TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det er håpløst å bestille varer med «First class mail» fra utlandet da Posten bruker så mye tid. Jeg bestilte varer fra USA (California) og på bare tre dager kom varene til Oslo. Posten har nå hatt varene allerede i to dager og det ser ikke ut til at de ankommer på denne siden av helgen. Håpløst. :mad:

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    På tide med musikk. En helt ukjent artist for meg, men hørte henne på nettradio i ettermiddag. Meget bra låt fra Kandace Springs - Dont need the real thing

En ekte Pony i videoen også. ;)

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Får vel fylle glasset i kveld og markere at det har gått ni år siden, på dagen, at jeg overlevde et hjerteinfarkt og at jeg ikke har røkt siden. Skulle vel kanskje feiret med en sigar :rolleyes: ;D Takk til ambulansetjenesten i Indre for insatsen og til englene ved Moss sykehus for at det ikke var min tur den gangen. Tusen hjertelig takk!

Skulle kanskje ha spilt «Its a hartache» eller «Smoke on the water» ;D

Velger denne i stedet: Lee Ritenour - Is it You? En låt som betyr veldig mye for meg og som vekker utrolig mange minner.

Dyret

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Det vil jeg si er noe å fylle glasset for min venn! Jeg fyller mitt også og skåler for livet.
    Godt det ikke var din tur for 9 år siden. Da hadde jeg aldri lært deg å kjenne, noe som har vært en glede!

Skål for livet TT!

• Liker
    Reaksjoner: TT.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Åsså Popanlegget da. ;) Flott det, hei hei, d e jo slik ungdommen lika! ;)

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Fredagseftermiddag allerede. Ønsker alle som følger med her inne en riktig god helg.

Litt brasiliansk smooth

Bebel Gilberto - Aganju

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Er ikke så store planene foreløpig. Skal en tur på «hytta» mandag og se over før vinteren. Har dessuten hatt trefelling der, så det blir litt spennende å se hvordan det har blitt. Kanskje vi har fått fjordutsikt ;) Tirsdag er det varslet vinterføre i indre strøk og da skal jeg iallefall ikke ut å kjøre. Fort gjort å få en nisse på sommerdekk i fronten.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Kom en ny softwareoppdatering til Bluesound i dag. Aner ikke hva den bestå av

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Var ute og luftet Mickey i sta og da fløy det et fly over oss. Veldig høyt, så jeg så bare stripene. Jeg la merke til det fordi det var en helt spesiell lyd fra det. Sjekket på Flightradar24 nå og da fant jeg det ut. Antonov AN-124! Verdens største fraktfly. Så det var jo litt artig for en som er flyinteressert

4A7733E0-C11D-44C5-9CE6-15A85BAE77B9.jpg

5ADB9365-DC2B-4792-97D9-49C622E65158.jpg

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-124

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.956
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Sitter på hytta med full fyr i peisen og noe rødt i glassene. Middagsforberedelser på gang og det blir en rolig kveld her. Men resten av helgen blir beslaglagt med familiesammenkomster både i morgen kveld og på søndagen. Dermed røyk planene om å avlegge motormessa en visitt. Går vel egentlig ikke glipp av så mye.
    Ha en riktig god helg i heimen.

• Liker

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Høres ut som en flott kveld ptb. Har litt rødt i glasset jeg også. Gikk på en smell i går og i dag har all mat smakt «tyrker» og hodet har ikke vært helt prima. God helg :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.441
    Torget vurderinger
    23
    Den Antonov'en fløy over hustaket mitt også - nesten surrealistisk å se på, hadde nok en del headwind for det så ut som om den sto stille i lufta. Mektig maskin!

Var en tur på havna i går - da kom det to av forsvarets helikoptere, de klassiske - i ti-femten meters høyde over vannet, mellom Hovedøya og Aker Brygge! Tøft. Forsvant nedover Oslofjorden. Ved kaia nedenfor Aershus fesning lå det et nederlandsk (?) ubåt, "Zeeleuuwe" med et antall matroser på rekke og rad som kastet søppel til hverandre og opp i en container!

• Liker

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det finnes mye artig å få med seg, bare man er på rett sted til rett tid. Selv bommet jeg med en dag da jeg var i USA i 2001 da en romferge skulle skytes opp i Florida. Var på vei til Florida i bil fra New York og misset hendelsen. Hadde sett den fra Daytona Beach der vi overnattet (ankom dagen etter).

5015144D-13BE-4C88-BA26-D127DB9B0821.jpeg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Smooth gitar i fredagskvelden.
    Lowell hopper - Delayed reaction

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Den Antonov'en fløy over hustaket mitt også - nesten surrealistisk å se på, hadde nok en del headwind for det så ut som om den sto stille i lufta. Mektig maskin!
    Disse schvære maskinene ser alltid ut som de står stille i lufta. Helt fra takeoff til de er oppe på riktig FL. Og videre, hvis jeg forstår det sånn at dere har sett en Antonov i transit;)

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Jeg så bare stripene etter flyet, men reagerte på lyden. Sjekket deretter i appen Flightradar24 da jeg kom hjem og fant ut at det var en AN-124. Den jeg hørte skulle til Shannon i Irland. Jmf tidligere post. Når det gjelder lufterunden, ble det bæsjet en gang og tisset 17 ganger. (For the record).

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.816
    Sted
    Bartistan
    Jeg så en lakseantonov til/fra Værnes. Så ut som en feilparkering der den hang :confused:
    Tilsynelatende mirakuløst at den ikke bare røusa rætt i bakken

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Iflg Wikipedia har disse maskinene vært jevnlige på besøk på Værnes og Gardermoen, men jeg har aldri lagt merke til dem eller fått det med meg inntil i ettermiddag. Synes det var litt utenom det vanlige og derfor ville jeg dele opplevelsen.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Passende musikk i så måte, Silver Convention, tilårskomne damer i søttitalls discotakt. Husker dem som det var i går!

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Favoritten innen flyverdenen er helt klart Concorde. Et i mine øyne et utrolig vakkert fly. Mulig både trangt og støyfullt, men det ga en ny æra til transport og reiser. TU-144 var den uheldige fetter som fløy med stort tap fra dag1 mellom Moskva og Alma Ata. Mange mente at TU-144 var direkte kopi av Concorde, men dengang ei.

6440ED22-BCEC-4DB6-AA54-847DB95CD994.jpeg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    I dag har Audio Research effekttrinnet fått seg en rens, da den er viftekjølt og dermed rene støvmagneten. Gikk dessuten over noen loddinger jeg syntes så litt dårlige ut, så da er nattesøvnen bevart. Er litt petimeter sånn ;)

Det drar seg sakte mot kveld og disse klokkene skal stilles nok en gang bakover. Ikke alle klokker som liker dette, så jeg tar heller hele runden på enkelte. Godt å sette seg ned og lytte til musikk. Blue Six nå Aquarian Angel

PS: Det snødde her før i dag. Me no like :mad:

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Har sittet og sett mye flyfilmer på Tuben og det er mye tøft. Litt spennende å se rutefly komme sideliengs i innflyvningen på grunn av sidevind. Ikke alle pilotene som velger å lande. Er nok hverdagslig for en Widerøepilot på en kortbaneflyplass et sted i Norge

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det sutres i enkelte tråder om at man skal si så mye om musikken man poster, men her poster jeg musikk JEG liker og hører på hver dag og som jeg synes andre også få ta del av, da jeg liker den. Mye av musikken jeg poster er forbundet med episoder og hendelser i min hverdag og som setter musikken til livet jeg lever og da taler i mitt tilfelle musikken for seg selv. Jeg skal ikke gi føringer for hva andre skal oppleve ved å lytte til den musikken jeg poster, for da blir det i mine øyne og ører feil. Musikk er en kunstform og skal tolkes av den som hører. Men ja, det skjer at jeg sier noe om musikken jeg poster, men i hovedsak for info.

Etter det jeg erfarer, er jeg den nesten den eneste som poster Smooth Jazz her inne og det skal jeg fortsette med. Det har vært litt West Coast i en annen tråd, men den er ganske så passiv for tide. Å fy faen, det var godt å få sagt

Boz Scaggs - Miss sun (Live)

Sist redigert:

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.232
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Fortsett å poste musikken din du TT. Hvordan og hva er selvfølgelig opp til deg. Det er mange passive lesere som ikke poster eller trykker liker, men som allikevel leser og har glede av hva du skriver.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Tusen takk. Det varmer å lese det du skriver. Folk skal selvfølgelig få like den musikken de vil, jeg deler min.

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Fortsett med smooth jazz-anbefalinger, TT.

Har en smooth jazzz nettradiokanalen som går nesten hele helgen igjennom. Senker skuldrene på meg etter en hektisk pensjonist-uke. Så makter jeg å skru så lavt på volumet at jeg kan nyte, mens kona ikke får det inn på de frekvensene hun opererer;)

Fortsatt riktig god helg:cool:

• Liker

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Tusen takk Harald HM, regner med at du har smoothtjazz.com inne på nettradioen. Har hatt æren av å hilse på selveste Sandy Shore som startet den radiostasjonen. Vedlegger et dårlig bilde av oss ;) (Tror jeg elger meg innpå, gamle grisen!) Mallorca Smooth Jazz Festival 2013

D2BD7F11-9462-4C9C-8D31-4BC6C5564AB7.jpg

Riktig god helg

www.smoothjazz.com

15586604-0EDA-4CD9-813D-9949C9AB55A7.jpg

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Av og til skal man jo elge seg innpå. Hører jo liksom med. (Dette var vel forøvrig fra før metoo begynte å legge alle hindringer i veien for at man på et ærlig og redelig vis kunne utvise interesse for det annet kjønn).

• Liker
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn