TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    T

TT.

Gjest
    Ta det pent om du skal kjøre. Det er spådd krevende kjøreforhold. God tur!

T

TT.

Gjest
    Litt rolig musikk fra TV anlegget nå, men jeg venter på stand up fra Paul Chowdry på BBC Brit

The Commodores - Nightshift

T

TT.

Gjest
    Har fått unnagjort litt «kontorarbeide» i dag, som har ligget som en klam hånd over meg i lengre tid. Dro et lettelsens sukk da det var unnagjort. Får feire dette med litt musikk nå

Incocnito & Najee - Let’s take it back

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gjemmer meg litt her inne hos deg, TT. Så slipper jeg unna all den uvennlige kranglingen der utenfor i de ordinære hifitrådene. Ble litt fyrt opp i dag av det overopphetede klimaet med trollstempling av de man er mest uenig med. Enten så er majoriteten av sentralen troll, eller så har vi ingen troll her inne. Jeg stemmer for det siste, det er bare mange som tar denne hobbyen altfor seriøst. Gleden over å diskutere blir ganske hemmet av slikt. :-\

Heldigvis har vi våre egne tråder, og trådene til våre venner her inne. Så kan vi glemme alle dårlige vibber en liten stund, for jeg trenger bare tråle et par anleggstråder før jeg får tilbake troen på menneskeheten. :)

Kanskje vi skulle satt sammen en gruppe og laget vår egen low budget referansevinyl på 5"? ;)

T

TT.

Gjest
    Fort gjort å bli i fyr og flamme i enkelte tråder. Gikk på en smell selv i helgen. Da er det bare å ligge lavt og holde på i egen tråd. Ha en flott kveld

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Enig i det, men det bør da ikke være umulig å tåle uenighet uten å gå til ytterligheter? Greit å sleive litt, det gjør både jeg, TT og du til tider. De fleste av oss gjør det. Men så bør det være mulig å ta seg inn og gå videre i livet?

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Enig i det, men det bør da ikke være umulig å tåle uenighet uten å gå til ytterligheter? Greit å sleive litt, det gjør både jeg, TT og du til tider. De fleste av oss gjør det. Men så bør det være mulig å ta seg inn og gå videre i livet?
    Er hobby dette, skal noe sies som strider imot ens verdensbilde slås jihad, intifada og ragnarok sammen til en hard Hindenburg landing... Når jeg tok pause var et av målene å ikke ta hobbyen, endel folk og påstander mindre høytidelig. Og kutte ut i ny og ne,gjøre noe annet. Livet er for kort for å ha en kjedelig, og grav-alvorlig, hobby.. :)

T

TT.

Gjest
    Er ikke mye som minner om hobby i enkelte tråder på Off Topic iallefall. Der blir man sablet ned om man tar sjansen på å uttale seg kritisk i de politiske trådene. Har derfor, klok av skade i helgen, funnet ut at jeg ikke skal poste noe mer der. Jeg er for dårlig til å argumentere og ordlegge meg. Fant det ganske fort ut når jeg møtte mine overmenn.
    Bedre å pludre her og de andre anleggstrådene som man kjenner. Da slipper man dessuten å få høyere blodtrykk og tynnere hår.

T

TT.

Gjest
    Vi lar stridsøksen ligge i disse trådene heldigvis, selv om vi kan være uenige av og til. Musikk nå...

Larry Carlton - Lazy Susan

T

TT.

Gjest
    Det blir spennende å høre samme høyttalere i annet miljø enn hjemme. Skal bruke litt tid i morgen kveld til å lytte her, før oppsettet til Jay skal høres. Det kommer nok til å bli forskjell, ingen tvil om det, men hvor mye? Gleder meg til dette, selv uten å inneha gullører.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.876
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Er ikke mye som minner om hobby i enkelte tråder på Off Topic iallefall.
    Det hender jeg slenger innom kabelforumet og leser når jeg trenger en god latter, men Off Topic - dét er lenge siden det!
    Hver sin lyst så klart, men for meg går det en grense for hvor mye tøv jeg orker og utsette meg for.

/ Morten

• Liker
    Reaksjoner: TT.
    T

TT.

Gjest
    Det hender jeg slenger innom kabelforumet og leser når jeg trenger en god latter, men Off Topic - dét er lenge siden det!
    Hver sin lyst så klart, men for meg går det en grense for hvor mye tøv jeg orker og utsette meg for.

/ Morten
    Er enkelte som kun holder seg i offtopic og bare troller der. Kanskje like greit å ha dem der

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

/ Morten
    Er enkelte som kun holder seg i offtopic og bare troller der. Kanskje like greit å ha dem der
    Det tror jeg også, men så gleder det meg noen ganger å se enkelte av dem her inne i hifidelen noen ganger. Litt fint å oppleve dem som mindre sinna noen ganger. Men OT er OT, det er ikke en del av forumet slik vi kjenner det, der går det hett fordi det handler om ting som folk faktisk tror veldig sterkt på og som de mener betyr noe for verden og samfunnet. Men hifi, kom igjen, ingen dør og ingen sulter fordi noen liker rør istedenfor transistor. Som HC skriver, jeg vil ikke ha en hobby som er så alvorlig. ;)

Men det å ikke tåle uenighet, det finner du i absolutt alle underfora av hifisentralen.no, med unntak av trådene for musikk. :(

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Det som er litt rart er jo at noen har en annen bruker når de skal diskutere i off topic delen. Det synes jeg er feigt og da kan det jo virke som at de ikke kan stå for det de sier.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg gjør det ikke, men kan tildels forstå logikken. For de ønsker vel ikke å være fiendestemplet som deltaker før de har ytret seg om lyd og musikk. Men faktum er at det blir man ikke, jeg har kun en gang opplevd at holdninger mot meg fra OT har dukket opp i hifidiskusjoner.

T

TT.

Gjest
    Akkurat nå skjedde noe merkelig. Skulle på Posten for å hente pakke og brukte 11 minutter til, men bare 8 minutter hjem med bil. Skjønner ikke hva som skjer...

Her er iallefall pakken, men Mickey ville knapt sjekke den

9FED5D31-DEED-451F-BBE0-ADDC6F679FD7.jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm, et dårlig tegn at M ikke gidder sjekke engang? Hold oss nå ikke på pinebenken i timesvis. ;)
    Ps: Hvordan i alle dager var det mulig å bli fornærmet over ditt spørsmål i en hifitråd for kort tid siden?
    Herre min hatt!

• Liker
    Reaksjoner: TT.
    T

TT.

Gjest
    Helt tydelig at verden har forandret seg og vi er i utakt med oss selv og menneskene rundt oss. Da jeg var yngre kunne man gi jentene et velmenende klaps på rumpa og du fikk et smil tilbake, folk ventet på deg i butikken for å holde opp døren for deg og i trafikken stoppet folk og slapp deg fram med et smil, men nå, et klaps og du er nærmest voldtektsmann, det er førstemann ut av butikken eller i trafikken. Bare en bøllete holdning igjen. Det holder vel med å se til Holmenkollen Skifestival og hva som skjedde der. Hva FAEN går det av folk, voksne sådan? Er dette resultat av fri barneoppdragelse, ungene til 68erne, jeg bare lurer?

T

TT.

Gjest
    Hvem har sagt at hifi MÅ være så dønn seriøst. Dette er en hobby som også bør i mine øyne ha litt skråblikk og moro i seg. Sikkert noen som gremmes over meg, dem om det. De eier i såfall problemet, ikke jeg. Ha en fortryllende aften. ;)

T

TT.

Gjest
    En av låtene som skal testes hos Jay i morgen, om vi får det til

Dominic Miller - People

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn