- Ble medlem
- 22.08.2009
- Antall liker
- 8.198
Har du kjørt blindtest med sandsteinsblokker fra andre hi-fi produsenter som ballast på tørkestativet?
Nå skal det sies at det er ikke fritt for hifi i klesvasken heller. Sandsstensblokk fra selveste Sonus Faber brukes som ballast på tørkestativet!
Vis vedlegget 824967
Jeg brukte vanlig betonghelle tidligere, men den er nå i bruk som hellegang i hagen. Vet ikke om jeg merker noe forskjell på tørken daJøss, det var smart, TT.!Her i Bartebyen har vi betonggulv på balkongen, og tørkestativ har stadig lyst til "å danse"!
Skal skaffe meg et par slike blokker!
Som du selv har sagt - man lærer noe nytt hver dag på HFS!
Tore
Kanskje jeg skal ta en test i kveld etter X antall ølHar du kjørt blindtest med sandsteinsblokker fra andre hi-fi produsenter som ballast på tørkestativet?
Altså en sveiseblindtest…Kanskje jeg skal ta en test i kveld etter X antall øl![]()
Den der er bare helt rå. Skjønner ikke hvorfor, men jeg tenker på @motoren hver gang den dukker oppFår bare håpe du ikke slipper opp for øl og må avgårde for å handle mer…
Med Perez i 1 startrekke med Leclerc og Verstappen i 2 rekke med Sainz, blir det en tøff start er jeg redd.Oj oj oj, det blir et "slagsmål" i F1i morgen.
En av de aller beste banene i mine øyne. Lett å huske og gode muligheter for tett fighting.Ganske krevende bane.
Langt bedre enn Monaco. Der går det ikke så fort heller - i hvert fall ikke når jeg kjørte der med en Fiat Tipo.En av de aller beste banene i mine øyne. Lett å huske og gode muligheter for tett fighting.
Jeg tenkte også tanken. Det skal jo ikke synes og blr det synlig, så kommer det kniplingsduker og heklet fandenskap på både høyttalertopper og forsterkere eller enda verre, duftlys!Jeg legger skylden på kvinnfolka![]()
Nettopp. Stueanlegget mitt er et kr4000,- anlegg som består av brukte komponenter. Forsterker kr 600,- Høyttalere kr400,- Bluesound Node 2 kr2200,- og resten i kabler. Flere som har hørt det tror ikke sine egne ører når jeg forteller prisen. Litt gøy daEn ting er at ting generelt er blitt dyrt, men det er jo en jungel å sette seg inn i hvis en ikke er spesielt interessert. Hvis en får «grei nok lyd» med en alt-i-ett-manick, som til og med kan styres fra en æpp, så er det forståelig at det praktiske vinner. Og kan det til og med gli ubemerket inn i interiørblad-hjemmet folk streber etter, er det jo full pott
Jeg har forresten betalt rett under 20k for mitt. Kjøpt brukt, slått til på gode tilbud. Høyttalerne er bygget av en privatperson, så den prisen (ca. 5500 kr) gjenspeiler nok ikke hva de egentlig kunne/burde kostet. Men uansett – det låter veldig bra. Så det er mulig å få god lyd til en fornuftig pris, men det krever litt leting og innsats.
jeg kikket på prisene på bruktmarkedet i Polen som du linket til i en annen tråd og hadde jeg kunnet handlet derfra, så hadde jeg spart minst 50% ifht her i Norge. Går man derimot på ebay, er prisen de dobbelte ifht herBortsett fra tullinger som han i Kristiansand som selger Sanyo-kassettspillere til 4000 kr, så er det i Norge virkelig mulig å gjøre varp. Folk har god råd og skal bli kvitt ting så fort som mulig for å kjøpe nyeste modell. Mye gi bort-priser.
Nå søkte jeg på mye forskjellig Technics (bombe) og LuxmanSåpass! Det kommer nok veldig an på hva du leter etter. Mange ting jeg har prøvd å få tak, har vært dyrere her enn på Finn f.eks.
Luxmanen jeg kjøpte i slutten av april, fant jeg på den polske "finn" til 1/3 av hva jeg gav! (den var brukt)Jeg fulgte med en del på Luxman i den perioden jeg hadde og skulle selge en Luxman-forsterker (A-384 fra 90-tallet). Særlig mye av de ikke spesielt ettertraktede tingene fra 80- og 90-tallet har ofte ligget urealistisk høyt i pris. Alt gammelt er gull, liksom.
Jeg lover at det ikke blir noen spoileralert herfra selv med DRSFår besøk i dag så F1 blir å sees på i kveld/natt - så jeg må nok holde meg unna din tråd etter hvert i dag. Ønsker deg en fortreffelig dag.