TTs (efterfølgers) tråd - En ny vår?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• tokai

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.12.2012
    Antall liker
    199
    Aner ikke hva som skjer, men jeg får ikke kontakt med Home - Welcome to mysqueezebox.com! og derfor får jeg heller ikke streamet musikk fra nettradio eller Tidal. I tillegg mangler jeg et mc RIAA trinn i Tesalongen, slik at jeg kan få spilt vinyl der. Livet er pt uutholdelig! Tror jeg får slukke mine sorger

Vis vedlegget 368277
    Hmm. Ser ut som en ung Italiensk vin fra Verona.
    Er det en Ripasso ??

T

TT.

Gjest
    Aner ikke hva som skjer, men jeg får ikke kontakt med Home - Welcome to mysqueezebox.com! og derfor får jeg heller ikke streamet musikk fra nettradio eller Tidal. I tillegg mangler jeg et mc RIAA trinn i Tesalongen, slik at jeg kan få spilt vinyl der. Livet er pt uutholdelig! Tror jeg får slukke mine sorger

Vis vedlegget 368277
    Hmm. Ser ut som en ung Italiensk vin fra Verona.
    Er det en Ripasso ??
    Er chilensk, Vina Maipo.

T

TT.

Gjest
    Fikk byttet kabel på multikontakten bak anlegget i Tesalongen i dag, da denne var av standard type. Siden jeg hadde litt Ölflex liggende, ble den benyttet i stedet. I tillegg ble støpselet byttet fra standard til Oyiade. Nå kom musikken fram og mange ullpledd ble borte. Sopranene ble baryton og trommene ble pauker, neida. Hørte absolutt ikke forskjell av noen som helst art, men tøft ble det. Blir som å sette fartsstriper på en bil, det går ikke fortere, men ser kanskje tøft ut. ;)

image.jpg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.054
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Godt å høre du er ærlig TT,sliter også med forskjeller på strømsiden.
    Men som du sier blir det pent,bruker også ølflex på alle mine boxer for å få riktig lengde på alt :)

Ha en fortsatt fin dag

mvh

• Liker
    Reaksjoner: TT.
    T

TT.

Gjest
    Har bare ölflex i hovedanlegget og er fornøyd med det. Ikke noe støy med dem tilkoblet. Blanda drops i Tesalongen foreløpig, men blir nok Ölflex på det meste her også. Ser ok ut og er solide. Å høre forskjell på strømkabler klarer jeg ikke, men det blir ryddigere med kortere kabler.

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Fikk byttet kabel på multikontakten bak anlegget i Tesalongen i dag, da denne var av standard type. Siden jeg hadde litt Ölflex liggende, ble den benyttet i stedet. I tillegg ble støpselet byttet fra standard til Oyiade. Nå kom musikken fram og mange ullpledd ble borte. Sopranene ble baryton og trommene ble pauker, neida. Hørte absolutt ikke forskjell av noen som helst art, men tøft ble det. Blir som å sette fartsstriper på en bil, det går ikke fortere, men ser kanskje tøft ut. ;)

Vis vedlegget 368468
    Den vorta er det et overstrømsvern? Funker det (håper alltid at svaret er nei på sånt egentlig)? Har noen komponenter som burde hatt et slikt...

• Liker
    T

TT.

Gjest
    He he. Det er et finvern fra Moeller som visstnok skal virke ved indusert overspenning under tordenvær. Du bør dessuten ha et grovvern i sikringsskapet i tillegg. Det hjalp ikke da overspenning ødela Logitech Transporteren i høst ved strømbrudd, så det beste er nok å trekke ut ved tordenvær. Fikk fire slike gratis, så da kan jeg like godt bruke dem. Du får tilsvarende på Clas Ohlson. De skal lyse grønt når de er i orden. En på hovedanlegget, en til TV og anlegget der og denne i Tesalongen

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Okidoki. Jeg er jo nesten aldri hjemme så det bør nok gjøres noe her. Ser jeg skrev at svaret skulle være nei i kommentaren over om de virket, men mente "vet ikke". 8)

• Liker

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Du er jo velbevandret i alle slags praktiske løsninger TT. I tesalongen måler du temperatur med en måler hengende i hylla og lurer på om ikke jeg må vurdere en løsning på mine "nye" pent brukte klasse A forsterkere (ikke fortell dette til Evo2 8)). De står fritt og jeg tenkte å ha noe for å sjekke hvor varme de er innimellom. De er ikke rent lite varmere enn det jeg er vant til. Forslag mottas med takk alternativt en klem neste gang vi møtes. :rolleyes:

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Den var slett ikke dum jorwed. Rene strekkodeleseren.;) Hadde tenkt en annen prisklasse og noe som ikke trengte eget skap/veggholder. ;) Fin var den I hvertfall.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.617
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    He-he, ja den er nok litt overkill. Har sansen for de analoge målerne (lik den TT har hengende), men aner ikke hvor man kjøper dem..

