Har gjort detJeg er for dårlig i engelsk til å sende en feedback til Tidal, men hvis noen gidder
https://support.tidal.com/hc/en-us/articles/202163062-Feedback-and-Troubleshooting
PS: jeg hadde Pette Solberg som engelsklærer![]()
![]()
O
|
Har gjort detJeg er for dårlig i engelsk til å sende en feedback til Tidal, men hvis noen gidder
https://support.tidal.com/hc/en-us/articles/202163062-Feedback-and-Troubleshooting
PS: jeg hadde Pette Solberg som engelsklærer![]()
![]()
Dats verri gud!Har gjort detJeg er for dårlig i engelsk til å sende en feedback til Tidal, men hvis noen gidder
https://support.tidal.com/hc/en-us/articles/202163062-Feedback-and-Troubleshooting
PS: jeg hadde Pette Solberg som engelsklærer![]()
![]()
O
Du fikk med deg det aller meste her TT.Gullører du lissomhe he
Om du måler slik det er nå, så er det helt sikkert ikke hifikorrekt, men lyden er mye mer i balanse og at subben forsvinner i lydbildet.
Vel, jeg får ta det fra starten. Ankom Casa Knarfar i strålende solskinn og både herr og fru Knarfar strålte om kapp med vårsola. Jeg følte meg umiddelbart varmt velkommen. Vi ble stående å prate litt og jeg måtte bemerke at husets innside var veldig stilig bygget med hele fire plan eller som Knarfar sa over fire halvplan. Veldig smakfullt.
Etter litt tok vi trappene ned og kom inn i selve Underhuset. Oj, det var stort, men ikke prangende rom med masse diffusorer rundt om.
Her var Technics SL-1000P, SL-1200 M5G, monoblokker og pre fra MI, CD fra Densen, Node fra BlueSound to digre hybrid passive SoundLab høyttalere og en diger Arendal Sound sub. Alt plassert rundt om i rommet. Veldig spennende oppsett som jeg aldri har hørt før. Forventningene om hvordan dette skulle låte gikk i taket før en eneste tone ble spilt.
Musikken ble satt i sving og dette låt jo veldig greit, men her kom det lyd fra tre steder. Fra høyre, venstre og sub og suben var veldig fremtredende. Husker ikke hva som ble sagt ang delefrekvens på suben, men dette opplevdes som alt for høyt. Ny musikk ble valgt, denne gang Acoustic Alchemy - One for Shorty, fin låt til å justere inn med. Vi spilte igjen og det var det samme. Subben ble skrudd helt av for å få inntrykk av hvordan høyttalerne låt og lydbildet var mye mer åpent og med bra dybde. Samme låt igjen, men denne gang med sub og stilt godt nedover i frekvens. Nå kom det åpne lydbildet som kjennetegner dipoler fram og med mye mer driv i bassen. Etter litt frem og tilbake ang gain, fant vi ut at det måtte mer gain til. Og plutselig så satt lyden. Nå ble det satt på albumet «a twist of Rit» med Lee Ritenour, spor 1 (husker ikke i farten navnet). Dæsken, for et driv i bassen, det var ikke mulig å «se» subben i lydbildet, den bare forsvant. Det ble antydning til luftbassgitar flere ganger! Nye spor ble funnet fram, både fra Tidal og fra vinyl og vinyllyden var helt klart en mye høyere klasse enn fra Tidal. SL-1000P med en rimelig AT mm pick up (grønn, mener den heter 95 eller noe) imponerte stort og med et fyldig lydbilde.
Det skal nevnes at vi slet mye med Tidal i dag, men jeg fikk akkurat de samme symptomene her nå i kveld. Enklete låter hakker og stopper opp.
Tiden flyr så altfor fort når man har det hyggelig og det gjorde det virkelig denne gangen. Skulle gjerne hørt mer, men kanskje det kommer nye muligheter.
Tusen takk for meg til fru og herr Knarfar
Ja de er alle sperret på 85-90. Ofte vandrer de opp mot 90, sperre slår inn, ramler litt.Noen som har peiling på langtransport/semitrailere/vogntog?
Hvorfor jeg spør er fordi jeg undrer på hvorfor et vogntog på motorvei plutselig bremser på en rett strekning uten grunn og uten en hindring foran seg, er det en automatisk fartssperre som slår inn eller tilsvarende? Det hele virker jo helt ulogisk når man ser det skjer. Noen som vet?
ha ha, takk for hjelp Ove, det nytter når man kan utenlandsk. Its not only only, but but :-*Sendte mail til Tidal
Meg: Nå må dere skjerpe dere! TT får ikke spilt Tidal i mere enn 5-6 minutter så starter det og hakke.
Tidal: Dette må vi bare beklage til,TT. Dette skal selvfølgelig ikke skje.
Meg: Nei det burde ikke skje i 2018,TT er über lei seg.
Tidal: Nå kan du melde til,TT at vi er på saken og skal utbedre den strax så,TT kan få en fin påske da vi har skjønt det sånn at han blir hjemme og skal høre på musikk i påsken.
Igjen beklager til,TT.
Mvh
Tidal
![]()
^ Nei - det har ingen ting med hastighetsbegrenseren (elle fartssperre om man kaller det så) å gjøre.Noen som har peiling på langtransport/semitrailere/vogntog?
Hvorfor jeg spør er fordi jeg undrer på hvorfor et vogntog på motorvei plutselig bremser på en rett strekning uten grunn og uten en hindring foran seg, er det en automatisk fartssperre som slår inn eller tilsvarende? Det hele virker jo helt ulogisk når man ser det skjer. Noen som vet?
En katt? Det enkle er ofte det beste^ Nei - det har ingen ting med hastighetsbegrenseren (elle fartssperre om man kaller det så) å gjøre.Noen som har peiling på langtransport/semitrailere/vogntog?
Hvorfor jeg spør er fordi jeg undrer på hvorfor et vogntog på motorvei plutselig bremser på en rett strekning uten grunn og uten en hindring foran seg, er det en automatisk fartssperre som slår inn eller tilsvarende? Det hele virker jo helt ulogisk når man ser det skjer. Noen som vet?
Så årsaken må være noe annet - og det kan jo være så mangt![]()
Da jeg var aktiv på landevegen kom det krav om at bremselys skulle virke ved bruk av retarder eller tilleggsbrems. Trenger bare så vidt å være bortpå for at bremselys skulle slå inn. Vi kunne holde igjen vogntoget og bremse godt ned kun ved bruk av retarderen. Mulig det er noe nytt igjen i dag, det er jo så mye nye EU direktiv.En katt? Det enkle er ofte det beste^ Nei - det har ingen ting med hastighetsbegrenseren (elle fartssperre om man kaller det så) å gjøre.Noen som har peiling på langtransport/semitrailere/vogntog?
Hvorfor jeg spør er fordi jeg undrer på hvorfor et vogntog på motorvei plutselig bremser på en rett strekning uten grunn og uten en hindring foran seg, er det en automatisk fartssperre som slår inn eller tilsvarende? Det hele virker jo helt ulogisk når man ser det skjer. Noen som vet?
Så årsaken må være noe annet - og det kan jo være så mangt![]()
![]()
Bruk av retarder/tilleggsbrems skal aktivisere bremselys, såfremt det er en reell hastighetsreduksjon, men når retarder er koblet inn/fungerer som en hastighetsholder i nedoverbakker, så skal den ikke trigge at bremselys kontinuerlig er aktivert.Da jeg var aktiv på landevegen kom det krav om at bremselys skulle virke ved bruk av retarder eller tilleggsbrems. Trenger bare så vidt å være bortpå for at bremselys skulle slå inn. Vi kunne holde igjen vogntoget og bremse godt ned kun ved bruk av retarderen. Mulig det er noe nytt igjen i dag, det er jo så mye nye EU direktiv.
Morten
Joa, men det er tykkelsen som er utfordringen. Rundt 1mm tykk.Jeg mener nille har både sorte og hvite filtknotter, men om de har korrekt diameter vet jeg ikke
Clas har i hvitt. Et søk på møbelknotter og filtknotter kan hjelpe
Jula har mange typer
Det forklarer jo altDette var et polsk vogntog.
Helt strøkent her nåKan rapportere at jeg fortsatt har problemer med Tidal, så også i dag er det Spotify som står for strømmingen. Veldig irriterende når en tjeneste de fleste betaler 200 kroner i mnd for er ubrukelig for tredje dag på rad.![]()
Jeg bruker USB-DAC, og restart av app har jeg selvsagt foretatt.