TTs (efterfølgers) tråd - En ny vår?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• TTs eftf

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    468
    Sted
    Tonsåsen
    Tja, etter å ha kjøpt den første WM/Sports i oktober, er jeg foreløpig oppe i ni forskjellige, men hadde ikke tenkt å slippe "katta" 🤣 ut av sekken enda. Det kommer mer info etterhvert. Jeg har ikke lyst til å poste så mange innlegg pr dag, da det er litt "i mot" hvorfor jeg avsluttet. Så ha tålmodighet med en gammel mann. 😉
    Rettelse: 12 stk. 🤪😱🤭

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    60.215
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    81
    Tja, etter å ha kjøpt den første WM/Sports i oktober, er jeg foreløpig oppe i ni forskjellige, men hadde ikke tenkt å slippe "katta" 🤣 ut av sekken enda. Det kommer mer info etterhvert. Jeg har ikke lyst til å poste så mange innlegg pr dag, da det er litt "i mot" hvorfor jeg avsluttet. Så ha tålmodighet med en gammel mann. 😉
    Viktigste er at du holder deg her, ikke hvor mye du poster😉🥰

TTs eftf

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    468
    Sted
    Tonsåsen
    Godformiddagskaffe og musikk.

Det gav mersmak å snurre musikk, men jeg lover at det ikke skal bli en uvane, for jeg er alt for lat til å være DJ ved hyppige "run outs". ☺

Nå hygges det med denne LP og synes nok den er hakket bedre enn forrigespilte.
    Ha en flott dag!

IMG_9428.jpeg

TTs eftf

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    468
    Sted
    Tonsåsen
    Det har vært en begivenhetsrik dag uten at jeg skal si så mye om det, men det har vært sterke følelser i sving og det er aldri hyggelig at noen må lide, hverken mennesker eller dyr. Derfor er det også godt å vite at vi har et oppegående system for å ivareta de som trenger hjelp, det være seg både på lang sikt, akutt og for to og firbente. . Det som ikke er så bra, er de som trenger hjelp på det psykiske planet. Her har det offentlige en STOR oppgave å løse og det kommer desverre ikke jeg til å oppleve.
    Det var kveldens (dagens, ukens, månedens, årets, osv hjertesukk).

Kvelden har blitt benyttet til å lese litt om slekten i bygdebøker. Veldig interessant for meg og det setter mye i perspektiv. Det har i tillegg vært rom for å lytte litt til musikk og denne gangen ble det nedlastet musikk via ICON som var kilden. Alt i minimum CD kvalitet. Såpass må det jo være.
    En av låtene eller bandene som fenger for tiden, er canadiske Four80East. Rob DeBoer og Tony Grace skaper musikk som går "rett hjem" her. Jo da, jeg har albumet "Roll On" på CD, men som jeg sa, jeg er lat og derfor via ICON. Ha en fortsatt herlig kveld! 😉👍

jifbaderom

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Stavanger
    Det har vært en begivenhetsrik dag uten at jeg skal si så mye om det, men det har vært sterke følelser i sving og det er aldri hyggelig at noen må lide, hverken mennesker eller dyr. Derfor er det også godt å vite at vi har et oppegående system for å ivareta de som trenger hjelp, det være seg både på lang sikt, akutt og for to og firbente. . Det som ikke er så bra, er de som trenger hjelp på det psykiske planet. Her har det offentlige en STOR oppgave å løse og det kommer desverre ikke jeg til å oppleve.
    Det var kveldens (dagens, ukens, månedens, årets, osv hjertesukk).

Kvelden har blitt benyttet til å lese litt om slekten i bygdebøker. Veldig interessant for meg og det setter mye i perspektiv. Det har i tillegg vært rom for å lytte litt til musikk og denne gangen ble det nedlastet musikk via ICON som var kilden. Alt i minimum CD kvalitet. Såpass må det jo være.
    En av låtene eller bandene som fenger for tiden, er canadiske Four80East. Rob DeBoer og Tony Grace skaper musikk som går "rett hjem" her. Jo da, jeg har albumet "Roll On" på CD, men som jeg sa, jeg er lat og derfor via ICON. Ha en fortsatt herlig kveld! 😉👍

Alt ordner seg.
    skriv det på en post-it lapp å heng på baderom speilene.
    (vask jerne badet med jiffbadeorom).

TTs eftf

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    468
    Sted
    Tonsåsen
    Hei!
    Allerede "langt på dag" og midt i uken. Ingen store planer her, så det blir god tid til å nyte både kaffekopper og musikk. Et aldri så lite formatskifte nå og først ut er denne fra selveste Lee Ritenour - Rhythm sessions og det er litt av et stjernelag han har med seg. Dave Grusin, Nathan East, George Duke, Stanley Clarke, Melvin Davis, Chick Korea, Patrice Rushen og Marcus Miller for å nevne noen.

Ha en problemfri dag!

IMG_9444.jpeg

TTs eftf

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    468
    Sted
    Tonsåsen
    Her er litt Sony (Sports/Walkman) og Anna. Noen med både radio og MC, andre med opptaksmulighet og innebygde mikrofoner. Andre igjen med bare radio, stoppeklokke og pulsmåler. Mange kombinasjoner og alle virker, bortsett fra en. Den skal gåes over en vakker dag.
    Ekorngenet er oppe og går! 😁

IMG_9448.jpeg

Sist redigert:

TTs eftf

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    468
    Sted
    Tonsåsen
    Etter å ha lest litt om hvem som var med på Steely Dan utgivelsene, fant jeg jo ut at jeg også hadde en LP med Joe Sample - Carmel. Så da fikk jeg lyst til å lytte til denne og jeg mener bestemt at den er arvet fra min eldre bror, da han gav bort hele samlingen til meg for ca 10-12 år siden. Det var vel tilsammen 8 banankasser plater, men jeg sorterte ut det jeg dengang synes kunne være av interesse og jeg endte opp med en halv banankasse. Resten gav jeg bort til en bruktbutikk. Om jeg angrer; nei, ikke foreløpig. 😁
    Ha en trivelig ettermiddag og kveld!

IMG_9449.jpeg

Den er sikkert en veldig sjelden utgave😁

IMG_9450.jpeg

Sist redigert:

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    25.431
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Etter å ha lest litt om hvem som var med på Steely Dan utgivelsene, fant jeg jo ut at jeg også hadde en LP med Joe Sample - Carmel. Så da fikk jeg lyst til å lytte til denne og jeg mener bestemt at den er arvet fra min eldre bror, da han gav bort hele samlingen til meg for ca 10-12 år siden. Det var vel tilsammen 8 banankasser plater, men jeg sorterte ut det jeg dengang synes kunne være av interesse og jeg endte opp med en halv banankasse. Resten gav jeg bort til en bruktbutikk. Om jeg angrer; nei, ikke foreløpig. 😁
    Ha en trivelig ettermiddag og kveld!

Vis vedlegget 1096809
    Den er sikkert en veldig sjelden utgave😁

Vis vedlegget 1096814
    Ikke sikkert. Har en del med slikt "stempel". Litt annerledes, da det står "United states and it´s territories".
    Bl.a. 2 stk med B.B. King.
    Oftest var det fordi, det var ett eller annet i teksten, som var "for mye" for de bornerte/åhhh så kristne
    amerikanere 😂

TTs eftf

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    468
    Sted
    Tonsåsen
    Ikke sikkert. Har en del med slikt "stempel". Litt annerledes, da det står "United states and it´s territories".
    Bl.a. 2 stk med B.B. King.
    Oftest var det fordi, det var ett eller annet i teksten, som var "for mye" for de bornerte/åhhh så kristne
    amerikanere 😂
    Ang "stempelet", så var det kun et forsøk på en fantastisk dårlig "spøg". Det er enkelte her inne som er mer opptatt av slikt enn å nyte musikken. Og ja, Carmel (by the Sea) har mye fin musikk, lydkvaliteten tenkte jeg ikke engang på. 🤣. Sjekket discogs mens jeg lyttet til platen og verdien er kanskje $5. God aften! 😁

IMG_9452.gif

TTs eftf

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    468
    Sted
    Tonsåsen
    Det ble nevnt Heather Nova i en annen tråd og tankene går automatisk tilbake til Oslo 2001 og trangboddhet i kjellerhybel på 23kvm og to barn i barneskolealder. Nei, jeg glemmer ikke hvordan ting var, hvor jeg kommer fra og hvor jeg har havnet!

Eskobar hadde en "hit" dette året og der var HN med. Låten heter "Someone new".

Takk for i dag!

TTs eftf

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    468
    Sted
    Tonsåsen
    Formiddagskos foran "alteret" og jeg begynner å få en skummel uvane i å spinne LPer. Denne gangen er det Spyro Gyra - Catching the sun fra 1980, som står for underholdningen. Legg dessuten merke til at det er jomfruvinyl! 😁🤭 (Fiiiiint ska d værra!)
    Ha en behagelig torsdag 👍

IMG_9456.jpeg

IMG_9457.jpeg

TTs eftf

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    468
    Sted
    Tonsåsen
    Heldig som jeg er, kan jeg forflytte meg en etasje opp og fortsette avspilling av plater i Tesalongen. Her er det til og med avspiller oppsatt med bevegelige spoler i begge kanaler. Jeg prøver meg på litt funky støff fra George Duke - Follow the rainbow.

IMG_9461.jpeg

IMG_9458.jpeg

TTs eftf

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    468
    Sted
    Tonsåsen
    Mens jeg nå sitter her i Tesalongen, kom jeg på at en enkel sjel fra grisgrendte strøk i Vestland, skrøt på seg at han hadde en Rod Stewart boks. Jeg kan jo ikke være dårligere, men kanskje bedre? Forøvrig kjøpt av en kar fra samme sted, men har åpnet "godtebutikk" i nærområdet, til glede for alle oss som higer etter denslags🤭

IMG_9463.jpeg
    IMG_9464.jpeg
    IMG_9465.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn