TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Er lenge siden jeg har lånt øret til Four80East , men nå...

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.574
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Takk for påminnelse. Sjekket selv og det ser ut til at jeg blir med å feirer med en øl når pengene kommer :)

• Liker
    Reaksjoner: TT.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det er håpløst når folk legger ut en annonse for deretter å ikke følge opp. Jeg forventer svar i rimelig tid etter jeg har vist min interesse. Jeg sendte derfor selger en PM og fortalte at jeg trakk meg fra handelen. Får se andre steder etter diskantelementer. :rolleyes:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.435
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Det er håpløst når folk legger ut en annonse for deretter å ikke følge opp. Jeg forventer svar i rimelig tid etter jeg har vist min interesse. Jeg sendte derfor selger en PM og fortalte at jeg trakk meg fra handelen. Får se andre steder etter diskantelementer. :rolleyes:
    Ja det finnes ikke noe så irriterende, dessverre så skjer dette veldig ofte :(

mvh

• Liker

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Greit nok at det har vært påske, men nå er vi allerede i andre ordinære ukedag etter ferien. Burde være mulig å gi tilbakemelding. Selv har jeg bestilt ei plate fra en selger i Tyskland. Betalte for 7 dager siden ifølge Discogs, men fortsatt payment pending og ingen bekreftelse på at jeg har betalt. Lar det gå ut uken før jeg etterspør reaksjon fra selger, dreier seg kun om en hundrelapp. Men det er irriterende å se null forandring i innboksen hver eneste dag. Kan det være Paypal som er treige i påsken? :(

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Greit nok at det har vært påske, men nå er vi allerede i andre ordinære ukedag etter ferien. Burde være mulig å gi tilbakemelding. Selv har jeg bestilt ei plate fra en selger i Tyskland. Betalte for 7 dager siden ifølge Discogs, men fortsatt payment pending og ingen bekreftelse på at jeg har betalt. Lar det gå ut uken før jeg etterspør reaksjon fra selger, dreier seg kun om en hundrelapp. Men det er irriterende å se null forandring i innboksen hver eneste dag. Kan det være Paypal som er treige i påsken? :(
    Er i samme situasjon jeg å. Men her er det 11 dager og payment pending.. Vet ikke hvordan jeg eventuelt får tilbakebetalt beløpet.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Er i samme situasjon jeg å. Men her er det 11 dager og payment pending.. Vet ikke hvordan jeg eventuelt får tilbakebetalt beløpet.
    8 days er det ifølge min bestilling at jeg forandret til payment pending. Ganske irriterende, men jeg lar påskeferie være en foreløpig forklaring. Selger har full score og over 100 handler bak seg. Han er nok en katolikk som har tatt påsken veldig seriøst med pilgrimsgang til Rom etc. :rolleyes:

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.574
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Er nok noen selgere som ikke har tatt pc´n med på ferie. Jeg hadde to med payment pending, men en liten gentle reminder til dem begge og vipps så var de shipped :)
    Viktigst: Den jeg gleder meg mest til er Jazzmatazz Vol. 1 etter tips fra Baluba-mannen :)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.435
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Er nok noen selgere som ikke har tatt pc´n med på ferie. Jeg hadde to med payment pending, men en liten gentle reminder til dem begge og vipps så var de shipped :)
    Viktigst: Den jeg gleder meg mest til er Jazzmatazz Vol. 1 etter tips fra Baluba-mannen :)
    Den får jeg i morgen,gleder meg :) på vinyl

mvh

jazzmatazz_volume_1_-_black_vinyl_180_gram_import-43131628-.jpg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.435
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg ville ikke ha farget vinyl da det som regel lyder dårligere,men ikke sikkert i dette tilfellet :)

mvh

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.574
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Det skal ærlig innrømmes at jeg ikke viste at den var blå. Music On Vinyl pleier å være god kvalitet og den var M/M, så da leste jeg ikke mere :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ensfarget vinyl låter i utgangspunktet likt, uansett farge. Svart er heller ikke originalfargen, også det er med fargepigment. Det er picture discs som har medfødt dårligere lydkvalitet. Grattis med kul utgave, Jay. Den kunne jeg skiftet ut min originale CD med. :)

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Tror jeg bare har en farget plate i min samling, Terje Nilsens siste også i blå tror jeg (uåpnet)

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Da jeg var hos min kjære Mor i Oslo i går, fikk jeg med meg et blad/magasin for de radiointeresserte fra 1924!, altså ett år før almenn kringkasting var jengs. For å drive med radio i 1925, måtte man ha lisens (husker ikke fra hvor), men min bestefar hadde radiolisens nr 1 i Hedmark. Det finnes mer til denne historien, men jeg vil vente med å skrive mer om dette til jeg har fått bekreftet historien.

Skal komme med bilder av heftet i morgen
    Her kommer endelig bilder fra heftet

Vis vedlegget 488764

Noen artige notiser

Vis vedlegget 488765

Vis vedlegget 488766
    Har denne jeg. Også fra 1924 :)

Snapchat-1613986580.jpg

Snapchat-1439390393.jpg

Snapchat-228594087.jpg

Snapchat-708026342.jpg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Litt pussig at ingen har etterspurt hva som var i luftmadrassesken, men her den, NM Philips AF877. Kjøpt for «knapper og glansbilder» på Finn. Spiller over all forventning selv om det ikke er en high end spiller. Moro :)

8759D832-2D8F-4E47-BCEC-AFB9078F6EDD.jpg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Først var planen å bruke den som donor til to stk AF977 quartz som jeg har stående i påvente av arbeidslyst, men denne var så strøken at det er direkte skammelig om jeg slakter den. Her er en av AF977 Quartz (toppmodellen i serien)

52B92FC6-960A-49F9-9572-5411A86E3BC7.jpg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Hva er galt med de ?

O
    Den på bildet har brukket bøyle innvendig for hev/senk av arm. Den andre mener jeg det er feil i hastighetsstyringen. Ikke umulig at to defekte, blir til en fungerende. Er så lenge siden jeg holdt på med disse, så mulig jeg husker feil

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Ref tråden om jording av platespiller når platespilleren originalt er satt opp med 5 pins DIN kontakt, så er dette helt unødvendig da BÅDE skjerm jording er felles. Ikke antydning til brum eller andre ulyder. Så det så, for tenk!

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    For de som fulgte serien om raggerne i Wunderland på TV2 Zebra i fjor, så begynner serie 2 nå i kveld kl22. Sånn til info. Jeg likte iallefall serien veldig godt.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Jeg fikk bestilt ny stift, reim og pickupkabler (eller hva man kaller disse små mellom pu og shell) fra ebay i aften. Stift og reim til spilleren i Tesalongen og kablene til Quartzn som skal opp å gå. Måtte låne disse ved en tidligere anledning.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Høres koz ut og gå igjenom gamle plater,TT :)

O
    ja det var veldig trivelig. Har ikke så lyst til å ofre pu på SL-15 til å avspille disse , sånn første gang. Vil ha koll på hva som kan spilles eller ei. Mange av platene har en ukjent bakgrunn enda de ser bra ut. Det er også en av grunnene for anskaffelsen, samtidig som jeg liker disse billige Philipsspillerne. Er nok litt nostalgi også, da jeg hadde en slik på 80 tallet

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.761
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Lurt det,derfor jeg vil ha en også :) du er velkommen når som helst for å vaske plater om du har lyst.

O

• Liker

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Hvor ble det forresten av Diana Ross og Tina Turner?

Selvfølgelig i Nile Rodgers ånd. Herlig driv som alt annet han har hatt en finger med i, som feks Bowie

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    311
    Hvor ble det forresten av Diana Ross og Tina Turner?

Selvfølgelig i Nile Rodgers ånd. Herlig driv som alt annet han har hatt en finger med i, som feks Bowie
    Jøss, lenge siden jeg har hørt den, MÅ finne fram den LPen :)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn