TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Dave Grusin ble også spilt hos Jorwed. En knallskive med både Harvey Mason på trommer og Lee Ritenour på gitar. Sheffield Labs må vite. Her er et spor

Et x av denne ble min hos J i dag. Stor lykke! :) I sin tid ble det begrensede opplaget revet bort før jeg fikk tak på en. Det er godt endelig å ha den i samlingen. :)

• Liker
    Reaksjoner: TT.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Grattis F. En meget bra skive med meget god lydkvalitet. Kan også anbefale denne om du kommer over den

Collection

ADBBDA8C-4522-44FD-AC5E-35E8733DD86F.jpeg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Hvis man avspiller musikk i CDkvalitet fra Tidal, da er vel dette i vanlig 16 bits, men om man avspiller MQA, så er det 14 bits? Min DAC, som er gammel, sier noe helt annet og kjører jeg det direkte fra Node2, skal det etter sigende være 192kHz og 24 bits Skjønner ikke helt dette. Ja, det låter anderledes med MQA, men ikke dårligere. Hva gjør jeg feil?

Og får du lyttetretthet (håpløst ord), da har du jaggu valgt feil musikk!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvis man avspiller musikk i CDkvalitet fra Tidal, da er vel dette i vanlig 16 bits, men om man avspiller MQA, så er det 14 bits? Min DAC, som er gammel, sier noe helt annet og kjører jeg det direkte fra Node2, skal det etter sigende være 192kHz og 24 bits Skjønner ikke helt dette. Ja, det låter anderledes med MQA, men ikke dårligere. Hva gjør jeg feil?

Les det siste jeg skrev i tråden til Evo, TT. Tror du kommer til å være ganske enig med meg i min overfladiske filosofering over temaet. Nå kommer sikkert målemafiaen til å svimeslå en stakkars lytter og oldtids-lydtekniker med rørforsterkere i anlegget med avansert matematikk av Erasmus Montanus-typen. :rolleyes:

• Liker

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.574
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Det fine er jo at det er svært lite som kan gå kluss! Ingen lagre eller elektronikk. Enklere blir det ikke :)
    Ikke en eneste elektrolytt en gang. Hva kan gå galt?
    Slanger,Pumper,pakkninger,bare for og nevne noe ;)

O
    Ha ha, nice try :)
    Skulle man klare å slite ut luftslanger, ja da spiller man myyyye musikk :) Det er luft og det sliter ikke på så mye :)
    Det er klart at pumpen kan gå. På samme måte som en platespillermotor kan gå. En ny kan plukkes opp på akvariebutikken for under 500 kronasjer :)
    Nei, det er faktisk ikke så mye som kan gå "sunder" på denne. Men det er jo smak og behag å ha luftslanger, pumpe og to lufttanker tilkoblet anlegget. Det ser jeg. Men måten jeg har løst det på, (ved å plassere alt dette på tilstøtende rom) gjør at det er fullt og helt levelig her i JayVille :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.753
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

EC4ECF0F-5055-4D86-BDBA-E5A6E54968FA.jpg
    7593D464-1139-4FC8-9E14-E38363A08C96.jpg

Her ser du hva PS Audio Streamer/Dac leser :) Lyttetretthet kommer som regel i fra å høre på feil musikk ja ;)

O

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Har det gått inflasjon i å legge opp blant sportsutøvere? Mye snørr og krokodilletårer i nyhetene om dagen :rolleyes:

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Når folk lirer av seg at et kabinett for strømfordeling er mekanisk tunet! Og at folk mener dette i fullt alvor, ja da skjønner jeg at man kan bli lurt til å tro det meste, også forskjell på lydegenskaper på olje i tonearmer som motoren er inne på. Har man mistet totalt kontakt med moder jord? Det må være plagsoomt å ha så god hørsel i disse dager da det begynner å spire og gro. Det må da bli et bråk av en annen verden med slik hørsel?

Eksempel på høreapparat fra WWII

CD35D69C-19C9-4A99-A601-A7BDD15503CE.jpg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.428
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ja en skal høre mye før ørene detter av TT, strøm kabler og olje på lageret osv. tørr jo aldri fortelle kompiser om mye av det som blir skrevet og påstått her inne.
    En får i alle fall en god latter innimellom ;)

mvh

• Liker

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Helt klart motoren. Jeg prøver etter beste evne å ha begge beina rett ned, is i magen og ta mye med en stor klype salt. Det hjelper som oftest, men skal ærlig innrømme at jeg har gått på kabelkjøret tidligere, med dertil tap av surt oppsparte penger.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.428
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Helt klart motoren. Jeg prøver etter beste evne å ha begge beina rett ned, is i magen og ta mye med en stor klype salt. Det hjelper som oftest, men skal ærlig innrømme at jeg har gått på kabelkjøret tidligere, med dertil tap av surt oppsparte penger.
    Du er ikke alene,jeg har brukt altfor mye på kabler men det gir litt eierglede synes jeg. føler at det må være litt kvalitet på kabler selv om det koster for mye.
    Det følger liksom med på ett noenlunde oppegående oppsett

mvh

• Liker

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Joda, ser den, men med magemål

Så ble min mors 14 år gamle bil godkjent uten en eneste feil. Nå blir hun glad. Da blir det ny tur til Tiggerstaden i ettermiddag.

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2

Så ble min mors 14 år gamle bil godkjent uten en eneste feil. Nå blir hun glad. Da blir det ny tur til Tiggerstaden i ettermiddag.
    Kommer du innom en tur og tar en lytt på subben? ;D

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.753
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Tapet kommer først når du selger de,TT ;)

O

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99

Kommer du innom en tur og tar en lytt på subben? ;D
    ja, kommer en kort tur innom. Sender sms når jeg drar fra muttern

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    • Liker

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Så ble det en tur innom Knarfar på tur hjem fra muttern. Sub stod nok en gang i fokus for justering. Det ble mest frem og litt tilbake. Problemet er stående bølger ved høyt volum. Suben ble forsøkt justert opp og med i gain og endring av fasevinkel, dessuten ble den flyttet frem og tilbake og vi endte opp med å sette den på et helt nytt sted, etterjusterte fasevinkel og gain og nå ble ting helt anderledes.
    Tviler nå litt på om dette blir til det bedre når en diger sofa skal ut fra lytterommet. Da er det å rykke tilbake til start igjen, men moro er det lell. Vi lærer mens vi kryper eller går og er nok ett skritt nærmere. Takk for en hyggelig stund. Mickey var med og han koste seg like mye som meg. Kommer gjerne igjen og lytter når sofaen er ute. :)

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Takk for besøket TT. Veldig hyggelig og nyttig.
    Ble endel flytting og det ble avdekket mange nye muligheter. Jeg har dotter i ørene her etter å stått på siden midt i malstrømmen av bass som gled langs vegger og i hjørner. ;D Akkurat nå er jeg mett på bass. Hahaha.... Spilte et par låter og det er vanskelig å høre at subben nå har blitt et avlastningsbord på venstre side av sofaen. Ny mulighet selv om jeg nå ikke har passasje til å komme meg bak lenger. 8). Da er det bare å teste videre.

Må få ut den sovesofaen og måkt inn noe isolasjon bak diffusorene på frontveggen. 25 cm der bør gjøre endel selv om det ikke blir hele veggen. Tenker å teste 15-20 cm i førsterefleksjon og på siden også med høyde 120 cm til å dempe reflekser fra basskassene. Trenger et sted å mekke litt på dette, men nå kommer våren og da kan jeg stå ute med spraylim og annen guffe.

Takk for hjelpen TT. Kjempetrivelig. Hjertelig velkommen tilbake! :)

• Liker

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Dette er veldig lærerikt og ukjent mark for meg, da jeg ikke har opplevd slike problemer selv. Tror prøving og feiling er nøkkelen til suksess, men først må sofaen ut. ;D

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Herlig smooth piano fra Gregg Karukas - Girl in the red dress

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Definisjonen på en gentleman, er en person som kan spille sekkepipe, men ikke gjør det! ;)

Takk for i aften!

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.428
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Grattis TT :) det var litt av en samling du har fått tak i der. rett på veggen eller?

mvh

• Liker

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det ble dessuten en banankasse med LP også, deriblant en del soul samleplater. Det som ikke var noe for meg ble levert til inntekt for arbeid med unge rusmisbrukere/foreningen HÅPs bruktbutikk i Spydeberg. De har vel fått tilsammen 350-400 plater av meg på 14 dager.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du er en god filantrop, TT. :)

Ja, de skal opp på veggen. Ser ikke annen bruk for disse. Den med grisen er som å se meg i speilet ;)
    Rett opp på veggen, det er en god idé. Er jo noen gøyale musikalske innslag, som Bronsky Beat, men andre igjen er noe du sjelden gidder å høre på hverken sort gull og strømming, og da finnes det bare et sted for slike, som pynt og konversasjonsobjekter. :)

• Liker

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Har byttet ut kameraet jeg hadde i bilen med et bedre et, men dette bruker et annet type minnekort (SDmicro) enn forrige. Søkte litt på nett og flere oppererer med sk dagspris, ring og spør, on request osv. Hvorfor er det så hemmelighetsfullt dette med minne og minnebrikker?

Endte forøvrig opp med å kjøpe et hos Komplett.no. Sikkert mye dyrere, men de hadde iallefall oppgitt pris.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.428
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Har byttet ut kameraet jeg hadde i bilen med et bedre et, men dette bruker et annet type minnekort (SDmicro) enn forrige. Søkte litt på nett og flere oppererer med sk dagspris, ring og spør, on request osv. Hvorfor er det så hemmelighetsfullt dette med minne og minnebrikker?

Endte forøvrig opp med å kjøpe et hos Komplett.no. Sikkert mye dyrere, men de hadde iallefall oppgitt pris.
    Hvorfor vil du ha et kamera i bilen? :)

mvh

• Liker

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.388
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Det ble dessuten en banankasse med LP også, deriblant en del soul samleplater. Det som ikke var noe for meg ble levert til inntekt for arbeid med unge rusmisbrukere/foreningen HÅPs bruktbutikk i Spydeberg. De har vel fått tilsammen 350-400 plater av meg på 14 dager.
    Håp er en bra sjappe som er verd å støtte. Virker som de klarer å hjelpe mange ut av rusmisbruk og tilbake i samfunnet igjen.

• Liker

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Har hatt dashcam i flere år og skulle jeg bli påkjørt eller annet, så er det veldig kjekt å ha det dokumentert

Kos dere med denne filmen

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Håp er en bra sjappe som er verd å støtte. Virker som de klarer å hjelpe mange ut av rusmisbruk og tilbake i samfunnet igjen.
    ja jeg tror de kan hjelpe. Har selv barn som fort kunne ha havnet i en slik situasjon, men heldigvis har de holdt seg på den smale vei. (Bare så det er klinkende klart; de har aldri vært i kontakt med rusmidler utover vanlige fester). Dessuten tror jeg hjelpen kan komme lettere fram enn disse gigantiske organisasjonene som koker bort det meste i administrasjon

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Jeff Golub nå, som gikk så altfor tidlig bort.

Grand Central

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99

Hvorfor vil du ha et kamera i bilen? :)

mvh
    En annen ting er at dette har bedre oppløsning og erstatter eksisterende bakspeil. jeg slipper derfor en boks nesten midt i synsfeltet. Med nye kameraet er det skjerm i speilet og kablet til kameraet kan dessuten skjules bedre

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn