom ikke å praktisere slik som Miele som garanterer 10 år. Men som da tar 5.000,- for nytt håndtak til kjøleskapet.
Jepp, det gjelder FirstWatt. Mener han gjør det slik at han produsere xxx antall, og når de er solgt, så slipper han designet på diyaudio.com.Passlabs bruker nok ikke utgåtte halvledere i produksjonsmodeller, - i alle fall ikke uten at de har en solid dekning på reservedeler..Gubben sjøl har derimot drevet nokså intense eksperimenter med gamle halvledere for å se om det "kunne ligge noe der", og har i mange tilfeller gitt bort deler til hobbyentusiaster som vil være med på leken... Nelsom Pass er vel den av de velrennomerte konstruktørene som også har bidratt mest til DIY miljøet, ettersom skjema og manualer på utgåtte modeller publiseres nesten forløpende...
Jeg er også litt spørrende til hvorvidt norske elektronikk verksteder innehar tilstrekkelig kompetanse til å fikle med våre dyrekjøpte greier. Har litt blandet erfaring med akkurat det. Det beste er vel at fabrikkene rundt om gjør jobben, men det er kanskje ikke praktisk mulig av forskjellige årsaker, og i mange tilfeller vil det trolig også bli dyrt. Så da er man kanskje mer eller mindre låst til det forhandleren tilbyr. Skulle derfor gjerne visst om hvilke forhandlere som kan tilby gode verksteder og som ellers har ord på seg for å følge opp kunden på en best mulig måte i ettertid. For meg er dette minst like viktig som gode omtaler av produktene i en kjøpssituasjon.For min del synes jeg det er betryggende at Multirom sender Naim til Sailsbury for service, og ikke til et serviceverksted i Norge. Ja, det tar lengre tid og det koster trolig mer, men jeg har gjort det noen ganger nå med vintage Naim som jeg har kjøpt og er like fornøyd hver gang
Til info har dette vært ting som har vært opptil 40 år gamle og servicen har vært recap og rens.
Jupp. Samme her. Har vær skikkelig frustrert i hele sommer og høst da B.M.C. ikke har svart på hendvendelser. I går etter jeg svarte i denne tråden fikk jeg endelig svar på siste purring. Fra det som muligens er familiemedlem av mannen bak selskapet. Og når jeg etter litt fram og tilbake skal betale for delen viser det seg at Bulder Bank ikke tilbyr bankoverføringer til utlandet fikk jeg private PayPal adressen til C. Candeias selvDette kan være en reel problemstilling. Sitter selv på en forsterker hvor fabrikken er nedlagt og det er ingen hjelp å få
med hensyn på reparasjon. Vurderer å gå over på et mer «mainstream» produkt som sansynligvis eksisterer om 20 år+
Vurderer da Naim eller Mcintosh, sistnevnte har verksted i Norge i følge Geir på Oslo hificenter.
Det er jo bra du tenker sånn, for det finest nok et stort knippe produsenter som kan produsere både bedre og billigere en de store som må dekke inn for salg, markedsføring og administrasjon i stort mon. Det er synd hvis disse mindre produsenter skulle gå konk fordi vi alle tenker likt. men samtidig, i mitt og andres tilfelle er det jo akkurat fordi vi har hatt større tro på de mindre att vi er havnet i ett mer eller mindre uføre.Jeg har to produkter som har gått i stykker siden jeg begynte med hifi på slutten av -90 tallet. Begge var Icepower 1200 as2 i år. Ellers har det ikke vært et eneste problem. Virker ikke som om hifi komponenter pleier å gå i stykker.
Så dette tar jeg med stoisk ro.
Oi!... Mulig jeg vurderer å ikke selge min ec-aw250 likevel...Jeg har to produkter som har gått i stykker siden jeg begynte med hifi på slutten av -90 tallet. Begge var Icepower 1200 as2 i år. Ellers har det ikke vært et eneste problem. Virker ikke som om hifi komponenter pleier å gå i stykker.
Så dette tar jeg med stoisk ro.
Blir smak og behag. Har stor eierglede i min 2000as x2.Jeg byttet Icepower i en Simaudio Moon 2x200 watt som har tusen ganger mer eierglede enn Icepower. Bra er den også.
Skjønte ikke mye herEnda i dag er hole through teknikken med glass fiber feks og over legen med hensyn til temperatur vibrasjon
og vridning , Augostini tar til orde om det i hans amplifiere
Det og grunnet fysisk større komponenter
Mye commersiellt produsert smd er laget for en kalkulert lifespan ikke bare kondensatorene som way back
Ofte om fattende og tidkrevende arbeid med smd rep ofte svarer det seg ikke , erfart
Audio bransjen har litt å lære av automotiv " elektronikk produsenter , kapslet innstøpt vibrasjons dempinger
der power elektronikk for seg er ofte HT mens resten smd