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har lest, men må regne litt før jeg svarer.

• Liker

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Å slik sett. Kanskje det rett og slett tar litt tid før databasen oppdaterer tickeren. Ikke uvanlig.

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Mens det lyttes på musikk, utføres litt TLC på en Technics SU V-6 forsterker jeg kjøpte for litt siden. Masse gørr og gammel moro som nennsomt fjernes. Hele fronten har blitt vasket og svunnen prakt kommer til syne.

image.jpg

image.jpg

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.578
    Sted
    Pt. Høvik
    Ser flott ut! Jeg hadde den forsterkeren i flere år på 80-tallet, men gav den bort til en fattig student.

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Fikk hyggelig besøk av Erik S i kveld. Han har prosjekt på gang og trengte litt info ang dette. Ble mye musikk i Tesalongen og Mickey var veldig glad for at noen ville leke med ham. Det viser seg at vi har felles kjente i en annen hobby, så det ble mye snakk om dette mellom musikkskiftene. Ønsker Erik S velkommen igjen ved senere anledning.

T

TT.

Gjest
    En liten tankevekker kanskje?:

I disse årene jeg har drevet med HiFi mens jeg har vært aktiv her på sentralen (2007), har jeg vært så heldig å få møte alle typer mennesker gjennom denne hobbyen. (har forøvrig holdt på med hifi og lyd så lenge jeg kan huske) Jeg har kjøpt mye og solgt en del og det er ved disse anledningene jeg har møtt noen av dere. Det har vært fra alle samfunnslag og både etablerte og ikke så etablerte. Noen med masse rot, andre med alt på stell. Fellesnevneren for alle, er at alle har vært trivelige mennesker, aldri noe tull eller med skjult agenda i form av å lure meg. Har alltid hatt i bakhodet at "nå blir jeg lurt", men faktisk ikke. Dere er til å stole på, selv om man skulle i utgangspunktet tro det motsatte. Klart at noen er tregere til å betale, svare eller sende, men det har alltid ordnet seg. Alltid!

tokai

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.12.2012
    Antall liker
    199
    En liten tankevekker kanskje?:

I disse årene jeg har drevet med HiFi mens jeg har vært aktiv her på sentralen (2007), har jeg vært så heldig å få møte alle typer mennesker gjennom denne hobbyen. (har forøvrig holdt på med hifi og lyd så lenge jeg kan huske) Jeg har kjøpt mye og solgt en del og det er ved disse anledningene jeg har møtt noen av dere. Det har vært fra alle samfunnslag og både etablerte og ikke så etablerte. Noen med masse rot, andre med alt på stell. Fellesnevneren for alle, er at alle har vært trivelige mennesker, aldri noe tull eller med skjult agenda i form av å lure meg. Har alltid hatt i bakhodet at "nå blir jeg lurt", men faktisk ikke. Dere er til å stole på, selv om man skulle i utgangspunktet tro det motsatte. Klart at noen er tregere til å betale, svare eller sende, men det har alltid ordnet seg. Alltid!
    Dette var artig. Sitter med samme erfaring opp gjennom tiden.
    Det er spesielt to hobbyer som skiller seg ut. Vin,og musikk.
    Begge disse ser ut til å gå hånd i hanske. Nesten utelukkende folk
    som er livs nytere. Kan det være derfor det ofte er ett glass vin i denne tråden tro ?

Kan dessverre ikke si det samme om bilhandel og liknende.
    Her må jeg være på vakt hele tiden.
    Nå har jeg hatt salg av lyd og bilde i mange år også. Her er
    dessverre statistikken også dårligere.

Men fy som jeg har trivdes med denne hobbyen siden jeg tok
    mine første lyd trinn !!??...
    For mange år siden.

• Liker
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn