TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.686
    Antall liker
    13.371
    Sted
    Sørlandet
    Gratulerer så mye TT! Du nevnte at den stod øverst på ønskelisten din når jeg var hjemme hos deg. Ser unektelig bra ut på en amerikansk måte. Funksjon før gimmicks. Hvordan ser fjernkontrollen ut? :)

    Hvordan vil du beskrivelse forskjellen fra oppsettet du hadde når jeg var der?

    Mvh
    BB
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nok et skritt nærmere å eie et high end anlegg. 8)
    Ingen tvil om det nei :cool:

    mvh
    Spørs om vi ikke allerede kan begynne å bruke begrepet high end om hovedanlegget ditt nå, TT. Gratulerer med grom pre, nå er forsterkersettet komplett i alle fall. Og kildene dine er jo ikke helt på trynet heller, så dette er nok mer enn "ordinær" mellomklasse. :D
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.106
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Gratulerer så mye TT! Du nevnte at den stod øverst på ønskelisten din når jeg var hjemme hos deg. Ser unektelig bra ut på en amerikansk måte. Funksjon før gimmicks. Hvordan ser fjernkontrollen ut? :)

    Hvordan vil du beskrivelse forskjellen fra oppsettet du hadde når jeg var der?

    Mvh
    BB
    nå må det først nevnes at den er uten fjernkontroll (den er jo vintage allerede). Nå har jeg ikke hatt denne i mer enn to timer, så er litt tidlig å uttale meg om lyden, men syns nok at RIAA delen er meget god iallafall. Utseendemessig er det som tidligere nevnt følelsen av å eie et laboratorieprodukt, hvis du skjønner. Helprofft "lissom". Kvalitetsfølelsen overgår det jeg har opplevd med McIntosh. Forskjellen er som fra VW til Audi, hvis du noen gang har kjørt nyere VW. Aner ikke hvilket rørmerke som sitter i eller hvor mange timer det har vært i bruk, men jeg liker lyden så langt.

    Er glad for at jeg har spart det ekte Telefunkenrøret og skal sette inn det etterhvert.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.106
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Får nesten stjele utsagnet til fandrese etter at han hadde hørt tidligere oppsett: Her nytter det ikke for musikerne å slippe en fis engang, for den høres. Får legge til at snart kjennes lukta også ;)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.106
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Tusen takk fandrese. Nå skal jeg selge unna saker og ting for å komme i balanse igjen. Kanskje ikke de store summene for andre, men med almisser fra det offentlige, så går det ganske dypt i budsjettet her i gården. Får ta av matbudsjettet, da sist jeg så meg i bar overkropp i speilet, var det mer enn nok å ta av der!
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.686
    Antall liker
    13.371
    Sted
    Sørlandet
    Nå skal jeg selge unna saker og ting for å komme i balanse igjen. Kanskje ikke de store summene for andre, men med almisser fra det offentlige, så går det ganske dypt i budsjettet her i gården. Får ta av matbudsjettet, da sist jeg så meg i bar overkropp i speilet, var det mer enn nok å ta av der!
    Ett forslag:

    Siden tråden din er så aktiv, hva da med å lage en liste over hva du skal selge inkludert pris her inne? Kan ikke se at det bryter med noen regler og det er jo tross alt din tråd.

    Mvh
    BB
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    7.304
    Antall liker
    17.279
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    43
    Gratulerer! :D
    Låter det halvparten av hva det ser ut som er du langt inni high-endland! Gleder meg til utgreiinger om lyden når du har fått testet den litt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.106
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Nå skal jeg selge unna saker og ting for å komme i balanse igjen. Kanskje ikke de store summene for andre, men med almisser fra det offentlige, så går det ganske dypt i budsjettet her i gården. Får ta av matbudsjettet, da sist jeg så meg i bar overkropp i speilet, var det mer enn nok å ta av der!
    Ett forslag:

    Siden tråden din er så aktiv, hva da med å lage en liste over hva du skal selge inkludert pris her inne? Kan ikke se at det bryter med noen regler og det er jo tross alt din tråd.

    Mvh
    BB
    Counterpoint SA-1000 hybrid pre m ekstra rør 2990,-
    BOSE 901 mk III m oppgradert eq + to stk originale eq (en mk III og en mk V)
    Philips 212 platespiller m pu 600 (satt i led i touchknappene)
    MicroMega Stage 2 cd spiller 800,-
    MicroMega stage 3 cd spiller 900,-
    Micromega Pre 1 preamp m fjktr 1000,-
    Micromega Tempo 2 int amp 2x75W fjktr 3000,-
    Technics su 9070 preamp 1700,-
    Marantz dvd 400,-
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.106
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Ja det hadde vært noe O.

    Fikk peng ang kabel. Tusen takk. Hente når det passær ;D
     

    Dyret

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Innlegg
    2.155
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Haha ;-) Er det nå jeg skal si att bil er bil? (Får kanskje hisse på meg noe nå?) ;):);)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.106
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Gratulerer så mye TT! Du nevnte at den stod øverst på ønskelisten din når jeg var hjemme hos deg. Ser unektelig bra ut på en amerikansk måte. Funksjon før gimmicks. Hvordan ser fjernkontrollen ut? :)

    Hvordan vil du beskrivelse forskjellen fra oppsettet du hadde når jeg var der?

    Mvh
    BB
    Får forsøke å si litt om førsteintrykket ang lyden. Er nok et hakk varmere lyd nå enn tidligere. Har akkurat spilt Terje Nilsen og han kommer litt mer fram mellom høyttalerne enn tidligere. Veldig behagelig lydbilde og etter å ha kjøpt både forsterker og forforsterker uten å hørt på de først, men stolt på magefølelsen, så klager jeg iallefall ikke. Er veldig spent på hvilket rør som står i preen. Det låter iallefall meget bra så langt
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.106
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Nok teknikk, nå musikk. Det er alltid en fryd å høre Cindy Bradley traktere hornet og ikke minst nå med nytt oppsett.

    Cindy Bradley - Bliss

     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.762
    Antall liker
    107.397
    Torget vurderinger
    23
    Tusen takk fandrese. Nå skal jeg selge unna saker og ting for å komme i balanse igjen. Kanskje ikke de store summene for andre, men med almisser fra det offentlige, så går det ganske dypt i budsjettet her i gården. Får ta av matbudsjettet, da sist jeg så meg i bar overkropp i speilet, var det mer enn nok å ta av der!
    Mye smartere å konse om ett gromt anlegg først, så eventuelt andre rigger etter hvert.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.106
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Tusen takk fandrese. Nå skal jeg selge unna saker og ting for å komme i balanse igjen. Kanskje ikke de store summene for andre, men med almisser fra det offentlige, så går det ganske dypt i budsjettet her i gården. Får ta av matbudsjettet, da sist jeg så meg i bar overkropp i speilet, var det mer enn nok å ta av der!
    Mye smartere å konse om ett gromt anlegg først, så eventuelt andre rigger etter hvert.
    det er sant, men når man har samlet halve livet, så har man det
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.106
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det er tydelig at det fortsatt er litt liv bruktmarkedet. Har hatt en del henvendelser ang ryddesalget og jeg har allerede fått solgt fire ting. Skal legge ut mer etterhvert når jeg får ånden over meg
     
    Sist redigert:

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer med flott pre! Ser ut som ett meget bra anlegg dette. Kos deg med musikken og tenk at det er verdt det om du må spise nudler en dag :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.788
    Antall liker
    55.380
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Det er tydelig at det fortsatt er litt liv bruktmarkedet. Har hatt en del henvendelser ang ryddesalget og jeg har allerede fått solgt fire ting. Skal legge ut mer etterhvert når jeg får ånden over meg
    Tror det er lettere og bli kvitt ting som ikke koster skjorta. Dyre ting har en tendens til og ligge ute en stund.

    O
     

    surabus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.12.2007
    Innlegg
    829
    Antall liker
    1.640
    Gratulerer med ny pre TT. Du har gjort et godt valg. ARC er helt utenom det vanlige.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Må si jeg er imponert av oppryddingen din, virkelig tatt tak du.. :). Fin pre, solide de der. DE vippebryterne er er noe for seg selv. Elsk eller hat. Har hatt to ARC pre før og en effekt. Og byggkvalitet er solid. Samt at de er greie å ha vedlikehold på. Gratulerer ;D
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.686
    Antall liker
    13.371
    Sted
    Sørlandet
    Det er tydelig at det fortsatt er litt liv bruktmarkedet. Har hatt en del henvendelser ang ryddesalget og jeg har allerede fått solgt fire ting. Skal legge ut mer etterhvert når jeg får ånden over meg
    Så bra. Da må du huske å kopiere listen din og merke det som er solgt i en ny post. Er en del der som frister.... hadde jeg bare hatt plass.

    Mvh
    BB
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.106
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det er tydelig at det fortsatt er litt liv bruktmarkedet. Har hatt en del henvendelser ang ryddesalget og jeg har allerede fått solgt fire ting. Skal legge ut mer etterhvert når jeg får ånden over meg
    Så bra. Da må du huske å kopiere listen din og merke det som er solgt i en ny post. Er en del der som frister.... hadde jeg bare hatt plass.

    Mvh
    BB
    Rydder opp etterhvert som det forsvinner. Send meg en PM om hva du er interessert i, så kanskje vi kan få til en deal?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.106
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Måtte skru opp og se hva slags rør det sitter i preen. Det viser seg å være en Yugoslavisk (!) rør med logo Ei. Noen som vet noe om dette rørmerket eller har noe erfaring med dette merket?

     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.787
    Antall liker
    26.797
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med et lekkert oppsett TT! Det låter sikkert bra også :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn