TTs (efterfølgers) tråd - En ny vår?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

TT.

Gjest
    Det er stor forskjell på de som kaller seg venner og de som virkelig er det. De som tror de er venner, oppfører seg som luremus med skjult agenda, mens de ekte har et tilbakelent forhold til det hele. Jeg er meget kritisk og selektiv til hvem som kommer meg nær og det er kanskje min største egenskap og samtidig min største svakhet. Skal ikke dvele så mye over det, men konstaterer at enkelte ikke er ekte venner.

T

TT.

Gjest
    Nu vel, musikk er meget viktig og jeg klarer meg ikke uten. En som ble spilt når Jr var her:

Finnebassen - Bella

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.125
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Det er stor forskjell på de som kaller seg venner og de som virkelig er det. De som tror de er venner, oppfører seg som luremus med skjult agenda, mens de ekte har et tilbakelent forhold til det hele. Jeg er meget kritisk og selektiv til hvem som kommer meg nær og det er kanskje min største egenskap og samtidig min største svakhet. Skal ikke dvele så mye over det, men konstaterer at enkelte ikke er ekte venner.
    Som Fantomet ville sagt, TT: «Gammelt jungelord»;)

Ha en fortsatt fortreffelig aften! Går i Keith Jarrett trio fra Blue Note her i nord.

HHM

• Liker
    Reaksjoner: TT.
    T

TT.

Gjest
    Noe heeeelt annet, Meadows bros - Monkey and the engineer

Greatful Dead spilte denne rundt 1980

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ekte venner er ærlige rett opp i ansiktet ditt. De kan være enige og uenige, men aldri ha noen vikarierende motiver. Jeg har også mange bekjente, en del venner, men kun en liten krets som er helt nærme. Men det betyr ikke at vennskapene som ikke er helt nære ikke har høy verdi, det har de for meg i alle fall. Har litt lett for å bli glad i folk, hvis de er sympatiske og velmenende mensch. :)

• Liker

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kaffe, sier du? Det har jeg pinadø ikke fått i meg i dag. Lurer på om jeg ikke skal åpne posen med bønnene fra Wien, eller hvor det nå var, og sette på noe deilig fusion etter at Guttemusikken på Radio 102 som går nå. Akkurat nå var det litt soulmusikk fra blant annet UK på sekstitallet jeg aldri hadde hørt før. Herlig når det dukker opp saker på radioen som er helt ukjent for meg, det skjer sannelig ikke for ofte. :rolleyes:

Men kaffe, det blir det om et øyeblikk. God søndag, TT! :)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Jr & samboer hadde med seg kaffe til meg og den er nydelig. Med både nøtte og sjokoladesmak. Visstnok fra Stockflets

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Aj aj, topp kvalitet på kaffen både i hurrahølet og krypten i dag, altså. :D Tom Waits surrer i bakgrunnen som siste låt fra Guttemusikken. Etterpå blir det programmet Tidsmaskinen med musikksjef Egil Houeland på Radio 102. Det kan faktisk treffe oss to ganske bra på mimresiden til tider. :)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Nå har jeg fått beskjed om at den magiske sten er på vei til et postkontor nær meg. Dette vil nok bli et paradigmeskifte i lydgjengivelsen her i huset.

1800E051-F987-4AC7-BA2B-8315AE62B11B.jpeg

Her er litt info om stenen:

PRODUCT DESCRIPTION

The SHAKTI Electromagnetic Stabilizer (aka “the Stone”) has three internal trap circuits (Microwave, RF and Electric Field) to absorb the broadest spectrum of EMI. Placement on automotive CPUs has measurably increased engine horsepower

The SHAKTI Electromagnetic Stabilizer (aka “the Stone”) has three internal trap circuits (Microwave, RF and Electric Field) to absorb the broadest spectrum of EMI. Placement on automotive CPUs has measurably increased engine horsepower.

It also improves resolution for virtually all-major components in high definition audio/video systems. Music reproduction is clearer, with more liquidity, dynamics and focus. The improved inter-transient silence allows the listener to hear ambient cue information essential for accurate perception of stage depth, width and unwavering imaging. High quality video systems will benefit from SHAKTI devices near power supplies, projection guns and laser disc/DVD players. Reduced color noise and improved convergence alignment are some of the improvements that can occur. In automotive applications, where space allows, the unit should be securely taped and/or cable tied to the top of the CPU

Price $ 230.00

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.036
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Nå har jeg fått beskjed om at den magiske sten er på vei til et postkontor nær meg. Dette vil nok bli et paradigmeskifte i lydgjengivelsen her i huset.

Vis vedlegget 484993

Her er litt info om stenen:

PRODUCT DESCRIPTION

The SHAKTI Electromagnetic Stabilizer (aka “the Stone”) has three internal trap circuits (Microwave, RF and Electric Field) to absorb the broadest spectrum of EMI. Placement on automotive CPUs has measurably increased engine horsepower

The SHAKTI Electromagnetic Stabilizer (aka “the Stone”) has three internal trap circuits (Microwave, RF and Electric Field) to absorb the broadest spectrum of EMI. Placement on automotive CPUs has measurably increased engine horsepower.

It also improves resolution for virtually all-major components in high definition audio/video systems. Music reproduction is clearer, with more liquidity, dynamics and focus. The improved inter-transient silence allows the listener to hear ambient cue information essential for accurate perception of stage depth, width and unwavering imaging. High quality video systems will benefit from SHAKTI devices near power supplies, projection guns and laser disc/DVD players. Reduced color noise and improved convergence alignment are some of the improvements that can occur. In automotive applications, where space allows, the unit should be securely taped and/or cable tied to the top of the CPU

Price $ 230.00
    Hehe ja du kan så si TT, dette blir sikkert gode saker ;)
    Ha en fin søndag

mvh

• Liker

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.592
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Blir stas! :) :) Vet jo at du er en tilhenger av slikt ;)

HC: Står jo i beskrivelsen hva den skal brukes til :)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Hva skal du bruke den til?
    vet ikke helt enda, men som du ser av beskrivelsen så har den utallige bruksområder. Ikke umulig at den blir flyttet rundt på. Jeg trenger ikke chippe bilen, da denne gir masse fler hestekrefter.
    Bare det å ha en slik i hus vil nok gi meg en eierglede av en annen verden.
    Det vil gi hele huset et løft og jeg regner også med at ved evt taksering av huset, vi den øke betraktelig. Bekymringene blir færre og den almenne helsetilstanden vil bedres betraktelig. Ikke umulig vil jeg begynne å like fisk og skalldyr igjen. Det er kun positive ting. Å som jeg gleder meg

Sist redigert av en moderator:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    vet ikke helt enda, men som du ser av beskrivelsen så har den utallige bruksområder. Ikke umulig at den blir flyttet rundt på. Jeg trenger ikke chippe bilen, da denne gir masse fler hestekrefter.
    Det vil gi hele huset et løft og jeg regner også med at ved evt taksering av huset, vi den øke betraktelig. Bekymringene blir færre og den almenne helsetilstanden vil bedres betraktelig. Ikke umulig vil jeg begynne å like fisk og skalldyr igjen. Det er kun positive ting. Å som jeg gleder meg
    Ja, tippet det var der gleden var størst, på skalldyr.. ;). Audio-messig er det neppe noe forskjell om du bruker Shakti eller en murstein.. Best effekt får en om en stiller seg under og slipper den ned, midt i kollen, fra ti meter.. ;)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Hvis du eller noen virkelig tror at jeg tror på denslags humbug, bullshit og svada, ja da tar du/dere skammelig feil. Når jeg har kvittet meg med svindyre Nordost kabler både i signalveien og til høyttalere og benytter Biltemakabler, da skjønner du/dere at jeg ikke har trua. Ikke tror jeg på kinesologi, vår Herre, alternativ medisin, det okkulte og akupunktur (har prøvd etter skade i 2016) eller julenissen.
    Hvorfor skaffer jeg meg da en slik? Vel, den er velkjent, mye omtalt og da blir den attraktiv som et samleobjekt og når jeg får den for kun porto, ja da er det bare å kline til.

T

TT.

Gjest
    Ja, tippet det var der gleden var størst, på skalldyr.. ;). Audio-messig er det neppe noe forskjell om du bruker Shakti eller en murstein.. Best effekt får en om en stiller seg under og slipper den ned, midt i kollen, fra ti meter.. ;)
    Tror ikke det er mulig å få den i hue, da den opphever de fysiske lovene! ;) :rolleyes:

T

TT.

Gjest
    Fikk et meget godt tips ang nettradio her inne og nå lyttes det til denne

Tusen takk for tips! :)

AD81BB1F-36E1-4163-9B05-FDDA540637BA.jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Søndag fra klokken 12 på formiddagen er et funn for musikkelskere på denne radiokanalen. Eneste irriterende er noen korte reklamepauser for bedrifter på Haugalandet innimellom godlåtene. :)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Reklame er nødvendig for å overleve i eteren, så sant man ikke holder kollekt eller får støtte på annet vis. Helt greit om det ikke overskygger radioens program. Mange som driver radio er idealister og får knapt en krone for å sitte bak spaker og mikrofoner. Klapp på skulderen til dem som gidder

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Slik er det bare, og for å være ærlig er ikke reklamen på Radio 102 like irriterende som den kan være på P4 og de andre nasjonale kommerskanalene. Spesielt tiden fra 12 til 14 er god på søndagene på den kanalen. Først en time der musikerne Johnny Liadal (The Colors Turned Red, Duel In The Sun) og Steinar Liadal (Månen, Njet etc) leker musikkarkeologer og spiller musikk med en rød tråd fra hele rock/pophistorien. Så spiller Egil Houeland, som var musikkritiker i Haugesunds Avis fram til jeg tok over i 1985, perler fra de siste fem tiårene med en smak som gjerne korresponderer med vår. To gulltimer foran nettradioen for meg, noe også TT har oppdaget i dag. Alt fra Screaming Jay Hawkins til 10CC kan høres i løpet av de to timene.

Så et lite tips og en utfordring, jeg kunne godt tenkt meg å vite hvordan Tom Roger Aadlands nye låter over Final-ene dine. Den er nettopp sluppet på Tidal, og jeg har hatt den på vinyl i noen uker. Tror Shabby fikk den eksklusivt inn før slepp, for jeg så den ikke andre steder før denne uken.

• Liker

helarn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Antall liker
    569
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Apropos gode radioprogram for oss litt eldre, godt voksne eller gamliser om man vil; min helt, Bård Ose, har en glimrende serie, rein 60, på NRK P1+ på lørdagene fra kl 11 og utover. Hvis du kobler om til P1 kl 13.30 får du med deg P.I.L.S. som er enda bedre og som dessuten legaliserer en pils i anledning lørdagen.

T

TT.

Gjest
    Står ikke PILS for plater ispedd litt sladder?
    Det er to rogalenninger som dessuten bedriver radio på P1 fra kl 11-12 på hverdagene. Mener han ene heter Skjeveland og den andre ender på land han også. Ganske artige funderinger de to holder på med mellom musikken. Anbefales!

helarn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Antall liker
    569
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Joda, P.I.L.S. står for akkurat det. Det andre programmet du referer til heter Utakt og er meget fornøyelig. Da er jeg på jobb, enn så lenge.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Joda, P.I.L.S. står for akkurat det. Det andre programmet du referer til heter Utakt og er meget fornøyelig. Da er jeg på jobb, enn så lenge.
    Min gamle mors favorittprogram på radio. Hun sitter hver dag foran radioen når disse gutta slår seg løs fra NRKs studioer i Stavanger. Jeg husker godt tidligere programmer fra den kanten også, som Radio Skjæveland. Partneren til Bjørn Olav Skjæveland i Utakt er Per Øystein Kvindesland. Alle program som Skjæveland er involvert i hører til blant det koseligste jeg kan forestille meg på radio.

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Du har selvfølgelig helt rett poirot ;D

Nå Earth, Wind & Fires «thats the way of the world» i Mitchell Coleman Jr. sin versjon

T

TT.

Gjest
    Tony Bennett ble nevnt sammen med Lady Gaga, men han har sunget duett med mange andre også.
    Her er han med Michael Bublé. To superstemmer i min verden

Don’t get around anymore

Sist redigert av en moderator:
    T

TT.

Gjest
    Nei gutær, nå må jeg ta meg sammen. Nå har hele dagen gått med i Tesalongen, kort avbrutt av hundelufting, noen brødskiver og en dusj. Finnes ikke lyttetrett i det hele tatt etter så mange timer her. Det er et godt tegn.

Får ut og svinge snømåken nå. Har snødd hele dagen. Ha en flott kveld alle :-*

T

TT.

Gjest
    Hei Dyret! Så hyggelig å se deg her inne. Jeg klarte ikke å holde meg unna lenger, så her er jeg. Nei snøen går ingen steder og ligger den til st.Hans, blir det en sein vår :rolleyes:

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    579
    Torget vurderinger
    46
    Nei gutær, nå må jeg ta meg sammen. Nå har hele dagen gått med i Tesalongen, kort avbrutt av hundelufting, noen brødskiver og en dusj. Finnes ikke lyttetrett i det hele tatt etter så mange timer her. Det er et godt tegn.

Snødd no igjen.?:rolleyes:

T

TT.

Gjest

det gir seg jo aldri. Blir så misunnelig på de som ikke har denne jævla snøen.

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    579
    Torget vurderinger
    46

det gir seg jo aldri. Blir så misunnelig på de som ikke har denne jævla snøen.
    Skjønner deg godt, har ikke noe til overs for snø selv. Det genererer bare ekstraarbeid og samfunnskostnader. Heldigvis begrensa mengder her oppe men jeg skal 3 dager til Gjøvik og Hamar i morgen så regner med å få en del av sorten.

• Liker
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn